سبد خرید
بهترین نبشی برای وال پست

بهترین نبشی برای وال پست

0
3 ماه قبل
زمان تقریبی مطالعه: ( کلمات )

بهترین نبشی برای وال پست چیست؟ بهترین نبشی ساختمانی کدام است؟ وال پست سبب تقویت و استحکام دیوارهای ساختمان در برابر نیروی وارده شده و سبب می شود دیوار ها به صورت یکپارچه عمل کنند. وال پست، چهارچوبی از جنس قوطی پروفیل، نبشی یا ناودانی است که با هدف توزیع صحیح نیروهای وارده بر دیوار در سازه از آن استفاده می کنند.

چرا باید دیوارها را نبشی کشی کرد؟

مطابق با آیین نامه ۲۸۰۰، لبه آزاد دیوارها باید مهار شود. یکی از وظایف مهندس ناظر، الزام مالک به اجرای نبشی کشی، جهت مهار لبه های آزاد دیوارهای پیرامونی، در بازشوها و هم دیوار جانپناه می باشد. این مورد باید در زمان شروع سفت کاری به مالک دستور کار شود. خرابی های زلزله بم نمونه ای از عدم نبشی کشی وال پست می باشد.

بهترین نبشی برای وال پست

راهنمای خرید بهترین نبشی برای وال پست

اگر در زمان ساخت، دیوار سازه با اسکلت اصلی سازه مطابقت نداشته باشد، در صورت ایجادحادثه مثل زلزله، می تواند خسارات جبران ناپذیری به همراه داشته باشد پس برای بالابردن استحکام هرچه بیشتر سازه باید از راهکار هایی که تا کنون توسط سازمان نظام مهندسی کشور تأیید شده بهره بگیریم که یکی از آن ها اجرای وال پست درسازه است.

 

 

مراحل اجرا وال پست

در ابتدا باید باید بدانیم با توجه به نوع ساختمان و نبشی مناسب وال پست، مصالح مورد نیاز و نحوه اجرا اندکی تغییر می کند. اما روشی که در ادامه ارائه می دهیم، برای اجرای کلی وال پست ها کفایت می کند.

  1. پیش از بتن ریزی سقف، بیس پلیت باید زیر و روی تیر بتنی و محل اجرای وال پست اعمال شود. بهترین نبشی برای وال پست
  2. دقت کنید در صورتی که پیش از بتن ریزی بیس پلیت اجرا نشود، حتما باید پلیت ها را توسط رول بولت به تیرها از بالا و پایین، متصل کرد. به هیچ عنوان نباید برای نصب پلیت به تیرها، از میخ های فولادی ۳ سانتی و برای نصب وال پست به تیرها از میلگرد استفاده کرد.
  3. حتما پیش از جوشکاری وال پست ها، ابعاد داخلی ساختمان اندازه گیری شوند تا بعد از دیوار چینی دردسرساز نشود.
  4. حداقل پروفیل مصرفی برای وال پست، نبشی ۵ است، اما در نهایت باید بر اساس نقشه های مصوب و نظر طراح سازه عمل شود.
  5. حتما شاغول بودن و همراستایی افقی وال پست ها در هر طبقه توسط ریسمان کشی کنترل شود. بهترین نبشی برای وال پست
  6. جهت اتصال بهتر وال پست با دیوار طرفین و جلوگیری از ترک خوردن ناشی از حرکات جانبی ساختمان در مرحله نازک کاری، روی آن را با رابیتس می پوشانند و با سیم گالوانیزه محکم می کنند.
  7. اگر در سازه ای، وال پست در کنار ستون قرار گیرد، در چنین حالتی نیاز است فاصله حدود ۴ یا ۵ سانتی متر رعایت شود و مابین این فاصله پلاستوفوم قرار گیرد.
  8. حتما جوشکاری وال پست توسط فرد صاحب صلاحیت انجام شود.
  9. موارد مربوط به وال پست باید از قبل توسط دستور کار، به مجری یا سازنده ابلاغ شده باشد.

نکات مهم در زمان اجرای والپست

در ادامه با چند نکته مهم که در دستور کار اجرای وال پست قرار می گیرد آشنا می شویم:

  1. امکان دارد در سازه ای، والپست در کنار ستون قرار گیرد، در چنین حالتی نیاز است فاصله حدود 4 یا 5 cm رعایت شود و مایبن این فاصله پلاستوفوم قرار گیرد. با این کار اگر ورود بار جانبی در سازه وجود داشته باشد، ستون به دیوار، فشار وارد نمی کند. بهترین نبشی برای وال پست
  2. استانداردهای 2008 باید در طراحی والپست رعایت شود.
  3. ریز جزئیات اجرایی مربوط به دیوارهای زیر زمین باید رعایت شود.
  4. اجرای بیس پلیت، پیش از عملیات بتن ریزی سقف، باید در قسمت زیرین و روی تیر بتنی، انجام شود.
  5. برای جوشکاری والپست، نیاز است افرادی با مهارت زیاد به کار گرفته شوند. بهترین نبشی برای وال پست
  6. شاغول بودن (هم راستایی) والپست ها باید در هر طبقه کنترل شود؛ که معمولا این کار را با ریسمان کشی انجام می دهند.
  7. حداقل ضخامت پروفیل برای والپست، نبشی 5 می باشد.
  8. پیش از اینکه والپست ها جوشکاری شوند، حتما نیاز است ابعاد داخلی ساختمان اندازه گیری شود، اگر اندازه گیری نشود یا اندازه ها، دقیق نباشند، زمان چینش دیوارها، امکان دارد با مشکل مواجه شوید.
  9. چنانچه پیش از عملیات بتن ریزی، اقدامات مربوط به بیس پلیت اجرا نشود، باید پلیت ها به وسیله رول بولت به تیرها، متصل شوند.
  10. میخ های فولادی 3 cm که نصب آن ها به وسیله تفنگ هیلتی انجام می گیرد مناسب نصب پلیت به جان تیرها نیستند.
  11. نباید والپست را به وسیله میلگرد به تیرها متصل کرد.

بهترین نبشی برای وال پست 

همان طور که پیشتر هم بیان شد، نبشی مناسب وال پست نبشی خواهد بود که در برابر زنگ زدگی مقاوم باشد. برای همین در صورت استفاده از انواع آهنی، وال پست نبشی را با ضدزنگ می پوشانند. در غیر این صورت نبشی مورد استفاده برای وال پست به مرور زمان دچار زنگ زدگی می شود. این موضوع علاوه بر تضعیف عملکرد وال پست با نبشی، سبب آسیب به نازک کاری دیوار هم می شود.

ابعاد نبشی مناسب وال پست بر اساس پارامترهای متعددی مشخص می شود. از عوامل موثر بر انتخاب نبشی مناسب وال پست می توان به ضخامت دیوار، ارتفاع دیوار، میزان خطر پذیری منطقه در برابر زلزله و نوع مصالح ساختمانی اشاره کرد. حداقل اندازه نبشی مناسب وال پست، نبشی ۵ است. باید در حالت دوبل، دهانه نبشی برای وال پست یک سانتی متر بیشتر از ضخامت دیوار باشد تا تیغه کاملا در درون آن قرار گیرد.

سایز نبشی وال پست باید چقدر باشد؟ بهترین نبشی برای وال پست

برای داشتن یک وال پست ایمن و مستحکم، باید سایز نبشی برای وال پست حداقل ۴ یا ۵ سانتی متر باشد. در صورت استفاده از قوطی پروفیل، می توانید از قوطی های مربعی سایز ۵۰ تا ۱۵۰میلی متری استفاده می شود.

چگونه مقدار نبشی مصرفی را محاسبه کنیم؟

برآورد میزان مصالح درهرمرحله ازساخت وساز اهمیت بسیار دارد. نبشی ها به دو صورت نبشی بال مساوی و نبشی بال نامساوی، تولید و روانه بازار می شوند. توسط فرمول های جدول اشتال نبشی و وزن نبشی می توان مقدار و هزینه های نبشی وال پست را حساب کرد. بهترین نبشی برای وال پست

 

خرید نبشی وال پست – نبشی برای وال پست

خرید نبشی وال پست باید با توجه به طراحی های انجام شده صورت پذیرد. پیش از خرید باید سایز نبشی برای وال پست و ابعاد مورد نیاز آن مشخص شود. خرید نبشی برای وال پست هم به صورت حضوری و هم به صورت آنلاین امکان پذیر می باشد.

اما خرید آنلاین نبشی مناسب وال پست نسبت به خرید حضوری دارای مزایایی است. از جمله اینکه نسبت به خرید حضوری سبب صرفه جویی در هزینه ها می شود. به این صورت که با خرید آنلاین، تنها با یک جستجوی ساده می توان انواع نبشی مناسب وال پست را مشاهده کرده و دیگر نیازی به پرداخت هزینه برای رفت و آمد به فروشگاه نیست.

علاوه بر این، از اتلاف وقت و انرژی هم جلوگیری می نماید. با خرید نبشی وال پست به صوت اینترنتی امکان مقایسه انواع آن و همین طور مقایسه قیمت نبشی برای وال پست به راحتی فراهم می شود. همه این موارد به خریدی مطمئن تر و با بهترین قیمت نبشی وال پست منجر می شود. بهترین نبشی برای وال پست

شماره نبشی وال پست

شماره نبشی برای وال پست مورد استفاده در ساختمان سازی، غالبا نبشی ۵ و یا ۶ است. البته مشخص شمارهنبشی برای وال پست به طبقه ساختمان هم وابسته می باشد.

شماره نبشی وال پست مورد استفاده برای طبقات پایین و بالای ساختمان می تواند با یکدیگر متفاوت باشد، البته گاهی برای همه طبقات هم از شماره نبشی یکسان استفاده می شود. شماره نبشی برای وال پست باید به صورتی باشد که در ۲ سانتی متر از آن یونولیت قرار گرفته و حداقل به اندازه ۳ سانتی متر هم با بلوک یا آجر درگیری داشته باشد. بهترین نبشی برای وال پست

وال پست با مقطع باکس فولادی چیست؟

نوع دیگری از انواع مرسوم وال پست دیوار، وال پست با مقطع باکس فولادی نامیده می شود. این نوع وال پست به عنوان وادار قائم و وادار افقی استفاده می شود. خوب است بدانید نصب این نوع وال پست، به جهت شکل هندسی منظم آن، هیچ گونه بی نظمی در سازه ایجاد نمی کند. علاوه بر این می توان آن را به راحتی با اتصالات پیچی یا جوشی، به ساختمان متصل کرد.

وال پست با مقطع باکس فولادی به عنوان یک تکیه گاه قابل اعتماد برای دیوار، استفاده می شود و به کمک نبشی های کنترل کننده، شرایطی را فراهم می کند تا دیوار زمان ایجادزلزله، امکان حرکت آزادانه در صفحه خود داشته باشد. به این ترتیب کمترین آسیب به ساختمان وارد می شود.

وال پست های ساخته شده با مقطع IPE چیست؟

به عنوان اولین نوع وال پست که کاربرد فراوانی دارد، می توان به وال پست با مقطع IPE اشاره داشت. این نوع از وال پست از فولاد مقاوم نورد سرد یا گرم ساخته می شود و معمولاً متشکل از 4 قطعه نبشی یا ناودانی می باشد.

این قطعه فولادی به عنوان وادار قائم میانی و کناری استفاده می شود و اجرای آن در دیوارهایی با طول 4 متر و بیشتر، الزامی می باشد. وال پست با مقطع IPE زمان ایجادزلزله، امکان حرکت دیوار در صفحه خود را فراهم می سازد. در واقع این قطعه، دیوار را از قاب جدا می کند و به کمک اتصالات کشویی، لغزش دیوار را بدون احتمال ریزش و خرابی میسر می نماید. بهترین نبشی برای وال پست

وال پست با مقطع نبشی چیست؟

نوع دیگری از نگهدارنده دیوار که نسبت به سایر انواع فلزی آن، هزینه نسبتاً کمتری دارد، وال پست با مقطع نبشی می باشد. وال پست با مقطع نبشی به عنوان یک وادار میانی یا کناری برای مهار حرکت خارج از صفحه دیوار، استفاده می شود. این نوع وادار هم به کمک اتصالات پیچی و جوشی به دیوار متصل می شود. وال پست با مقطع نبشی به عنوان وادار قائم هم قابل استفاده می باشد.

خوب است بدانید دلیل هزینه پایین تر وال پست با مقطع نبشی، نحوه ساخت آن می باشد. در واقع این نوع وال پست را می توان به راحتی در یک محیط کارگاهی و تنها به کمک دو ورق که با زاویه 90 درجه به هم اتصال یافته اند، تهیه کرد.

وال پست با مقطع ناودانی چیست؟

نوع دیگری از انواع وال پست دارای مقطعی تشکیل شده از پروفیل ناودانی (U شکل) می باشند. این نوع وال پست شرایطی را فراهم می کند تا دیوار توسط مصالحی همانند یونولیت یا پشم سنگ، از قاب جدا شود و به این ترتیب امکانی برای حرکت آزادانه دیوار زمان وارد آمدن نیروهای جانبی آسیب زننده، فراهم شود. بهترین نبشی برای وال پست

این وال پست در دو نوع ممتد (پیوسته) و منقطع، بنابر شرایط، استفاده می شود. به طور معمول زمانی که اهمیت سازه بالا باشد (برای مثال در بیمارستان ها)، از وال پست ناودانی ممتد استفاده می شود تا احتمال آسیب و حتی ترک خوردگی دیوارها به حداقل برسد. در مواردی که اهمیت بنا کمتر باشد، استفاده از نوع منقطع در اولویت قرار می گیرد. خوب است بدانید این نوع وال پست در مواردی به عنوان وادار قائم هم بکار می رود.

یکی از مزایای استفاده از وال پست با مقطع U شکل، عدم نیاز به نصب نبشی می باشد. این نوع وال پست از طرفی امکان حرکت دیوار را در صفحه خود فراهم می کند و از طرفی فضایی برای نصب مصالح متراکم ایجاد می نماید. برای همین زمان به کارگیری آن، نیازی به نصب اتصالات دیگر همچون نبشی ها نخواهد بود. همینطور استفاده از این نوع وال پست، نصب میلگردها را هم آسان تر می سازد.

آیا وال پست و نبشی کشی ساختمان تفاوت دارند؟

وال پست در ساختمان ها نوعی نبشی کشی است چون برای وال پست ساختمان از نبشی، ناودانی و قوطی استفاده می شود. در حقیقت نبشی کشی، اجرای وال پست با پروفیل نبشی می باشد.

استفاده از نبشی در ساختمان های فلزی و بتنی بسیار متداول تر از پروفیل های دیگر است و در اندازه ها و ابعاد مختلفی تولید و عرضه می شوند. این پروفیل ها به دو صورت افقی و عمودی در داخل دیوارها قرار می دهند و به همه اجزای ساختمان متصل می شوند. کاربرد وال پست در ساختمان به عنوان یکپارچه سازی اسکلت و اجزای سازه و درگیری کامل دیوار با سازه می باشد.

وال پست مش چیست؟

می توان گفت وال پست مش، از جمله جدیدترین و بهترین انواع نگهدارنده برای دیوارها به شمار می رود که در طول مدتی کوتاه توانسته طرفداران زیادی به دست آورد. وال پست مش متشکل است از توری فایبرگلاس که به کمک لایه های پلاستر گچی یا سیمانی، روی سطح دیوار از دو طرف نصب می شود. بهترین نبشی برای وال پست

این توری ها که گاهی با عنوان مش فایبرگلاس هم شناخته می شوند به راحتی سبب یکپارچه شدن سطح دیوارها می گردند و به این ترتیب از ایجادآسیب های جدی در زلزله، جلوگیری می نمایند. استفاده از وال مش ها هم اکنون بسیار رایج است، چرا که نسبت به سایر انواع وال پست مزایای متعددی دارند و از همه مهم تر مقرون به صرفه می باشند.

وال پست مش به جهت کاهش هزینه ها بین 40 تا 60 درصد، طرفداران زیادی دارد. علاوه بر این به کمک این روش، بار مرده ساختمان هم به حداقل می رسد و این خود به ایمنی بیشتر سازه کمک می کند. اجرای آسان، در کمترین زمان ممکن، یکی دیگر از مزایای این سیستم وال پست مش به شمار می رود. در این روش خبری از وادارهای قائم و افقی و میلگرد بستر معمول در اجرای وال پست نبوده و علاوه بر این در مرحله نازک کاری نیز، دیوار دچار ترک خوردگی نمی شود.

مزیت و برتری وال پست مش نسبت به وال پست های فلزی کدام است؟

به نظر می رسد در میان همه انواع وال پست ها، وال مش از محبوبیت بیشتری برخوردار می باشد. در مقایسه با وال پست های فلزی، این محصول از مزایای متعددی برخوردار است که آن را به گزینه ای بی نقص برای اجرا در ساختمان تبدیل کرده می باشد. بهترین نبشی برای وال پست

همان طور که پیش تر هم به آن اشاره کردیم، کم هزینه بودن این محصول یکی از ویژگی های مثبت آن است که مورد توجه فعالان پیمانکاران ساختمانی قرار گرفته می باشد. از آن جایی که قیمت وال پست فلزی بر اساس قیمت فولاد مشخص می شود، می تواند گفت روز به روز با تغییرات قابل توجهی روبرو می باشد. این در حالی است که توری فایبرگلاس مورد استفاده در وال مش ها، بسیار ارزان قیمت می باشند و اجرای آن ها هم به صرف هزینه زیادی احتیاج ندارد.

اجرای آسان وال پست مش، سازگاری با انواع مختلف مصالح به کار رفته در ساخت دیوار، اجرای سریع و بی دردسر، سازگاری با محیط زیست و… از جمله مزایای استفاده از وال مش ها به شمار می رود که سبب ارجحیت آن ها نسبت به انواع فلزی می شود. علاوه بر این، سبک وزن بودن مش ها سبب می شود اجرای این نوع وال پست، وزن قابل توجهی را به وزن ساختمان اضافه نکند (بر خلاف نگهدارنده های فلزی)، که این خود یکی از مزیت های بسیار مهم این نوع نگهدارنده محسوب می شود.

 

 

حداقل سایز نبشی وال پست

حداقل سایز نبشی برای وال پست 5 سانتی متر (نبشی 5) است هر چند که از نبشی 4 هم می توان استفاده کرد. در بعضی موارد، از نبشی های 4 سانتی متری (نبشی 4) هم استفاده می شود، اما این کار باید با احتیاط و با نظر مهندس ناظر انجام شود. علاوه بر سایز، ضخامت نبشی هم مهم می باشد. ضخامت نبشی باید به گونه ای باشد که بتواند بار وارده را تحمل کند. معمولاً از نبشی با ضخامت 2 میلی متر برای وال پست استفاده می شود. بهترین نبشی برای وال پست

هر چه بار وارده بر وال پست بیشتر باشد، به نبشی با سایز بزرگتر و ضخامت بیشتر نیاز خواهد بود. بار وارده بر وال پست به عوامل مختلفی همانند ارتفاع دیوار، نوع دیوار، و منطقه و شرایط آب و هوایی بستگی دارد.

حداقل سایز نبشی برای وال پست به عوامل مختلفی بستگی دارد، از جمله:

  • منطقه و شرایط آب و هوایی: در مناطق با باد و بارش زیاد، به نبشی با سایز بزرگتر نیاز خواهد بود.
  • نوع دیوار: برای دیوارهای آجری به نبشی با سایز بزرگتر از دیوارهای گچی نیاز می باشد. بهترین نبشی برای وال پست
  • بار وارده بر وال پست: هر چه بار وارده بر وال پست بیشتر باشد، به نبشی با سایز بزرگتر نیاز خواهد بود.
  • ارتفاع دیوار: هر چه ارتفاع دیوار بیشتر باشد، به نبشی با سایز بزرگتر نیاز خواهد بود.

نکاتی که باید در مورد انتخاب نبشی برای وال پست در نظر داشت:

  1. نبشی باید به طور صحیح و ایمن به دیوار و سقف متصل شود. بهترین نبشی برای وال پست
  2. نبشی باید به طور مرتب بازرسی و در صورت وجود زنگ زدگی یا آسیب تعویض شود.
  3. استفاده از نبشی با سایز مناسب می تواند از هدر رفتن مصالح و هزینه های اضافی جلوگیری کند.
  4. نبشی باید از نظر ابعادی و هندسی دقیق باشد.
  5. نبشی باید عاری از هرگونه ترک، خوردگی، و نقص باشد.

 

چه عواملی بر قیمت نبشی اثرگذار می باشند؟

یکی از مهمترین اطلاعاتی که مهندسان در طول ساخت پروژه های مختلف و به خصوص ساختمان سازی به آن نیاز دارند قیمت روز نبشی می باشد. قیمتی که عوامل بسیاری در مشخص آن تاثیرگذار بوده و موجب صعود و نزول آن در برهه های زمانی مختلف می شوند. از جمله این عوامل می توان به ضخامت، ابعاد، جنس، نحوه تولید، کارخانه تولیدکننده، هزینه حمل و نقل، میزان عرضه و تقاضا، تغییر قیمت جهانی آهن، قیمت دلار و … اشاره کرد. در ادامه به بررسی بعضی از این عوامل می پردازیم: بهترین نبشی برای وال پست

  1. تغییرات در تجهیزات و تکنولوژی های تولید: در بسیاری از موارد مشاهده می کنید که استفاده از تجهیزات پیشرفته تر هرچند سرمایه اولیه بالاتری را می خواهند اما هزینه تولید را کاهش می دهند. مثلا استفاده از لامپ صد سرمایه اولیه کمتری را می خواهد اما پول برق بیشتری را حاصل خواهد شد. پس به صرفه تر است که از لامپ کم مصرف استفاده کنیم. در تولید نبشی هم اگر از تجهیزات و تکنولوژی های پیشرفته تری استفاده شود هزینه تولید کاهش پیدا کرده و کاهش قیمت نهایی نبشی را حاصل خواهد شد.
  2. قیمت جهانی: یکی از عواملی که می تواند بر قیمت نبشی اثرگذار باشد قیمت جهانی است که شامل تغییرات در بورس کالا، تغییرات نرخ ارز و تغییرات قیمت جهانی آهن می شود.
  3. قیمت مواد اولیه: مشخصا قیمت مواد اولیه در هر صنعتی تاثیر مستقیمی را بر قیمت محصول تولیدی می گذارد. برای تولید نبشی هم شرایط به همین صورت بوده و قیمت مواد اولیه در تولید آهن که شامل قیمت سنگ آهن، قیمت کک و زغال سنگ، قیمت نفت و گاز طبیعی و … می شود بر قیمت نبشی اثرگذار است.
  4. عرضه و تقاضا: در همه صنایع میزان عرضه و تقاضا در قیمت کالای مورد نظر تاثیرگذار می باشد. این موضوع در قیمت نبشی هم موثر بوده و اگر میزان تقاضا از میزان عرضه بیشتر باشد قیمت نبشی صعودی خواهد شد. همینطور اگر میزان عرضه از میزان تقاضا پیشی بگیرد قیمت نبشی نزولی می شود تا شرایط متعادل شود.
  5. تغییرات و حوادث جهانی: وقوع جنگ ها، زلزله ها، سیل ها و … می توانند قیمت جهانی را دچار تغییر کرده و یا فقط بر قیمت نبشی جغرافیایی خاص تاثیرگذار باشند.
  6. هزینه تولید: یکی دیگر از مواردی که تاثیر بسزایی را در تغییر قیمت نبشی دارد هزینه تولید نبشی می باشد. مشخصا زمانی که هزینه های مرتبط با تولید نبشی مثل هزینه انرژی، تجهیزات، نیروی کار و … تغییر کند قیمت نبشی هم متاثر از آن دچار تغییر خواهد شد.

بهترین نبشی برای وال پست

خرید بهترین نبشی برای وال پست از آیرونید

آیا به دنبال بهترین نبشی برای وال پست خود هستید؟ آیرونید با سال ها تجربه در زمینه تولید و توزیع نبشی های وال پست، به شما بهترین انتخاب را ارائه می دهد. نبشی های وال پست آیرونید از جنس با کیفیت و مقاوم، با طراحی زیبا و منحصر به فرد تولید می شوند که به هر محیطی زیبایی و شکوه می بخشند. همچنین، این نبشی ها دارای کارایی بالا در حفاظت از وال پست شما در برابر ضربه و سایر خطرات هستند.

با انتخاب نبشی های وال پست آیرونید، مطمئن باشید که وال پست شما به بهترین نحو محافظت خواهد شد و زیبایی آن به برترین حالت خواهد بود. برای خرید و اطلاعات بیشتر، با ما تماس بگیرید و از تجربه خریدی لذت ببرید که هیچ وقت فراموش نخواهید کرد.

0
دیدگاه شما آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند
دسترسی سریع
آیرونید، مرکز بزرگ فروش انواع آهن آلات در ایران است که تیرآهن، میلگرد، نبشی، پروفیل، ورق، فنس و … را با بهترین کیفیت و قیمت از کارخانه های تولید کننده مطرح، تامین می کند. این مجموعه سال هاست که فعالیت حرفه ای خود را ادامه داده و توانسته رضایت افراد بسیاری را جلب کند. برای اطلاعات بیشتر و خرید آهن آلات همین حالا با ما تماس بگیرید.
چگونه اعتماد کنیم
آدرس دفتر مرکزی
طراحی شده در استودیو دیزاین الفبا وب
فیلترها
دسترسی
رتبه بندی
افزودن به کارت
توضیحات