سبد خرید
میلگرد آجدار جناقی

میلگرد آجدار جناقی

0
3 ماه قبل
زمان تقریبی مطالعه: ( کلمات )

میلگرد آجدار جناقی چیست؟ میلگرد آجدار با تغییر شکل های سطحی منحصر به فرد خود یک پیوند مکانیکی بین فولاد و بتن اطراف ایجاد می کند. این پیوند مقاومت میلگرد در برابر نیروهای کششی و برشی را افزایش می دهد و آن را به یک ماده تقویت کننده ضروری برای طیف گسترده ای از سازه های بتنی از ساختمان ها و پل ها گرفته تا سدها و تونل ها تبدیل می کند.  میلگرد آجدار یک فولاد تقویت شده است که جزئی حیاتی در صنعت ساختمان می باشد. برای آشنایی با میلگرد آجدار و قیمت میلگرد آجدار جناقی و … تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا با دنیای این نوع میلگرد بیشتر آشنا شوید.

آشنایی با میلگرد آجدار جناقی

میلگرد آجدار و مرکب دارای طرح های مختلفی می باشند که بسته به کاربردشان طرح آن ها متفاوت می باشد. آج های میلگرد آجدار A3 به شکل ضربدریبوده که به آن میلگرد آجدار جناقی هم گفته می شود. تنش جاری این میلگرد 4000 کیلوگرم بر سانتی متر مربع و تنش گسیختگی 6000 کیلوگرم بر سانتی متر مربع و تغییر شکل نسبی پلاستیکی در زمان گسیختگی 14 درصد به عنوان میلگرد خشک، مناسب عملیات ساختمانی بوده که به صورت آجدار و عمدتا آج جناقی می باشد.

اکیداً برای آهنگری و تغییر شکل های فراوان با زوایای تند مناسب نبوده و همینطور به هیچ وجه عملیات جوشکاری بر روی آن مجاز نیست. میلگرد آجدار ومرکب از لحاظ آج به دو صورت یکنواخت و دوکی تولید می شود. نوع آج دوکی شکل میلگرد آجدار A3 را در آیین نامه با 400S  و آج یکنواخت آن را با 420 S نمایش می دهند.

میلگرد A3  هم مثل A2 میلگرد نیمه سخت به حساب می آید اما با توجه به استحکام کششی آن مقاومت بیشتری را تحمل می نماید. از این رو کاربرد آن بیشتر در تیرآهن ها و ستونهای ساختمان است. همینطور از این میلگرد در ساخت خاموت به عنوان میلگردهای شاخه ای به کار می رود.

بهترین میلگرد

انواع میلگرد آجدار و مرکب

میلگرد آجدار مثل انواع میلگرد و دیگر پروفیل ساختمانی ها انواع مختلفی دارد که هر کدام برای برآوردن الزامات ساخت و ساز خاصی طراحی شده اند. انواع میلگرد آجدار ومرکب شامل انواع میلگرد فولادی نرم، میلگرد فولادی ضد زنگ، و پوشش های تخصصی همانند اپوکسی و گالوانیزه برای رسیدگی به شرایط مختلف محیطی، تضمین دوام و طول عمر در کاربردهای مختلف است. استفاده گسترده از آن در پروژه های ساختمانی در هر اندازه، اهمیت آن را در تضمین ایمنی و قابلیت اطمینان ساختمان ها و زیرساخت ها، حتی در شرایط محیطی چالش برانگیز، نشان می دهد.

میلگرد آجدار A4 یا میلگرد مرکب

میلگرد آج 500 که با نام های میلگرد مرکب و میلگرد A4 هم شناخته می شود، دارای مقاومت کششی 6500 و مقاومت تسلیم 5000 کیلوگرم بر سانتی متر مربع و در رده فولاد های سخت قرار می گیرند. شکل ظاهری میلگرد آجدار ومرکب به صورت آج های دوکی است برای همین به نام میلگرد مرکب هم شناخته می شوند. میلگرد آج دار مرکب یا میلگرد 500S از آن دسته محصولات سختیبوده که مطابق با آیین نامه ملی ساختمان باید در شرایط خاص و با مجوزهای لازم مورد استفاده قرار گیرد. که این نوع در قیمت میلگرد شاهین بناب تاثیر دارد.

میلگردهای آج دار اصولا دارای درصد کربن بیشتری در ترکیبات شیمیایی خود می باشند. درصد کربن با میزان شکنندگی و سختی محصول رابطه مستقیمی دارد از طرفی این دسته از محصولات با مقاومت و میزان استحکام بالای خود سبب می شوند  فرآیندهایی چون طراحی و اجرای پروژه ساده تر صورت گرفته در نتیجه از هدررفت منابع، هزینه، وقت و انرژی جلوگیری  به عمل خواهد آمد.

این نوع میلگرد دارای آج مرکب است به این معنی که آج ها هم در راستای یکدیگر و هم به صورت دوکی و هم گاهی به صورت محیطی تعبیه شده اند. نشان دهنده سه نوع آج ذکر شده است. اما میلگرد ck45 از انواع میلگرد بدون آج است. میلگرد آجدار ومرکب رده مقاومتی سخت به حساب می آید و در آیین نامه با توجه به استحکام کششی آن به دو طریق 500S و 520S نمایش داده می شود.

این دسته از  500S ها از معایبی چون عدم جوش پذیری و داکتیلیتی پایین مبرا می باشند و در ساخت  سازه های بتن آرمه کاربرد دارند شایان ذکر است استفاده در قاب چرخشی و دیوارهای برشی پیشنهاد نمی شود. میلگرد  آجدار 4A به لحاظ شکل آج با دو نوع میلگرد آجدار قبلی متفاوت می باشد.

میلگرد آجدار جناقی

 مزایا و ویژگی های میلگرد آجدار A4

  •  سهولت طراحی و اجرا که نهایتا منجر به استفاده مطلوب از فضای سخت می شود
  •  افزایش سرعت بتن ریزی و ساخت  میلگرد آجدار جناقی
  • به خاطر کاهش هزینه های تولید، انتقال مصالح و هزینه های اجرایی مقرون به صرفه می باشد.
  • در بتن متراکم، آرماتور کاهش می باید.
  •  بالا رفتن میزان مقاومت در برابر فرسایش و خوردگی
  • بالا رفتن میزان استحکام به میزان 15 تا 20 درصد
  • کاسته شدن از هزینه های خرید، زمان و انرژی
  • استفاده اصولی و بهینه
  • سازگار با محیط

میلگرد آجدار مارپیچ

میلگرد آجدار مارپیچی، یک نوع تخصصی از آرماتورهای فولادیبوده که به خاطر دنده های مارپیچی شکل منحصر به فرد و متمایز خود که در طول میلگرد کشیده می شوند، شناخته شده. این طراحی استحکام و خواص چسبندگی استثنایی را به مواد می بخشد. میلگرد آجدار مارپیچ معمولاً در پروژه های ساختمانی استفاده می شود. میلگرد آجدار جناقی

برآمدگی های مارپیچ آن یک اتصال ایمن و با اصطکاک بالا با بتن اطراف ایجاد می کند و تضمین می کند که حتی تحت بارهای ساختاری سنگین محکم می ماند. این موجب می  شود که آن را به گزینه  ای ایده  آل برای برنامه  های کاربردی در زیرساخت  های حیاتی، از جمله پل ها و ساختمان  های مرتفع تبدیل کند، جایی که یکپارچگی سازه در اولویت می باشد.

میلگرد A2یا میلگرد آجدار پیچیده

این نوع میلگرد با تنش جاری 3000 کیلوگرم بر سانتی متر مربع و تنش گسیختگی 5000 کیلوگرم بر سانتی متر مربع و تغییر شکل نسبی پلاستیکی (در زمان گسیختگی)  19 درصد به عنوان میلگردآجدار ومرکب نیمه خشک و نیمه نرم شناخته شده که به صورت آجدار و عمدتاً آج فنری شکل می باشد. میلگرد A2 برای عملیات ساختمانی و خصوصاً خاموت زنی مناسب بوده و انجام عملیات جوشکاری بر روی آن در صورت اجبار میسر بوده که البته پیشنهاد می شود در صورت امکان از جوشکاری آن پرهیز شود.

بر اساس آیین نامه میلگرد آجدار A2 در دو نوع میلگرد آجدار یکنواخت و میلگرد آجدار جناقی یا دوکی تولید می شود. نوع یکنواخت این میلگرد 340S و نوع دوکی آن 350S نامیده می شود. این نوع میلگرد در رده مقاومتی نیمه سخت محسوب می شود. کاربردهای عمده این نوع میلگرد ساخت خاموت و کمر کش دیوار است.

راهنمای خرید میلگرد

معرفی میلگرد آجدار جناقی

شکل آج:

آج های میلگرد آجدار جناقی که وجه تمایز آن از دیگر میلگردها است، نقشی اساسی در کارایی و عملکرد آن ایفا می کند. این آج ها به صورت مارپیچ و در خلاف جهت یکدیگر می باشند. این نوع طراحی آج، مزایای متعددی را به همراه دارد: میلگرد آجدار جناقی

  • مقاومت در برابر برش: آج های مارپیچ، مقاومت میلگرد آجدار جناقی در برابر برش را هم افزایش می دهند. این ویژگی، در سازه هایی که تحت بارهای برشی قرار دارند، همانند تیرها و ستون ها، از اهمیت بالایی برخوردار می باشد.
  • افزایش چسبندگی: آج های مارپیچ میلگرد آجدار جناقی چسبندگی آن به بتن را به صورت قابل توجهی افزایش می دهد. این امر، از لغزش میلگرد در بتن جلوگیری کرده و به استحکام و پایداری سازه کمک می کند.
  • جلوگیری از ترک خوردگی: آج های مارپیچ، تنش های ایجاد شده در بتن را به صورت یکنواخت توزیع می کنند. این امر، از ترک خوردگی بتن جلوگیری کرده و به افزایش عمر مفید سازه کمک می کند.

جنس میلگرد آجدار جناقی

جنس میلگرد آجدار جناقی از فولاد باکیفیت می باشد. این نوع فولاد، از استحکام و مقاومت بالایی در برابر کشش، فشار و خم شدن برخوردار می باشد. برای همین، میلگرد آجدار جناقی برای استفاده در سازه های بتنی که نیاز به مقاومت و استحکام بالا دارند، مناسب می باشد.

استاندارد:

میلگرد آجدار جناقی مطابق با استاندارد ملی ایران به شماره 3130 تولید می شود. این استاندارد، الزامات و مشخصات فنی مربوط به تولید میلگرد آجدار جناقی را تعیین می کند. رعایت این استاندارد، تضمینی برای کیفیت و مرغوبیت میلگرد آجدار جناقی می باشد. میلگرد آجدار جناقی به خاطر شکل خاص آج، جنس باکیفیت، تنوع سایز و انطباق با استاندارد ملی، یه انتخاب مناسب برای استفاده در سازه های بتنی می باشد.

سایز:

میلگرد آجدار جناقی در سایزهای مختلف از 8 تا 32 میلی متر تولید می شود. انتخاب سایز مناسب میلگرد، به نوع کاربرد و نیاز سازه بستگی دارد. برای مثال، میلگردهای با سایز 8 تا 12 میلی متر برای میلگردهای حرارتی و میلگردهای با سایز 14 تا 32 میلی متر برای میلگردهای اصلی در تیرها و ستون ها استفاده می شوند. میلگرد آجدار جناقی

ویژگی های میلگرد آجدار جناقی

میلگرد آجدار جناقی به خاطر ویژگی های منحصر به فرد خود، در طیف وسیعی از کاربردها استفاده می شود. در ادامه، به بررسی عمیق تر بعضی از این ویژگی ها می پردازیم:

مقاومت بالا:

یکی از بارزترین ویژگی های میلگرد آجدار جناقی مقاومت بالای آن می باشد. این میلگرد به خاطر نوع آج و جنس فولاد باکیفیت خود، از مقاومت کششی و فشاری بالایی برخوردار می باشد.

  • مقاومت فشاری: میلگرد آجدار جناقی همینطور از مقاومت فشاری بالایی برخوردار است و می تواند بارهای فشاری سنگین را بدون خم شدن یا شکستن تحمل کند. این ویژگی، آن را برای استفاده در فونداسیون و دیگر قسمت های سازه که تحت بارهای فشاری زیادی می باشند، مناسب می کند.
  • مقاومت کششی: میلگرد جناقی قادر به تحمل بارهای کششی سنگین بدون خم شدن یا پاره شدن می باشد. این ویژگی، آن را برای استفاده در تیرها و ستون ها که تحت بارهای کششی زیادی می باشند، مناسب می کند.

انواع میلگرد آج دار

تعریف تخصصی میلگرد: پروفیل با سطح مقطع دایره توپر که معمولا دارای آج می باشند. همان طور که در مطالب قبلی گفتیم، میلگرد یا آرماتور، فولادیبوده که در بتن برای جبران مقاومت کششی پایین آن استفاده می شود. فولادی که به این منظور در سازه های بتن آرمه به کار می رود به شکل سیم یا میلگرد است و فولاد میلگرد نامیده می شود.

البته در موارد خاصی از فولاد ساختمانی نظیر شبکه بندیها و تقویت کننده ها و نگهدارنده ها و حتی لوازم تزئینی همانند فرفوژه،  ناودانی و یا قوطی هم برای مسلح کردن بتن به کار می رود که البته در کشورهای مختلف با استانداردهای خاصی تولید می شوند که استاندارد روسی در این رواج زیادی دارد. ما در مطلب فوق سعی داریم شما را با انواع میلگرد آج دار آشنا کنیم. آج روی میلگرد کمک می کند تا بتن به سطح میلگرد راحت تر بچسبد. فاصله، ارتفاع و نوع الگو آج ها که بر روی میلگرد ها وجود دارد با توجه به نوعشان و استانداردشان متفاوت می باشد. میلگرد آجدار جناقی

بعضی از میلگردهای آج دار طی فرآیند تولید به صورت پیش فرض بر روی سطح خود دارای آج می باشند و بعضی دیگر بعد  از عبور از بین قالب زن، دارای آج می شوند و بعضی همانند میلگرد ساده از فرآیندی عبور می کنند که لایه ای سیم به دور آن ها پیچیده شده و به میلگرد آج دار بدل می شوند.

چرا میلگرد گران میشود

انواع میلگرد آج دار و مشخصات مکانیکی آن ها

میلگرد سخت با آج پیچیده (A3)

این میلگرد با تنش جاری 4000 کیلوگرم بر سانتی متر مربع و تنش گسیختگی 6000 کیلوگرم بر سانتی متر مربع و تغییر شکل نسبی پلاستیکی (در زمان گسیختگی) 14 درصد بعنوان میلگرد خشک (ترد) مناسب عملیات سیویل صنعتی و ساختمانی بوده که به صورت آجدار و عمدتا آج جناقی است و اکیدا برای آهنگری و تغییر شکلهای فراوان با زوایای تند مناسب نبوده و همینطور به هیچ وجه عملیات جوشکاری بر روی آن مجاز نیست.

میلگرد نیمه سخت با آج ساده (A2)

این نوع میلگرد با تنش جاری 3000 کیلوگرم بر سانتی متر مربع و تنش گسیختگی 5000 کیلوگرم بر سانتی متر مربع و تغییر شکل نسبی پلاستیکی (در زمان گسیختگی) 19 درصد بعنوان میلگرد نیمه خشک (ترد) و نیمه نرم شناخته شده که به صورت آجدار و عمدتا آج فنری شکل است. این میلگرد برای عملیات ساختمانی و خصوصا خاموت زنی مناسب بوده و انجام عملیات جوشکاری بر روی آن در صورت اجبار میسر بوده که البته پیشنهاد می شود در صورت امکان از جوشکاری آن پرهیز شود.

میلگرد سخت با آج پیچیده (A4) میلگرد آجدار جناقی

دارای آج دوکی شکل می باشند. مطابق استاندارد شماره 3132 سازمان ملی استاندارد ایران میلگرد A4 یا میلگردهای با آج 520 و 500 از نوع آجدار مرکب می باشند.

بدین ترتیب که آج های عرضی دوکی شکل در دو طرف آج طولی و به صورت چهار نیم مـارپیچ بـه شـکل هفت – هشت و با زاویه 35درجه تا و شامل 75 درجه است. حداقل مقاومت کششی 520 مگاپاسکال و شکل پذیری حداقل 18% را برای این گرید از محصولات خود تضمین می کند. میلگرد آجدار جناقی

استفاده از میلگرد  A4 با تنش تسلیم 500 و520 مگاپاسکال،به ترتیب به عنوان میلگردهای آج 500 وآج 520 خوانده می شوند، در طراحی و ساخت همه انواع سازه های ساختمانی (سازه های غیر ساختمانی را شامل نمی شود) بتن آرمه، به جز دیوارهای برشی ویژه و قاب های خمشی ویژه، در صورت احراز شرایط زیر به تصویب رسید.

  • میلگرد دارای آج های عرضی دوکی شکل در دو طرف آج طولی بوده داشته باشد.
  • شکل پذیری میلگرد حداقل در حد مورد انتظار برای میلگرد A3 باشد، به صورتی که میزان ازدیاد طول نسبی آن در طولی معادل 5 برابر قطر، حداقل 16% باشد.
  • در تولید میلگرد، از شمش با کربن بالا استفاده نشود. روش تولید میلگرد، تکنولوژی ترمکس بوده وکربن معادل (CE) میلگرد، حدبیشتر 5/0 باشد.
  • کارخانه تولید کننده میلگرد، گواهی سازمان ملی استاندارد را برای تولید میلگرد های آج 500 وآج 520 اخذ کرده ونشان کارخانه و رده میلگرد را بر آن حک کرده باشد.

شکل ظاهری میلگرد های A2 و A3

  • در میلگرد های A2 آج ها به صورت موازی می باشند ولی در میلگرد های A3 آج ها به صورت هفت و هشت می باشند.
  • در طراحی پی از میلگرد طولی A3 و میلگرد عرضی A2 به کار می رود. یکی از راه های شناسایی شکل آج می باشد.
  • در میلگرد های A3 آج ها به صورت ضربدری می باشند اما در A2 به صورت منفرد می باشند.

میلگرد آجدار جناقی

آیرونید مرکز فروش میلگرد

آیرونید یکی از برترین عرصه کنندگان و تامین کنندگان میلگرد در بازار است که با محصولات با کیفیت و قیمت مناسب خود، اعتماد مشتریان را به دست آورده است. اگر به دنبال بهترین قیمت میلگرد برای پروژه های خود هستید، آیرونید بهترین گزینه برای شماست. میلگرد از جمله مواد اولیه مهم در ساخت و ساز و صنایع مختلف است که کیفیت آن بسیار مهم است. آیرونید با استفاده از فناوری های پیشرفته و استانداردهای بین المللی، میلگرد با کیفیت بالا و مقاومت بسیار بالا را با قیمت مناسب به مشتریان خود ارائه می دهد.

مزایای محصولات آیرونید شامل موارد زیر می باشد: 

  1. کیفیت بالا: محصولات آیرونید با کیفیت بالا و استانداردهای بین المللی تولید می شوند تا بهترین عملکرد را در پروژه های شما ارائه کنند.
  2. مقاومت بالا: میلگرد آیرونید دارای مقاومت بالا در برابر فشار، خوردگی و سایر عوامل خارجی است که آن را به گزینه ای ایده آل برای پروژه های مختلف می سازد.
  3. قیمت مناسب: آیرونید با ارائه میلگرد با کیفیت بالا و قیمت مناسب، به مشتریان خود امکان می دهد تا به صورت اقتصادی و بدون هدر رفتن از کیفیت، پروژه های خود را انجام دهند.

اگر به دنبال بهترین میلگرد ساده و آجدار با قیمت مناسب هستید، آیرونید بهترین گزینه برای شماست. برای کسب اطلاعات بیشتر و سفارش محصولات، با شماره تماس های ذکر شده در وب سایت تماس حاصل فرمایید. میلگرد آجدار جناقی

0
دیدگاه شما آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند
دسترسی سریع
آیرونید، مرکز بزرگ فروش انواع آهن آلات در ایران است که تیرآهن، میلگرد، نبشی، پروفیل، ورق، فنس و … را با بهترین کیفیت و قیمت از کارخانه های تولید کننده مطرح، تامین می کند. این مجموعه سال هاست که فعالیت حرفه ای خود را ادامه داده و توانسته رضایت افراد بسیاری را جلب کند. برای اطلاعات بیشتر و خرید آهن آلات همین حالا با ما تماس بگیرید.
چگونه اعتماد کنیم
آدرس دفتر مرکزی
طراحی شده در استودیو دیزاین الفبا وب
فیلترها
دسترسی
رتبه بندی
افزودن به کارت
توضیحات