سبد خرید
جدول وزن تیرآهن اهواز

جدول وزن تیرآهن اهواز

0
3 ماه قبل
زمان تقریبی مطالعه: ( کلمات )

امروز در این مطلب با جدول وزن تیرآهن اهواز در خدمات شما هستیم، تیرآهن یکی از مصالح ساختمانی بوده که تاثیر بسیار زیادی روی مقاومت ساختمان ها دارد. با توجه به اینکه برای ساخت انواع ساختمان ها نیاز به استفاده از تیرآهن است، شرکت ها و کارخانه های مختلفی اقدام به تولید تیرآهن در ایران می کنند. یکی از کارخانه های معتبر تولید تیرآهن، کارخانه اهواز می باشد.

از دست ندهید: قیمت تیرآهن ۱۴ اهواز

جدول وزن تیرآهن اهواز

تیرآهن کارخانه اهواز

گروه ملی صنعتی فولاد ایران که به گروه ملی اهواز معروف است، از قدیمی ترین تولیدکنندگان داخلی به شمارمی رود. کارخانجات مختلفی از جمله فولاد سازی، نورد کوثر، نورد تیرآهن، لوله سازی و غیره از زیرمجموعه های این گروه تولیدی بزرگ به شمار می روند. برخلاف تصور عموم، تیرآهن اهواز توسط کارخانه نورد تیرآهن و نه نورد کوثر تولید می شود. کارخانه نورد تیرآهن اهواز مجهز به دو خط تولید پیشرفته و جداگانهبوده که هر کدام با ظرفیت 195 هزار تن در سال مشغول به فعالیت می باشند.

تا این جا و با مقایسه دو کارخانه می توان به این نتیجه می رسیم که از نظر تجهیزات تفاوتی بین این محصولات دیده نمی شود؛ اما هنوز برای قضاوت زود می باشد. در ادامه با بررسی دقیق تر نوع، کیفیت، سایز و دیگر مشخصات می توان به نتایج بهتری دست پیدا کرد. جدول وزن تیرآهن اهواز


جدول وزن تیرآهن اهواز

وزن سایز
35 14
170 16
215 18

کارخانه سایز کیفیت وزن طول آنالیز
اهواز ۱۴ B ۱۳۵ ۱۲m IPE
اهواز ۱۶ B ۱۷۰ ۱۲m IPE

برای اطلاعات بیشتر : قیمت تیرآهن 12 اهواز

جدول وزن تیرآهن در انواع سایز جدول وزن تیرآهن اهواز

وزن تیرآهن براساس سایز و ابعاد این محصول متغیر است. همچنین وزن تیرهای تولیدی کارخانجات مختلف با یکدیگر متفاوت بوده و بسته به متریال مصرفی و ابعاد تولیدی متغیر هستند. از این رو وزن تیرآهن 14، 16، 18 و 24 در ادامه برای بررسی بیشتر آورده شده است.

وزن تیرآهن 12 اهواز جدول وزن تیرآهن اهواز

تیرآهن 12 یکی از پرکاربردترین مقاطع در ساختمان سازی است که تحت استاندارد IPE ساخته می شود و معمولا کارایی بسیار خوبی برای ساخت سقف و ستون دارد. استاندارد IPE در اروپا و آلمان استفاده می شود. تیراهن هایی که با این استاندارد تولید می شوند دارای شکل I هستند. این مقاطع که همگی به اندازه های 12 متری برش خورده و به بازار عرضه می شوند، به طور معمول وزنی برابر با 125 کیلوگرم دارند.

این مشخصات معمولا بر روی شاخه های تیر در پروسه تولید محصول حکاکی می شود تا خریدار در هنگام خرید از مشخصات فنی آن مطلع شود، پس حتما ضمن گرفتن تاییدیه از کارشناس فروش، وزن تیرآهن 12 را در هنگام تحویل چک کنید. ابعاد در این محصول شامل طول و ارتفاع می باشد.

بخوانید: قیمت تیرآهن ۱۲ اهواز

جدول وزن تیرآهن اهواز

وزن تیرآهن 14 اهواز

وزن تیرآهن 14 همانند بسیاری از محصولات فولادی به صورت استاندارد تعریف شده است. وزن یک شاخه تیرآهن ۱۴ با توجه به طول محصول برای آن تعریف می شود. برای تیرآهن هایی که با طول استاندارد 14 متر به فروش می رسند، وزن نهایی 155 کیلوگرم تعریف شده است.

مطلب به روز رشده: قیمت تیرآهن 14 اهواز

جدول وزن تیرآهن اهواز

وزن تیرآهن 16 اهواز

برای اطلاع از وزن هر شاخه تیرآهن 16، یکی از کامل ترین جدول های وزن در سایت مرکزآهن در اختیار شما قرار داده شده است. وزن تیرآهن 16 برابر با 190 کیلوگرم است. این عدد برای یک تیرآهن 16 با استاندارد 12 متری تعریف شده است. برای اطلاع از قیمت تیرآهن 16 می توانید با کارشناسان ایرونید تماس بگیرید.

وزن تیرآهن 18 اهواز جدول وزن تیرآهن اهواز

وزن تیرآهن 18 برابر با 226 کیلوگرم تعریف شده است. البته وزن این محصول با توجه به کارخانه تولید کننده و برند تولیدی، کمی بالا و پایین می شود. جدول وزن تیرآهن اهواز

وزن تیرآهن 24 اهواز

تیرآهن 24 به صورت استاندارد در شاخه های 12 متری تولید شده و به فروش می رسد. وزن هر شاخه تیراهن ۲۴ در هر شاخه برابر با 368.5 کیلوگرم است. تیرآهن های 24 از جمله کاربردی ترین و پراستفاده ترین مصالح فلزی هستند. جدول وزن تیرآهن اهواز

وزن تیرآهن 30 اهواز

این مقاطع به طور استاندارد، دارای ارتفاع بین 80 تا 600 میلی متر می باشند که به صورت شاخه های 12 متری برش می خورند. وزن یک شاخه تیرآهن 30 به طول یک متر برابر با 42.2 کیلوگرم و وزن شاخه تیرآهن 30 به طول 12 متر برابر با 506 کیلوگرم است. جدول وزن تیرآهن اهواز

 

انواع تیرآهن کارخانه اهواز

  • تیرآهن های تولیدی خط 650: در این خط تولید قدیمی تر، انواع تیرآهن بال موازی (IPE) و تیرآهن بال باریک شیب دار (IPN) ساخته می شود. تیرآهن بال باریک شیب دار (IPN) براساس استاندارد داخلی 1791 ISIRI و استاندارد DIN 1025-5 تولید می شوند. جدول وزن تیرآهن اهواز
  • تیرآهن های تولیدی خط 630: در این خط تولید تیرآهن بال موازی یا IPE و تیرآهن بال باریک شیب دار یا همان IPN به دست می آید. استانداردهایی که برای تولید این محصولات مورد استفاده قرار می گیرند، شامل استاندارد ملی 1791ISIRI و استاندارد DIN 1025 می شود. جدول وزن تیرآهن اهواز
  • تیرآهن نیمه سبک: تیرآهن نیمه سبک از دیگر محصولات ویژه این کارخانه می باشد. فرمول تولید این محصول ویژه پس از تحقیقات و پژوهش های فراوان توسط چندین دانشگاه معتبر داخلی به دست آمده. از ویژگی های این نوع از تیرآهن ها می توان به مقاومت ایده آل، وزن کمتر، استحکام بالاتر در برابر بارهای استاتیکی و دینامیکی اشاره کرد. به علاوه، این نوع از تیرآهن با روش های کنترل کیفیت مضاعف ضمانت می شوند.

از دست ندهید: قیمت تیرآهن اهواز

 

تفاوت تیرآهن اصفهان و اهواز

ابعاد تیرآهن های تولیدی این دو کارخانه با یکدیگر تفاوت دارند. ذوب آهن اصفهان به خاطر حجم بالاتر، محصولات خود را در سایزهای متنوع تری می سازد. در مقابل، کارخانه اهواز بیشتر محصولات خود را در سایزهای 14، 16 و 18 تولید می کند. اگرچه، سایزهای 12 و 20 هم در لیست تولیدات این کارخانه دیده می شوند. جدول وزن تیرآهن اهواز

مقایسه تیرآهن اصفهان و اهواز از نظر وزن

تیرآهن های اهواز با وجود ساخت براساس استانداردها وزن نهایی کمتری دارند. تیرآهن های ذوب آهن اصفهان با بالاترین وزن مشخص شده در محدودۀ استاندارد و مطابق با جدول اشتال تیرآهن تولید می شوند.

تفاوت تیرآهن اصفهان و اهواز از نظر ترکیب عناصر شیمیایی جدول وزن تیرآهن اهواز

تفاوت دیگری که بین این دو محصول دیده می شود، به مواد اولیه ای تولید آن ها باز می شود. در نظر داشته باشید که آلیاژ به کار رفته روی قیمت تیرآهن بناب، اصفهان، اهواز و غیره اثر می گذارد. پس، بد نیست که نگاهی به ترکیب عناصر شیمیایی تیرآهن های ذوب آهن در ادامه داشته باشید: جدول وزن تیرآهن اهواز

نوع فولاد حدبیشتر کربن
c
سیلیسیم
Si
منگنز
Mn
گوگرد حداکثر
P
فسفر حداکثر
S
نیتروژن حداکثر
N
کربن معادل (حداکثر)
فولاد 37 (S235JR ) 19% 0.12-0.35 0.25-1.50 0.045 0.045 0.014 0.35
فولاد 44 (S275JR) 23% 0.15-0.45 0.40-1.60 0.045 0.045 0.014 0.40
فولاد 52 (S355JR) 26% <0.60 <1.70 0.045 0.045 0.014 0.45

تفاوت تیرآهن اصفهان و اهواز از نظر قیمتی جدول وزن تیرآهن اهواز

قیمت تیرآهن اصفهان به چند علت بیشتر از قیمت تیرآهن اهواز می باشد. اول اینکه وزن بالاتری دارد. به علاوه، کیفیت بیشتر این محصولات هم روی قیمت آن ها اثر می گذارد. این دو عامل موجب افزایش میزان تقاضای این محصول در بازارهای داخلی و خارجی می شوند که همین امر هم خود تشدید قیمت ها را در پی دارد.

مقایسه تیرآهن اصفهان و اهواز از لحاظ کیفیت

به صورت کلی محصولات هر دو کارخانه از کیفیت لازم و کافی برای به کارگیری در پروژه های عمرانی مختلف برخوردارند. با این وجود، شواهد نشان می دهد که کیفیت تولیدات ذوب آهن به خاطر نزدیکی بیشتر با معیارهای مشخص شده در استانداردها بالاتر می باشد.

تفاوت از نظر روش ساخت و آلیاژ جدول وزن تیرآهن اهواز

معمولاً آلیاژهایی که برای ساخت تیرآهن های فولادی به کار برده می شوند، شامل St37 و St52 می باشند. تیرآهن های فایکو در مناطقی که میزان رطوبت در آن ها بالا است، بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند و برای همین یکی از برندهای محبوب تیرآهن در ایران می باشد. این تیرآهن ها معمولاً با آلیاژ St37 تولید می شوند. آلیاژهای مورد استفاده در تولید تیرآهن های اصفهان شامل St37، St44 و St52 می باشند. تنوع بالا در محصولات تیرآهن ذوب آهن اصفهان و هم آلیاژهای به کاررفته در آن ها، این تیرآهن را به پرفروش ترین و محبوب ترین تیرآهن در بازار ایران تبدیل کرده.

نحوه تشخیص تیرآهن های اصفهان و اهواز و فایکو جدول وزن تیرآهن اهواز

برای تشخیص تیرآهن مربوط به یک کارخانه، باید به برگه آنالیز شیمیایی آن توجه شود. اما تیرآهن های اصفهان دارای علامت حک شده بر روی بدنه خود می باشند. علامت تیرآهن اصفهان به صورت ESCOبوده که به آسانی نسبت به تیرآهن های اهواز و فایکو قابل تشخیص می باشد.

بخوانید: قیمت نورد کوثر اهواز

فاکتورهای مؤثر بر تقاضای محصولات فولادی

عوامل متعددی وجود دارند که می توانند بر روی میزان تقاضای آهن آلات تأثیر بگذارند؛ برای مثال، هرساله با شروع فصول گرم، شاهد افزایش اجرای پروژه های ساختمانی در فضای باز هستیم. این فرصت 6 ماهه می تواند بهترین زمان برای پی ریزی و پیشبرد سریع پروژه های عمرانی و ساختمانی باشد. به این ترتیب، در ابتدای هر سال، میزان تقاضا برای محصولات فولادی مانند تیرآهن و میلگرد بالا می رود.

بالا رفتن ارزش دلار نیمایی، می تواند با صعودی کردن نمودارهای قیمت در بازار آهن آلات، تمایل خرید و میزان تقاضا را کاهش دهد؛ زیرا افزایش نرخ دلار علاوه بر افزایش قیمت مواد اولیه و هزینه تولید، با بالابردن تمایل تولیدکنندگان به صادرات محصولات خود باعث کاهش دسترسی بازار داخلی به محصولات و گران شدن آن ها می شود.

همینطور نیاز صنایع وابسته مانند کشتی سازی، صنعت برق و… موثر می باشند. در صورتی که میزان نیاز این صنایع به مقاطع فولادی افزایش پیدا کند، به عنوان بخش مهم و بزرگی از بازار می تواند بر میزان تقاضای تیرآهن تأثیر بگذارد. این امر به نوبه خود می تواند تأثیر قابل توجهی بر روی قیمت کالاهای فلزی داشته باشد.

قیمت تیرآهن اهواز جدول وزن تیرآهن اهواز

برای دریافت قیمت روز تیرآهن اهواز پیشنهاد می کنیم با ما در آیرونید تماس بگیرید، در کنار شما هستیم تا با ارائه بهترین کیفیت در پاسخ گویی و فروش تیرآهن به سراسر کشور شما را راهنمایی کنیم. جدول وزن تیرآهن اهواز

0
دیدگاه شما آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند
دسترسی سریع
آیرونید، مرکز بزرگ فروش انواع آهن آلات در ایران است که تیرآهن، میلگرد، نبشی، پروفیل، ورق، فنس و … را با بهترین کیفیت و قیمت از کارخانه های تولید کننده مطرح، تامین می کند. این مجموعه سال هاست که فعالیت حرفه ای خود را ادامه داده و توانسته رضایت افراد بسیاری را جلب کند. برای اطلاعات بیشتر و خرید آهن آلات همین حالا با ما تماس بگیرید.
چگونه اعتماد کنیم
آدرس دفتر مرکزی
طراحی شده در استودیو دیزاین الفبا وب
فیلترها
دسترسی
رتبه بندی
افزودن به کارت
توضیحات