سبد خرید
دستگاه برش لانه زنبوری تیرآهن

دستگاه برش لانه زنبوری تیرآهن

0
3 ماه قبل
زمان تقریبی مطالعه: ( کلمات )

دستگاه برش لانه زنبوری تیرآهن چیست؟ تیرآهن یکی از مهمترین مواد ساختمانی است که در ساخت و ساز و ساختمان داری استفاده می شود. این ماده با ویژگی های خاص خود به عنوان یکی از مهمترین عناصر ساختمانی شناخته می شود و استفاده از آن در ساختمان ها بسیار مرسوم است. استفاده از تیرآهن با کیفیت و استاندارد در ساختمان ها اهمیت بسیاری دارد و می تواند از نظر استحکام و کیفیت ساختمان تاثیر بسزایی داشته باشد. بنابراین در انتخاب تیرآهن باید به انتخاب محصولات با کیفیت و استاندارد توجه داشته باشید تا از طول عمر و استحکام ساختمان خود اطمینان حاصل کنید.

تیرآهن لانه زنبوری در سازه ها کشور کاربردهای فراوانی دارد. این مسئله موجب می شود این نوع سازه را بیشتر ارزیابی کرد. ساخت تیرآهن لانه زنبوری اولین بار توسط آقای هورتون از شرکت آهن شیکاگو پیشنهاد شد. وی همینطور تأکید کرد که در صورت نیاز مقدار اساس مقطع را می توان بدون افزایش وزن بالا برد. فلسفه تولید این تیرآهن به آنجا بازمی شود که با افزایش ارتفاع این محصول، قدرت خمشی مقطع بدون مصرف مصالح اضافی افزایش پیدا می کند. در ادامه به پرسش تیرآهن زنبوری چیست، می پردازیم. با شناخت بیشتر این سازه می توان به بالا رفتن آگاهی مصرف کنندگان برای خرید تیرآهن لانه زنبوری کمک کرد.

تیرآهن لانه زنبوری در سازه ها کشور کاربردهای فراوانی دارد. این مسئله موجب می شود این نوع سازه را بیشتر ارزیابی کرد. ساخت تیرآهن لانه زنبوری اولین بار توسط آقای هورتون از شرکت آهن شیکاگو پیشنهاد شد. وی همینطور تأکید کرد که در صورت نیاز مقدار اساس مقطع را می توان بدون افزایش وزن بالا برد. فلسفه تولید این تیرآهن به آنجا بازمی شود که با افزایش ارتفاع این محصول، قدرت خمشی مقطع بدون مصرف مصالح اضافی افزایش پیدا می کند. در ادامه به پرسش تیرآهن زنبوری چیست، می پردازیم. با شناخت بیشتر این سازه می توان به بالا رفتن آگاهی مصرف کنندگان برای خرید تیرآهن لانه زنبوری کمک کرد.

دستگاه برش لانه زنبوری تیرآهن

دستگاه برش تیرآهن لانه زنبوری

دستگاه برش لانه زنبوری تیرآهن

دستگاه برش لانه زنبوری تیرآهن

در صنایع مختلف مانند ساختمان سازی، صنایع فلزی و تولید قطعات فلزی، استفاده از تیرآهن و اجزای متصل به آن بسیار رایج است. یکی از مراحل مهم در تولید قطعات فلزی و ساختمان سازی، برش تیرآهن به اندازه مورد نیاز است. برای این منظور از دستگاه های برش لانه زنبوری تیرآهن استفاده می شود. دستگاه برش لانه زنبوری تیرآهن یکی از دستگاه های حرفه ای است که برای برش دقیق و سریع تیرآهن و اجزای فلزی استفاده می شود. این دستگاه دارای یک شیار برش عمیق است که به شکل لانه زنبوری طراحی شده است و به این دلیل نامیده می شود.

استفاده از دستگاه برش لانه زنبوری تیرآهن دارای مزایای بسیاری است. اولاً، این دستگاه به وسیله یک موتور قدرتمند و سیستم کنترل عددی (CNC) کار می کند که امکان برش دقیق و تکرارپذیر را فراهم می کند. ثانیاً، این دستگاه قابلیت برش مواد فلزی مختلف از جمله تیرآهن، ورق های فولادی و آلومینیوم را داراست. در نهایت، دستگاه برش لانه زنبوری تیرآهن باعث صرفه جویی در زمان و هزینه می شود زیرا به صورت خودکار و با سرعت بالا تیرآهن را برش می دهد.

با توجه به اهمیت دستگاه برش لانه زنبوری تیرآهن در صنایع مختلف، انتخاب و خرید یک دستگاه با کیفیت و قابلیت های مناسب بسیار حائز اهمیت است. برای این منظور، توجه به عواملی مانند دقت برش، سرعت عمل، قدرت موتور، ابعاد و وزن دستگاه، نوع و ضخامت مواد قابل برش، هزینه و نیاز به خدمات پس از فروش، بسیار مهم است. در نهایت، دستگاه برش لانه زنبوری تیرآهن یکی از ابزارهای ضروری در صنایع فلزی و ساختمان سازی است که باعث افزایش کیفیت و کارایی تولید می شود و به کاربران امکان برش دقیق و سریع تیرآهن و اجزای فلزی را می دهد.

دستگاه برش لانه زنبوری تیرآهن

چطور میتوان تیرآهن های لانه زنبوری را برش داد؟

برای ایجاد طرح لانه زنبوری روی تیرآهن، ابتدا الگوی مشخصی روی جان تیر پیاده سازی می شود. سپس مقطع تیر توسط یکی از شیوه های برشی، به دو نیمه تقسیم می شود. درنهایت هم لبه های دو نیمه در مقابل یکدیگر قرار گرفته و توسط عملیات جوشکاری به یکدیگر متصل می شود. دستگاه برش تیرآهن لانه زنبوری به روش گرمایی برنول یا روش برش سرد کار می کند. در ادامه به توضیح هریک از این روش ها خواهیم پرداخت.

1. روش گرمایی برنول

در این روش احتراق گاز استیلن و اکسیژن موجب به وجود آمدن شعله بنفش رنگی می شود که از این شعله برای برش تیرآهن لانه زنبوری استفاده می کنند.

2. روش برش سرد یا کوپال

در برش تیرآهن لانه زنبوری (CNP) به روش برش سرد یا کوپال، یک دستگاه قطع کن سنگین مجهز به گیوتین برای تقسیم تیر به کار می رود.

دستگاه برش لانه زنبوری تیرآهن

دستگاه های برش تیرآهن

دستگاه های برش تیرآهن با کمک فناوری جدید برای برش شکل های مختلف تیرآهن از جمله تیرآهن های I شکل و H شکل، تیرآهن نبشی و غیره به کار گرفته می شود. در ادامه انواع دستگاه های برش معرفی شده است:

  1. تجهیزات هوابرش: مشعل برش مثل مشعل جوشکاری دارای یک لوله برای اکسیژن و یک لوله برای استیلن می باشد. علاوه بر این، یک لوله برای اکسیژن فشار بالا، همراه با نوک برش یا نازل وجود دارد. در نوک مشعل روزنه هایی برای عبور اکسیژن تعبیه شده. تعداد این روزنه های شعله بسته به آتش اکسی استیلن و کاربرد دستگاه هوابرش از 2 تا 6 عدد می باشد.
  2. دستگاه برش پلاسما: دستگاه برش پلاسما به عنوان مدرن ترین دستگاه برش هم به صورت دستی و هم به صورت اتوماتیک به بازار عرضه می شود. این دستگاه دارای یک قوس الکتریکی است و با فشردن از گاز غلیظ در نازل عمل می کند. به محض ورود قوس الکتریکی به گاز، گاز یونیزه یا پلاسما ایجاد می شود و به نوبه خود، فلز را برش می دهد.
  3. دستگاه تراش: دستگاه تراش به عنوان یکی از ابزارهای قدرتمند مورد استفاده برای تراش و برش تیرآهن می باشد. این دستگاه از چرخ ساینده به عنوان ابزار برش استفاده می کند. هر چرخ ساینده دارای تراشنده ای روی سطحشبوده که این تراشنده ها موجب برش سطح کار می شود.
  4. دستگاه برش واترجت: دستگاه برش واترجت یک ابزار صنعتی بوده که قادر است مواد زیادی را با کمک جریان فشار قوی آب مخلوط با ماده ساینده برش دهد.

دستگاه برش لانه زنبوری تیرآهن

تیرآهن شبکه – تیرآهن لانه زنبوری

تیرآهن لانه زنبوری با نام تیرآهن شبکه هم شناخته می شود. این محصول همانند فنس دو نام دارد فنس و توری حصاری، البته شبکه نام شناخته تر آن است این محصول با حفره های توخالی که شبیه لانه زنبور است، با این هدف که تیر بتواند کمان خمشی بیشتری را با کمترین تغییر شکل تحمل کند، تولید می شود. تیرآهن که یکی از سازه های اصلی در ساختمان سازی محسوب می شود، تحمل تنش های حاصل از نیروی برشی و لنگر خمشی ناشی از بارهای وارد بر آن و وزن خود تیر را برعهده دارد. در طراحی تیرها معمولا لنگر خمشی موجود مورد توجه قرارمی گیرد و ضابطه برش در آن ها کنترل می شود.

دستگاه برش لانه زنبوری تیرآهن

فرآیند تولید تیرآهن لانه زنبوری

قرایند تولید تیرآهن، به صورت کلی، شامل مراحل نورد می باشد. نورد فرایندیبوده که در آن فلز را به دمای موم سانی یا نرم شوندگی می رسانند و از میان غلتک های مختلف عبور می دهند تا تحت فشار زیاد، بتواند شکل خروجی غلتک ها را به خود بگیرد. تولیدکنندگان در کارخانه های تولید تیرآهن، در ساخت تیرآهن لانه زنبوری از دو روش سرد و گرم استفاده می کنند.

  • روش کوپال یا سرد: در روش سرد به وسیله گیوتین شش ضلعی های ترسیم شده روی تیرآهن را برش می دهند و درنهایت تیرآهن لانه زنبوری تولید می شود.
  • روش نوبل یا گرم: در این روش ابتدا باید محل برش را با ایجاد خال جوش روی خطوط ترسیم شده بر تیرآهن مشخص کنند.پس از آن به اندازه یک دندانه قسمت بالا و پایین تیرآهن جابه جا می شود و پس از قرارگیری لبه ها بر روی هم شش ضلعی ایجاد می شود. سپس برای تقویت تیرآهن، حفره ها با ورق پر می شود. این روش به خاطر مقرون به صرفه بودن نسبت به روش سردیا کوپال، بین تولیدکنندگان پرطرفدارتر می باشد.

این محصول از نظر قیمتی اندکی گرانتر از تیرچه بلوک به شمار می آید ولی مقاومت و استحکام بیشتری دارد، برای مثال قیمت تیرآهن لانه زنبوری از قیمت تیرچه 5 متری بیشتر ولی تیرچه تقاضای بیشتری دارد.

روش های برش گرم تیرآهن (بارنول) در دستگاه برش تیرآهن لانه زنبوری

  1. برش واترجت: در فرایند واترجت پرتاب شدن جریان آب پر فشار به سوی تیرآهن، سبب برش آن می شود. در برش تیرآهن با کمک واترجت، آب با مخلوطی از مواد ساینده با فشاری در حدود 4000 بار از یک سوراخ باریک به بیرون رانده می شود که این فشار آب منجر به برش قطعه می شود. از این روش به علت سرعت و دقت بالای آن،در صنعت و محیط های کارخانه ای به فراوانی استفاده می شود. استفاده از این دستگاه در صنعت ساخت و ساز، قطعه سازی، نظامی، آهن آلات، صنایع هوایی و ماشین سازی هم کاربرد فراوانی دارد.
  2. برش لیزری: از یک اشعه پرقدرت برای برش تیرآهن در روش لیزری استفاده می شود. دسته ای از لنزها و عدسی ها و یک پرتوی نور پر انرژی را به سطوح تیرآهن ناحیه برش متمرکز و هدایت می کنند. وقتی پرتو به این سطوح برخورد می کند، انرژی این پرتو جذب می شود و فلز را در آن محل بخار می کند. بخار باقیمانده یا فلز مذاب به واسطه جریان گاز از ناحیه برش پاک می شود. روش برش لیزری به واسطه دستگاه های مجهز به منبع تغذیه، سیستم لیزر، نازل و گاز و عدسی ها، لنزهای کانونی، تحت فشار زیاد انجام می شود. یکی از اساسی ترین اشعه های لیزر CO2 با محدوده قدرت 1000 تا 2000 وات برای برش لیزر است، البته، بعضی اوقات از لیزرهای Nd و Nd-YAG برای کاربردهای بسیار مهم تر و قوی تر استفاده می شود. دستگاه برش لانه زنبوری تیرآهن
  3. برش پلاسما: برش پلاسما از یک جریان متمرکز گاز یونیزه یا پلاسما برای برش تیرآهن استفاده می کند.
  4. هوابرش: روش هوابرش برای برش دادن تیرآهن، از مشعل حامل مخلوط جاری از سوخت گاز و اکسیژن استفاده می نماید که در نازل شعله ور می شود.

مزایا و معایب دستگاه برش تیرآهن لانه زنبوری به روش سرد

در برشکاری به روش سرد مزایای ویژه ای به همراه دارد که شامل موردهای زیر است:

  • نیاز به فضای مناسب دستگاه برش لانه زنبوری تیرآهن
  • سرعت بالا
  • انعطاف برشکاری
  • معایب برشکاری به روش گرم
  • هزینه مواد مصرفی
  • حفظ خواص فلز

روش سرد، دارای معایبی هم هست که در این بخش به آن اشاره می کنیم:

  • نیاز به فضای مناسب
  • هزینه مواد مصرفی بالا دستگاه برش لانه زنبوری تیرآهن

مزایا و معایب برشکاری به روش گرم

اگرچه مزیت های برشکاری به روش گرم زیادتر است، اما با این حال، آشنا شدن با مزیت ها و معایب آن به انتخاب روش صحیح برش تیرآهن، کمک زیادی خواهد کرد.

  • مکانیزه کردن عملیات برش
  • سرعت بالای برشکاری با حجم زیاد.
  • کاهش میزان ضایعات
  • سرعت بالا
  • تولید ضایعات کم

روش گرم، دارای معایبی هم هست که در این بخش به آن اشاره می کنیم:

  • ایمنی کم
  • تغییر ساختار در محل برش
  • تولید گاز و مواد سمی

دستگاه برش لانه زنبوری تیرآهن

آیا محدودیت های استفاده از تیرآهن لانه زنبوری را میدانید؟

به خاطر ویژگی های خاص تیرآهن لانه زنبوری، در موارد خاصی نمی توان از این محصول استفاده کرد:

  • در تیرهای پل دو سر مفصل که نیاز است تیرهای فرعی با برش های زیاد روی جان آن قرار بگیرد، نمی توان از تیر لانه زنبوری استفاده کرد.
  • برای اعضای باربر جانبی در قاب های خمشی معمولی، متوسط و ویژه نمی توان از تیرآهن های لانه زنبوری استفاده کرد.
  • نمی توان تیرآهن لانه زنبوری را به عنوان تیرهای دهانه های مهاربندی شده همگرای معمولی، ویژه و واگرا به کار برد.

دستگاه برش لانه زنبوری تیرآهن

وزن استاندارد تیر لانه زنبوری + جدول اشتال

وزن یکی از پارامترهای مهم در تولید مقاطع فولادی بوده و همه این مقاطع دارای وزنی استاندارد و جهانی می باشند که در جدولی به نام جدول اشتال آورده شده اند. در جدول زیر وزن استاندارد تیر لانه زنبوری و تیرآهن معمولی به همراه وزن تیرآهن های لانه زنبوری کارخانه ذوب آهن آورده شده اند:

جدول اشتال تیرآهن های لانه زنبوری

سایز وزن تیرآهن معمولی (Kg به ازای 12 متر) وزن تیرآهن لانه زنبوری (Kg به ازای هر متر) وزن تیرآهن لانه زنبوری ذوب آهن (Kg به ازای 12 متر)
8 72 6
10 98 8.1
12 125 10.4 125
14 155 12.9 155
16 190 15.8 195
18 226 18.3 225
20 269 22.4 275
22 315 26.2 325
24 369 30.7 375
27 434 36.1 425
30 507 42.2 507
33 590 49.1
36 686 57.1
40 796 66.3
45 932 77.6
50 1089 90.2
55 1272 106
60 1464 122

دستگاه برش لانه زنبوری تیرآهن

چگونه میتوان عملکرد تیرآهن لانه زنبوری را بهبود بخشید؟

همان طور که گفته شد تیرآهن های لانه زنبوری باوجود تمام مزیت هایشان، معایبی هم دارند که استفاده از بتن و فولاد می تواند تا حدی از این معایب بکاهد. به خاطر وجود برش هایی در مقطع تیرآهن های لانه زنبوری، تنش های خمشی ثانویه ای ایجاد می کند که در بعضی مواقع مقداری بزرگ تر از تنش های اصلی دارند.

وجود این تنش ها می تواند عملکرد تیر را تحت تأثیر قرار دهد که با پر کردن حلقه های کناری این تیرآهن ها با ورق، می توان تا حدی این مشکل را برطرف کرد؛ اما وقتی این تیرها به صورت یکسره به کار گرفته شوند این کار صرفه اقتصادی نخواهد داشت. برای همین استفاده از رفتار مرکب بتن و فولاد جایگزین شد. در این روش نقاط حساس تیرآهن های لانه زنبوری را با بتن پر می کنند که این کار علاوه بر افزایش سختی و مقاومت تیر، از لحاظ اقتصادی هم مقرون به صرفه خواهد بود.

دستگاه برش لانه زنبوری تیرآهن

قیمت تیرآهن لانه زنبوری

برای دریافت قیمت تیرآهن لانه زنبوری امروز می توانید با مجموعه آیرونید تماس بگیرید. آیرونید یکی از شرکت های معتبر و معروف در زمینه تولید و عرضه محصولات فلزی مانند تیرآهن، پروفیل، ورق و لوله است. این شرکت با داشتن تجربه و تخصص در این حوزه، ارائه دهنده محصولات با کیفیت و قیمت مناسب به مشتریان خود می باشد.

برای اطلاع از قیمت روز تیرآهن لانه زنبوری و سایر محصولات فلزی موجود در مجموعه آیرونید، می توانید با واحد فروش این شرکت تماس بگیرید. کارشناسان مجموعه آیرونید با ارائه اطلاعات دقیق و شفاف، به شما کمک خواهند کرد تا محصول مورد نیاز خود را با بهترین قیمت و شرایط خریداری کنید. برای ارتباط با مجموعه آیرونید و دریافت قیمت تیرآهن لانه زنبوری، می توانید به وبسایت رسمی این شرکت مراجعه کرده و اطلاعات تماس را دریافت کنید. همچنین می توانید از طریق شماره تلفن های ارائه شده، با واحد فروش تماس بگیرید و جزئیات بیشتری را دریافت نمایید.

مجموعه آیرونید با تمرکز بر کیفیت محصولات و خدمات مشتری محور، در تلاش است تا نیازهای شما را برآورده کند و تجربه خریدی راحت و رضایت بخش را برای شما فراهم کند. بنابراین، برای خرید تیرآهن لانه زنبوری و سایر محصولات فلزی با قیمت مناسب، با مجموعه آیرونید تماس بگیرید و از خدمات حرفه ای این شرکت بهره مند شوید.

دستگاه برش لانه زنبوری تیرآهن

خرید تیرآهن لانه زنبوری

آیرونید یکی از شرکت های معتبر و معتبری است که در زمینه تولید و عرضه تیرآهن فعالیت می کند. این شرکت با استفاده از تکنولوژی های پیشرفته و تیم متخصص خود، تیرآهن با کیفیت بالا و استاندارد را تولید و عرضه می کند. برای دریافت قیمت تیرآهن لانه زنبوری می توانید با این شرکت تماس بگیرید و اطلاعات دقیق و کامل در مورد محصولات و قیمت ها را دریافت کنید. همچنین می توانید از طریق وب سایت رسمی شرکت و یا شماره تماس های ارائه شده برای دریافت اطلاعات بیشتر و انجام معاملات خرید و فروش تیرآهن با این شرکت ارتباط برقرار کنید.

0
دیدگاه شما آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند
دسترسی سریع
آیرونید، مرکز بزرگ فروش انواع آهن آلات در ایران است که تیرآهن، میلگرد، نبشی، پروفیل، ورق، فنس و … را با بهترین کیفیت و قیمت از کارخانه های تولید کننده مطرح، تامین می کند. این مجموعه سال هاست که فعالیت حرفه ای خود را ادامه داده و توانسته رضایت افراد بسیاری را جلب کند. برای اطلاعات بیشتر و خرید آهن آلات همین حالا با ما تماس بگیرید.
چگونه اعتماد کنیم
آدرس دفتر مرکزی
طراحی شده در استودیو دیزاین الفبا وب
فیلترها
دسترسی
رتبه بندی
افزودن به کارت
توضیحات