سبد خرید
توری فنس باغی

توری فنس باغی

0
1 ماه قبل
زمان تقریبی مطالعه: ( کلمات )

توری فنس باغی که با نام توری حصاری هم شناخته می شود، یک نوع فنس از جنس فلز است که دارای چشمه ها، منافذ یا تورهای ریز و مربعی می باشد. توری های حصاری یکی از انواع توری های فلزی می باشند، که از مفتول گالوانیزه سرد یا گرم و فولاد ضد زنگ ساخته می شود و تبدیل به فنس های بادوام و مقاومی می شوند که از کیفیت بالایی برخوردارند.

این نوع فنس به علت مقاومت و قابلیت استفاده در بیشتر محیط های گوناگون کاربردهای مختلفی دارند. همینطور به علت استفاده از مفتول سیاه در ساخت آن، به شکلی که پوشیده شده باشد از روکش روی، توری های حصاری یا فنس فلزی با شرایط مختلف آب و هوایی سازگاری پیدا کرده و همینطور این امر باعث جلوگیری از آسیب، خوردگی و ساییدگی می شود.

 

آیرونید فروشنده معتبر آهن آلات، انواع توری فنس باغی را با بهترین قیمت ممکن ارائه می کند، برای ثبت سفارش و دریافت اطلاعات بیشتر مثل قیمت توری فنس باغی از طریق راه های ارتباطی ذکر شده با ما تماس حاصل فرمایید.

 

کمی در مورد تاریخچه توری فنس باغی

در گذشته افرد برای حصاری کشی از سنگ ها، چوب، شاخه درختان با تیغ های دندانه دار یا از پرچین های طبیعی و در واقع از ابتدایی ترین ابزار در دسترس استفاده می کردند. در سال 1844 میلادی یک شرکت اروپایی که در زمینه تولید و بافت پارچه فعالیت داشت، توری فنس باغی را برای اولین بار تولید کرد.

اوایل فنس ها فرسوده می شدند و نیاز به تعویض مکرر داشتند اما امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی، توری فنس فلزی یا همان توری فنس باغی با کیفیت بالاتری ساخته می شوند که با توجه به توضیحات بخش توری فنس باغی چیست؟ می دانید که این کیفیت بالا چه ویژگی هایی به توری فنس فلزی اضافه می کند.

ساختار فنس باغی

همه ما تقریبا با انواع فنس آشنا هستیم و آن ها را در بسیاری از مکان ها دیده ایم. چه در حومه شهر ها و مناطق صنعتی، چه برای حفاظت از باغ و ملک شخصی، استفاده از فنس باغی بسیار متداول می باشد. اما به راستی فنس و حصار از چه چیزی ساخته شده اند؟

مفتولی که فنس از آن ساخته می شود، معمولا دارای پوشش گالوانیزه می باشد. گالوانیزاسیون فرایندی است که از غوطه وری توری فنس در حمام روی مذاب شکل میگیرد و برای جلوگیری از زنگ زدن مفتول مورد استفاده قرار میگیرد.

انواع فنس باغی کدامند؟

از فنس ها در بخش های مختلفی می توان استفاده کرد که یکی از مهم ترین آن ها، باغ ها و زمین های کشاورزی هستند. فنس های باغی تنوع زیادی دارند و در جنس های مختلفی به تولید می رسند. اما، به یاد داشته باشید که ماده اصلی تشکیل دهنده فنس ها فولاد است و با ترکیب آن با دیگر فلزها و آلیاژها، فنس های مختلفی ساخته می شوند. تعدادی از پرکاربرد ترین و رایج ترین نوع فنس های باغی، شامل موارد زیر هستند:

فنس گالوانیزه پی وی سی

نوع دیگری از فنس های گالوانیزه مربوط به این دسته است که تفاوت آن در روکش فنس ها است. در واقع، این توری فنس برای باغ دارای روکشی از جنس پی وی سی است و به همین خاطر عمرشان هم بیشتر از نوع قبلی است . در صورتی که در محیط هایی هستید که دارای چمن بوده و همواره دارای رطوبت است، باید تا این فنس را با خیالی راحت خریداری کنید. این محصول هم در مقابل رطوبت مقاوم بوده و دچار زنگ زدگی نمی گردد.

فنس باغی گالوانیزه

فنس باغی گالوانیزه همان گونه که از نامش مشخص است دارای آلیاژ گالوانیزه است که به همین خاطر مقاومت بسیار زیادی در مقابل خوردگی و پوسیدگی دارد. لذا، در صورتی که جزء افرادی هستید که در مناطق خشک و یا مرطوب زندگی می کنید، به شما پیشنهاد می دهیم که این فنس را تهیه کرده و مورد استفاده قرار دهید. در واقع، شما با یکبار خرید می توانید به صورت طولانی مدت از این نوع فنس کمک بگیرید. به یاد داشته باشید که قیمت فنس گالوانیزه در مقایسه با فنس های آهنی بیشتر است که به خاطر مقاومت بالای آن است.

فنس مرغی

فنس مرغی، یکی دیگر از انواع فنس های باغی است که ممکن است با شنیدن نام این محصول تصور کنید که فقط از آن برای حفاظت از حیواناتی مثل مرغ استفاده می شود. این تفکر نادرست است؛ زیرا، از این توری می توان در هر مکانی استفاده کرد.

توری مرغی در ایجاد محفظه برای نگهداری از پرندگان و دیگر حیوانات، برای جان پناه عابر پیاده در مقابل سقوط مصالح ساختمانی، برای حصار کشی مناطق عمرانی و زمین های بازی، برای زمین های پرورش ماهی و …. کاربرد گسترده ای دارد. لازم به ذکر است تا بدانید که استفاده از این محصول مزیت هایی را به همراه دارد که شامل: وزن سبک، نصب راحت و آسان، قیمت مقرون به صرفه، آسانی در جا به جایی و… هستند.

فنس مربعی فلزی

این محصول هم یکی دیگر از انواع فنس های باغی است که همواره در ابعاد و و ضخامت های مختلفی، به تولید می رسد. بعضی از کارخانه های تولید کننده فنس مربعی، در زمان تولید این محصول از روکشی گالوانیزه استفاده می کنند. در مقابل، بعضی دیگر از کارخانه های تولید کننده برای افزایس مقاومت از روکش پی وی سی استفاده می نمایند. به طور کلی این محصول دارای مقاومت بالایی بوده و شما عزیزان می توانید بر اساس بودجه ای که دارید ، برای خرید هر یک از آن ها اقدام نمایید.

فنس گابیون

فنس گابیون هم نوع دیگری از فنس های باغی است که به آن توری سنگی هم گفته می شود. دلیل اصلی نام گذاری این محصول، استفاده از قلوه های سنگ در تولید آن است. در واقع، در زمان تولید این نوع فنس از خاک، سنگ و فلز استفاده می شود. لذا، همواره از فنس گابیون در ساخت و ساز های بزرگ مثل: ساخت سدها، استفاده می کنند. لازم به ذکر است تا بدانید که فنس گابسون دارای انواع مختلفی است که هر یک از آن ها از طریق نورد گرم به تولید می رسند.

فنس الکتریکی

شاید تا به حال نام فنس الکتریکی را نشنیده باشید و یا اطلاعات زیادی در رابطه با این محصول نداشته باشید. این نوع فنس یکی از دیگر از انواع فنس های باغی به شمار می آید که بیشتر از آن برای ایجاد امنیت بالا، استفاده می کنند.

زیرا، ابن محصول درای شوک های الکتریکی بوده و در صورتی که چیزی به آن اصابت کند، از طریق این شوک ها باعث ایجاد امنیت می گردد. در واقع، هیچ گونه حیوان و انسانی نمی تواند از این فنس ها عبور نماید .البته، به یاد داشته باشید که نصب این فنس ها کار هر شخصی نیست و فقط باید توسط متخصصین این حرفه انجام شود. در غیر این صورت، ممکن است کارایی خوبی نداشته و یا نتواند از عبور افراد جلوگیری کند .

فنس پرسی

نوع دیگری از فنس های باغی، توری فنس پرسی است که این محصول فلزی دارای سطحی صاف و دو طرفه می باشد. به همین خاطر، در صنعت های مختلف، به صورت گسترده استفاده می شود. در واقع، این نوع فنس جزء پر فروش ترین فنس های باغی به شمار می آید.

لازم به ذکر است تا بدانید که این نوع فنس با نام مشبک هم شناخته می شود، اما، بیشتر افراد به آن فنس پرسی می گویند. تولید این محصول به شکل دنده و بافت بوده و متریال های اصلی به کار گرفته شده آن ها آهن و گالوانیزه می باشد. از نظر ظاهری، این نوع فنس دارای چشمه های مربعی و مستطیلی است و در ساخت آن هیچ گونه اتصال جوشی به کار گرفته نشده می باشد.

انواع فنس فلزی بر اساس جنس

توری فنس فلزی از جنس های فولاد، گالوانیزه و گالوانیزه با روکش پی وی سی ساخته می شوند، که در ادامه به آن ها می پردازیم.

استفاده از توری فنس باغی از جنس فولاد

با توجه به طول عمر 15 تا 20 سال توری از جنس فولاد و این مورد که در مقابل خوردگی مقاومت چندانی ندارند باید از این نوع توری فنس در شرایط آب و هوایی که احتمال زنگ زدن کم تر است مورد استفاده قرار می گیرد.

استفاده از توری فنس باغی از جنس گالوانیزه

توری های از جنس گالوانیزه از توری های فولادی مقاومت بیشتری در مقابل خوردگی دارند ، دوام و طول عمر بالاتری دارند و در شرایط مختلف آب و هوایی قابل استفاده می باشند.

استفاده از توری فنس باغی از جنس گالوانیزه با روکش پی وی سی

توری های فنس فلزی با روکش پی وی سی از جنس مفتول های گالوانیزه می باشند که مقاومت بالایی دارند و در شرایط مختلف آب و هوایی مورد استفاده قرار می گیرند، علاوه بر این، این جنس توری فلزی از ظاهر زیبایی برخوردار می باشد.

بخوانید: وزن توری فنس

کاربرد توری فنس باغی

همان طور که در بالا توضیح دادیم کاربرد توری فنس باغی عموما محافظ از زمین ها و… بودند، در ادامه کاربرد فنس فلزی را در لیست زیر کاملا عنوان خواهیم کرد.

  • حصارکشی دور باغ
  • حصارکشی اطراف مراکز مهم
  • حصارکشی ورزشگاه
  • حفاظت از مناطق مسکونی، تجاری و صنعتی
  • حصارکشی روی دیوار
  • قفس حیوانات، حائل بین دام و محصولات کشاورزی
  • حائل بین خودرو و پیاده رو
  • حصارکشی برای عدم ورود حیوانات
  • حفاظ برای کارکنان در ارتفاعات
  • جداسازی مناطق در پروژه های ساختمانی
  • مناطق نظامی

 

نحوه تولید توری فنس فلزی چگونه است؟

برای تولید توری فنس فلزی باغی در آغاز باید سیم مفتول آنیل شده یا مفتول گالوانیزه با ضخامت و مشخصات مورد نیاز تهیه شود، کارخانه در تولید توری با توجه به کیفیت، ساختار و نوع توری روش تولید و مراحل ساخت متفاوتی دارند.

قبل از بررسی روش های تولید باید با این سه روش در ساخت توری فنس باغی آشنا باشیم:

  1. بافت دو سر پیچ
  2. دو سر قلاب
  3. یک سر پیچ و یک سر قلاب

بین این سه روش در نحوه ساخت توری فنس باغی، بافت دو سر پیچ روشی است که بیشتر بکار می رود؛ دلیل آن هم، حمل و نقل آسان می باشد.

روش های تولید توری فنس باغی

بالاخره رسیدیم به بحث روش های تولید توری فنس باغی؛ برای شروع باید بدانید توری های حصاری به دو روش دستی و اتوماتیک بافته می شوند. در نظر داشته باشید که در روش اتوماتیک ممکن است بعضی مراحل به صورت دستی انجام شوند به همین خاطر به آن روش نیمه اتومات هم گفته می شود.

تولید اتوماتیک توری فنس باغی

همان طور که می دانید قبل از هر چیز نیاز به تهیه مفتول گالوانیزه با ضخامت مورد نیاز یا طبق سفارش مشتری هست. در ادامه در روند تولید توری فنس باغی به روش اتوماتیک، مفتول روکش یا رنگ می شود. پس از آن توسط هوا خنک می شود و سپس در بخش توری بافی بافته می شود.

تولید دستی توری فنس باغی

تولید دستی توری فنس باغی مثل تولید توری فنس باغی به روش اتومات است با چند تفاوت: مراحل تولید توری فنس باغی به روش دستی توسط یک یا دو نفر انجام می شود و برای مشخص کردن چشمه ها از قالب استفاده می شود که با تعویض آن می توان اندازه توری فنس فلزی یا همان توری فنس باغی را تغییر داد. برای این کار توری توسط یک موتور الکتریکی روی قالب چشمه پیچیده می شود و پس از روشن کردن موتور مفتول گالوانیزه دور قالب می پیچد و فرم می گیرد و بعد از آن به مرحله بافت می رسد.

شاید این مطلب را هم بپسندید: سیم خاردار برای دور باغ

تعمیرات و نگهداری از توری فنس فلزی چگونه است؟

برای استفاده مکرر و بهینه از انواع توری فلزی و انواع توری فنس فلزی نیاز است مقدماتی فراهم کرده و مواردی را در نظر گرفت؛ در واقع بعد از نصب، نگهداری منظم و در صورت نیاز تعمیرات آن، باید انجام گیرد.

نگهداری و تعمیرات به موقع نیز در کاهش هزینه ها کمک می کند. فنس ها در مقابل درختان مقاوم نیستند و نباید اطراف آن ها نهال و درخت کاشته شود. مسائل مهم دیگری که در نگهداری و مراقبت از توری فنس باغی باید درنظر داشت، موارد زیر می باشند:

  • رنگ کردن فنس بعد از چند سال
  • تمیز کردن فنس هر چند ماه یکبار و از بین بردن لک و کثیفی ها
  • عوض کردن میخ ها

ارتفاع مناسب توری فنس باغی

ارتفاع توری فنس باغی با توجه به کاربرد آن می تواند متفاوت باشد. اما بیشتر یک تا دو متر است که با اضافه کردن میله، ارتفاع توری فنس را می توان افزایش داد.

برای دریافت قیمت فنس توری برای باغ با ما تماس بگیرید، راه های ارتباط با ما در بخش پایانی سایت درج شده است.

مزایای فنس باغی

گزینه های بسیاری از انواع توری برای استفاده برای اهداف مختلف وجود دارد اما حصارکشی باغ با توری فنس بسیار متداول می باشد. هدف اصلی از هر حصارکشی، ایمن سازی و محصور کردن مکان هایی مثل حیاط خانه، انبار، زندان، تأسیسات دولتی و سایت های ساختمانی می باشد. حصارکشی با فنس به خاطر مزایای اقتصادی، دوام و مقرون به صرفه بودن آن معمولا به دیگر روش ها ترجیح داده می شود؛ پس بهترین گزینه برای مکان های تجاری و مسکونی می باشد:

  • دوام بسیار بالا

مزیت فنس باغ این است که می توان آن را از انواع مواد ساخت. این مواد طیف متنوعی از دوام را ارائه می دهند؛ بنابراین، در صورتی که هدف اصلی شما داشتن طول عمر بسیار بالاست، باید از انواع فنس گالوانیزه یا پی وی سی کمک بگیرید. این توری ها برای مقاومت در مقابل شرایطی ساخته شده اند که دیگر موارد حفاظتی به راحتی در مقابل آن ها مقاومت نمی کنند.

  • مقرون به صرفه

یکی از دلایل اینکه چرا بیشتر مشاغل و صاحبان املاک ترجیح می دهند از توری فنس بهره مند شوند، این واقعیت است که فنس باغی مقرون به صرفه می باشد. در مقایسه با دیگر گزینه های حصارکشی موجود مثل توری سرندی که مقاومت مشابهی را ارائه می دهند، این نوع حصار به طور قابل توجهی ارزان تر می باشد. پس در صورتی که با بودجه محدود کار می کنید، بهترین گزینه برای شما، فنس می باشد.

  • تامین امنیت بالا

با توجه به سطح امنیتی که انواع توری ارائه می دهد، استفاده از فنس برای حصارکشی بسیار متداول می باشد. به این دلیل که در فنس از مفتول های فولادی پوشش داده شده و بهم پیوسته استفاده شده می باشد. الگوی زیگزاگ عمودی الماس شکل فنس که گاهی مواقع ما را یاد توری لوزی میندازد، سبب استحکام بالای آن شده می باشد.

همینطور این توری توسط پایه فنس به زمین ثابت می شوند. به خاطر سطح امنیتی، توری فنس برای طیف گسترده ای از برنامه ها در خانه و مناطق دیگر مناسب می باشد. آن ها همینطور برای ایمن سازی فرودگاه، پایگاه های نظامی و حتی پروژه های بزرگراهی مورد استفاده قرار می گیرند. ارتفاع فنس بافته شده که از 1 تا 3 متر است، ایمنی کافی برای جلوگیری از ورود سارقان به ملک را فراهم می کند.

  • دارای انواع گسترده

فنس ها در طیف گسترده ای از طرح ها تولید می شوند. رایج ترین نمونه تولید شده فنس، به رنگ استیل نقره ای می باشد. با این حال، انواع طرح های دیگر هم در دسترس می باشد. مثلا توری فنس را می توانید در انواع جنس های فولاد، آهن، مس و … تهیه کنید.

  • نصب ساده و سریع

در مورد نصب هم در مقایسه با دیگر صنایع مفتولی مثل توری گابیون، فنس ها بسیار ساده تر پیاده سازی می شوند. نصب نرده فنس را خود شما در خانه هم می توانید انجام دهید.

  • سهولت نگهداری و تعمیر

نگهداری و تعمیر این نوع توری ها بسیار آسان می باشد. پس از نصب، شما نیاز به فعالیت خاصی برای نگهداری از فنس ندارید. حتی وقتی فنس به دلایلی آسیب دید، به راحتی برش خورده و سپس جایگزین می شود.

خرید انواع توری فنس باغی با بهترین قیمت ممکن در بازار 

برای خرید انواع توری فنس باغی آیرونید بهترین و کامل ترین خدمات را ارائه می کند، در کنار شما هستیم تا با فروش با کیفیت ترین توری فنس با قیمت رقابتی رضایت شما را جلب کنیم. برای دریافت قیمت توری فنس باغی و اطلاعات بیشتر از طریق راه های ارتباطی ذکر شده در همین صفحه می توانید با ما تماس حاصل فرمایید.

0
دیدگاه شما آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند
دسترسی سریع
آیرونید، مرکز بزرگ فروش انواع آهن آلات در ایران است که تیرآهن، میلگرد، نبشی، پروفیل، ورق، فنس و … را با بهترین کیفیت و قیمت از کارخانه های تولید کننده مطرح، تامین می کند. این مجموعه سال هاست که فعالیت حرفه ای خود را ادامه داده و توانسته رضایت افراد بسیاری را جلب کند. برای اطلاعات بیشتر و خرید آهن آلات همین حالا با ما تماس بگیرید.
چگونه اعتماد کنیم
آدرس دفتر مرکزی
طراحی شده در استودیو دیزاین الفبا وب
فیلترها
دسترسی
رتبه بندی
افزودن به کارت
توضیحات