سبد خرید
نحوه تشخیص تیرآهن اصفهان

نحوه تشخیص تیرآهن اصفهان

0
2 ماه قبل
زمان تقریبی مطالعه: ( کلمات )

نحوه تشخیص تیرآهن اصفهان به چه صورت است؟ چگونه تیرآهن اصفهان را تشخیص دهیم؟ تیرآهن یکی از مواد ساختمانی است که برای ساخت و سازهای مختلف استفاده می شود. اما گاهی اوقات تیرآهن های اصلی با تیرآهن های تقلبی و کم کیفیت جایگزین می شوند که ممکن است باعث آسیب های جدی به ساختمان شود. پس تشخیص تیرآهن اصلی از تیرآهن های تقلبی اهمیت بسیاری دارد.

در این مقاله به روش های تشخیص تیرآهن اصفهان اشاره خواهیم کرد. از جمله روش های معمول برای تشخیص تیرآهن اصلی از تیرآهن تقلبی می توان به بررسی نشانه های کیفیتی تیرآهن اشاره کرد. این نشانه ها شامل وزن، اندازه، شکل و طول تیرآهن است. همینطور می توان از روش های فنی مثل آزمایش های آزمایشگاهی برای تشخیص تیرآهن استفاده کرد. پس اهمیت تشخیص تیرآهن اصلی از تیرآهن های تقلبی برای ایمنی و استحکام ساختمان بسیار زیاد است و باید با دقت و دقت انجام شود.

مشخصات ظاهری تیرآهن اصفهان

تیرآهن های ذوب آهن اصفهان در سه دسته زیر قرار می گیرند:

  • IPB: بال پهن موازی
  • IPE: نیم بال پهن موازی
  • INP: بال باریک شیب دار

مشتریان با توجه به نوع پروژه و نیاز خود تیرآهن موردنظرشان را انتخاب می نمایند. مثل دیگر تیرآهن ها، محصول تولیدی کارخانه ذوب آهن اصفهان دارای دو بال در بالا و پایین بوده که به وسیله یک تیغه به یکدیگر متصل می شوند. شما می توانید با توجه به پارامترهای مختلف تیرآهن ذوب آهن را از دیگر تیرآهن ها تشخیص بدهید.

نحوه تشخیص تیرآهن اصفهان

اولین روش تشخیص تیر آهن ذوب آهن اصفهان از روی شکل ظاهری تیر آهن های ذوبی می باشد. رای تشخیص تیر آهن های ذوب آهن اصفهان باید ابتدا مدل این تیر آهن ها را بدانید.  این شرکت تیر آهن های خود را در مدلهای مختلف تولید می کند که هر کدام از نظر ظاهری با هم متفاوت می باشند. ب

روش تشخیص تیر آهن ها ذوب آهن ذوبی از روی شکل ظاهری نیاز به کمی تخصص است و کار هر کسی نیست. اما به طور کلی تیر آهن ذوب آهن اصفهان به اشکال مختلفی تولید می شود:

  • تیر آهن ذوب آهن بال پهن موازی که به شکل H تولید می شوند.
  • تیر آهن ذوب آهن معمولی که به شکل I و دو سر موازی تولید می شود.
  • تیر آهن ذوب هان که به شکل L تولید می شود.
  • تیر آهن ذوب که به شکل V تولید می شوند.
  • تیر آهن های بال باریک شیب دار که با یک شیب ملایم تولید می شوند.

علامت اختصاری تیرآهن اصفهان

روش دیگر تشخیص تیر آهن اصفهان از روی علامت اختصاری تیر آهن اصفهان می باشد. روش تشخیص تیر آهن اصفهان از روی علامت اختصاری بسیار آسان می باشد. شرکت ذوب آهن ESCO را به عنوان علامت اختصاری تیر آهن اصفهان قرار داده می باشد.

مارک ESCO نیز بر روی بال های تیرآهن با فاصله دو متری حک شده که قابل رؤیت می باشد. این مارک محصول را از دیگر کارخانه ها متمایز می کند چرا که کارخانه اصفهان از استاندارد IPE برای تولید محصولات خود استفاده می کند و بر اساس این استاندارد تیرآهن هایی با بال نازک و یکنواخت را تولد و روانه بازار می کند.

این شرکت مارک ESCO را به صورت حک شده روی تیر آهن برای تضمین کیفیت تیر آهن ذوب آهن تولید می کند. با حک شدن مارک ESCo و علامت اختصاری تیر آهن اصفهان محصولات کیفیت پایین و غیر استاندارد از تیر آهن ذوب آهن اصفهان قابل تشخیص می باشند.

ابتدا این شرکت قصد داشت روی جان تیر آهن مارک را حک کند. برای این منظور کار مارکتینگ روی غلتک ها انجام می شد؛ ولی باعث افت تناژ و کاهش عمر کاری غلتک و اختلال در اجرای مارک روی غلتک ها شد. به همین خاطر این روش حک علامت اختصاری تیر آهن اصفهان از دستور کار خارج شد. پس از آن طراحی مارک و حک علامت اختصاری تیر آهن اصفهان روی بال تیر آهن آزمایش شد.

در این روش افت فشار قابل ملاحظه ای روی تناژ انجام نمی شود. از طرفی کلیه تجهیزات برای حک علامت اختصاری تیر آهن روی بال ها توسط شرکت های ایرانی قابل تأمین می باشد. به همین خاطر درج مارک روی بال های تیر آهن در دستور کار قرار گرفت.

وزن و قیمت این محصول

توجه به وزن تیرآهن های تولیدی بر اساس وزن استاندارد و مطابق با جدول وزن تیرآهن می تواند یکی از راه های تشخیص تیرآهن ذوب آهن باشد که از این رو موجب شده است تا محصولات این کارخانه قیمت بالاتری نسبت به دیگر کارخانه ها داشته باشد.

مشابه محصولات ذوب آهن اصفهان توسط دیگر کارخانه ها داخلی و خارجی با وزن مشابه اما قیمت ارزان تر در بازار تولید و عرضه شده است که می توان گفت نسبت به محصولات ذوب آهن از کیفیت پایینی برخوردار می باشند و در پروژه های مهندسی سازه کاربرد خاصی نخواهند داشت. تیرآهن های تولید شده در ذوب آهن در ابعاد 14 تا 30 تولید و به بازار فرستاده می شود که بر مقدار وزن نهایی آن تاثیر مستقیم دارد.

انواع تیرآهن های اصفهان

شرکت ذوب آهن اصفهان تیرآهن هایی در انواع مختلف تولید می کند که ازلحاظ مشخصات، ابعاد و وزن متغیر می باشند. در ادامه به انواع تیرآهن های تولیدی این کارخانه می پردازیم. آشنایی و بررسی با انواع تیرآهن در نحوه تشخیص تیرآهن اصفهان کمک کننده می باشد.

  • تیرآهن بال نیم پهن موازی IPE: این محصول با علامت 2-1 مشخص می شود. تولید این محصول بر اساس استانداردهای DIN1025-5 و استاندارد ملی ایران به شماره 1791 تولید می شود.
  • تیرآهن بل پهن موازی اصفهان IPB: این تیرآهن گرم نوردیده است که با وزن 5-1 به تولید می رسد. استانداردهای این محصول، استاندارد ملی ایران ISIRI 14484 می باشد.
  • تیرآهن بال باریک شیب دار اصفهان IPN: استاندارد این تیرآهن ها، استاندارد ملی ایران با شماره 3277 و استاندارد DIN1025-1 می باشد.

تشخیص تیرآهن اصفهان از یزد و فایکو

تولید تیرآهن های این کارخانه با وزن استاندارد و بر اساس جدول اشتال می باشد. به همین دلیل محصول این کارخانه به نسبت دیگر کارخانه ها با قیمت بالاتری در بازار یافت می شود. نوع دیگری از تیرآهن نیز که ساخت کره یا ترکیه و یا دیگر کشورها است در کشور وجود دارد. این تیرآهن ها از لحاظ وزنی به تیرآهن اصفهان شبیه اند ولی با قیمت پایین تری عرضه می شوند.

تیرآهن های شرکت یزد و فایکو نیز نسبت به تیرآهن اصفهان از نظر وزنی سبک تر می باشند و دارای قیمت پایین تری نسبت به تیرآهن های کارخانه ذوب آهن اصفهان می باشند. با این حال تیرآهن های یزد و فایکو از کاربرد خاصی در مهندسی سازه برخوردارند.

 

 

نحوه تشخیص تیرآهن اصفهان با استفاده از وزن تیرآهن اصفهان

وزن تیرآهن از مهم ترین پارامترهای انتخاب این نوع فولاد می باشد. چرا که مناسب و استاندارد نبودن وزن می تواند در پروژه شما مشکلاتی به وجود آورد. اگر تیرآهن تقلبی شما بسیار سنگین باشد، امکان دارد وزن ساختمان را افزایش دهد. همینطور وزن بسیار سبک نیز می تواند مقاومت ساختمان را پایین بیاورد.

پس بهتر است پیش از خرید، از نحوه محاسبه وزن تیرآهن مطلع باشید. توجه به جدول و وزن هر سایز تیرآهن، امر بسیار ضروری است، چرا که با بالا رفتن وزن تیرآهن اصفهان، قیمت آن نیز بالا خواهد رفت.  در جدول زیر وزن انواع تیرآهن اصفهان در تمامی سایزها را مشاهده می کنید:

سایز تیرآهن وزن شاخه 12 متری
تیرآهن IPE تیرآهن بال پهن (H) تیرآهن IPN
بال پهن سبک بال پهن سنگین
8
10 200 240
12 120 240 320 1332.000
14 155 296 390 171.600
16 188 364 500
18 228 426 590
20 268 510 730
22 313 610 850
24 368 720 1000
26 818 1120
27 440
28 920 1240
30 500 1050 1300
32 1170 1530
34 1260 1600
36 1350 1700
40 1500 1860

در حال حاضر قیمت تیرآهن اصفهان تفاوت چندانی با قیمت تیرآهن دیگر کارخانه ها ندارد، اما کیفیتی که محصولات این کارخانه دارند، بسیار بالاتر می باشد.

بسته بندی تیرآهن

یکی از روش های تشخیص تیرآهن تقلبی از اصل، بسته بندی آن می باشد. تیرآهن ها همیشه در حجم بالا خریداری می شوند و بسته بندی آن ها نیز بر همین اساس می باشد. در زمان خرید مقاطع فولادی از جمله تیرآهن، میلگرد، نبشی و دیگر موارد دیگر بسته بندی ها در حجم مشخصی آماده ارسال برای مشتری می باشند.

به طور کلی در صنعت محصولات آهنی اصطلاحات مختلفی وجود دارد؛ که همیشه به کار گرفته می شود. یکی از رایج ترین اصطلاحات در این بخش بندیل است؛ که در زمان بسته بندی محصولات فولادی به کار گرفته می شود. بسته های تیرآهن همیشه در وزن ۵ تن می باشند، که گاهی نیز بر اساس روند تولیدی تولیدکننده به طور متغییر در اندازه های ۲ الی ۵ تنی نیز به فروش می رسند.

پلاک تیرآهن

همیشه قبل از ارسال بسته تیرآهن بر روی هر بندیل یک پلاک قرار خواهد گرفت. پلاک بر روی بندیل همان پلاک شناسایی تیرآهن است که با بررسی آن می توانید به اصل بودن تیرآهن پی ببرید. درون پلاک تیرآهن اطلاعاتی نظیر موارد زیر درج شده می باشد.

  1. نام محصول
  2. نام تولیدکننده
  3. پارامترهای به کارگرفته شده
  4. وزن
  5. استاندارد

قدرت جوش پذیری تیرآهن

اگر تیرآهن تقلبی باشد، هرگز نمی تواند خصوصیات چوش پذیری قابل قبولی ارائه بدهد. در زمان تشخیص کیفیت تمامی محصولات فولادی این روش نیز به کار گرفته می شود.

همیشه در زمان استفاده از تیرآهن، میزان جوش پذیری آن بسیار حائز اهمیت است؛ چون ترکیبات مواد اولیه فولادی به کار رفته در تیرآهن، همینطور ضخامت و ترکیبات شیمیایی می تواند در کیفیت جوشکاری بر روی تیرآهن تاثیرگذار باشد.

رنگ تیرآهن

در زمان خرید تیرآهن، یکی دیگر از اساسی ترین راه های تشخیص تیرآهن تقلبی از اصل، رنگ محصول است که نشان دهنده کیفیت بالای آن می باشد. تیرآهنی که دچار زنگ زدگی شده باشد و رنگ یکنواختی نداشته باشد، جزء محصولات مرغوب و اصل نخواهد بود؛ چون، رنگ تیرآهن باید یکدست و فاقد علامت های کدری باشد.

همه چیز درباره تیرآهن 16 اصفهان

نحوه تشخیص تیرآهن اصل از تقلبی

تیرآهن یکی از وسایل و تجهیزات ورزشی محبوب است که بعضاً افراد تلاش می کنند با تقلب و ارائه تیرآهن های کپی و تقلبی، از فروش تیرآهن های اصلی سود کسب کنند. پس، بسیار مهم است که بتوانیم تیرآهن اصل را از تقلبی تشخیص دهیم تا از خرید تیرآهن های کپی و ضعیف جلوگیری کنیم. در ادامه به بعضی از روش های تشخیص تیرآهن اصل از تقلبی می پردازیم:

  1. بررسی جنس تیرآهن: تیرآهن های اصلی از جنس های مرغوب و مقاومی ساخته شده اند که می توانند مقاومت و عمر طولانی داشته باشند. پس، با بررسی جنس و مواد ساخت تیرآهن می توان به تشخیص اصالت آن پرداخت.
  2. بررسی وزن تیرآهن: تیرآهن های اصلی اغلب دارای وزن استانداردی می باشند که بیشتر از تقلبی هاست. پس، با توجه به وزن تیرآهن می توان به سادگی تفاوت بین تیرآهن اصل و تقلبی را تشخیص داد.
  3. مشاوره با فروشنده معتبر: برای اطمینان از اصالت تیرآهن، می توانید با فروشندگان معتبر و قابل اعتماد در تماس بوده و از آن ها راهنمایی و مشورت بگیرید.
  4. بررسی تعبیه ها و نشانگرها: بعضی از تیرآهن های اصلی دارای نشانگرها و تعبیه های خاصی می باشند که از تقلبی ها متمایز می شوند. پس، با بررسی دقیق تعبیه ها و نشانگرهای تیرآهن می توان به تشخیص اصالت آن پرداخت.

با انجام این روش ها و مراقبت های لازم، می توانید به راحتی تیرآهن اصل را از تیرآهن های تقلبی تشخیص داده و از خرید تیرآهن های کپی و ضعیف جلوگیری کنید.

تیر آهن اصفهان اصل را از کجا بخریم؟

آگاهی از ویژگی های ظاهری و فنی، واحد صنفی تولید کننده و رعایت استاندارد های لازم از جمله پارامتر هایی است که به خریدار کمک می کنند تا تیرآهن اصل اصفهان را خریداری نماید.
برای یک خرید مطمئن می توان به طور مستقیم از کارخانه یا تولید کننده تیر آهن اصفهان اقدام نمود.

تیرآهن های با کیفت و دارای استاندارد های لازم در نهایت باعث بالا رفتن کیفیت در سازه مورد نظر خواهند شد و دوام و عمر آن را افزایش خواهند داد. شما می توانید تیرآهن اصفهان اصل را از سایت آیرونید خریداری کنید و نگران تقلبی بودن محصول خود و ایجاد خسارت های احتمالی نباشید.

0
دیدگاه شما آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند
دسترسی سریع
آیرونید، مرکز بزرگ فروش انواع آهن آلات در ایران است که تیرآهن، میلگرد، نبشی، پروفیل، ورق، فنس و … را با بهترین کیفیت و قیمت از کارخانه های تولید کننده مطرح، تامین می کند. این مجموعه سال هاست که فعالیت حرفه ای خود را ادامه داده و توانسته رضایت افراد بسیاری را جلب کند. برای اطلاعات بیشتر و خرید آهن آلات همین حالا با ما تماس بگیرید.
چگونه اعتماد کنیم
آدرس دفتر مرکزی
طراحی شده در استودیو دیزاین الفبا وب
فیلترها
دسترسی
رتبه بندی
افزودن به کارت
توضیحات