سبد خرید
انواع سایز تیر آهن

انواع سایز تیر آهن

0
3 ماه قبل
زمان تقریبی مطالعه: ( کلمات )

از انواع سایز تیر آهن چه می دانید؟ کاربرد هر سایز تیر آهن با توجه به نوع سازه و همینطور نوع تیر آهن مشخص می شود. اما می توان گفت کاربردی ترین سایز تیر آهن در صنعت ساخت و ساز از سایز 12 تا سایز 30 سانتی متر است که بیشتر به عنوان ستون، تیر و پوشش سقف استفاده می شوند. همینطور سایز های بزرگ تر علاوه بر ساختمان سازی، در ساخت پل، اسکله و … هم کاربرد دارند. در ادامه شکل ظاهری و اندازه های متفاوت هر نوع تیر آهن مورد بررسی قرار خواهد گرفت و در مورد کاربرد تیر آهن در سایزهای متفاوت مطالب مختصر و مفیدی را ارائه می کنیم.

با آیرونید، مجموعه بزرگ فروش و عرصه انواع سایز تیر آهن همراه باشید

 

 

انواع و سایز تیر آهن

تیر آهن ها با توجه به استاندارد مشخص دسته بندی می شوند و در نوع و اندازه متفاوت تولید می شوند: سایز تیر آهن

استاندارد IPE

تیر آهن تولید شده با توجه به این استاندارد، یکی از پرکاربردترین نوع تیر آهن معروف به ” تیر آهن معمولی ” است که اکثر تولید کنندگان داخلی از این استاندارد استفاده می کنند. تیر آهن معمولی با شکل ظاهری و سطح مقطع شبیه به حرف انگلیسی I با توجه به استاندارد اروپایی تولید می شود. ضخامت بال ها در تمامی مناطق یکسان و با هم برابرند. این تیر آهن در سایزهای 8 تا 60 سانتی متر تولید می شوند.

استاندارد CNP

این نوع تیر آهن در شکل ظاهری با وجود حفره های 6 ضلعی در طول جان شناخته می شود و به نام ” تیر آهن لانه زنبوری ” معروف می باشد. این نوع تیر آهن با جوشکاری و برشکاری دو تیر آهن IPE و از طریق شبکه کردن تیر آهن تولید می شود. بیشترین کاربرد و استفاده از این نوع تیر آهن در سازه هایی است که در عین وزن کم به مقاومت خمشی بالا نیاز داشته باشد و در قسمت هایی که مقاومت برشی بالا نیاز دارد اصلا کاربردی ندارد. سایز تیر آهن

استاندارد IPB

این نوع تیر آهن با کمک استانداردهای اروپایی تولید می شود. به علت دارا بودن سطح مقطع های سنگین تنها چند تولید کننده به تولید این نوع تیر آهن پرداخته اند. شکل ظاهری تیر آهن IPB شبیه به حرف انگلیسی H با باله ای پهن می باشد. نام دیگر این نوع تیر آهن ” هاش” است که به دو دسته سبک و سنگین تقسیم می شوند و در اندازه بین 10 تا 100 سانتی متر تولید می شوند.

استاندارد INP

تیر آهن های تولید شده با این استاندارد به علت آنکه در ایران زیاد استفاده نمی شود، کاربرد کمتری دارند. تیر آهن ها از استاندارد چینی و روسی تولید می شوند. شکل ظاهری تیر آهن به نحوی است که ضخامت باله ای آن با فاصله گرفتن از جان تیر آهن، کاهش می یابد. سایز و اندازه های تولید شده با توجه به استاندارد INP مقدار 8 تا 60 سانتی متر می باشد.

سایز تیر آهن

 

اندازه و کاربرد تیر آهن

استفاده از جدول وزنی می تواند کمک شایانی به شما برای محاسبه وزن تیر آهن کند. این جدول با توجه به استاندارد جدول اشتال تهیه و تنظیم شده و اطلاعات مربوط به این مقطع را شامل می شود. شما می توانید با داشتن اطلاعات هندسی تیر آهن مانند ضخامت، طول جان، طول بال، عرض و ارتفاع تیر آهن وزن تقریبی را محاسبه کنید.

وزن تیر آهن علاوه بر مشخص کردن نوع کاربری بر روی قیمت آن هم تاثیرگذار می باشد. در نتیجه اطلاع از قیمت تیر آهن می تواند از عوامل مهم در طراحی سازه و هزینه های نهایی پروژه ساختمانی به حساب آید. سایز تیر آهن

هدف اصلی استفاده از تیر آهن جلوگیری از فروپاشی سازه می باشد. مهم ترین کاربردهای تیر آهن از جمله استفاده به عنوان ستون، خرپا و نعل ساختمان، استفاده به عنوان تیر در پوشش سقف و ایجاد پل های لانه زنبوری است که با توجه به سایز و اندازه مشخص می شود که کدام تیر آهن در چه پروژه ای استفاده شود.

بیشترین کاربرد تیر آهن ها در قسمت های مختلف اسکلت بندی ساختمان، ساخت پل و سازه های صنعتی و فلزی است که برای انتقال نیروهای خمشی و برشی استفاده می شود. تیر آهن ها با توجه به اندازه و سایز مشخص شده 12، 14، 16، 18 و یا 20 بسته به نوع پروژه و نوع کاربری تولید و مورد استفاده قرار داده می شوند.

تیر آهن سایز 20 سایز تیر آهن

یکی از متداول ترین نوع تیر آهن است که تمامی کارخانه ها می توانند در اندازه و سایزهای متفاوت آن را تولید و روانه بازار کنند. این نوع تیر آهن در هر متر وزنی معادل 22.4 تا 60 کیلوگرم دارد. تیر آهن سایز 20 به خاطر وزن و مقاومت بالا، غالبا در سازه های بزرگ و یا در طبقات زیرین سازه استفاده می شود.

تیر آهن سایز 18

تیر آهن سایز 18، کاربردی مشابه با تیر آهن های سایز 14 و 16 دارد. این نوع تیر آهن با کمک استانداردهای IPE، INP و IPB تولید می شود و وزن هر متر آن در محدوده بین 18.8 الی 49.1 کیلوگرم متغیر می باشد. به علت وزن بیشتر و سنگین بودن تیر آهن سایز 18 بیشتر در سازه های بزرگ و سنگین کاربرد دارد.

تیر آهن ساز 16

تیر آهن سایز 16 با توجه به استانداردهای متفاوت وزن متغیر بین 15.8 الی 41.6 کیلوگرم در هر متر دارد. این نوع تیر آهن از نوع کاربردی است که در ساخت خرپا، نعل، تیر در پوشش سقف و پل لانه زنبوری استفاده می شود. سایز تیر آهن

تیر آهن سایز 14

با توجه به استاندارد مورد استفاده، یکی از پرکاربردترین و پرمصرف ترین نوع تیر آهن به شمار می آید. محدوده وزنی بین 12.9 الی 33.7 کیلوگرم دارد و در اکثر کارخانه های تولید تیر آهن داخلی ساخته و به بازار عرضه می شود. در حالت کلی تیر آهن سایز 14 در ساخت ستون، خرپا، نعل و تیر در پوشش سقف سازه استفاده می شود. سایز تیر آهن

نوع سنگین تر این تیر آهن با توجه به وزن آن برای قسمت هایی از سازه که نیاز به تحمل نیروی بیشتری دارد استفاده می شود. تیر آهن 14 در نوع لانه زنبوری بیشتر در ساخت پل کاربرد دارد.

تیر آهن با سایز 12

تیر آهن سایز 12 با محدوده وزنی بین 10.4 الی 26.8 کیلوگرم در ازای هر متر و استاندارد مورد استفاده برای ساخت، تولید می شود. بیشتر برای ساخت ستون، پوشش سقف سازه و تیر کاربرد دارد.

سایز تیر آهن

راهنمای خرید تیرآهن

سایز تیر آهن

خرید انواع تیر آهن در سایزهای مختلف از آیرونید

آیرونید مجموعه بزرگ فروش انواع تیرآهن در کنار شماست تا بتواند به شما کمک کند بهترین محصولات را با قیمت مناسب و رقابتی تهیه کنید. در صورت نیاز به محصولات ما کافیست از طریق راه های ارتباطی ذکر شده با ما تماس بگیرید. همچنین برای مشاهده قیمت روز تیر آهن به این بخش مراجعه کنید. : قیمت روز تیر آهن

سایز تیر آهن

0
دیدگاه شما آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند
دسترسی سریع
آیرونید، مرکز بزرگ فروش انواع آهن آلات در ایران است که تیرآهن، میلگرد، نبشی، پروفیل، ورق، فنس و … را با بهترین کیفیت و قیمت از کارخانه های تولید کننده مطرح، تامین می کند. این مجموعه سال هاست که فعالیت حرفه ای خود را ادامه داده و توانسته رضایت افراد بسیاری را جلب کند. برای اطلاعات بیشتر و خرید آهن آلات همین حالا با ما تماس بگیرید.
چگونه اعتماد کنیم
آدرس دفتر مرکزی
طراحی شده در استودیو دیزاین الفبا وب
فیلترها
دسترسی
رتبه بندی
افزودن به کارت
توضیحات