سبد خرید
توری فنس چیست؟

توری فنس چیست؟

0
2 ماه قبل
زمان تقریبی مطالعه: ( کلمات )

توری فنس چیست؟ توری فنس یا به عبارت ساده تر فنس یکی از انواع مختلف توری فلزی است که با مفتول گالوانیزه سرد یا گرم و یا با فولاد ضد زنگ تولید می شود. این توری بسیار با دوام است و از کیفیت بالایی هم برخوردار است و دلیل این موضوع هم جنس فولاد آن می باشد. این توری به خاطر اینکه روکشی از جنس فلز روی دارد در مقابل انواع شرایط آب و هوایی مقاوم است و زنگ نمی زند. به همین دلیل تبدیل به یکی از بهترین  گزینه ها برای شرایط آب و هوایی خاص به شمار می رود.  توری فنس چیست؟

حفاظت و ایجاد امنیت محل زندگی دغدغه ای است که از ابتدای بشریت همواره وجود داشته است و از گذشته تاکنون وسایل و امکانات زیادی در جهت حفظ امنیت محیط زندگی توسط انسان ها تولید شده می باشد. فنس توری و توری فنس یکی از مواردی است که کاربرد فراوانی در تامین امنیت دارد. در ادامه از این مقاله آیرونید قصد داریم ضمن معرفی این محصول شما را با کاربردها، انواع و تنوع قیمت توری فنس بیشتر آشنا کنیم.

فنس چیست؟

فنس در حقیقت مجموعه از سیم های فلزی است که با صورت خاص و ویژه ای در هم بافته شده اند. این توری ها از نظر کاربرد بسیار متنوع می باشند و شما می توانید با توجه به شرایط خود از آن ها استفاده کنید. برای اینکه بهتر بدانید فنس چیست و چه کاربردهایی دارد، باید به نوع آن هم دقت داشته باشید. توری فنس چیست؟

برای ساخت فنس ها معمولا از فولاد گالوانیزه به کار می رود که استحکام بسیار بالایی دارد. در بعضی از مواقع دیده شده که روکش  فنس ها از جنس پی وی سی (PVC) ساخته می شوند. همینطور استفاده از روکش گالوانیزه گرم هم بسیار رایج است که شما می توانید از این موضوع به سود خود بهره ببرید و محصول مرغوبی را خریداری کنید.

نکته مهم این است که امروزه انواع فنس با دستگاه های مخصوص بافته می شوند که باید به آن توجه کافی را داشته باشید. ناگفته نماند که این فنس  ها از نظر ضخامت با یکدیگر تفاوت دارند. به همین علت در زمان خرید فنس توری حتما باید این موضوع را هم در نظر بگیرید. اکنون که متوجه شدید اهمیت فنس چیست، برای انتخاب آن فاکتورهای مختلفی را در نظر بگیرید. فراموش نکنید که فنس را باید بر اساس نوع نیاز خود خریداری کنید. به طور مثال اگر می خواهید که محوطه باغ خود را مشخص کنید، بهترین کار خرید توری فنس باغی است که اهمیت بسیار بالایی دارد. توری فنس چیست؟

مشخصات فنی توری فنس

در تولید فنس توری عموما از دو روش دستی و ماشینی اتوماتیک به کار می رود. ارتفاع در نظر گرفته شده برای فنس معمولا بین 0.5 تا 3 متر بسته به نیاز مشتری بوده و مفتول استفاده شده برای بافت فنس بین 2 تا 4.75 متغیر است. وزن توری فنس هم به قطر مفتول و اندازه چشمه بستگی داشته و متغیر می باشد. توری فنس چیست؟

به طور کلی می توان گفت که هرچه قطر مفتول بیشتر باشد و یا اندازه چشمه کاهش پیدا کند فنس وزن بیشتری می یابد. وزن این محصول تاثیر مستقیمی بر قیمت آن خواهد داشت. جنس مفتول مورد استفاده برای تولید توری فنس معمولا فولاد گالوانیزه است که به دو صورت سرد و گرم در بازار موجود می باشد. سوالی که مطرح می شود این است که در تولید فنس توری از فولاد گالوانیزه گرم به کار می رود یا سرد؟

توجه داشته باشید که مفتول گالوانیزه سرد قیمت و کیفیت پایین تری را دارد است و از همین رو در مقابل زنگ زدگی هم مقاومت کمتری دارد و برای حصارکشی در مناطق مربوط توصیه نمی شود. این در حالی است که مفتول های گالوانیزه گرم مقاومت بالاتری دارند و قابل استفاده در هر شرایط آب و هوایی هستند. توری فنس چیست؟

حالت های مختلف بافت توری فنس

دو سر فنس را می توان به سه حالت بافت و بنابر درخواست مشتری حالت های زیر برای بافت توری فنس وجود دارد

  • دو سر پیچ توری فنس چیست؟
  • دو سر قلاب
  • یک سر قلاب و یک سر پیچ

حالت بافت دو سر پیچ مرسوم تر بوده و در بارگیری هم راحت تر است.

انواع فنس و تفاوت های آن ها

امروزه فنس ها در انواع مختلفی عرضه می شوند که هر کدام از آن ها در نوع خود حائز اهمیت می باشند. اگر بدانید که چشمه فنس چیست، به راحتی می توانید انواع فنس را هم شناسایی کنید. بافته شدن سیم های گالوانیزه در کنار هم سبب می شود تا یک شکل ویژه در محصول توری ایجاد شود که به آن چشمه می گویند. فنس فلزی مربعی نمونه ای از این موارد است که در آن چشمه ها مربعی می باشند. توری فنس مربعی می تواند به عنوان فنس چمنی هم مورد استفاده قرار بگیرد.

فنس ها دارای انواع مختلفی می باشند که از لحاظ جنس، چشمه، سایز، وزن و ابعاد و … در دسته بندی مختلف قرار می گیرند.

توری فنس گابیون یکی دیگر از این موارد است که به شکل شش گوشه بافته می شود. این مورد می تواند مهار سنگ های سنگین را به بهترین شکل ممکن انجام دهد. همینطور به عنوان فنس بتنی هم قابل استفاده خواهد بود. توری فنس زنجیری نمونه ای دیگر از این محصولات می باشد. فنس زنجیری از رشته های گالوانیزه گرم ساخته می شود. به همین علت می توان این گونه بیان کرد که این نوع از فنس دوام و ماندگاری بالایی دارد. توری فنس چیست؟

در صنایع و ساختمان از این توری به شکل گسترده بهره می برند. سیم خاردار هم نمونه ای دیگر از محصولات مربوط به فنس است که البته کاربرد آن نسبت به گذشته کمتر شده می باشد. فنس با روکش پی وی سی یکی دیگر از گزینه های پیش روی شماست که در مواقع لازم می توان از آ ن بهره برد. حال که متوجه شدید انواع فنس چیست، بهتر است که با توجه به نیاز خود نسبت به خرید این محصول اقدام کنید.

 

کاربردهای توری فنس چیست؟

به طور کلی توری فنس با نام هایی از جمله فنس توری، حصار و یا chain link fence شناخته می شود. همان طور که اشاره کردیم یکی از روش های محافظت از زمین ها و یا ایجاد مرزبندی استفاده از فنس است. در گذشته این محصول به خاطر مقاومت کم نمی توانست کارایی بالا داشته باشد و کاربرد آن محدود بود. توری فنس چیست؟

اما امروزه با توجه به تولید فنس از توری گالوانیزه؛ محصولی با مقاومت و دوام بالا جایگزین روش های قدیمی تر گشته می باشد. این محصول در حال حاضر از جنس گالوانیزه و یا فولاد ضد زنگ است و طول عمری در حدود 50 سال دارد. لازم به ذکر است که فنس توری از جنس پلی اتیلن هم در بازار موجود است که طول عمر چندانی نداشته و برای حصارکشی موقت استفاده می شود.

پیش از خرید فنس بایستی به نوع کاربرد و جنس آن توجه ویژه ای شود. برای مثال فنس از جنس فولاد با توجه به مقاومت بالایی که دارد طبیعتا طول عمر بیشتری هم دارد ولی هزینه زیادی را به همراه خواهد داشت و برای حصارکشی باغ یا ورزشگاه چندان مناسب نیست. بنابراین فنس هر جنسی که داشته باشد باید بسته به نیاز انتخاب شود تا علاوه بر تامین امنیت از نظر اقتصادی هم مقرون به صرفه باشد. به طور کلی این محصول را می توان یکی از پرکاربردترین محصولات مفتولی دانست. توری فنس چیست؟

با توجه به اینکه قیمت پایه فنس مناسب است، می توان از آن در حصاربندی پروژه های ساختمان سازی استفاده کرد. بررسی ها نشان می دهد که این محصول برای امور نظامی هم به طور ویژه کاربرد دارد. به همین علت در مراکز نظامی مثل پادگان ها می توان فنس را بسیار مشاهده کرد. با این وجود هنوز بسیاری از افراد نمی دانند که فنس چیست و به چه شکلی می توان از آن استفاده کرد. چنان چه شما بدانید معنای چشمه فنس چیست، مسلما بهترین گزینه را برای خود انتخاب خواهید کرد. توری فنس چیست؟

از سوی دیگر از این محصول برای تعیین حریم راه آهن و مراکز صنعتی هم استفاده می شود. در بعضی از مراتع و جنگل ها هم نصب این حصارها صورت گرفته می باشد. این موضوع باعث می شود که حیوانات وحشی وارد جاده نشوند و از این طریق حادثه  ای به وجود نیاید. مناطق حفاظت شده بهترین استفاده را از فنس  می برند. در این بین نباید از یاد برد که کاربرد فنس در باغ وحش و حفاظت از حیوانات بسیار بوده می باشد. تمامی این موارد نشان دهنده اهمیت ویژه فنس است که از بالاترین ارزش ممکن برخوردار می باشد.

انواع جنس توری فنس

  • توری فنس از جنس فولاد: همان طور که می دانید فولاد مقاومت چندانی در مقابل خوردگی ندارد در نتیجه از این محصول در مناطقی که احتمال زنگ زدگی آن کم است به کار می رود. طول عمر این محصول حدود 20-15 سال می باشد. توری فنس چیست؟
  • توری فنس گالوانیزه با روکش pvc: این محصول دارای مقاومت فوق العادهی بوده و برای هر محیط با هر شرایط آب و هوایی قابل استفاده ولی از لحاظ قیمت نسبت به سایر محصولات هزینه بالاتری داشته و در مناطقی که ظاهر اهمیت دارد به کار می رود.
  • توری فنس گالوانیزه: توری فنس با جنس فولاد گالوانیزه به خاطر مقاومت بیشتر در مقابل خوردگی طول عمر بیشتری داشته و در نتیجه قیمت بالاتری هم دارد. همینطور ظاهر زیباتری هم داشته و قابلیت استفاده در مناطق با شرایط آب و هوایی نامناسب را هم دارا است. توری فنس چیست؟

تاریخچه تولید توری فنس

توری فنس به عنوان یک سازه کاربردی فواید بسیار زیادی دارد که هر کدام از آن ها باید به شکل جداگانه مورد بررسی قرار گیرند. اگر شما نگاهی به تاریخچه تولید توری فنس بیندازید، متوجه خواهید شد که مدت زمان زیادی از عرضه آن می گذرد. در دهه 80 میلادی اولین نوع فنس ها ساخته شده و به بازار عرضه شدند. برای ساخت این محصولات معمولا از فلز چدن استفاده می شد. از آنجایی که فلز چدن گران قیمت بود،  نتوانست توجه زیادی را به سمت خود جلب کند. توری فنس چیست؟

مقرون به صرفه نبودن چدن سبب شد که بسیاری از مشتریان از خرید آن منصرف شوند. با این حال فنس چدنی بسیار بهتر از فنس های چوبی قدیمی بود که عمر مفید کمتری داشتند. بعد از اینکه صنعت آهن در قرن 19 پیشرفت کرد، ساخت فنس توری با فلزات جدید آغاز شد که در نوع خود بسیار حائز اهمیت می باشد. در نسل های بعدی شاهد ساخت فنس آهنی و فنس فولادی بودیم.

امروزه بخش زیادی از فنس هایی که ارائه می شوند از فلزات گالوانیزه ساخته می شوند. به همین علت شاهد آن هستیم که سفارش ساخت انواع توری به سازندگان داده می شود. هر چقدر که زمان به جلو حرکت می کند، از تکنولوژی بهتری برای ساخت فنس ها به کار می رود. این نکته را فراموش نکنید که جنس فنس تاثیر زیادی بر روی قیمت فنس توری دارد. تاریخچه فنس نشان دهنده آن است که روش های تولید زیادی برای این محصول وجود دارد که شما می توانید با توجه به نیاز خود آن محصول را خریداری کنید. توری فنس چیست؟

راهنمای خرید فنس مرغی

 

لیست قیمت انواع فنس

در صورتی که شما قصد خرید فنس را دارید، توصیه می شود قبل از خرید عوامل مختلفی را در نظر بگیرید. قیمت فنس یک فاکتور بسیار مهم در زمان خرید است که باید به آن توجه بالایی داشته باشید. عوامل متعددی بر روی قیمت فنس دست دوم و نو اثرگذار است که هر کدام از آ ن ها را باید به طور جداگانه بررسی کنید. مهم ترین عامل تعیین کننده قیمت جنس فلز به کار رفته در فنس باغی می باشد. توری هایی که به شکل گالوانیزه تولید شده اند از قیمت بالاتری برخوردار می باشند. توری فنس چیست؟

همینطور میزان فلز به کار رفته در هر متر مربع هم عامل مهمی می باشد. بعضی از توری ها با ضخامت بیشتری بافته شده اند که مسلما از فلز بیشتری برای ساخت آن استفاده شده و به دنبال آن دارای وزن بیشتری هم می باشند. در حال حاضر فنس توری توسط تولیدکنندگان زیادی عرضه می شود. به همین علت هر کدام از سازندگان امکان دارد قیمت مشخصی را برای محصولات تولیدی خود مشخص کنند. ذکر این نکته ضروری است که نوع فنس هم بر قیمت اثرگذار خواهد بود. در ادامه لیست قیمت انواع فنس را مشاهده خواهید کرد. توری فنس چیست؟

اگر شما آگاه باشید که چشمه فنس چیست، مسلما نوع فنس را تشخیص می دهید. به طور مثال فنس معمولی ارزان ترین قیمت ممکن را دارد. این در حالی است که توری فنس زنجیری قیمت بیشتری خواهد داشت که باید به آن توجه کنید. همینطور قیمت فنس فولاد ضدزنگ نسبت به سایر مواردی که در بازار وجود دارد مناسب تر می باشد. همینطور اگر می خواهید فنس پی وی سی را خریداری کنید، باید شرایط قیمتی آن را از قبل به شکل اصولی بسنجید. اکنون که متوجه شدید اهمیت قیمت فنس چیست، حتما در انجام خرید خود نهایت دقت ممکن را داشته باشید.

راهنمای خرید فنس و توری فنس

در صورتی که می خواهید بهترین فنس را برای خود خریداری کنید، باید عوامل مختلفی را در نظر بگیرید که در نوع خود مهم می باشند. از آنجایی که می دانید چشمه فنس چیست، باید به تاثیر ویژه آن در در زمان خرید هم دقت کنید. در حال حاضر فنس ها با مشخصات متفاوتی ارائه می شوند که فنس های مربعی بیش از بقیه مورد توجه قرار می گیرند. برای خرید یک فنس خوب قبل از هر چیزی باید به نوع کاربرد خود دقت داشته باشید. به طور مثال اگر شما قصد دارید که برای محوطه کشی از فنس استفاده کنید، بهترین کار ممکن این است که از فنس برای این کار استفاده کنید.

همینطور برای فضاهای باغی هم بهترین انتخاب ممکن توری باغی است که یک انتخاب فوق العاده برای شما محسوب می شود. خرید فنس در طول سالیان اخیر به طور گسترده ای توسط متقاضیان صورت می گیرد که شما هم می توانید در این زمینه خرید خود را ثبت کنید. در زمان خرید این محصول حتما نگاه ویژه ای هم به ارتفاع فنس داشته باشید. واقعیت امر این است که هر فنس در ارتفاع مشخصی بافته می شود که شما باید خرید خود را با توجه به اندازه استاندارد انجام دهید. توری فنس چیست؟

بخوانید: وزن توری فنس

 

روش های تولید توری فنس

توری فنس فلزی اولین بار در اروپا تولید شد و به مرور زمان استفاده از این نوع حصار رونق بسیار زیادی پیدا کرد. اگر فنس از آهن معمولی تولید شود، نحوه ساخت آن بسیار راحت تر است و نسبت به استیل مقاومت بیشتری هم خواهد داشت. از فنس آهنی بیشتر در کنار جنگل ها و دریاها به کار می رود و شیوه ساخت آن اصولا به شکل فرفورژه می باشد. توری فنس چیست؟

توری فنس یا فنس را به سه روش مختلف می توان تولید کرد:

  • دو سر پیچ
  • دو سر قلاب توری فنس چیست؟
  • یک سر قلاب و یک سر پیچ

بافت دو سر پیچ به خاطر حمل و نقل آسان تری که دارد در تولید بیشتر استفاده می شود.

توری فنس به دو روش دستی و اتومات بافته می شود. در روش اتومات تمامی مراحل به روش اتوماتیک انجام می شود و حتی امکان دارد بعضی از مراحل به روش نیمه اتومات باشد یعنی هم به شکل صنعتی باشد و هم دستی؛ در این روش به توری فنس تولید شده می توان توری نیمه اتوماتیک هم گفت.

روش تولید اتوماتیک توری فنس چیست؟

در شیوه اتوماتیک جهت آغاز کار مفتول گالوانیزه را تهیه می کنند و توجه می کنند که ضخامت آن با سفارش مشتری یکی باشد. بعد از اینکه مفتول تهیه شد آن را در بخش مربوط به مفتول قرار می دهند و در صورت نیاز بر روی آن یک روکش قرار می دهند. در این بخش اگر روی توری روکش قرار بگیرد دیگر نیازی به رنگ کردن نیست. بعد از قرار دادن روکش آن را توسط هوا خنک می کنند و سپس مفتول به بخش توری بافی وارد می شود. در ابتدای کار یک ردیف بافته می شود و پس از آن با یک مفتول انداه خود پیچ داده می شود. توری فنس چیست؟

روش تولید دستی

این روش هم درست همانند روش اتوماتیک انجام می شود با این تفاوت که همه مراحل توسط یک یا دو نفر انجام می شود. توری توسط یک موتور الکتریکی روی یک قالب چشمه توری پیچیده می شود. قالب چشمه برای مشخص کردن چشمه توری فنس به کار می رود و با تعویض کردن آن می توانیم اندازه توری فنس را تغییر دهیم. در مرحله بعد یک نفر اهرم موتور الکتریکی را روشن می کند و سپس مفتول گالوانیزه را دور قالب می پیچد. زمانی که فرم گرفت به شکل سینوسی بین رج های دیگر بافته می شود. توری فنس چیست؟

توری فنس چیست؟

نگهداری از توری فنس

  • به شکل دوره ای باید میخ های فرو رفته در پرچین چک شود و در صورت نیاز آن ها را عوض کنید.
  • هر چندماه یکبار فنس باید تمیز شود و کثیفی یا لکه ای روی آن باقی نماند. توری فنس چیست؟
  • هرچند سال یک بار باید فنس ها را رنگ کرده.

رشد گیاهان در اطراف توری فنس شاید به محیط ظاهر جذابی ببخشد اما در صورت کنترل نکردن آن امکان دارد باعث آسیب رساندن به فنس شود. این توری ها در مقابل درختان چندان مقاوم نیستند و نباید در اطراف آن ها درختی وجود داشته باشد. باید این مسئله کنترل شود که نهال یا درختی در نزدیکی فنس کاشته شود. توری فنس چیست؟

ارتفاع مناسب توری فنس

ارتفاع تعریف شده برای توری فنس 1 الی دو متر است ولی امکان دارد شما بخواهید برای جلوگیری از ورود افراد غیرمجاز و حیوانات ارتفاع آن را بیشتر کنید. اگر از فنس فلزی استفاده کنید برای افزایش ارتفاع میله های آن را باز می کنیم و میله های بزرگ تری را جایگزین می کنیم تا ارتفاع فنس بلند تر شود. توری فنس چیست؟

توری فنس یا فنس از دیرباز یکی از راه های جلوگیری از ورود افراد و حیوانات وحشی به داخل املاک و اراضی بوده و تا کنون هم این موضوع وجود دارد. توری های حصاری انواع مختلفی دارند که هرکدام از آن ها خاصیت خود را دارند با این حال توری فلزی گالوانیزه بهترین آن ها به شمار می رود چون می تواند در اکثر شرایط آب و هوایی کیفیت و مقاومت خود را حفظ کند. در این مقاله سعی کردیم شما را با انواع فنس و توری فنس آشنا کنیم امیدواریم که این مطلب برای شما مفید بوده باشد. توری فنس چیست؟

ارتفاع استاندارد تعریف شده برای توری فنس چند متر است؟

ارتفاع استاندارد تعریف شده برای توری فنس 1 الی 2 متر است اما امکان بیشتر کردن ارتفاع آن وجود دارد.

بهترین نوع توری فنس کدام است؟

بهترین نوع توری فنس، توری فنس گالوانیزه است چون در مقابل انواع شرایط آب و هوایی مقاوم می باشد. توری فنس چیست؟

0
دیدگاه شما آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند
دسترسی سریع
آیرونید، مرکز بزرگ فروش انواع آهن آلات در ایران است که تیرآهن، میلگرد، نبشی، پروفیل، ورق، فنس و … را با بهترین کیفیت و قیمت از کارخانه های تولید کننده مطرح، تامین می کند. این مجموعه سال هاست که فعالیت حرفه ای خود را ادامه داده و توانسته رضایت افراد بسیاری را جلب کند. برای اطلاعات بیشتر و خرید آهن آلات همین حالا با ما تماس بگیرید.
چگونه اعتماد کنیم
آدرس دفتر مرکزی
طراحی شده در استودیو دیزاین الفبا وب
فیلترها
دسترسی
رتبه بندی
افزودن به کارت
توضیحات