سبد خرید
راهنمای خرید تیرآهن

راهنمای خرید تیرآهن

0
3 ماه قبل
زمان تقریبی مطالعه: ( کلمات )

اگر به راهنمای خرید تیرآهن‌ نیاز دارید، این مطلب می تواند با ارائه بهترین موارد به شما کمک کنید بهترین خرید تیرآهن‌ را داشته باشید. تیرآهن، پروفیلی بوده که وظیفه اصلی آن تحمل تنش های حاصل از نیروی برشی و لنگر خمشی بوده و در صنعت ساختمان سازی کاربرد بسیاری دارد. در فرآیند تولید این محصول از نورد گرم بهره مند می شوند و تنها بعضی مراحل متفاوت در تولید معمولی و هاش آن وجود دارد.

راهنمای خرید تیرآهن

راهنمای خرید تیرآهن‌

تیرآهن‌ کاربرد زیادی در ساختمان ها دارد و بر اساس نسبت بال و عرض ها در گروه های متنوعی قرار می گیرد، تیرآهن به عنوان یک سازه فلزی پرکاربرد در صنعت ساختمان در انواع مختلف بسته به وظایف و نقشی که دارد مورد استفاده قرار می گیرد و انواع آن شامل تیرآهن IPE، INP، IPB و لانه زنبوری می باشد.

راهنمای خرید تیرآهن

تاریخچه ابداع و تولید تیرآهن

تاریخچه ابداع و تولید تیرآهن به گذشتهای دور و باستانی بازمیگردد. از قرن هفتم پیش از میلاد تا قرن چهارم پس از میلاد، انسانها ابتدا متاثر از تجربیات قدیمی و سپس با ابداع و توسعه تکنولوژیهای جدید، تیرآهن را تولید کردند. در آغاز دوران تاریخی، مردم از آهن به عنوان یکی از مواد سخت و مقاوم برای ساخت ابزارها و سلاحها استفاده میکردند. اما با گذشت زمان و با افزایش نیازهای جامعه به تکنولوژیهای پیشرفتهتر، تکنولوژی تولید تیرآهن نیز بهبود یافت.

در سده دوازدهم میلادی، تکنولوژی کورههای ذوب آهن به اروپا وارد شد و باعث افزایش تولید تیرآهن شد. در اواخر قرن هفدهم، با ابداع ماشینآلات جدید و بهبود فرایندهای تولید، تولید تیرآهن به تعداد بیشتر و با کیفیت بهتری انجام میشد. راهنمای خرید تیرآهن

در قرن نوزدهم، با ظهور صنعت فولاد، تولید تیرآهن به یک سطح جدید ارتقا یافت. تولید فولاد از آهن و کربن به صورت صنعتی منجر به افزایش قابل توجه تولید تیرآهن شد. این تغییرات باعث شده تیرآهن به عنوان یکی از مواد اصلی و حیاتی در ساختمانها، جسورانهترین سازهها و ماشینآلات صنعتی استفاده شود.

در حال حاضر، تکنولوژیهای پیشرفتهتری برای تولید تیرآهن به کار گرفته میشود و این صنعت به یکی از پایههای اصلی صنعت ساختمانی تبدیل شده است. تولید تیرآهن باعث شده ساختمانها به شکلی مقاوم، پایدار و ایمن ساخته شوند و در کلانشهرها و مناطق صنعتی به توسعه و پیشرفت کمک شایانی کند.

راهنمای خرید تیرآهن

نحوه تشخیص انواع تیرآهن

تیرآهن ها به طورکلی به دو دسته I شکل و H شکل تقسیم بندی می شوند. این نوع از دسته بندی به تفاوت در شکل ظاهری و مقاومت کششی آن ها برمی گردد. در گذشته تیرآهن ها تنها شبیه به حرف انگلیسی I تولید می شدند.

به این معنی که طول بال هایشان از طول جان آن ها کمتر بود. اما در قرن بیستم تحولی در تولید تیرآهن‌ رخ داد و آن، تولید تیرهای آهن H شکل بود که در آن ها طول بال ها با طول جان یکسان بود. در واقع این محصولات سطح مقطع مربعی دارند. تیرهای آهن H شکل برای سرعت بخشیدن به روند پروژه، افزایش استحکام و مقاومت سازه استفاده می شوند.

راهنمای خرید تیرآهن

انواع تیرآهن

تیرآهن ها در انواع مختلفی تولید می شوند که بعضی از آن ها در ساخت وساز کاربرد بیشتری دارند و فعالان صنعت ساخت وساز آن ها را می شناسند. بعضی دیگر از این محصولات همانند تیرآهن لینتل بخاطر کاربرد محدودی که دارند، شناخته شده نیستند. در ادامه توضیح می دهیم انواع “تیرآهن چیست” و همینطور درباره ویژگی های این محصولات صحبت خواهیم کرد.

تیرآهن IPB – هاش راهنمای خرید تیرآهن

تیرآهن هاش سبک و سنگین یا بال پهن از دیگر پروفیل های پرکاربرد در بازار ایران بوده که در پروژه های عمرانی بزرگ همانند ساخت مجتمع های تجاری، سوله کارخانه ها و… به کار می رود. اندازه بال و جان در این پروفیل های فولادی باهم برابر بوده و به همین خاطر ظاهری شبیه به H دارد. این محصول در دو نوع سبک و سنگین تولید می شود؛ نوع سبک آن با نماد HEA و نوع سنگین آن با نماد HEB شناخته می شود. محصولات سبک و سنگین سایزهای یکسانی دارند، اما ضخامتشان باهم متفاوت بوده و همین مسئله باعث تفاوت در وزنشان می شود.

تیرآهن گالوانیزه

این محصول به خاطر مقاومت بالایی که دارد، گزینه مناسبی برای پروژه های ساخت وساز بوده و در دسته انواع تیرآهن قرار می گیرد. واژه گالوانیزه به معنای پوشش یک لایه ای بوده که روی تیرآهن قرار می گیرد و از خراشیدگی و خوردگی فولاد جلوگیری کرده و برای مناطق مرطوب قابل استفاده می کند.

تیرآهن مسطح

این تیرآهن ها فشار دیوارها را به خوبی پخش می کنند و مانع از تمرکز آن ها بر یکی نقطه می شوند. به همین برای بوده که از آن در پروژه های سنگین استفاده بیشتری می شود.

تیرآهن ساختمانی

این محصول از جنس آهن بوده و به صورت مستطیل و استوانه ای تولید می شوند و در سازه های بتنی استفاده می شوند. همینطور مقاومت بالایی آن باعث استحکام سازه می شود.

تیرآهن زاویه ای

از این تیرآهن ها که نام دیگر آن نبشی است بیشتر در سازه های موقت به عنوان ستون قاب به کار رفته می باشد. از انواع دیگر تیرآهن زاویه ای می توان به دو مدل بال مساوی و بال نامساوی اشاره کرد.

تیرآهن IPE – بال نیم پهن راهنمای خرید تیرآهن

تیرآهن ipe کاربردی ترین نوع تیرآهن در بازار ایران بوده و به شکل I تولید می شود. کارخانه های ایرانی این محصول را مطابق با استانداردهای اروپا تولید می کنند؛ نقشه های ساختمان های ایرانی هم بر اساس همین استانداردها کشیده می شود و به همین خاطر بوده که تیرهای IPE یا معمولی تا این اندازه کاربردی می باشند. مهم ترین مشخصه این تیرها، اندازه برابر بال ها در همه طول شاخه می باشد.

تیرآهن – CPE لانه زنبوری

در بدنه تیرآهن های لانه زنبوری حفره های هشت ضلعی که شبیه به کندوی زنبور می باشند، وجود دارد و این مهم ترین وجه تمایز این پروفیل های فولادی با دیگر انواع تیرآهن می باشد. با وجود این حفره ها، امکان عبور اتصالات و سیم از اسکلت سازه وجود دارد، اما مقاومت خمشی این تیرها نسبت به دیگر انواع تیرآهن ها کم تر می باشد.

به همین دلیل معمولا بعد از عبور اتصالات و سیم ها، حفره های تیر را با مصالح مناسب پر می کنند. قیمت هر شاخه تیرآهن CPE نسبت به دیگر محصولات مناسب تر است، زیرا حفره های خالی موجود در بدنه این پروفیل ها باعث می شود وزن آن ها نسبت به تیرهای دیگر کم تر باشد.

تیرآهن INP

این تیرآهن ها هم به شکل I می باشند، اما فرم بال هایشان با نوع IPE متفاوت می باشد. در تیرآهن های INP ضخامت بال ها با نزدیک شدن به جان افزایش پیدا می کند، به همین دلیل وقتی از روبه رو به این محصول نگاه می کنید، بال های آن شیب دار می باشد. تیرهای INP مطابق با استاندارد چین و روسیه تولید می شوند. بعضی از پروژه های عمرانی ایران از این تیرآهن های INP بهره مند می شوند و به همین خاطر این محصولات از کشورهایی چون چین، روسیه و کره به ایران وارد می شوند.

تیرآهن T شکل

از این محصول اغلب برای قاب بندی مورد استفاده قرار می گیرد و قابلیت تحمل وزن های سنگین را هم دارد. سه راهی بال این محصول در مقابل فشار بسیار مقاوم بوده و همینطور در قیمت جان آن دارای جدایی برجسته تری بوده و برای فشارهایی مثل خم شدگی مناسب طراحی شده.

راهنمای خرید تیرآهن

انواع تیرآهن بر اساس استاندارد ساخت

اساسا تیرآهن ها دارای استانداردهای متفاوتی می باشند که هر کدام را از دیگری متمایزتر کرده و به همین منظور تنوع تولید در این محصولات به شدت بالا می باشد.

تیرآهن CPE

نام دیگر این تیرآهن لانه زنبوری می باشد. این محصول از وزن پایینی برخوردار بوده که این می تواند در حمل و جا به جایی آن کمک کند. همینطور این محصول از قابلیت خم شدگی کمتری در مقایسه با انواع دیگر خود برخوردار می باشد.

تیرآهن بلژیکی راهنمای خرید تیرآهن

طول این محصول بین 6 تا 20 متر بوده و از ترکیب فولادهایی نظیر: ST52، ST44، ST33 و ST37 درست شده. تیرآهن های بلژیکی حداقل دمایی را که قادر هستند تحمل کنند در حدود 1100 درجه سانتری گراد می باشد.

تیرآهن IPE

ویژگی بزرگ این تیرآهن ضخامت بال های یکسان در قسمت بالا و پایین آن می باشد. استاندارد این محصول این بوده که در اروپا و حتی ایران استفاده می شود و به صورت کل از استانداردهای اروپایی برخوردار می باشد. این تیرآهن را از آلمان و کره و … وارد می کنند و به عنوان چینی و روسی شناخته می شود.

تیرآهن IPB راهنمای خرید تیرآهن

تیرآهن IPB یا هاش که به شکل حرف H تولید می شوند. این محصول طوری طراحی شده که طول بال های آن از جان آن بیشتر باشد. روی بدنه این تیرآهن دو علامت، V که به معنای تیرآهن سنگین و L که به معنای تیرآهن سبک است، ارتفاع این محصول در حدود 100 تا 1000 میلی متر بوده و در دسته انواع تیرآهن پرکاربرد قرار می گیرد.

تیرآهن INP

در این تیرآهن بال های آن در ابتدا باریک و به تدریج ضخیم می شود. همینطور دارای کی شیب ملایم در ناحیه ضخیم بال ها می باشد. سایز این محصول 60 تا 800 میلی متر و دارای لبه های گرد می باشد.

راهنمای خرید تیرآهن

انواع تیرآهن بر اساس سایز

تیرآهن سایز 12

وزن این محصول بین 10. 4 تا 26. 8 کیلوگرم بوده که اغلب برای ساخت ستون، تیر و سقف مورد استفاده قرار می گیرند که بر اساس استانداردی که دارند که تولید می شوند. این محصول از استاندارد IPE پیروی می کند. این محصول در دسته سبک ترین تیرآهن ها موجود در بازرا به شمار می رود. راهنمای خرید تیرآهن

تیرآهن 16

تیرآهن 16 وزنی بین 15. 8 تا 41. 6 کیلوگرم دارد. از این محصول برای ساخت نعل و تیر استفاده می شود. همینطور جنس این محصول از فولاد بوده که در مقابل برش و خم شدگی مقاوم می باشد. این محصول مثل دیگر محصولات به صورت شاخه ای تولید می شود که طول آن میتواند 6، 9 تا 12 متر باشد. راهنمای خرید تیرآهن

تیرآهن 18

این تیرآهن یکی دیگر از انواع تیرآهن بوده که از استانداردهای IPE، INP و IPB پیروی می کند. طول جان این محصول در حدود 18 سانتی متر و طول بال آن 91 میلی متر می باشد. تیرآهن 18 در مقابل تنش بسیار مقاوم بوده و به همین دلیل برای سازه های سنگین بیشتر استفاده می شود.

تیرآهن 20

این محصول از تنوع بسیار زیادی برخوردار بوده و یکی از پر کاربردی ترین تیرآهن ها به حساب می آید. این محصول در هر متر، وزنی معادل با 22. 4 تا 60 کیلوگرم دارد و به خاطر سنگینی و مقاومتی که دارد اغلب برای سازه های بزرگ مورد استفاده قرار می گیرد و یا در بعضی موارد برای طبقات زیرین استفاده می شود. راهنمای خرید تیرآهن

تیرآهن سایز 14

این تیرآهن یکی از پر مصرف ترین تیرآهن ها در مقایسه با دیگر تیرآهن ها می باشد. وزن این محصول حدودا بین 12. 9 تا 33. 7 کیلوگرم بوده و بسیاری از کارخانه های داخل کشور اقدام به تولید این محصول کرده اند. تیرآهن 14 در دسته سنگین ترین تیرآهن ها قرار دارد به خاطر آن مقاومت بالای این محصول بوده که از آن برای ساخت ستون مورد استفاده قرار می گیرد.

راهنمای خرید تیرآهن

انواع تیرآهن بر اساس علامت اختصاری

تیرآهن لانه زنبوری

تیرآهن لانه زنبوری را با نام تیرآهن شبکه هم می توانید پیدا کنید. علامت اختصاری این محصول CPE بوده که دارای حفره های تو خالی بوده و شکل لانه زنبور دیده می شوند. از این محصول برای ساخت ستون مورد استفاده قرار می گیرد. طول این محصول 12 تا 18 میلیمتر بوده و ارتفاع 27 سانتی متر می باشد. در دسته انواع تیرآهن کاربردی قرار می گیرد.

تیرآهن نوع اروپایی

تیرآهن نوع اروپایی را با علامت اختصاری INP می توان شناخت که از دسته نرمال ترین تیرآهن های موجود در بازار به شمار می رود. همینطور از این محصول برای ساخت ستون مورد استفاده قرار می گیرد و طول آن در حدود 8 الی 16 متر و عرض آن هم 42، 50، 58 تا 215 میلیمتر می باشد. راهنمای خرید تیرآهن

تیرآهن بال پهن

نام دیگر این تیرآهن، هاش بوده و آن را با علامت اختصاری IPB می شناسند. طول این تیرآهن 12 متر و در سایرهای 100 تا 1000 میلی متر تولید می شود. همینطور این محصول در سه دسته سبک، سنگین و فوق سنگین تولید و عرضه می شود.

تیرآهن نیم پهن

تیرآهن های نیم پهن را می توان با علامت اختصاری IPE در بازار می شناسند. طول این محصول در حدود 8 تا 16متر بوده و عرض آن از 46 میلی متر تا 220 میلیمتر می باشد. این محصول از دسته محصولاتی بوده که نیاز به واردات ندارد و به صورت گسترده در کشور تولید می شود.

راهنمای خرید تیرآهن

مزایای استفاده از تیرآهن

از مزایای استفاده از تیرآهن می توان به مواردی از جمله:

  • قطعاتی هستند که به صورت پیش ساخته در کارخانه ها می باشند.
  • اجرا و نصب آن سرعت بالایی دارد.
  • در ارتفاع های زیاد کاربرد فراوانی دارند. راهنمای خرید تیرآهن
  • بعد از اهمه سازه امکان توسعه وجود دارد.
  • اتصال چندین قطعه به یکدیگر را امکان پذیر می کند.

راهنمای خرید تیرآهن

پرمصرف ترین تیرآهن ها

با توجه به ویژگی ها و قابلیت های تعبیه شده در هرکدام از تیرآهن هایی که معرفی شد، حالا وقت آن است تا 3 تیرآهن پرکاربرد در صنعت ساختمان سازی را به شما معرفی کنیم. این 3 تیرآهن، از پرمصرف ترین های دنیای ساختمان سازی می باشند:

  • تیرآهن IPE
  • تیرآهن هاش راهنمای خرید تیرآهن
  • تیرآهن لانه زنبوری

همه این 3 تیرآهن که به عنوان کاربردی ترین سایزهای تیرآهن ها شناخته می شوند، در مقابل نیروهای برشی و لنگر خمشی مقاومت بالایی دارند و می توان برای افزایش استحکام اسکلت بندی ساختمان از آن ها استفاده کرد. کاربرد هرکدام از این تیرآهن ها در صنایع مختلفی مورد توجه قرار می گیرند و می توان از آن ها در صنایعی مثل ساختمان سازی، کشتی سازی، سدسازی، پل سازی، لوله های تاسیساتی و … استفاده کرد.

راهنمای خرید تیرآهن

نکات خرید تیرآهن – نکات مهم که هنگام خرید تیرآهن باید به آن توجه کرد

خرید تیرآهن یکی از مهمترین و پرکاربردترین خریدها برای ساخت و ساز و ساختمانی است. انتخاب درست تیرآهن برای پروژه های ساختمانی شما می تواند تأثیر مهمی بر کیفیت و ایمنی ساختمان داشته باشد. در ادامه به برخی از نکات مهم برای خرید تیرآهن اشاره خواهیم کرد: راهنمای خرید تیرآهن

  1. استانداردها و مشخصات فنی: قبل از خرید هر نوع تیرآهنی، حتماً باید استانداردها و مشخصات فنی آن را بررسی کنید. اطمینان حاصل کنید که تیرآهن انتخابی شما با استانداردهای مربوطه سازگار است.
  2. کیفیت مواد: مطمئن شوید که تیرآهنی که قصد خرید آن را دارید از مواد باکیفیت و استاندارد تولید شده است. کیفیت مواد تأثیر زیادی بر مقاومت و استحکام تیرآهن دارد.
  3. ابعاد و اندازه ها: مهم است که تیرآهن انتخابی با ابعاد و اندازه های مورد نیاز پروژه شما سازگار باشد. ابعاد نادرست می تواند به مشکلات و مشکلات ساختمانی منجر شود.
  4. قیمت و هزینه: هزینه تیرآهن نیز یکی از موارد مهم برای خرید آن است. مطمئن شوید که قیمت پرداختی شما منطقی و عادلانه است و با کیفیت تیرآهن انطباق دارد.
  5. تامین و تحویل: مطمئن شوید که تیرآهن مورد نظر شما به موقع و به شکل مناسب تحویل داده می شود. همچنین مطمئن شوید که تامین تیرآهن از منابع قانونی و معتبر انجام شده است.

در نهایت، قبل از خرید تیرآهن، بهتر است با مشاوره و راهنمایی از افراد متخصص و کارشناسان صنعت ساختمانی مشورت کنید تا از خرید ایده آل و بهترین تیرآهن برای پروژه خود اطمینان حاصل کنید.

راهنمای خرید تیرآهن

کاربردهای اصلی تیرآهن‌

پرمصرف ترین تیرآهن ها، همان هایی می باشند که برای افزایش استحکام اسکلت های فلزی ساختمان ها بیشتر به کار گرفته می شوند. به صورت کل، اسکلت بندی ساختمان ها بدون حضور تیرآهن ها ناامکان دارد و باید برای انتقال بار سازه فولادی یا بتنی به زمین از آن ها استفاده کرد.

البته همان طور که گفته بودیم، ساختار خرپا، تیر و سازه های فلزی یا یتنی هم بدون وجود تیرآهن ها عملاً ممکن نخواهد بود. علت کاربرد، مصرف و استفاده بیشتر از تیرآهن ها در مقام مقایسه با دیگر مقاطع فولادی، دلایل زیر می باشند:

  • قابلیت اتصال تیرآهن ها به یکدیگر وجود دارد
  • اسکلت بندی ساختمان های مرتفع با استفاده از آن ها به راحتی ممکن خواهد بود.
  • پروسه نصب و اتصال تیرآهن ها آسان است راهنمای خرید تیرآهن
  • دارای سرعت اجرای بالاتری نسبت به دیگر مقاطع فولادی می باشند
  • ساخت خرپا

از دیگر کاربردهای تیرآهن، کاربرد در ساخت خرپا می باشد.

  • تیرک های میانی و فرعی

برای تیرک های میانی از انواع کوچک تیرآهن مورد استفاده قرار می گیرد. نحوه قرارگیری آن به صورت افقی بوده و وظیفه اتصال تیر اصلی به ستون ها را به هدف انتقال بار به تیر اصلی به صورت غیرمستقیم دارد.

  • ساخت راه پله

در سازه های فلزی مختلف یا خانه ها برای ایجاد ارتباط میان طبقات و دسترسی به آن ها، از راه پله بهره مند می شوند. در صورتی که برای ساخت راه پله از پروفیل های تیرآهن استفاده شود، به سازه حاصل شده، تیرآهن راه پله گقته می شود. تیرآهن با اتصال به ستون، دیوار و پاگرد، اجرای راه پله را امکان پذیر می سازد.

  • کاربرد در ستون ها

تیرآهن هایی که دارای بال پهن و سطح مقطع مربع شکل می باشند، در ساخت و ساز به عنوان ستون و به صورت عمودی به کار گرفته می شوند.

  • اسکلت سازه فولادی

انواعی از تیرآهن های نام برده را می توان به خاطر مقاوم سازی، در اسکلت ساختمان استفاده کرد. راهنمای خرید تیرآهن

  • تیرهای اصلی

یکی از موارد مصرف تیرآهن، کاربرد به عنوان تیر اصلی یا شاه تیر بوده و حالت افقی در سازه قرار می گیرند و وظیفه انتقال بار اصلی از تیر فرعی به ستون ها را بر عهده دارند.

  • تیرهای باریک کرومیت راهنمای خرید تیرآهن

از انواع تیرآهن به عنوان تیرهای باریک کرومیت مورد استفاده قرار می گیرد. این تیرها در مقایسه با تیرک ها طول بیش تر و ضخامت کم تری دارند.

  • به کارگیری در کفی ستون ها

به دلیل وجود ضخامت های مختلف در تیرآهن، از آن ها در صفحات فولادی و کفی ستونی مورد استفاده قرار می گیرد. راهنمای خرید تیرآهن

  • تیرهای کلاف

تیر کلاف به صورت افقی قرار گرفته و نحوه قرارگیری آن به این صورت بوده که دو تیر عرضی در قسمت سقف به خرپای سقف متصل می شود تا بار تیر اصلی از این راه به ستون ها انتقال پیدا کند.

 

راهنمای خرید تیرآهن

چگونه تیرآهن مناسب بنای خود را بشناسیم؟

به صورت کل انواع تیرآهن را می توان در سایزهای 8 تا 60 مورد استفاده قرار داد. اما اگر می خواهید نوع مناسب برای سازه خود را انتخاب کنید، باید بدانید که چگونه باید این کار را انجام دهید. برای پاسخ به این سوال باید فرمول خاصی را به کار ببرید که در انتخاب درست به شما کمک کند. راهنمای خرید تیرآهن

در نظر داشته باشید که تیرآهنی که انتخاب می کنید باید بر اساس نوع سازه شما انتخاب شود. به این صورت که هر قدر سازه شما نیاز به مقاومت بیشتری داشته باشد، پس سایز محصول شما هم باید به همان اندازه تغییر کند. مثلا اگر می خواهید یک ساختمان تک طبقه بسازید باید بدانید که سایز تیرآهن 12 به بالا برای ستون های سازه شما بسیار مناسب بوده و باید به سراغ این سایز محصول بروید.

تیرآهن ساختمانی چیست؟

در حقیقت تیرآهن ساختمانی به نوع خاصی از تیرآهن اطلاق نمی شود و تنها به دلیل آن که این مقطع فولادی موارد استفاده بسیاری در صنعت ساختمان سازی دارا است، با این عنوان شناخته می شود.

تیرآهن مناسب ستون کدام است؟

به صورت کل تیرآهن سایز 14 برای ساخت ستون، خرپا، نعل و تیر در پوشش سقف سازه استفاده می شود. نوع سنگین تر این تیرآهن با توجه به وزن آن برای بخش هایی از سازه کاربرد دارد که نیاز به تحمل نیروی بیش تر وجود داشته باشد. راهنمای خرید تیرآهن

تفاوت تیر و تیرچه چیست؟

در ساختار، تیرها بر اساس نوع بار و کاربردی که دارند، تقسیم بندی می شوند. به طور مثال تیرآهن در حالت شاه تیر (girder) که به صورت افقی قرار دارد، به عنوان تکیه گاه اصلی، بارهای وارده از جانب تیرچه ها را به ستون ها منتقل می کند. اما تیرچه (beam) که معمولا از مدل اصلی کوچک تر و سبک تر است، به شاه تیر وصل شده، بار وارده را به آن منتقل کرده و مستقیما با ستون ها ارتباط ندارد. هر دو تیر و تیرچه با وجود تفاوت ها، وظیفه اصلی یعنی مقاومت در مقابل نیروی خمشی را بر عهده دارند.

راهنمای خرید تیرآهن

عوامل موثر بر قیمت تیرآهن

قیمت تیرآهن تحت تاثیر عواملی مانند نوع تیرآهن، آلیاژ بکار رفته، قیمت مواد اولیه، واسطه در خرید، هزینه حمل و نقل، نوسانات ارز و … است.

  • میزان عرضه و تقاضای این محصول در بازار
  • بورس کالا
  • وضعیت مسکن
  • فصل و وضعیت آب و هوا
  • سیاستهای داخلی و خارجی
  • تاثیر نرخ ارز و دلار راهنمای خرید تیرآهن
  • قیمت آهن خام و اثر آن روی قیمت روز تیرآهن
  • هزینههای حمل و نقل و باربری
  • قیمت خدمات و تاثیر آن
  • تاثیر آب روی قیمت تیرآهن راهنمای خرید تیرآهن
  • تاثیر قیمت نفت روی تیرآهن
  • تاثیر تورم داخلی و خارجی روی قیمت تیرآهن

برای خرید این محصول، خوب است به عواملی که در افزایش قیمت آن تاثیر دارد، توجه داشته باشیم. برای مثال، وقتی فصل سرد میتواند باعث کاهش قیمت تیرآهن شود، شاید این فصل زمان خوبی برای خرید باشد. در هر صورت، مشاوره گرفتن از متخصصان نیز در چنین شرایطی توصیه می شود.

راهنمای خرید تیرآهن

خرید انواع تیرآهن از آیرونید

آیرونید، مرکز بزرگ فروش انواع تیرآهن با بهترین قیمت روز تیرآهن از شما دعوت می کند به ما بپیوندید، برای خرید تیرآهن و محصولات دیگر و دریافت جزئیات بیشتر در خصوص سایر موارد همین حالا از طریق راه های ارتباطی ذکر شده در وب سایت با ما تماس حاصل فرمایید. راهنمای خرید تیرآهن

0
دیدگاه شما آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند
دسترسی سریع
آیرونید، مرکز بزرگ فروش انواع آهن آلات در ایران است که تیرآهن، میلگرد، نبشی، پروفیل، ورق، فنس و … را با بهترین کیفیت و قیمت از کارخانه های تولید کننده مطرح، تامین می کند. این مجموعه سال هاست که فعالیت حرفه ای خود را ادامه داده و توانسته رضایت افراد بسیاری را جلب کند. برای اطلاعات بیشتر و خرید آهن آلات همین حالا با ما تماس بگیرید.
چگونه اعتماد کنیم
آدرس دفتر مرکزی
طراحی شده در استودیو دیزاین الفبا وب
فیلترها
دسترسی
رتبه بندی
افزودن به کارت
توضیحات