سبد خرید
عوامل موثر بر قیمت تیرآهن – عوامل مهم و تاثیرگذار روی قیمت تیرآهن

عوامل موثر بر قیمت تیرآهن – عوامل مهم و تاثیرگذار روی قیمت تیرآهن

0
2 ماه قبل
زمان تقریبی مطالعه: ( کلمات )

ایا عوامل موثر بر قیمت تیرآهن را میشناسید؟ عوامل مهم و تاثیرگذار روی قیمت تیرآهن چیست؟ مهمترین عوامل موثر بر قیمت اهن چه است؟ برای شناخت عوامل موثر بر قیمت فولاد باید به چه نکاتی توجه کنیم؟ تیرآهن جزو مهمترین پیش سازه ها و مهمترین محصولاتی است که در ساخت و ساز مورد استفاده قرار می گیرد، برای خرید تیرآهن باید به نکاتی که باعث می شود قیمت روز تیرآهن تغییر کند توجه کنیم.

قیمت تیرآهن 12
قیمت تیرآهن 12 اهواز
قیمت تیرآهن 12 بناب

روش محاسبه قیمت تیرآهن

محاسبه قیمت آهن آلات و پروفیل های مختلف از جمله تیرآهن، با پیچیدگی های خاصی روبه رو می شود. در یک تعریف کلی، قیمت روز تیرآهن بر اساس سایز، ضخامت، جنس، وزن، شکل و نوع آن تعیین می شود. اما چگونه می توان قیمت آن را به با استفاده از فرمول به دست آورد؟

قیمت پروفیل های مختلف از جمله تیرآهن، هم به صورت آنلاین و با اپلیکیشن های مختلف و هم به صورت دستی و با استفاده از فرمول، قابل محاسبه است:

چگالی (وزن مخصوص) × ضخامت تیرآهن = وزن تیرآهن

برای به دست آوردن حجم تیرآهن هم از فرمول زیر استفاده می کنند: عوامل موثر بر قیمت تیرآهن

سطح مقطع یا عرض تیرآهن × طول = ضخامت تیرآهن

فرمول کامل محاسبه وزن تیرآهن هم چنین خواهد بود:

وزن تیرآهن = وزن مخصوص یا چگالی تیرآهن× قطر یا ضخامت × عرض × طول

نکته: وزن مخصوص یا چگالی آهن برای هر پروفیل معادل 7.86 کیلوگرم بر دسی متر مربع است که برای محاسبه وزن تیرآهن در فرمول جای داده می شود. در نهایت هم قیمت یک کیلوگرم آهن در وزن تیرآهن ضرب و هزینه تیرآهن محاسبه می شود.

عوامل موثر بر قیمت تیرآهن

عوامل مهم و تاثیرگذار روی قیمت تیرآهن

کسانی که درزمینه خرید و فروش آهن آلات یا ساخت و ساز فعالیت می کنند، به تغییر مداوم قیمت تیرآهن عادت کرده اند. آنها می دانند که قیمت این محصول را پارامترهای متنوعی ازجمله شرایط داخلی و خارجی تعیین می کند؛ ابعاد، وزن، عرض، طول، ضخامت و ارتفاع محصول هم بر قیمت این مقطع فولادی موثر می باشد.

به اعتقاد تحلیلگران بازار آهن، عوامل داخلی و نوسانات بازارهای جهانی، بخش دیگری از عوامل موثر بر قیمت تیرآهن می باشند.

برای مثال سنگ آهن که برای تولید فولاد و طیف گسترده ای از محصولات دیگری که با استفاده از آهن آلات ساخته می شوند ضروری است می تواند بر روی قیمت محصولاتی مانند تیرآهن هم تاثیر بگذارد. بعضی از عوامل تاثیر گذار بر قیمت تیرآهن شامل میزان عرضه و تقاضا, سیاست های کشورها که می توانند موجب ایجاد محدودیت در عرضه آهن آلات به کشورهای مختلف شود, کیفیت کارخانه تولید کننده و… می باشند.

میزان عرضه و تقاضا: عوامل موثر بر قیمت تیرآهن

یکی از مهمترین عوامل موثر بر قیمت تیرآهن عرضه و تقاضا است اگر میزان عرضه افزایش یابد و موجودی انبارها زیاد شود قیمت ها کاهشی خواهد شد به همین ترتیب هم بالعکس اگر میزان تقاضا افزایش یابد و دپوی انبارها کاهش یابد آنگاه روند قیمت ها افزایشی خواهد شد.

کیفیت محصولات تولیدی کارخانه :

کیفیت هم یکی از عوامل موثر بر قیمت تیرآهن می باشد. در صورتی که کیفیت یک محصول پایین تر از محصولات یک کارخانه دیگر باشد, با توجه به بازار رقابتی آهن آلات مشتریان محصولات این کارخانه را خریداری نخواهند کرد. در چنین شرایط تولید کننده تیرآهن مجبور می شود قیمت محصولات خود را کاهش دهد تا بتواند محصول خود را بفروشد.

در ایران هم کارخانه های زیادی وجود دارند که محصولات فولادی با کیفیت تولید می کنند. قیمت و کیفیت تیرآهن تولید در این کارخانه ها به عوامل متعددی بستگی دارد. برای مثال امکان دارد این کارخانه ها از مواد اولیه متفاوتی برای تولید تیرآهن استفاده کنند. در این صورت قیمت تیرآهن باهم تفاوت خواهد داشت.

فرآیند تولید تیرآهن ها هم نقش مهمی در تعیین قیمت تمام شده آنها دارد. هرچه فرآیند تولیدی پیچیده تر باشد و دستگاه های مورد نیاز برای تولید تیرآهن بیشتر باشند امکان دارد باعث افزایش قیمت آن شوند.

نرخ ارز

در سالهای اخیرا ارزش پول ایران کاهش یافته و نسبتا ارزش پول ایران نسبت به دلار و یورو بسیار پایین است از همین رو نرخ ارز بر قیمت آهن آلات صنعتی و ساختمانی و همچنین بلاشک بر نرخ سنگ آهن و در نهایت امر بر قیمت تیراهن موثر خواهد بود.

سایز تیرآهن

یکی دیگر از ععوامل موثر بر قیمت تیرآهن می تواند وزن تیرآهن و ضخامت و نوع تیرآهن ساده ، بال پهن هاش و تیرآهن زنبوری باشد. چرا که به طور مثال در تیرآهن زنبوری اجرت برشکاری و زنبوری کردن هم بر فی واحد افزوده می شود.

عرضه در بورس کالا

یکی ازعواملی که مستقیم روی قیمت تیرآهن اثر می گذارد تغییرات ارزش سهام شرکت های تولید کننده و تامین کننده آهن آلات محصولات فولادی هست.با توجه به شرایط و میزان عرضه در هر هفته و به همین تناسب میزان استقبال و خرید از عرضه بر ارزش سهام شرکت ها اثرگذار است و در پی آن می تواند بر قیمت تیرآهن و هر محصولی که در بورس عرضه می شود موثر باشد.

میزان وادرات و صادرات

وادرات و صادرات بستگی به تغییر و تحولات کشورها دارد و امکان دارد دولت های جدید با وضع قوانین بر روی صادرات و وادرات محصولات فولادی کشورهای دیگر اثرگذار باشند. در بعضی مواقع مقرون به صرفه تر آن است که در کشور محصولات را تولید نماییم و از واردات اجتناب نماییم اما این امر هم وابسته به تورم ، نرخ ارز و میزان واردات سنگ آهن دارد.

هزینه حمل و نقل

هزینه حمل و نقل به دو صورت باعث افزایش قیمت تیرآهن می شود:

هزینه حمل مواد اولیه از خارج از کشور می آید و با وسایل نقلیه مثل کشتی جابه جا می شود همین امر باعث می شود که هزینه حمل به سوخت هم وابسته باشد، پس اگر قیمت سوخت تغییر کند قیمت تیر آهن و محصولات فولادی دیگر تغییر خواهد کرد.

هزینه حمل محصولاتی است که مشتریان سفارش داده اند هم تفاوت دارد چرا که محصولی چون تیراهن از آن لحاظ که شاخه ها 12 متری است باید با تریلی حمل شود و غالبا منطقی است که زمان خرید یک ظرفیت تیر خریداری شود تا از نظر کرایه حمل به صرفه باشد و تا حدی هم باید موقعیت جغرافیایی و موقعیت پروژه نسبتا همجوار باشند تا مبلغ کرایه مقرون به صرفه گردد.

عوامل موثر بر قیمت تیرآهن

تیرآهن بال پهن ذوب آهن اصفهان

درباره قیمت تیرآهن باید بدانید که :

تیرآهن به عنوان یکی از اصلی ترین مقاطع فولادی شناخته می شود. قیمت روز تیرآهن برای بسیاری از افرادی که در ساخت و ساز درگیر می باشند، اهمیت زیادی دارد. به غیر از میلگرد، تیرآهن هم از مقاطع فولادی است که به طور دائم با کاهش یا افزایش قیمت ها روبه رو می باشد.

عوامل داخلی و نوسانات بازارهای جهانی، بر قیمت نهایی تیرآهن تاثیر گذار می باشند. اما چه عواملی بیشترین تاثیرگذاری را بر قیمت نهایی این مقطع فولادی دارند:

  • هزینه های حمل و نقل، مسئله مهمی می باشند: یکی دیگر از عوامل کلیدی و تاثیر گذار بر قیمت نهایی تیرآهن، هزینه حمل و نقل است که با قیمت نفت و انرژی، ارتباط مستقیمی دارد. با توجه به حجم گسترده صادرات جهانی و جا به جایی میلیون ها تُن مواد اولیه، نمی توان هزینه حمل و نقل را در قیمت نهایی محصولات فولادی اعم از تیرآهن، نادیده گرفت.
  • سیاست های داخلی کشورها را نباید نادیده گرفت: سیاست های اقتصادی کشورها هم از پارامترهای تاثیرگذار بر قیمت تیرآهن می باشد. اگر سیاست ها طوری باشد که باعث پایین آمدن ارزش پول ملی آن کشور شود، در نتیجه امکان دارد خریداران، مبلغ بیشتری برای تهیه تقاضای خود پرداخت کنند.
  • فصل تولید تیرآهن در روند کاهش یا افزایش قیمت موثر است: تغییرات فصلی می تواند در الگوهای حمل و نقل و افزایش یا کاهش قیمت تیرآهن، تاثیرگذار باشد. شروع فصل زمستان در چین و محدودیت های تولید فولاد در این کشور، باعث نوساناتی در قیمت نهایی تیرآهن شده می باشد. عوامل موثر بر قیمت تیرآهن
  • یکی از مسائل مهم و تاثیرگذار بر قیمت تیرآهن، کاهش یا افزایش قیمت نفت می باشد. قیمت نفت، مانند شمشیر دولبه ای است که کاهش آن، رشد اقتصادی کشورهای مصرف کننده را در پی دارد و افزایش آن، دقیقا بر خلاف این موضوع، باعث رشد اقتصادی کشورهای تولیدکننده خواهد شد.
  • تاثیر تورم جهانی بر بازارهای داخلی، قابل انکار نیست: حدود 60 درصد از فولاد جهان توسط کشورهای در حال توسعه تولید می شود. این در حالی است که کشور چین به تنهایی حدود 30 درصد از تولید مقاطع فولادی را به عهده گرفته می باشد. انتقال کارخانه های فولاد از کشورهای توسعه یافته به کشورهای درحال توسعه، باعث شده تا قیمت تیرآهن، تحت تاثیر مستقیم تورم جهانی باشد.
  • میزان عرضه و تقاضا در تعیین قیمت نهایی، تاثیرگذار است: در حال حاضر، کشور چین، سرآمد تولید و صادرات تیرآهن در جهان می باشد. به همین دلیل، میزان عرضه و تقاضا در قیمت نهایی این محصول، اثربخش خواهد بود. زمانی که تقاضای پایین و عرضه بالاتری صورت می گیرد، قیمت تیرآهن کاهش خواهد داشت، در حالی که در شرایط معکوس، باید منتظر افزایش قیمت تیرآهن باشیم.

عوامل موثر بر قیمت تیرآهن

تیرآهن چیست؟

تیرآهن یک پروفیل شناخته شده به دو شکل مقطع I و H است که کاربرد گسترده ای در صنعت و ساختمان سازی دارد. از انواع تیرآهن I، می توان به INP و IPE و از انواع تیرآهن هاش، می توان به HEA و HEB و HEM اشاره کرد. این نامگذاری بر اساس استاندارد اروپاست و در کشورهای مختلف اسامی متفاوت دارد.

انواع تیرآهن

تیرآهن، انواع مختلفی دارد و با توجه به خواص مکانیکی و شکل ظاهری آن، کاربردهای متفاوتی در صنایع مختلف دارد. در ادامه، پیرامون مشخصات هر کدام از انواع تیراهن به صورت جداگانه توضیح خواهیم داد.

تیرآهن INP

این نوع تیرآهن هم مانند IPE، از لحاظ ظاهری شبیه به I انگلیسی است و طبق استانداردهای روسیه و چین تولید می شود. تفاوت عمده INP با نوع IPE این است که با فاصله گرفتن از جان، ضخامت بال کاهش می یابد. INP از نظر شکل ظاهری شباهت زیادی به IPE دارد و به همین دلیل، شناخت این دو نوع در نگاه اول امکان دارد کار ساده و راحتی نباشد. پس توصیه می کنیم حتما در تشخیص تیرآهن، دقت کافی داشته باشید.

تیرآهن IPE

این محصول به عنوان تیرآهن معمولی هم شناخته می شود و شکل ظاهری آن، شبیه حرف انگلیسی I می باشد. این تیرآهن، ضخامت ثابتی دارد و بال های ابتدایی و انتهایی آن یکسان اند. IPE مطابق با استانداردهای اروپایی تولید می شود و مخفف IPET و عبارت I Profile Eroeenne می باشد.

در ایران، سازه های طراحی شده در ساختمان سازی، معمولاً بر اساس این استاندارد می باشند و به همین دلیل این محصول، هم محبوبیت بالاتری در بین مشتریان دارد و هم مصرف و کاربرد آن بیشتر می باشد.

تیرآهن لانه زنبوری

تیرآهن لانه زنبوری یا شبکه، از لحاظ استاندارد و شکل ظاهری به صورت های متنوعی تولید می شود و در اختیار مشتری قرار می گیرد. این نوع تیرآهن در سال 1910 میلادی توسط فردی به نام هورتن اختراع شد و نامگذاری آن هم به دلیل شکل ظاهری این محصول می باشد.

در اصل، وقتی که شما از روبه رو به این محصول نگاه می کنید، در پهنای جان آن، خانه های تو خالی به شکل پنج ضلعی می بینید که تداعی کننده شکل لانه زنبور می باشد. هدف اصلی استفاده از تیرآهن لانه زنبوری، این است که تیر بتواند لنگر خمشی بزرگتری را در مقایسه با تیر نورد شده اولیه تحمل کند. عوامل موثر بر قیمت تیرآهن

تیرآهن هاش (بال پهن)

به نظر شما تیرآهن هاش چیست؟ تیرآهن بال پهن که به عنوان هاش هم شناخته می شود، یکی از انواع تیرآهن مورد استفاده در ساختمان سازی می باشد. این محصول، در مجتمع های بزرگ تجاری، سوله ها و… استفاده می شود و بر حسب ضخامت، به دو دسته تقسیم شده و طبق استانداردهای مختلف نامگذاری می شود.

طول بال تیرآهن هاش، نسبت به IPE بیشتر می باشد. دسته بندی و نامگذاری این محصول به دو صورت سبک (HE-A) و نوع سنگین (HE-B) انجام می شود. بال پهن سنگین نسبت به بال پهن سبک، از ضخامت بیشتری برخوردار است؛ پس می توان نتیجه گرفت که وزن تیرآهن بال پهن سبک و سنگین در سایزهای مختلف، متفاوت می باشد. عوامل موثر بر قیمت تیرآهن

عوامل موثر بر قیمت تیرآهن

حداکثر طول تیرآهن در سقف

 

 

 

روش های تولید تیرآهن

تیرآهن همواره نقش موثری را در استحکام سازه بر عهده دارد. روشی که برای ساخت این مقاطع استفاده می شود، می تواند محصول را تحت تاثیر قرار دهد. از جمله اصلی ترین روش های تولید تیرآهن، روش نورد گرم می باشد.

روش نورد گرم و نورد سرد در تولید تیرآهن

روش نورد گرم در بسیاری از محصولات تیرآهن موجود در بازار استفاده می شود. زمانی که از نورد برای تولید تیرآهن استفاده می شود، فلزات منعطف شده و با غلتک های بزرگی آن ها را به ظاهر مورد نظر می رسانند. در پروسه ساخت تیرآهن می توان نورد گرم و یا نورد سرد را به کار گرفت.

در پروسه تولید با نورد گرم، نوع فلزی به کار می رود که نقطه تبلور مجدد آن بالای 100 درجه سانتی گراد باشد. این فلزات ابتدا گرم می شوند و سپس پروسه نورد روی آن انجام می شود. عوامل موثر بر قیمت تیرآهن

در تولید تیرآهن می توان از روش نورد سرد هم استفاده کرد. برای ساخت تیرآهن با نورد سرد، از فلز هایی استفاده می شود که پیشتر آن ها را گرم نکرده باشند. یکی دیگر از روش های ساخت تیرآهن، ساخت با اکستروژن می باشد. در روش ساخت تیرآهن با اکسترژون، فلز را با فشار بالا از قالب عبور خواهند داد. در روش تولید تیرآهن با اکستروژن، امکان تولید هم به شکل گرم و هم به شکل سرد وجود دارد.

روش جوشکاری و پرچ

دو روش دیگر برای تولید تیرآهن، روش جوشکاری و روش پرچ می باشد. در روش تولید تیرآهن با جوشکاری، ابتدا ورق های فلزی متناسب با اطلاعات و ویژگی های مد نظر برش داده شده و سپس آن ها را به کمک ابزار جوشکاری صنعتی متصل می نمایند. دیگر روش تولید تیرآهن، ساخت تیرآهن با پرچ است.

در روش ساخت تیرآهن با پرچ، ورق های فلزی ابتدا برش زده شده و پس از آن سوراخ های روی این مقاطع درج می شود. پس از درج سوراخ های مدنظر بر روی ورق های فلزی، این مقاطع را پرچ جمع کرده و سپس یک تیر تولید می شود.

عوامل موثر بر قیمت تیرآهن

نکات مهمی که زمان خرید تیرآهن باید به آن ها توجه داشت

تیرآهن ها یکی از ضروری ترین انواع پروفیل فولادی برای پروژه های ساختمانی می باشند. البته هر پروژه به نوع خاصی از تیرآهن و حجم مشخصی از آن نیاز دارد. پس خریداران زمان خرید تیرآهن مناسب برای پروژه خود، گاه دچار سردرگمی می شوند. مراجعه به یک راهنمای خرید تیرآهن مانند این مطلب، می تواند تا حد زیادی این سردرگمی را برطرف سازد. عوامل موثر بر قیمت تیرآهن

سایز تیرآهن

از دیگر مواردی که باید به آن دقت نمود سایز تیرآهن می باشد. سایز تیرآهن برابر با طول جان تیرآهن است که بر معمولا بر حسب سانتیمتر بیان می شود. به عنوان نمونه منظور از تیرآهن سایز 14 تیرآهنی ست که طول بال آن از پشت جان برابر با 14 سانتیمتر یا 140 میلیمتر می باشد.

اما سایز تیرآهن تنها طول جان تیرآهن را مشخص می کند طول بالهای تیرآهن یا ضخامت بال و جان تیرآهن را باید با مراجعه به جداول مربوط به همان استاندارد تیرآهن ملاحظه کرد. عموما در تیرآهن ها با افزایش سایز طول بالها هم زیاد می شود اما این افزایش تا یک سایزی صورت میگرد و پس از آن طول بال ها ثابت باقی می ماند.

نوع و استاندارد تیرآهن

تیرآهن سطح مقطعی به شکل حرف H یا I انگلیسی دارد و معمولا در شاخه هایی به طول 12 متر در کارخانه تولید میشود. اما همه تیرآهن ها یک شکل نیستند بلکه استانداردهای مختلفی برای تولید وجود دارد که باعث شده است تیرآهن ها از نظر کاربرد و شکل ظاهری با یکدیگر متفاوت باشند.

از انواع تیرآهنی که در کشور ما مورد استفاده قرار می گیرد می توان به تیرآهن های اروپایی یا IPE، تیرآهن های INP یا روسی، تیرآهن هاش و تیرآهن لانه زنبوری اشاره کرد. عوامل موثر بر قیمت تیرآهن

در زمان خرید تیرآهن باید به نوع تیرآهن به خوبی دقت کرد. باید نوع تیرآهن درخواستی را به دقت به فروشنده اعلام کرد و در زمان تحویل هم به خوبی تیرآهن را بررسی نمود تا مشخصات آن با تیرآهن سفارش داده شده منطبق باشد.

تیرآهن IPE در کشور ما کاربرد بیشتری دارد اما بعضی کارخانه تیرآهن INP هم تولید می کنند و یا امکان دارد این تیرآهن ها به صورت وارداتی هم به کشور وارد شوند. با وجود تفاوت تیرآهن IPE و INP باید مراقب بود تا این دو تیرآهن به جای یکدیگر سفارش داده نشود. عوامل موثر بر قیمت تیرآهن

قیمت تیرآهن 14 دست دوم تهران

تولید کننده تیرآهن

زمانی که قصد خرید تیرآهن دارید می بایست به برند تولید کننده تیرآهن هم توجه داشته باشید. همینک کارخانه های متعددی در کشور ما اقدام به تولید تیرآهن می کنند که از نظر استاندارد و کیفیت و قیمت با یکدیگر متفاوت می باشند.

از مهمترین تولیدکنندگان تیرآهن در ایران می توان به کارخانه هایی مانند ذوب آهن اصفهان، کارخانه فایکو، کارخانه نورد فولاد یزد (احرامیان)، کارخانه آریان فولاد، کارخانه ظفر بناب، کارخانه شاهین بناب، فولاد ناب تبریز، مجتمع جهان فولاد غرب و … اشاره کرد. عوامل موثر بر قیمت تیرآهن

انتخاب تامین کننده تیرآهن

راه های مختلفی برای خرید تیرآهن وجود دارد. یکی از آنها خرید مستقیم از کارخانه می باشد. هر چند می توان تیرآهن را با قیمت کمتر از درب کارخانه خرید اما باید دقت کرد که بسیاری از کارخانه ها فروش مستقیم و آن هم در تناژهای پایین ندارند و محصولات خود را از طریق بورس و یا آهن فروشان معتبر به فروش می رسانند. عوامل موثر بر قیمت تیرآهن

پس خرید مستقیم از کارخانه در اکثر موارد چندان عملی نیست. اما می توان تیرآهن مورد نیاز خود را شرکت های بازرگانی که در ارتباط مستقیم با کارخانه های تولیدکننده تیرآهن قرار دارند و می توانند تیرآهن مورد نیاز شما را با کمترین قیمت و در سریعترین زمان ممکن به دست شما برسانند. امروزه تامین کنندگان زیادی در سرتاسر کشور مشغول به فعالیت می باشند اما کیفیت خدمات همه آن ها با هم یکی نیست.

هزینه های حمل و نقل

یکی از مواردی که بر هزینه تیرآهن تاثیر گذار است هزینه های مربوط به حمل و نقل و انبارداری آن می باشد. بهتر است در زمان خرید به این مساله هم توجه داشته باشیم. هرچه مسافت کارخانه ای که تیرآهن در آن تولید شده است تا محل مصرف بیشتر باشد هزینه بیشتری هم باید بابت حمل آن پرداخت کرد. پس بهتر است در زمان خرید تیرآهن را از نزدیک ترین کارخانه و یا انبار تهیه کرد.عوامل موثر بر قیمت تیرآهن

 

وزن تیرآهن لانه زنبوری 14

بهترین کارخانه های تولیدکننده تیرآهن

کارخانه های زیادی در زمینه تولید تیرآهن فعالیت دارند. هر یک از این تولیدکنندگان محصولاتی با کیفیت با ویژگی های مختلف را تولید و روانه بازار می کنند. در ادامه به معرفی بهترین کارخانه های تولید تیرآهن می پردازیم. عوامل موثر بر قیمت تیرآهن

شرکت ذوب آهن اصفهان

کارخانه ذوب آهن اصفهان از قدیمی ترین تولیدکنندگان تیرآهن است و به نوعی، از بهترین کارخانه های تولید تیرآهن در ایران محسوب می شود. فعالان حوزه فولاد یا صنایع مختلفی مثل ساختمان سازی کیفیت این محصول را تایید می کنند و از مصرف کنندگان تیرآهن تولیدی این مجموعه می باشند. عوامل موثر بر قیمت تیرآهن

محصولات تولیدی کارخانه تیرآهن اصفهان به دلیل استفاده از استانداردهای بین المللی و رعایت اصول جدول اشتال، از بهترین تیرهای بازار است و مشتریان زیادی دارد. به همین دلیل قیمت تیرآهن ذوب آهن برای بسیاری از افراد فعال در حوزه آهن مهم می باشد.

شرکت ذوب آهن اصفهان تولید تیرآهن را در انواع مختلفی همچون IPN با استاندارد تولید DIN 1025-1، تیرآهن های نوع بال پهن موازی با استاندارد ISIRI 14484 و تیرآهن های بال نیم پهن موازی بر اساس استاندارد DIN 1025-5 انجام می دهد.

این کارخانه آهن، تیرآهن هایی با سایزهای 14،12، 16، 18، 20 ،22، 24، 27 و 30 را تولید می کند. انواع تیرآهن تولیدی ذوب آهن اصفهان، سبد محصولات این شرکت را به یکی از کامل ترین نمونه ها در ایران تبدیل کرده می باشد. حتی محصولات این شرکت به کشورهای مختلف در اروپا، آسیا و آفریقا صادر می شود. این شرکت در 45 کیلومتری جنوب غربی اصفهان و در نزدیکی زرین شهر واقع شده می باشد.

تیرآهن پروفیل صنعت ماهان

پروفیل صنعت ماهان در نزدیک تهران و در جاده خاوران واقع شده می باشد. ابتدای فعالیت آن، به سال 1389 بر می شود. با توجه به محل قرارگیری این واحد تولیدی در نزدیک پایتخت، می تواند گزینه خوبی برای خرید تیرآهن باشد. علاوه بر تیر، انواع لوله، پروفیل و نبشی هم از دیگر تولیدات این کارخانه می باشد.

این شرکت تیرآهن IPE را با استانداردهای ملی و بین المللی و در سایزهای پرفروش 14، 16 و 18 عرضه می کند. پس می تواند یکی از بهترین کارخانه های تولید تیرآهن باشد.

کارخانه جهان فولاد غرب (کرمانشاه) عوامل موثر بر قیمت تیرآهن

کارخانه جهان فولاد غرب در سال 1387 در 35 کیلومتری جاده هرسین کرمانشاه تاسیس شد. هدف کارخانه جهان فولاد غرب، تولید تیرآهن، نبشی و ناودانی با ظرفیت 300 هزار تن در سال می باشد. تیرآهن این کارخانه در دو نوع نیم پهن و عریض تولید و به بازار عرضه می شود. عوامل موثر بر قیمت تیرآهن

محصولات نیم پهن جهان فولاد غرب در سایز 80 تا 200 میلی متر و طول استاندارد 8 تا 18 متر موجود می باشد. ضمنا تیرهای عریض این شرکت در سایز 100 تا 1000 میلی متر تولید می شوند. این محصول در پروژه های عمرانی عظیم کاربرد دارد. با توجه به کیفیت محصولات جهان فولاد غرب، نام آن در لیست بهترین کارخانه های تولید تیرآهن قرار می گیرد.

شرکت فولاد خوزستان

شرکت فولاد خوزستان بعد از ذوب آهن، در رده دوم بزرگ ترین تولید کنندگان فولاد خام کشور به حساب می آید. این کارخانه در نزدیکی شهر اهواز قرار دارد و به تولید تیرآهن 14 و 16 اهواز و محصولات مشابه اقدام می کند.

تیرآهن ظفر بناب عوامل موثر بر قیمت تیرآهن

مجتمع ظفر بناب یکی از مجهزترین شرکت ها در زمینه تولید انواع مقاطع فولادی می باشد. این واحد صنعتی از سال 86 به بهره برداری رسید. تیرآهن ظفر بناب در دو نوع IPE و INP و در سایزهای 12 تا 27 تولید و روانه بازار می گردد. وزن سایز 14 این محصول، برای هر شاخه 12 متری، 155 کیلوگرم می باشد. این مسئله، نشان دهنده رعایت استانداردهای مختلف در تولید محصول توسط این کارخانه می باشد.

این شرکت در ابتدا برای تولید میلگرد بنا شد؛ اما در طرح توسعه آن، محصولات دیگری همچون تیرآهن هم به سبد محصولات آن اضافه شد. تیرآهن تولیدی این کارخانه علاوه بر تامین بخشی از نیاز داخل، به کشورهای مختلف هم صادر می شود.

فایکو

کارخانه فولاد البرز ایرانیان یا فایکو در نزدیک شهر ساری و در استان مازندران واقع شده می باشد. این شرکت، مقاطع فولادی مختلف را بر اساس استانداردهای ملی و بین المللی تولید و عرضه می کند. به همین دلیل، محصولات آن از کیفیت بالایی برخوردار می باشد. پس می توان فایکو را به عنوان یکی از بهترین کارخانه های تولید تیرآهن شناخت. این کارخانه در سال 1393 تاسیس شد. تیرآهن تولیدی فایکو در انواع INP و IPE بوده و در سایزهای مختلفی همچون 14، 16 و 20 به بازار عرضه می شود. عوامل موثر بر قیمت تیرآهن

کارخانه کوثر اهواز

خط تولید تیرآهن این کارخانه در سال 1351 راه اندازی شد و انواع محصولات این کارخانه شامل موارد زیر است: عوامل موثر بر قیمت تیرآهن

  • بال نیم پهن موازی
  • بال نیم پهن موازی نیمه سبک
  • بال موازی (IPE) با اندازه بال 120 و 140 میلی متری و جان 12 متری
  • بال باریک شیب دار (INP) با اندازه بال 120 تا 200 میلی متری و جان 6، 9 و 12 متری

این شرکت کیفیت محصولات تولیدی خود را از لحاظ ترکیبات مکانیکی و شیمیایی کنترل می کند و از تولیدکنندگان اختصاصی تیرهای INP و IPE در سایزهای 14، 16 و 20 می باشد. پس می توان نام آن را در لیست بهترین کارخانه های تولید تیرآهن قرار داد. عوامل موثر بر قیمت تیرآهن

کارخانه آریان فولاد

شرکت نورد آریان فولاد یکی دیگر از بهترین کارخانه های تولید تیرآهن است که در شهرستان بوئین زهرا قرار دارد و در سال 1385 تاسیس گردید. این شرکت علاوه بر تولید میلگرد، نبشی و ناودانی، در زمینه تولید تیرآهن هم فعالیت دارد. تیر تولیدی آریان فولاد با استاندارد DIN 1025-5 ساخته و عرضه می شود. با توجه به نزدیکی آریان فولاد به پایتخت، خرید از این شرکت می تواند برای صنایع فعالی در منطقه مرکزی کشور گزینه خوبی باشد.

عوامل موثر بر قیمت تیرآهن

عوامل موثر بر قیمت تیرآهن

قیمت روز تیرآهن

اگر سوالی دارید که در این مطلب به آن ها پاسخی داده نشده است، می توانید با خیال راحت از کارشناسان فروش، جویا شوید. همچنین برای حمل و نقل سفارشتان به محل تخلیه، آسوده خاطر باشید؛ چرا که در فرآیند خرید، با واحد آیرونید در ارتباط خواهید بود و کمترین هزینه باربری ممکن به شما اعلام خواهد شد.

0
دیدگاه شما آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند
دسترسی سریع
آیرونید، مرکز بزرگ فروش انواع آهن آلات در ایران است که تیرآهن، میلگرد، نبشی، پروفیل، ورق، فنس و … را با بهترین کیفیت و قیمت از کارخانه های تولید کننده مطرح، تامین می کند. این مجموعه سال هاست که فعالیت حرفه ای خود را ادامه داده و توانسته رضایت افراد بسیاری را جلب کند. برای اطلاعات بیشتر و خرید آهن آلات همین حالا با ما تماس بگیرید.
چگونه اعتماد کنیم
آدرس دفتر مرکزی
طراحی شده در استودیو دیزاین الفبا وب
فیلترها
دسترسی
رتبه بندی
افزودن به کارت
توضیحات