راه ارتباطی با ما
بستن
تماس با کارشناسان

برای ارتباط با کارشناسان ما روی دکمه سبز رنگ کلیک کنید, سپس داخلی کارشناس مورد نظر را شماره گیری کنید.

پرستور گلستانی کارشناس فروش نبشی داخلی 4 تماس با کارشناس
مهتاب کرامتی کارشناس فروش نبشی داخلی 5 تماس با کارشناس
سمیرا حسین پور کارشناس فروش نبشی داخلی 2 تماس با کارشناس
بازار آهن تهران کجاست؟

بازار آهن تهران کجاست؟

0
2 هفته قبل
زمان تقریبی مطالعه: ( کلمات )

در این مطلب قصد داریم شما را با بازار آهن تهران آشنا کنیم، خرید ورق آهن سیاه از مراکز معتبر و شناخته شده، راه حل رایجی برای تهیه آهن آلات مورد نیاز است. در همین راستا خرید ورق آهن سیاه از شادآباد و آهن مکان تهران از گزینه های محبوب خریداران است.

آیرونید با به روزرسانی قیمت انواع محصولات فلزی، آهن آلات صنعتی، ضایعات و آهن دست دوم این امکان را فراهم آورده است تا خریداران بدون حضور در بازار تهران به صورت غیرمستقیم از افزایش و کاهش قیمت ها اطلاع داشته باشند. این فروشگاه اینترنتی انواع مختلف تولیدات فلزی را در اختیار مشتریان قرار می دهد تا با مقایسه قیمت ها بتوانند از میان تولیدات کارخانجات مختلف محصولات مورد نظر خود را خریداری کنند.

بازار آهن تهران کجاست؟ بازار آهن شادآباد کجاست؟

بازار آهن شاد آباد یکی از قدیمی ترین و شناخته شده ترین مراکز فروش آهن و اقلام فولادی است. بازار شاد آباد، سال 1370 و در قسمت جنوب غربی تهران و در منطقه ای به همین نام احداث گردید. این مرکز خرید آهن آلات، یکی از بزرگترین مراکز حضوری خرید انواع تولیدات آهنی و فلزی است. امروزه بیش از 2000 دهانه مغازه و مجتمع تجاری در این مرکز فعالیت دارند.

تاریخچه بازار آهن تهران

تا دهه هفتاد، بازار آهن تهران در منطقه خیام و مولوی، یعنی بخش مرکزی تهران واقع بود. قرار گرفتن بازار بزرگی مانند بازار آهن در بخش مرکزی تهران، مشکلات زیادی را ایجاد می کرد که از آن جمله می توان به مواردی چون آلودگی هوا، افزایش ترافیک به دلیل تردد وسایل نقلیه سنگین، آلودگی های صوتی در اثر عبور و مرور شبانه خودروهای حمل بار و … اشاره نمود. وجود این مشکلات موجب شد تا در اواسط دهه هفتاد، شهرداری تهران تصمیم به انتقال این بازار به منطقه شاد آباد و بازار آهن فعلی بگیرد.

بخش های مختلف بازار آهن شاد آباد

بازار آهن فروشان شادآباد

این بخش، مهم ترین بخش بازار آهن است که در آن، انواع محصولات آهنی و فولادی شامل انواع میلگرد، قوطی و پروفیل، تیرآهن، ورق و … به فروش می رسد. به همین دلیل، شما با تنوع محصولات آهنی مواجهید و درصورتی که اطلاعات و شناخت کافی نداشته باشید، ممکن است در خرید خود با مشکلاتی روبه رو شوید. هرچند که انتخاب یک منبع معتبر، می تواند به خرید شما کمک کند.

آیرونید، فروشگاه معتبر آهن آلات درنظر دارد با ارائه بهترین محصولات با قیمت عمده به شما کمک کند بدون دردسر؛ بهترین خرید ممکن را داشته باشید، کافی است تماس بگیرید و با کارشناسان آیرونید صحبت کنید.

فروشگاه های مصالح ساختمانی

در این فروشگاه ها، می توانید صفر تا صد مصالح ساختمانی مانند انواع لوله و پروفیل (آهنی و غیرآهنی)، شیرآلات صنعتی و ساختمانی، انواع اتصالات و… را خریداری کنید. علاوه بر مصالح ساختمانی، بسیاری از لوازم خانگی هم در این بازار به فروش می رسند.

بورس ابزار آلات

یکی از بزرگترین بازارهای ابزار ایران در منطقه شادآباد واقع شده که هر نوع ابزاری که نیاز داشته باشید، اعم از صنعتی و غیرصنعتی، انواع پیچ و مهره و … در این بخش به فروش می رسد. به دلیل حضور دفاتر فروش تولیدکنندگان ابزارآلات، اگر نیاز به اقلام سفارشی مانند پیچ و مهره در ابعاد خاص داشتید، به راحتی می توانید آن ها را تهیه کنید.

کارگاه های ارائه خدمات

در بازار شادآباد، علاوه بر بنگاه های فروش، با کارگاه هایی مواجه می شوید که اغلب در دو حوزه زیر فعالیت دارند:

  • خدماتی چون برشکاری، سایزکردن، خمکاری، پانچکاری ورق فلزی و … را بر روی محصولات نهایی انجام می دهند. ارائه این خدمات، خصوصا در رابطه با کالاهای آهنی، بسیار رایج است.
  • به تولید محصولات فلزی و غیرفلزی مورد استفاده در صنایع مختلف (در حد امکانات محلی) می پردازند و کالای سفارشی مشتری را تهیه می کنند.

بازار استیل تهران

بازار استیل تهران با نام های بازار استیل شادآباد و بازار استیل هفده شهریور هم شناخته می شود. این مجموعه، بزرگترین بازار استیل ایران است که در منطقه شادآباد، در بزرگراه فتح، بین پل کن و میدان شیر پاستوریزه قرار دارد. اگر تابه حال سری به بازار استیل زده باشید، متوجه می شوید بخش های مختلفی دارد که شامل چند مجتمع تجاری بزرگ و برخی مغازه های کوچکتر می شود. در ادامه برخی از پاساژهای بزرگ این بازار و اقلامی که در آن ها به فروش می رسند را معرفی خواهیم کرد.

بازار استیل پارس امیر

بازار پارس امیر، به عنوان یکی از قدیمی ترین بازارهای استیل مطرح می شود اما باید گفت که فروش محصولات غیرآهنی مانند آلیاژهای آلومینیوم، برنج، فسفربرنز و …، نسبت به استیل، در این مجتمع بسیار بیشتر است.

مرکز فولاد استیل ایران

این مرکز تجاری، جدیدترین بازار استیل تهران است که در اوایل دهه نود، در مجاورت پاساژهای پارس غدیر و پارس امیر احداث شد. با این که در مقایسه با سایر بازارهایی که گفتیم، تازه تاسیس محسوب می شود، اما جایگاه خوبی را در بین متقاضیان محصولات استیل و خصوصا استیل دکوراتیو پیدا کرده است.

مرکز تجارت استیل

بازار تجارت استیل درمقایسه با پارس غدیر، کوچکتر است و اغلب در زمینه فروش محصولات استیل دکوراتیو فعالیت دارد و درمقایسه با مجتمع پارس غدیر، فروش اقلام صنعتی در آن کمتر است.

بازار استیل پارس غدیر

این بازار، بزرگترین مجتمع تجاری فروش استیل در تهران و ایران است که انواع مقاطع استیل صنعتی مانند ورق استیل، لوله، پروفیل، میلگرد، نبشی، ناودانی و … در آن به فروش می رسند.

مسیرهای دسترسی به بازار آهن شادآباد

مرکز خرید شاد آباد از مرکز تهران فاصله دارد و مسیرهای دسترسی مختلفی از طریق بزرگراه ها فراهم شده است. اتوبان آزادگان و بلوار الغدیر شمالی یکی از راه های اصلی برای دسترسی به بازار آهن شادآباد است. جاده قدیم کرج، میدان شیرپاستوریزه و سرانجام بلوار الغدیر هم امکان ورود به بازار را مهیا کرده است.

علاوه بر دو مسیر اشاره شده، از مسیرهای فرعی دیگری هم می توانید به شادآباد مراجعه کنید. بلوار معلم، چهارراه یافت آباد و یا بلوار معلم، خیابان 45 متری زند از جمله آن است.

مسیرهای حمل و نقل عمومی به سمت بازار آهن

اگر بخواهید با استفاده از وسایل نقلیه عمومی برای رفتن به بازار آهن شادآباد اقدام کنید، سه راه کلی در پیش دارید:

  1. ایستگاه مترو نعمت آباد: این ایستگاه در خط ۳ مترو واقع شده که پس از آن باید با خط ۱۰ بی آر تی، به یافت آباد بروید و سپس از آنجا با تاکسی به مقصد بازار آهن حرکت کنید.
  2. ایستگاه مترو صادقیه: می توانید در این ایستگاه پیاده شوید و با اتوبوس های مسیر صاقیه شادآباد، به بازار آهن برسید.
  3. ایستگاه مترو آزادی: نزدیک ترین ایستگاه مترو به بازار، ایستگاه آزادی است. شما می توانید از این ایستگاه خارج شده و بعد از آن برای رفتن به بازار آهن، از تاکسی های خط آزادی – شاد آباد و یا اتوبوس های خلیج استفاده کنید.

آهن مکان تهران کجاست؟

بازار آهن مکان تهران یا همان آهن مکان تهران از دیگر مراکز پرطرفدار و فعال فروش آهن آلات است. این بازار در جنوب تهران و کنار پل صنیع خانی قرار دارد. آهن مکان تهران از اولین مراکز خرید و فروش آهن آلات و تجهیزات صنعتی است. در حال حاضر بیش از 2200 دهانه مغازه و فروشگاه در این مجموعه فعالیت دارند.

مسیرهای دسترسی به آهن مکان تهران

دسترسی به آهن مکان تهران کار سختی نیست. از طریق بزرگراه آزادگان به راحتی می توانید به این مجموعه مراجعه کنید. راه دسترسی بسیار مناسب و نسبتاً وسیع است. به گونه ای که امکان تردد ماشین آلات سنگین و کامیون هم فراهم است.

بخش های مختلف آهن مکان تهران

آهن مکان تهران به دلیل قدمت و سابقه بالا در فروش آهن آلات، قسمت های مختلفی دارد. به گونه ای که انواع و اقسام مقاطع و پروفیل های فولادی در این مجموعه عرضه می شود. انواع ورق سیاه فولاد مبارکه اصفهان، اکسین و کاویان اهواز و … قابل بررسی و ارزیابی است. علاوه بر آن انواع مقاطع فولادی، تجهیزات و ابزارآلات ساختمانی و صنعتی هم در این مرکز به فروش می رسد.

ویژگی های خرید از آهن مکان تهران

آهن مکان تهران یک مرکز قدیمی و جامع برای خرید انواع محصولات فلزی و تجهیزات صنعتی است. ورق آهن سیاه هم از جمله محصولات پرطرفدار و پرتقاضا در این بازار است. وجود فروشنده های متعدد سبب شده تا بتوانید محصولات شرکت های مختلف را بررسی و ارزیابی کنید. جای پارک و خیابان های نسبتاً عریض از دیگر ویژگی های خوب آهن مکان تهران می باشد. عدم امکان استعلام قیمت روز، عدم امکان خرید غیرحضوری و لزوم صرف زمان از محدودیت های خرید از آهن مکان تهران است.

کدام بازار آهن تهران بهتر است؟

هر یک از 2 بازار آهن تهران که معرفی شدند، دارای مزایا و معیابی هستند. مسیرهای داخلی بازار آهن شادآباد باریک تر هستند که موجب کندی رفت و آمد به خصوص برای ماشین های سنگین می شود. در مقابل خیابان های پهن تر بازار آهن مکان به حرکت سریع تر وسایل نقلیه و از بین رفتن ترافیک کمک می کند.

مزیت بعد برای بازار آهن شادآباد، وجود کارگاه هایی است که خدمات برشکاری، خمکاری و پانچ محصولات فلزی را انجام می دهند. این موضوع می تواند نیاز خریداران به این خدمات را در محل برطرف کند و از حمل و نقل چند باره بار و افزایش هزینه ها جلوگیری کند.

نکته بعد، جامعیت و تنوع محصولات در بازار آهن شادآباد است؛ به طوری که خریداران می توانند نیازهای مختلف خود را برای اجرای یک پروژه ساختمانی یا خرید ابزارهای گوناگون برطرف کنند. البته تنوع برخی کالاها در بازار آهن مکان بیشتر است.

ساعت کار بازار آهن تهران

شما می توانید برای خرید محصول مورد نظر، از ساعت 9 تا 17 روزهای شنبه تا پنج شنبه به این بازار مراجعه کنید. به دلیل حجم بالای عرضه و تقاضا در بازار آهن تهران همچون شادآباد، کارگاه ها و فروشگاه های این بازار در طول هفته فعال هستند.

زمان مناسب برای خرید از عمده فروشان آهن تهران

در صورتیکه قصد خرید مقاطع فولادی و انواع آهن آلات برای پروژه های کوچک را داشته باشید، کافیست تا به مراکز عرضه و فروش این محصولات که در بازار آهن مشغول فعالیت هستند سر بزنید. در مقابل اگر قصد دارید این محصولات را در حجم و تناژ بالا به منظور استفاده در شهرسازی و پروژه های عظیم عمرانی خریداری کنید، لازم است به سراغ مراکزی بروید که مقاطع فولادی مورد نیاز شما را به شکل عمده عرضه می نمایند.

در این حالت، شما به عنوان مشتری می توانید این محصولات را به قیمت کارخانه و به صورت مستقیم و بدون واسطه خریداری کنید. همچنین خرید عمده آهن در مواقعی که قصد خرید یک محصول خاص را داشته باشید، اهمیت می یابد.

خرید به صورت مستقیم و از درب کارخانه، در بسیاری از مواقعی امکان‎ پذیر نیست و ممکن است خریداران را با مشکلاتی نظیر عدم تامین مقاطع در بازه زمانی مشخص روبه رو کنند. به همین دلیل، بسیاری از مشتریان ترجیح می دهند به منظور خرید عمده این محصولات، به سراغ مرکز عمده فروش آهن تهران بروند.

محصولاتی که در این مراکز عرضه می شوند قیمت بسیار مناسبی دارند و امکان تحویل آن ها در سریع ترین زمان ممکن وجود دارد. با خرید از این مراکز، سفارشات شما در زمان کوتاه پردازش و تامین می شود و به سرعت در محل انتخابی شما در اختیار شما قرار می گیرد.

قیمت بازار آهن تهران

قیمت آهن آلات صنعتی در بازار آهن شادآباد در مقایسه با بازار های دیگر تهران بسیار ارزان تر است. این بازار دارای مراکز فروش متعددی بوده و همین امر باعث می شود که رقابت بین تولیدکنندگان و فروشندگان آهن آلات صنعتی و مقاطع فلزی بسیار بالا باشد.

به همین منظور همواره سعی می کنند تا با ارائه قیمت های مناسب مشتریان دائمی برای خود به دست بیاورند. با توجه به اینکه کیفیت محصولات تولید شده در بازار آهن شادآباد بسیار بالا بوده و از مواد اولیه مرغوب و با کیفیت برای تولید محصولات خود استفاده می کنند، می توانید اطمینان داشته باشید که با قیمتی منصفانه از این بازار خرید می کنید.

اگرچه قیمت های بازار آهن تهران هم به علت تحریم ها و شرایط اقتصادی بی ثبات کشور به صورت روزانه در حال تغییر هستند، اما برخی از فروشگاه ها و سایت های رسمی که در این بازار آهن کار می کنند به صورت روزانه در وب سایت های خود، قیمت آهن و محصولات فلزی را به روزرسانی می کنند. یکی از این فروشگاه های معتبر مرکز فروش آهن آیرونید است، که به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به مشتریان است.

آیرونید با به روزرسانی قیمت انواع محصولات فلزی، قیمت روز تیرآهن اصفهان، بناب، یزد و … آهن آلات صنعتی، ضایعات و آهن دست دوم این امکان را فراهم آورده است تا خریداران بدون حضور در بازار تهران به صورت غیرمستقیم از افزایش و کاهش قیمت ها اطلاع داشته باشند. این فروشگاه اینترنتی انواع مختلف تولیدات فلزی را در اختیار مشتریان قرار می دهد تا با مقایسه قیمت ها بتوانند از میان تولیدات کارخانجات مختلف محصولات مورد نظر خود را خریداری کنند.

0
دیدگاه شما آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند
فیلترها
دسترسی
رتبه بندی
افزودن به کارت
توضیحات