سبد خرید
نصب سیم خاردار خطی

نصب سیم خاردار خطی

0
1 ماه قبل
زمان تقریبی مطالعه: ( کلمات )

اگر برای نصب سیم خاردار خطی به راهنمایی نیاز دارید این مطلب برای شماست، سیم خاردار خطی به نوعی یک سیم خاردار با رشته های فلزی است که بیشتر برای ایجاد حصارکشی، حفاظت و همینطور افزایش زیبایی محیط، مورد استفاده قرار می گیرد. این محصول با کمک مفتول های تیز و برنده تولید شده و هم اکنون جزء ارزان ترین سیم های خاردار در بازار موجود است.

سیم خاردار خطی خود انواع مختلفی دارد که شامل: تک رشته ای، دو رشته ای، تک خار، دوتایی و…. هستند که کاربرد هر کدام از آن ها با دیگری متفاوت است. لازم به ذکر است تا بدانید که سیم خار دار خطی تفاوت های اصلی و بنیادین بسیار زیادی با نوع حلقوی دارد که برای آشنایی با آن ها می توانید در ادامه مقاله با ما همراه باشید. ما در ادامه ابتدا شما عزیزان را با سیم خاردار خطی و انواع آن به خوبی آشنا کرده و سپس به تفاوت های نوع خطی و حلقوی خواهیم پرداخت.

کلیک کنید: قیمت سیم خاردار خطی

سیم خاردار خطی چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

همان طور که در قسمت ابتدایی مقاله خدمت شما عزیزان عرض کردیم، سیم خاردار خطی متشکل از رشته های فلزی، مفتول های تیز و برنده بوده و یکی از بهترین و پرطرفدار ترین نوع سیم های خاردار است. لبه های این سیم بسیار تیز و برنده می باشند و به همین خاطر هیچ موجود زنده ای نمی تواند از آن ها عبور کند.

لازم به ذکر است تا بدانید که اولین بار لوسین بی اسمیت و کنت هایو از ایالات متحده آمریکا توانستند این محصول را ساخته و در مراکز و پایگاه های نظامی مورد استفاده قرار دادند. در واقع، از زمانی که این نوع از سیم خاردار به تولید رسید، امنیت این مراکز و مکان هایی که این سیم را مصرف می کنند، به شدت افزایش پیدا کرده می باشد.

سیم خاردار خطی، دارای انواع مختلفی است که همه آن ها دارای ویژگی های یکسانی می باشند. این ویژگی ها بسیار زیاد بوده و تمامی آن ها به نوبه خود باعث شده اند تا افراد زیادی متقاضی خرید سیم های خاردار خطی باشند. تعدادی از مهم ترین ویژگی های این سیم های خاردار، شامل موارد زیر هستند:

  • انواع سیم های خاردار خطی دارای انعطاف پذیری بالایی می باشند و می توان آن ها را به اشکال مختلف، تبدیل کرد.
  • حمل و نقل و جابه جا یی این نوع از سیم های خاردار به خاطر سبک بودن وزنشان، کاری بسیار آسان و راحت است.
  • سیم های خاردار خطی دارای لبه های تیزی می باشند که تمامی سارقان، مزاحمان و…. از لمس آن ها هراس دارند.
  • انواع سیم های خاردار خطی، دوام و طول عمر بالایی دارند و می توان با یک بار خرید، چندین سال از آن ها استفاده کرد.

انواع این نوع از سیم ها، در شرایط آب و هوایی مختلف، دچار هیچ گونه آسیبی نمی شوند و با خیالی راحت می توان از آن اها در مناطق مرطوب هم استفاده کرد. لازم به ذکر است تا بدانید که بسته بندی این نوع از سیم های خاردار، به صورتی است که کلاف های آن تقریبا 25 کیلوگرمی و طول آن ها حدودا 250 متر هستند.

در رابطه با فاصله خارها هم بهتر است بدانید که فاصله آن ها به صورت حدودی 10 سانتی متر می باشند. ضخامت مفتول به کار رفته در رشته مرکزی انواع سیم های خاردار خطی هم تقریبا بین 2 و 2.5 میلی متر و مفتول بکار رفته در خارهای آن ها هم تقریبا 2.5 میلی متر هستند.

سیم خاردار خطی و حلقوی چه فرقی با هم دارند؟

هم اکنون که به طور کامل با سیم خاردار خطی و انواع آن آشنا شدید، امکان دارد سوال کنید که سیم خاردار خطی با حلقوی چه فرقی دارند؟ در پاسخ به این سوال شما باید بیان کنیم که این محصولات تفاوت های بسیار زیادی با هم دارند که تعدادی از مهم ترین این تفاوت ها، به شرح زیر هستند:

  • نوع کاربرد یکی از اصلی ترین تفاوت های میان این دو نوع سیم خاردار است. در واقع، همواره از سیم خاردار خطی برای محیط هایی که به امنیت و حفاظت کمی نیاز است، به کار می رود و این محصول بیشتر جنبه خصوصی سازی محوطه، پیشگیری از ورود افراد ناشناس و حیوانات را به داخل محیط دارد. اما، در سمت مقابل از نوع سیم خاردار حلقوی بیشتر برای افزایش امنیت در اطراف پادگان ها، پایگاه های نظامی و…. بهره مند می شوند.
  • از نظر ظاهری هم این دو محصول با هم فرق دارند؛ در واقع، ظاهر مدل حلقوی به شکل فنر می باشد. اما، سیم خاردار خطی از نظر ظاهری کاملاً صاف و ساده است.
  • از نظر قیمت هم نرخ سیم خاردار حلقوی در مقایسه با خطی، بیشتر می باشد. چون، نوع حلقوی ساختار پیچیده تری داشته و برای ساخت آن از مفتول های بیشتری استفاده شده.

روش نصب سیم خاردار خطی

برای نصب سیم خاردار خطی میله پایه با توجه به میزان انعطاف پذیری و نوع محصول انتخاب می شود. معمولا برای پایه  ارتفاع ۳۰ سانتیمتری را در نظر می گیرند. سپس از انتهای فنس، سیم ها را روی پایه ها باز کرده و تا ارتفاع تعیین شده این کار را ادامه می دهند. در پایان کار بست ها را محکم میکنند. مقاومت در نصب این محصول بسیار مهم است. اگر بست سیم خاردار مناسب نباشد با کوچکترین اتفاقی با یک باد یا طوفان معمولی زحمات شما هدر خواهد رفت.

نصب سیم خاردار خطی یکی از مهم‌ترین قسمت‌های احداث حیاط و فضای سبز است که باید با دقت و حوصله انجام شود. در ادامه به برخی از نکات مهم در نصب سیم خاردار خطی اشاره خواهیم کرد:

  1. انتخاب مکان مناسب: قبل از هر چیز باید مکان مناسب برای نصب سیم خاردار خطی را انتخاب کرد. باید مکانی با فضای کافی و با دسترسی آسان برای نصب سیم را انتخاب کرد.
  2. استفاده از مواد با کیفیت: برای نصب سیم خاردار خطی باید از مواد با کیفیت استفاده کرد تا دوام و زیبایی سیم خاردار خطی بیشتر شود.
  3. استفاده از ابزار مناسب: برای نصب سیم خاردار خطی باید از ابزار مناسب استفاده کرد تا کار بهتر و سریعتر انجام شود.
  4. نگهداری و تعمیرات منظم: برای حفظ و نگهداری از سیم خاردار خطی باید تعمیرات و نگهداری منظم انجام داد و از آن مراقبت کرد.
  5. رعایت استانداردها: در نصب سیم خاردار خطی باید به استانداردها و مقررات مربوطه توجه کرد تا از هر گونه خطری جلوگیری شود.
  6. مراقبت از گیاهان: برای جلوگیری از خشک شدن گیاهان نباید سیم خاردار خطی خیلی نزدیک به گیاهان نصب شود و باید فاصله کافی را در نظر گرفت.
  7. زیبایی و طراحی مناسب: در نصب سیم خاردار خطی باید به زیبایی و طراحی مناسب آن توجه کرد تا فضای سبز شما زیباتر و دلنشین‌تر شود.

در نهایت باید گفت که نصب سیم خاردار خطی نیاز به دقت و حوصله دارد و بیشتر از همه باید به نیازها و محیط زیست اطراف توجه کرد تا همه چیز به خوبی انجام شود.

انواع سیم های خاردار خطی کدامند؟

در این بخش تصمیم داریم تا شما عزیزان را با انواع سیم های خاردار خطی آشنا کنیم. به یاد داشته باشید که به صورت کلی تمامی سیم های خاردار کاربرد یکسانی دارند و فقط در بعضی از مواقع، نحوه و موارد استفاده از آن ها متفاوت است. بیشتر آن ها از نظر شکل ظاهری، جنس روکش و…. با هم تفاوت دارند که تعدادی از پرطرفدار ترین نوع سیم های خاردار خطی، به شرح زیر هستند:

سیم خاردار خطی تک رشته ای

یکی از محبوب ترین نوع سیم های خاردار، نوع تک رشته ای است که متشکل از یک سیم منفرد و مستقیم است و جزء دسته سیم های ساده، به شمار می آید. خارهای این نوع از سیم، به صورت مساوی از هم فاصله دارند. لازم به ذکر است تا بدانید که این سیم خاردار خطی، توانایی تحمل بارهای سنگین را ندارد و به همین خاطر از آن فقط برای تعیین کردن مرزهای زمین، برای حصار کشیدن در دام های کوچک تر مثل: گوسفند و…. بهره مند می شوند.

سیم خاردار خطی دو رشته ای

سیم خاردار دو رشته ای، نوع دیگری از سیم های خاردار خطی است که بسیار محبوب تری از نوع قبلی است. دلیل اصلی محبوبیت آن مربوط به تحمل وزن و فشار بالا می باشد. چون، این محصول از دو سیم خطی به هم پیچیده تشکیل شده که خارهایی با فواصل منظم دارد. معمولا از این محصول برای حصار کشی در دام های بزرگ تر مثل: گاو، بهره مند می شوند.

 سیم خاردار خطی تک خار

به خاطر بسپارید که سیم های خاردار بر اساس تعداد نقاطی که بر روی هر یک از خارهای کنار سیم دارند، به تعداد مختلفی تقسیم می شوند. این محصول یعنی سیم خاردار تک خار همان طور که از نامش مشخص است، از یک خار تشکیل شده و همان بر روی سیم رشته، به طور منظم پیچ خورده می باشد.

کلیک کنید: خرید سیم خاردار خطی

سیم خاردار خطی دوتایی

نوع دیگری از سیم خاردار خطی، نوع دوتایی آن است که هر یک از خارهای آن از امتداد سیم با چرخاندن دو سیم خاردار به هم تشکیل می شوند. بعضی از افراد سیم خاردار دوتایی را با ناک چهار نقطه ای هم می شناسند؛ چون، این محصول دارای 4 به نوک تیز م

ی باشد. بیشتر اوقات در مکان هایی که بخواهند از ورود سارقین جلوگیری کنند، از این محصول برای محافظت، بهره مند می شوند.

سیم خاردار خطی بهم تنیده معمولی

سیم خاردار بهم تنیده معمولی که بعضی از افراد آن را با نام سیم خاردار به تنیده سنتی هم می شناسند، دارای دو رشته است که هر دوی آن ها، در یک سمت به هم پیچیده شده اند. بیشتر اوقات در مکان هایی که بخواهند در عین نگهداری و حفاظت هزینه کمی برای خرید سیم خاردار پرداخت کنند، این محصول را انتخاب می کنند. چون؛ هزینه خرید، تعمیر و نگهداری سیم خاردار بهم تنیده معمولی بسیار کمتر از سایرین است.

سیم خاردار به هم تابیده معکوس

همان گونه که از نام این محصول مشخص است، سیم خاردار به هم تابیده معکوس، متشکل از سیم های دو رشته ای است که در سمت مخالف به یکدیگر تابیده شده اند. تابیده شدن معکوس سیم ها به هم باعث شده تا خارها با اطمینان بیشتر به هم وصل شده و از جدا شدن سیم ها جلوگیری می شود.

سیم خاردار خطی با روکش پی وی سی

سیم های خاردار خطی، دارای روکش هایی با جنس های مختلف هستند که یکی از بهترین نوع آن ها، سیم خاردار خطی با روکش پی وی سی می باشد. پلی وینیل کلراید یا همان پی وی سی (پی وی سی)، به نوعی یک پلیمر پلاستیکی مصنوعی است که همواره تحت عنوان یک پوشش محافظی، مورد استفاده قرار می گیرد.

این پوشش در صورت که بر روی سیم های خاردار قرار گیرد، از نفوذ آب و مواد شیمیایی جلوگیری کرده و همینطور در برابر آلودگی و اشعه ماوراء بنفش و…. مقاومت ایجاد می کند. پس، سیم های خارداری که دارای این روکش می باشند، در مقایسه با سایرین، دوام و ماندگاری بیشتری دارند. لازم به ذکر است تا بدانید که همواره از این محصولات برای ساخت نرده های امنیتی، مهندسی اقیانوس و ماشین های آبیاری و…. بهره مند می شوند.

سیم خاردار خطی فولادی با کشش بالا

نوع دیگری از سیم های خاردار خطی، مربوط به نوع فولادی با کشش بالا می باشند که این محصولات دارای کربن زیادی هستند. معمولا این محصولات دارای کربن 0.28٪ بوده و استحکام بسیار زیادی دارند. به یاد داشته باشید که قطر این نوع از سیم های خاردار بسیار کم بوده و به همین خاطر وزن نهایی آن ها هم کم است.

اما، کم بودن قطر به معنی ضعیف بودن آن ها نیست و این نوع از سیم ها می توانند بارهای سنگینی را تحمل کرده و جزء قوی ترین ها محسوب می شوند. سیم های خاردار خطی فولادی با کشش بالا اگر به خوبی  مورد استفاده قرار بگیرد و به خوبی از آن ها نگهداری شود، می توانند تا 40 سال عمر کنند.

خرید انواع سیم خاردار از آیرونید

آیا به دنبال سیم خاردار با کیفیت بالا هستید؟ آیرونید با سال ها تجربه در تولید سیم خاردار، بهترین گزینه برای شماست. با استفاده از مواد اولیه با کیفیت و فناوری روز دنیا، ما سیم هایی با دوام، قوی و مقاوم در برابر سایش و خوردگی تولید می‌کنیم. همچنین تمامی محصولات ما دارای استانداردهای بین‌المللی مانند ISO 9001 و CE می‌باشند.

با خرید سیم خاردار آیرونید، مطمئن باشید که در کنار کیفیت بالا، قیمت رقابتی و خدمات پس از فروش عالی نیز خواهید داشت. برای سفارش و اطلاعات بیشتر درباره قیمت سیم خاردار با ما تماس بگیرید و از بهترین محصولات سیم خاردار بهره‌مند شوید.

0
دیدگاه شما آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند
دسترسی سریع
آیرونید، مرکز بزرگ فروش انواع آهن آلات در ایران است که تیرآهن، میلگرد، نبشی، پروفیل، ورق، فنس و … را با بهترین کیفیت و قیمت از کارخانه های تولید کننده مطرح، تامین می کند. این مجموعه سال هاست که فعالیت حرفه ای خود را ادامه داده و توانسته رضایت افراد بسیاری را جلب کند. برای اطلاعات بیشتر و خرید آهن آلات همین حالا با ما تماس بگیرید.
چگونه اعتماد کنیم
آدرس دفتر مرکزی
طراحی شده در استودیو دیزاین الفبا وب
فیلترها
دسترسی
رتبه بندی
افزودن به کارت
توضیحات