سبد خرید
راهنمای خرید پروفیل صنعتی

راهنمای خرید پروفیل صنعتی

0
3 ماه قبل
زمان تقریبی مطالعه: ( کلمات )

در این مطلب با راهنمای خرید پروفیل صنعتی در کنار شما هستیم. پروفیل صنعتی از محصولات مهم فلزی است که انواع و اشکال گوناگونی دارد. پروفیل استنلس استیل صنعتی به عنوان چارچوب چیدمان و ساختار دهنده در ساخت و تولید اجزای مختلف در صنایع استفاده می شود. این پروفیل ها به شکل ها و ابعاد مختلف در بازار عرضه می شوند و قابل تولید با روش های مختلف نظیر رول فرمینگ، لحام، برش و خم کردن می باشند.

تفاوت اصلی انواع پروفیل صنعتی با ساختمانی در این است که پروفیل های صنعتی معمولا سنگین تر می باشند و با دقت و محاسبات خاصی ساخته می شوند. در این مقاله با ماهیت پروفیل صنعتی، انواع و عمده ترین کاربردهای آن آشنا می شویم.

راهنمای خرید پروفیل صنعتی

راهنمای خرید پروفیل صنعتی و هرچیزی که باید در این باره بدانید

در صنعت ساختمان سازی مقاطع زیادی استفاده می شوند که یکی از پرکاربردترین آن ها، پروفیل می باشد. پروفیل در هر صنعتی، کاربرد مخصوص به خود را داشته و با توجه به ضرورت استفاده از آن ها در حوزه های مختلف تعریف می شود. راهنمای خرید پروفیل صنعتی


تاریخچه پروفیل صنعتی

این تجهیزات نوعی از پروفیل های قدیمی می باشند که اکنون مدرن تر شده و استفاده می شوند. بسیاری از بناهای تاریخی و تصاویرشان را در جاهای مختلف می بینیم که دارای ساختمانی متفاوت می باشند و با استفاده از تجهیزاتی همانند چوب یا سنگ درست شده اند. راهنمای خرید پروفیل صنعتی


ویژگی های پروفیل صنعتی

در مصارف صنعتی از پروفیل هایی با ابعاد بالاتر و ضخامت بیشتر استفاده می شود. این مقاطع در صنعت با نام پروفیل صنعتی یا ستونی شناخته شده و به جهت استحکام بالایی که دارند در کارخانه ها و همینطور ساخت خودرو استفاده می شوند. برخلاف پروفیل های ساختمانی، این دسته از مقاطع در تیراژهای کم تری تولید شده و دارای کاربرد محدودتری هم می باشند. این پروفیل ها از ورق هایی با ضخامت بالا (1.5 میلی متر و بیشتر) تولید شده و از این رو در بازار با نام پروفیل سنگین هم شناخته می شوند. راهنمای خرید پروفیل صنعتی

به جهت تولید این محصول از ورق سیاه، قیمت پروفیل صنعتی ارتباط مستقیمی با نوسانات نرخ ورق سیاه دارد. از دیگر عوامل موثر بر قیمت این محصول می توان به وزن پروفیل صنعتی اشاره کرد که مستقیما با ابعاد و وزن ورق اولیه مرتبط است. برای تولید پروفیل های صنعتی از استانداردهای ملی INSO 17003-1 و INSO 17003-2 استفاده می شود به جهت کاربرد مهم، معمولا دارای وزنی استاندارد می باشند. شکل ظاهری پروفیل های صنعتی به صورت چهارگوش بوده و در محدوده اندازه 10 تا 400 میلی متر می باشند. با این حال شما می توانید براساس نیاز خود سایزهای مختلف از این محصول را سفارش دهید.

مزایا و معایب پروفیل های صنعتی

از ویژگی های مهم پروفیل های صنعتی که سبب محبوبیت آن ها در بازار گشته است می توان به قابلیت جوش پذیری مطلوب، وزن کم در مقابل ضخامت بالا، کاربرد متنوع، ساخت و شکل دهی راحت و استحکام کششی بالای آن ها اشاره کرد. این محصول در کنار مزایای ذکر شده دارای معایبی هم است که از جمله آن ها می توان به تعداد کارخانه های اندک تولیدی، قیمت بالا و عدم ایجاد طراحی های ظریف توسط آن اشاره کرد.

بارزترین مشخصه پروفیل های صنعتی، ابعاد بزرگ و استحکام بی نظیر این محصولات فولادی در تحمل انواع آسیب ها و ضربات احتمالی می باشد. قوطی های صنعتی، توان باربری و استحکام کششی بسیاری زیادی دارند. این پروفیل ها، با توجه به ظاهر چهارگوش شان، نقش ستون ها یا تیرهای غول پیکری را بازی می کنند که در ساختمان های بزرگ به کار می روند. موارد زیر، با اهمیت ترین ویژگی های قوطی صنعتی است:

  • داخل این پروفیل ها با بتن پُر می شود و به صورت ستون، استفاده می شود. راهنمای خرید پروفیل صنعتی
  • این پروفیل ها نسبت به ظاهر غول آسای خود، وزن کمی دارند و مقاومتشان در برابر رطوبت و آب هم مناسب می باشد.
  • قوطی صنعتی، قابلیت جوش کاری بسیار مطلوبی دارد؛ در نتیجه در بسیاری از صنایع خاص، استفاده می شود.
  • قوطی های صنعتی، ضخامت بسیار زیادی دارند.

راهنمای خرید پروفیل صنعتی

انواع پروفیل صنعتی

برای تولید انواع پروفیل صنعتی، از دو روش کلی استفاده می شود که با اسامی نورد گرم و نورد سرد شناخته می شوند. در نهایت هم پس از انجام مراحلی خاص این پروفیل ها در انواع زیر ساخته خواهند شد:

  • پروفیل کلاهی: یکی از انواع پروفیل صنعتی نورد شده که آن را با نام کلاهی هم می شناسند و اصولا در صنعت خودروسازی استفاده می شود. جوشکاری این پروفایل هم همانند چهارسو راحت می باشد.
  • پروفیل درب و پنجره: این پروفیل انواع مختلف لنگه دری، زهوار، چارچوبی، چهارچوب فرانسوی، رومی، مکزیکی و … داشته و یکی از پرکاربردترین ها در صنعت ساختمان سازی می باشند.
  • پروفیل های HSS: نوع جدیدی از پروفیل است که مدرن تر بوده و با سطح مقطع مربع، مستطیل و گرد تولید می شود. از HSS در صنعت معماری مدرن استفاده می شود.
  • پروفیل تیرآهن: این تیرآهن ها مقاطع فولادی سخت و بلندی داشته و از آن ها در تیرها و ستون های ساختمانی استفاده می شود. خود تیرآهن هم دارای انواع مختلفی است که از نظر ضخامت و اندازه بال هایشان با هم تفاوت دارند. در میان آن ها می توانیم به IPE، IPB و INP اشاره کنیم. راهنمای خرید پروفیل صنعتی
  • پروفیل سپری: شکل و ساختار متفاوتی که در سپری ها وجود دارد، موجب شده تا در یک دسته مجزا قرار گیرند. این پروفیل را با نام T هم می شناسند و از آن برای ساخت سازه های خرپایی، سقف های شیشه ای یا کاذب استفاده می کنند.
  • انواع لوله: لوله ها دارای مقاومت و استحکام بالایی بوده و برای همین جزو ارزشمندترین پروفیل های صنعتی می باشند. با جوش دادن لوله های کوتاه می توان قطعات یکپارچه و بدون مرز را تولید کرد.
  • پروفیل قوطی: بعضی از پروفیل های صنعتی در صنعت به صورت اشکال مستطیل و مربع ساخته شده و با نام قوطی از آن ها یاد می شود. از این دسته پروفیل ها معمولا در صنایع خودروسازی، لوازم خانگی، صنعت ساختمان سازی و … استفاده می شود. راهنمای خرید پروفیل صنعتی
  • پروفیل چهارسو: نوعی از پروفیل است که دارای سطح مقطع مربع بوده و جوشکاری آن بسیار راحت تر انجام می شود. از چهارسو اصولا برای ساخت قسمت های مربوط به درب و پنجره، محور اتصالات، قاب و بست استفاده می شود.
  • پروفیل Z: شکل ظاهری این پروفیل Z بوده و برای تقویت سقف، ستون و تیرک ها در انبار و سوله ها می توان از آن استفاده کرد.
  • پروفیل میلگرد: نوعی از پروفیل صنعتی و فولادی است که ظاهر آن گرد می باشد. در شرایط که بخواهند مقاومت سازه های مختلف را بالا ببرند، از این نوع پروفیل استفاده می کنند. خود میلگرد ها بر اساس ویژگی های مختلف در چهار دسته A1 تا A4 دسته بندی می شوند. برای خرید میلگرد آجدار و ساده با ما تماس بگیرید. راهنمای خرید پروفیل صنعتی
  • پروفیل ناودانی: نوع دیگر از پروفیل است که در دو دسته C با ضخامت یکنواخت و موازی و UPE دارای ساختار بال استاندارد قرار می گیرد.
  • پروفیل نبشی: پروفیل نبشی، برای قسمت هایی استفاده می شود که مقاطع فولادی به هم متصل می شوند. در پروفیل نبشی، 2 سطح مختلف وجود دارد که عمود بر هم می باشند و شکلی شبیه به L ایجاد می کنند.

کاربرد پروفیل صنعتی

پروفیل های صنعتی همان طور که از نامشان مشخص است عموما برای استفاده در صنایع کاربرد دارند. این پروفیل ها به جهت استحکام و ضخامت بالا یکی از گزینه های مناسب برای صنایع نظامی، ساخت تجهیزات صنعتی، پل ها و تابلوهای تبلیغاتی می باشند. یکی از کاربردهای مهم و اساسی این پروفیل ها ساخت ستون است. راهنمای خرید پروفیل صنعتی

قوطی های سنگین یکی از گزینه های اصلی برای ساخت ستون سازه ها می باشند. در این موارد داخل فضای خالی قوطی با بتن پر شده و یا داخل آن را یک لوله قرار داده و اطراف آن را بتن ریزی می کنند. به جهت هزینه کم و هم استحکام بالای قوطی های سنگین، استفاده از آن ها برای ساخت ستون سازه رواج یافته می باشد. از دیگر کاربردهای پروفیل صنعتی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پروژه های عمرانی همانند سدسازی
  • ساخت خرپاهای بزرگ
  • ساخت اسکلت فلزی ساختمان
  • ساخت شاسی نفت کش و تریلرها
  • صنایع خودروسازی راهنمای خرید پروفیل صنعتی
  • تولید دستگاه های صنعتی

تفاوت پروفیل صنعتی و ساختمانی

اگر شما در حال ساخت یک پروژه ساختمانی می باشید قطعا تاکنون به این دسته از پروفیل ها نیاز پیدا کرده اید. پروفیل ساختمانی پرمصرف ترین محصول در میان انواع مقاطع فولادی بوده و در ساخت میز، صندلی و انواع در و پنجره مورد استفاده است. ابعاد پروفیل های ساختمانی معمولا کوچک بوده و دارای تنوع بسیار زیادی می باشند.

ابعاد این محصول از 20*20 و 20*30 شروع شده و تا سایز 90*90 و 100*100 هم موجود است. همینطور ضخامت این پروفیل ها کم بوده و معمولا از ورق 2، 2.5، 3 و 4 میلی متر تولید می شوند. با این حال پروفیل های ساختمانی به جهت ضخامت پایینی که دارند استحکام بالایی نداشته و از این رو برای مصارف صنعتی کاربردی ندارند. راهنمای خرید پروفیل صنعتی

تفاوت کاربرد پروفیل صنعتی و ساختمانی

زمان خرید پروفیل بایستی به نوع کاربرد موردنظر خود دقت نمایید برای مثال برای مصارفی که نیاز به دقت ابعادی بالایی داشته باشند نیاز به پروفیل هایی با دقت ابعادی بالا و کیفیت مناسب است. پس توصیه می شود پیش از خرید پروفیل نوع و کاربرد محصول موردنظر خود را به فروشنده توضیح دهید تا براساس نوع مصرف شما بهترین پروفیل به شما پیشنهاد داده شود.

همینطور در بعضی کاربردها نیاز به پروفیل هایی با استحکام بالا نیست پس در این کاربردها می توانید به جای استفاده از پروفیل هایی با کیفیت و قیمت بالا از محصولاتی با کیفیت پایین تر استفاده کرده و به این صورت در هزینه های مصرفی صرفه جویی نمایید.

پروفیل های صنعتی در کاربردهایی که نیاز به تحمل بار بالا و استحکام زیادی دارند مورد استفاده قرار گرفته و پروفیل های ساختمانی برای استفاده در مواردی که نیاز به استحکام بالا نداشته و زیبایی ظاهر اهمیت بیشتر دارد مناسب می باشد. پس به طور کلی می توان گفت که کاربرد پروفیل های صنعتی مختص صنایع بزرگ همانند صنایع نظامی و یا خودروسازی بوده و پروفیل های ساختمانی محدود به استفاده در تولید درب و پنجره و یا سازه های فلزی می باشند. راهنمای خرید پروفیل صنعتی

تفاوت ابعاد پروفیل صنعتی و ساختمانی

یکی از با اهمیت ترین تفاوت های پروفیل صنعتی و ساختمانی ابعاد این دو محصول است.  ابعاد پروفیل صنعتی نسبت به پروفیل های ساختمانی بیشتر بوده و از ورق هایی با ضخامت بالاتر تولید می شوند. برای همین پروفیل های صنعتی دارای استحکام بالاتری می باشند و در صنایع کاربرد بیشتری دارند. راهنمای خرید پروفیل صنعتی

تفاوت قیمت پروفیل صنعتی و ساختمانی

به خاطر بالاتر بودن قیمت پروفیل صنعتی باید پیش از خرید از وزن و ابعاد موردنظر خود مطمئن شوید. به جهت وزن بالاتر و ضخامت بیشتر پروفیل های صنعتی، قیمت این محصول نسبت به پروفیل های ساختمانی بیشتر است. بزرگ بودن ابعاد پروفیل های صنعتی و ضخامت بالا سبب صرف زمان و هزینه زیادی برای تولید این محصول شده و از این رو قیمت نهایی آن بیشتر است.

راهنمای خرید پروفیل صنعتی

راهنمای خرید پروفیل صنعتی

 پروفیل صنعتی چقدر وزن دارد؟

همه تولیدکنندگان داخلی پروفیل صنعتی، ملزم به رعایت اصول استانداردهای ملی INSO 17003-1 و INSO 17003-2 در تولید محصولات خود می باشند. در این استانداردها در مورد ویژگی های مکانیکی، شیمیایی و ابعادی پروفیل های فولادی با سطح مقطع مربع، مستطیل و دایره تا سایز 50*50 سانتی متر، بحث شده می باشد. راهنمای خرید پروفیل صنعتی


بررسی انواع پروفیل های صنعتی

پیش از این که بخواهیم به صورت تخصصی وارد بحث انواع پروفیل های صنعتی موجود در بازار آهن آلات شویم، نیاز است که نحوه تولید انواع پروفیل را به صورت اجمالی مورد بررسی قرار بدهیم:

  • روش نورد سرد: در این روش، ورق های فولادی طی عملیات پرس یا خم کردن تولید می شوند. در نهایت، پروفیل هایی که از این طریق ساخته می شوند، در دسته بندسی قطعات فولادی سبک قرار می گیرند. نورد سرد هم به 2 روش مستقیم و غیر مستقیم تقسیم می شود که در روش مستقیم، می توان ورق را از قالب عبور داد تا شکل بگیرد و درزها به یکدیگر جوش بخورند. در روش غیر مستقیم هم باید لوله را در قالب های مختلف قرار داد تا شکل سطح مقطع در طول آن ها به وجود بیاید. راهنمای خرید پروفیل صنعتی
  • روش نورد گرم: در این روش، پروفیل صنعتی با استفاده از شمش‎ های فولادی ساخته می شود. پروفیل هایی مثل پروفیل لوله ای، قوطی، تسمه، ورق، ناودانی و میلگرد در این دسته بندی قرار می گیرند.

ناودانی

اگر بال های یک ناودانی از لحاظ ضخامت یکنواخت و موازی باشند، به آن ناودانی C و اگر ساختار بال ها به صورت استاندارد ساخته شده باشند، به آن ناودانی UPE گفته می شود. ساختار ناودانی ها شامل یک جان (در مرکز) و 2 بال عمودی می باشد. این پروفیل های صنعتی از لحاظ ساختار ظاهری به 2 دسته C و UPE تقسیم می شوند. برای خرید ناودانی روسی و اروپایی بهترین گزینه پیش روی شما ایرونید است.

تیرآهن راهنمای خرید پروفیل صنعتی

تیرآهن هم دارای انواع مختلفی مثل IPE، IPB و INP است که هرکدام آن ها از لحاظ ضخامت و کلفتی و همینطور اندازه بال ها با یکدیگر تفاوت دارند و قیمت تیرآهن براساس انواع آن محاسبه می شود. تیرآهن از جمله پروفیل های کاربردی در صنایع مختلف محسوب می شود که از 2 بال و یک جان تشکیل شده می باشد. تیرآهن به طور کلی در دسته بندی مقاطع فولادی سخت و بلند قرار می گیرد. از این مقطع فولادی در تیرها و ستون های یک سازه استفاده می شود.

میلگرد

هرکدام از انواع میلگردهای موجود در بازار آهن آلات و فولاد دارای کاربردها و ویژگی های خاص خودشان می باشند. میلگرد یکی دیگر از پروفیل های صنعتی و فولادی است که به شکل دایره ای، طویل و توپر ساخته می شود. میلگردها به صورت تخصصی برای افزایش مقاومت سازه های مختلف در صنایع متنوع به کار گرفته می شوند و شامل 4 دسته A1، A2، A3 و A4 می شوند.

سپری

از این مقطع فودلای برای ایحاد سازه های خرپایی، سقف های شیشه ای یا کاذب و غیره استفاده می شود. انواع پروفیل های سپری در کوره های نورد سرد و گرم ساخته می شوند و دارای بال و جان باریک و طویل می باشند. سپری ها به جهت ساختار و شکل ظاهری متفاوتی که دارند، پروفیل T هم نامیده می‎شوند. این پروفیل از جمله مقاطع فولادی است که هم به عنوان پروفیل صنعتی و هم به عنوان پروفیل ساختمانی محسوب می شود. راهنمای خرید پروفیل صنعتی

نبشی

این پروفیل ها به جهت شکل ظاهری خود اصطلاحاً مقاطع L شکل هم نامیده می شوند. نبشی ها از طریق روش های نورد سرد و گرم ساخته می شوند. علاوه بر انواع پروفیل صنعتی، پروفیل نبشی هم بسیار کاربردی است که در اتصالات مقاطع فولادی مختلف به کار گرفته می شود. ساختار نبشی شامل 2 سطح عمود بر همدیگر می باشد. اگر به نبشی ساختمانی و صنعتی نیاز دارید، کافیست با ما در آیرونید تماس حاصل فرمایید.

قوطی

از این پروفیل ها معمولاً برای پیشبرد پروژه های مختلف در صنایع خودروسازی، تولید انواع لوازم خانگی، صنعت ساختمان سازی و غیره استفاده می شود. در بازار آهن آلات و فولاد ایران، انواع پروفیل صنعتی و فولادی که به صورت مستطیلی و مربعی ساخته می شوند را قوطی می نامند.

پروفیل Z راهنمای خرید پروفیل صنعتی

عمده ترین کاربرد پروفیل زد را می توان در انبارها، سوله ها یا ساختار خرپایی ترن های هوایی مشاهده کرد.  همان طور که از اسم این پروفیل پیداست، ساختار ظاهری آن شبیه به حرف لاتین Z است و به عنوان با اهمیت ترین عنصر تقویت کننده سقف ها، ستون ها و تیرک ها شناخته می شود.

پروفیل چهارسو

چهارسو یا چهارپهلو از جمله پروفیل های فولادی است که سطح مقطع آن پر و مربعی شکل می باشد. از کاربردهای این پروفیل فولادی می توان به ساخت بخش های تزئینی سازه ها، ساخت درب وپنجره، محور اتصالات، قاب، بست و غیره اشاره کرد. با اهمیت ترین ویژگی این پروفیل مربوط به شکل مقطعی آن می شود که در نهایت به عملیات جوشکاری و تراشکاری راحت تری منجر می شود.

انواع لوله

انواع مختلف لوله های صنعتی و ساختمانی که در سیستم پایپینگ استفاده می شوند، لوله های فولادی هم می توانند جوش داده شوند و هم می توانند یکپارچه و بدون درز مورد استفاده قرار بگیرند. به جهت مقاومت بالا، استحکام و مقاوتی که در برابر خوردگی نشان می دهند، جایگاه ویژه ای در میان انواع پروفیل صنعتی دارند.

پروفیل کلاهی راهنمای خرید پروفیل صنعتی

استفاده از این پروفیل فقط به صنایع تخصصی محدود نمی شود و میتوان از آن برای ساخت سطوح انتقال در مرغداری ها هم استفاده کرد. با اهمیت ترین ویژگی این پروفیل های صنعتی در جوشکاری ساده و آسان آن هاست.

در همه صنایع مخصوصاً در صنعت خودروسازی کاربرد بسیاری دارند.  این دسته از پروفیل های صنعتی نورد شده که با عنوان کلاهی شناخته می شوند، یکی دیگر از کاربردهای این نوع پروفیل های صنعتی، به کارگیری آن ها در تولید انواع یدک کش می باشد.

پروفیل های HSS راهنمای خرید پروفیل صنعتی

بیشترین و عمده ترین کاربرد این پروفیل در صنعت معماری مدرن است و می توان روی قابلیت جوشکاری ساده آن حساب ویژه ای باز کرد. مقاطع این دسته از پروفیل ها مربعی، مستطیلی و دایره ای شکل می باشند و امکان دارد که گاهی با لوله یا پروفیل قوطی اشتباه گرفته شوند.

پروفیل درب و پنجره

این دسته از پروفیل های صنعتی و ساختمانی از پرکاربردترین مقاطع فولادی می باشند که شامل انواع مختلفی از جمله لنگه دری، زهوار، چارچوبی، چهارچوب فرانسوی، رومی، مکزیکی و غیره می شوند. قیمت پروفیل آلومینیوم که یکی از انواع این محصول به شمار می رود هم دچار نوسانات روزانه و لحظه ای می شود.

راهنمای خرید پروفیل صنعتی


انواع پروفیل صنعتی بر اساس جنس

پروفیل صنعتی در ساختمان سازی به عنوان یکی از مهمترین عناصر استفاده می شود. این پروفیل ها بر اساس جنس تولید شده و به دو دسته فولادی و آلومینیومی تقسیم می شوند.

پروفیل صنعتی گالوانیزه راهنمای خرید پروفیل صنعتی

پروفیل گالوانیزه دارای پوشش ضد خوردگی است که موجب افزایش عمر مفید و کارایی آن می شود. این نوع پروفیل به عنوان یکی از پر استفاده ترین پروفیل های صنعتی در ساختمان سازی، در ساخت قاب های ساختمان، سقف، دیوار و درب ها استفاده می شود.

پروفیل گالوانیزه یک نوع پروفیل صنعتی فولادی است که با روش گالوانیزه شدن تولید می شود. در این روش، پروفیل صنعتی فولادی با غوطه ور کردن در حمام روی مذاب، با پوششی از روی تحت فشار قرار می گیرد. این پوشش از روی موجب مقاومت بالای پروفیل در برابر خوردگی و زنگ زدگی می شود.

 پروفیل صنعتی فولادی راهنمای خرید پروفیل صنعتی

پروفیل صنعتی فولادی شامل پروفیل های زاویه دار، U شکل، H شکل، T شکل و غیره می شود. این پروفیل ها از فولاد با کیفیت بالا تولید می شوند و برای ساخت قاب های ساختمان، سقف، دیوار و درب ها مورد استفاده قرار می گیرند.

پروفیل صنعتی آلومینیومی

پروفیل صنعتی آلومینیومی شامل پروفیل های U شکل، H شکل، T شکل و غیره می شود. این پروفیل ها از آلومینیوم با کیفیت بالا تولید می شوند و برای ساخت قاب های ساختمان، پنجره ها، درب ها و غیره مورد استفاده قرار می گیرند. راهنمای خرید پروفیل صنعتی

پروفیل صنعتی مرکب چیست؟

پروفیل های مرکب صنعتی، مزایایی نسبت به پروفیل های معمولی دارند.  پروفیل صنعتی مرکب با نام پروفیل کامپوزیتی هم در بازار شناخته می شود. پروفیل یا قوطی صنعتی، در حالت کلی با روش نورد سرد ساخته می شود. اگر در ساخت یک پروفیل، هر دو روش نورد گرم و سرد به کار گرفته شود، یک پروفیل مرکب به دست می آید. با اهمیت ترین مزیت های پروفیل مرکب، به شرح زیر است:

  • با اهمیت ترین کاربرد این خاصیت، مقاومت بیشتر این پروفیل در برابر زلزله و حفاظت بیشتر از ساختمان می باشد. پروفیل صنعتی مرکب با یک قابلیت غیرکشسانی تولید می شود.
  • در مناطقی که رطوبت هوا بیشتر است، از این پروفیل بیشتر از مدل های دیگر استفاده می شود.چون پروفیل صنعتی مرکب، در برابر خوردگی، رطوبت و فرسودگی، مقاومت بیشتری نسبت به پروفیل معمولی دارد.
  • وزن پروفیل مرکب نسبت به قوطی صنعتی معمولی کمتر است و برای استفاده در سازه های بسیار بزرگ مناسب می باشد. راهنمای خرید پروفیل صنعتی

پروفیل صنعتی چگونه تولید می شود ؟

متخصصین تولید کننده پروفیل برای اینکه بتوانند پروفیلی با کیفیت و مطابق با استانداردهای جهانی بسازند، باید محصولی خود را در طی چند مرحله و گام طراحی و تولید بکنند، این مراحل به ترتیب به صورت زیر است:

  • مرحله اول: پروفیل های تولیدی دارای ابعاد و ضخامت های گوناگونی می باشند. در مرحله اول اندازه و عرض ورق خام پروفیل مشخص می شود.
  • مرحله دوم: با کالیبره کردن، به ورقه خام پروفیل در طی چند شکل داده شده و دو ورقه خام پروفیل به یکدیگر نزدیک و جوش زده می شود. پس در مرحله بعد با استفاده از دستگاه قالب گیری ورق خام پروفیل کالیبره می شود. راهنمای خرید پروفیل صنعتی
  • مرحله سوم: در مرحله سوم با استفاده از جوشکاری القایی و مقاومتی، درزهای موجود بین دو ورقه پروفیل گرفته می شود.
  • مرحله چهارم: در مرحله بعد با استفاده از نازل های مخصوص، مواد شیمیایی و آب برای خنک سازی بر روی پروفیل پمپاژ می شود.
  • مرحله پنجم: در مرحله بعد با طی کردن این مراحل به پروفیل سایز و شکل داده میشود.
  • مرحله ششم: در مرحله آخر محصول بسته بندی می شود.

کارخانه های تولید پروفیل راهنمای خرید پروفیل صنعتی

کارخانه های تولید پروفیل در ایران مجهز به تکنولوژی روز دنیا می باشند و شامل کارخانه جهان پروفیل پارس، شرکت نورد لوله یاران، لوله و پروفیل صابری، گروه صنعتی تهران شرق، فولاد هیربد، نورد پروفیل ساوه و… می باشند.


 قیمت پروفیل صنعتی چقدر است؟

قیمت پروفیل صنعتی مثل قیمت پروفیل ساختمانی یا معمولی، به صورت کیلویی اعلام می شود. در صورتی که وزن یک شاخه از پروفیل صنعتی را نمی دانید، می توانید با مراجعه به جدول استاندارد یا جدول اشتال، وزن یک متر از آن را به دست آورده و سپس ضرب در طول یک شاخه کنید تا وزن کلی شاخه به دست بیاید.

سپس عدد به دست آمده را در قیمت یک کیلو ضرب کنید تا قیمت یک شاخه از قوطی پروفیل صنعتی به دست بیاید. به غیر از قیمت ورق سیاه، قیمت پروفیل صنعتی سبک یا سنگین به عوامل دیگری مثل قیمت آهن، قیمت ارز و میزان عرضه و تقاضا در بازار هم بستگی دارد. راهنمای خرید پروفیل صنعتی

قیمت پروفیل آهنی امروز

عواملی همانند تغییرات نرخ ارز، قیمت جهانی فولاد و سنگ آهن، هزینه تجهیزات، سیاست های مالی و اقتصادی دولت و همینطور کارخانه تولید کننده از عواملی ست که بر قیمت همه شده پروفیل صنعتی تاثیر گذار می باشد. مجموعه مدیران آهن با سالها تجربه در زمینه تامین و فروش انواع مقاطع فولادی و از آن جمله پروفیل صنعتی در همه مراحل خرید در کنار شما خواهد بود. قیمت انواع پروفیل به صورت لحظه ای در سایت مدیران آهن ایجادرسانی می شود. راهنمای خرید پروفیل صنعتی

از پروفیل صنعتی در ساخت پروژه های بزرگ و صنعتی استفاده می شود و به جهت حجم و ابعاد بزرگ این پروژه ها، معمولا مقادیر زیادی از پروفیل صنعتی هم مصرف می شود برای همین قیمت پروفیل صنعتی در هزینه همه شده این پروژه ها بسیار تاثیر گذار می باشد. از آنجایی که در ساخت پروفیل صنعتی از ورق سیاه استفاده می شود تغییرات قیمت ورق سیاه در مشخص قیمت پروفیل صنعتی بسیار تاثیر گذار می باشد.

قیمت قوطی صنعتی چگونه محاسبه می شود؟

پروفیل صنعتی ضخامتی بیش از 6 میلی متر دارد و اندازه آن همواره یکسان نیست. با این حساب در درجه اول قیمت قوطی صنعتی وابسته به میزان ضخامت و قیمت مواد اولیه می باشد. به جز آن، مواردی همچون میزان عرضه و تقاضا، نوسانات ارزی، کارخانه تولیدکننده، واسطه در خرید، هزینه حمل و نقل و غیره بر قیمت همه شده پروفیل صنعتی اثرگذار می باشند.

راهنمای خرید پروفیل صنعتی


خرید انواع پروفیل صنعتی از آیرونید

آیرونید یکی از پیشروان در زمینه تولید و توزیع انواع پروفیل صنعتی است که با بیش از دو دهه تجربه در این حوزه، به عنوان یکی از بهترین تامین کنندگان این محصولات شناخته شده است. این شرکت با استفاده از تکنولوژی های روز دنیا و استانداردهای بین المللی، پروفیل های با کیفیت و با دوامی را به مشتریان خود ارائه می دهد.

از جمله محصولاتی که آیرونید عرضه می کند می توان به پروفیل های آلومینیومی، پروفیل های فولادی، پروفیل های PVC و پروفیل های چوبی اشاره کرد. این پروفیل ها با طراحی های متنوع و جذاب، انعطاف پذیری بالا و عمر طولانی، انتخابی عالی برای استفاده در صنایع مختلف مانند ساختمان سازی، دکوراسیون داخلی و خارجی، تولید مبلمان و … می باشند.

یکی از مزایای اصلی خرید پروفیل های صنعتی از آیرونید، قیمت مناسب و رقابتی آنها است. همچنین این شرکت از سیستم تضمین کیفیت و خدمات پس از فروش قوی برخوردار است که به مشتریان اطمینان می دهد که محصولی با کیفیت و ارزشمند را دریافت کرده اند. پس اگر به دنبال پروفیل های صنعتی با کیفیت و قیمت مناسب هستید، با آیرونید تماس بگیرید و از تجربه بی نظیر خرید از یکی از پیشروان این صنعت بهره مند شوید.

0
دیدگاه شما آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند
دسترسی سریع
آیرونید، مرکز بزرگ فروش انواع آهن آلات در ایران است که تیرآهن، میلگرد، نبشی، پروفیل، ورق، فنس و … را با بهترین کیفیت و قیمت از کارخانه های تولید کننده مطرح، تامین می کند. این مجموعه سال هاست که فعالیت حرفه ای خود را ادامه داده و توانسته رضایت افراد بسیاری را جلب کند. برای اطلاعات بیشتر و خرید آهن آلات همین حالا با ما تماس بگیرید.
چگونه اعتماد کنیم
آدرس دفتر مرکزی
طراحی شده در استودیو دیزاین الفبا وب
فیلترها
دسترسی
رتبه بندی
افزودن به کارت
توضیحات