سبد خرید
توری فنس حصاری

توری فنس حصاری

0
1 ماه قبل
زمان تقریبی مطالعه: ( کلمات )

توری فنس حصاری چیست؟ چرا باید از توری فنس حصاری استفاده کنیم؟ بستن حصار از گذشته های دور با سنگ و چوب مرسوم بود و در زمان های نه چندان دور از پرچین طبیعی که از درختان تیغ دار و گیاهان ایجاد می کردند عملیات حصار کشی انجام می شد. توری فنس حصاری، از مهم ترین محصولات حفاظتی به حساب می آید که می توان از آن برای ایجاد مرز و حصارکشی استفاده کرد. توری فنس با توجه به این که در اشکال و جنس های مختلفی تولید و به بازار عرضه می شود، قیمت های مختلف هم دارد.

آیرونید فروشنده معتبر آهن آلات، انواع توری فنس حصاری را با بهترین قیمت ممکن ارائه می کند، برای ثبت سفارش و دریافت اطلاعات بیشتر از طریق راه های ارتباطی ذکر شده با ما تماس حاصل فرمایید.

تاریخچه توری فنس حصاری

در سال 1840 فنس ها از جنس چدن تولید می شدند اما قیمت بالایی داشتند و از نظر اقتصادی مقرون به صرفه نبودند. البته این مسئله استفاده از چدن برای تولید فنس هنوز هم در بعضی از کارگاه ها مرسوم است و برای فنس کشی ها هم بعضی از افراد ترجیح می دهند فنس چدنی را به کار بگیرند.

در گذشته های دورتر افراد برای محافظت از باغ ها و زمین های کشاورزی خود از فنس های چوبی استفاده می کردند تا از ورود افراد و اشخاص متفرقه و یا حیوانات جلوگیری کنند. خرده چوب ها و شاخه درختان از اولین حصارها به شمار می روند.

در بعضی از روستاها هنوز هم کشاورزان عادت دارند که به جای استفاده ار توری فنس حصاری یا فنس های گالوانیزه از برگ های درختان و چوب برای حصارکشی بهره مند شوند. یک پرچین به عنوان حصار یکی از راه کارهای مرزبندی و ایجاد مانع حصارکشی است. این حصارکشی امنیت کامل و دوام و عمر مناسب یک حصار با کیفیت را نداشت و پس از چندی کارایی خود را از دست می داد.

امروزه روش هایی متفاوت متداول شده که موجب عمر حصار بیشتر شده و  همینطور کارایی، هزینه ساخت و کیفیت را بسیار مطلوب تر کرده است. یکی از ارزان ترین و کاربردی ترین حصارها، توری فنس است.

توری فنس حصاری چیست؟

فنس یا توری فنس حصاری یا به اصطلاح عموم حصاری، حصاری است که از مفتول گالوانیزه گرم بافته می شود و کاربرد زیادی برای حصار کشی زمین ها و اراضی، باغ ها، ساختمان ها و…دارد، این توری از مفتول گالوانیزه و گاهی از پلی اتیلن تولید می شود. امکان دارد برای مصارف تزئینی از چوب بامبو برای ساخت فنس مورد استفاده قرار می گیرد.

توری های گالوانیزه زنجیری – فولادی و پلی اتیلن و … در اشکال مختلف برای حصاربندی استفاده می شود. این توری ها از مفتول هایی از جنس گالوانیزه گرم یا فولاد ضد زنگ با روزنه های متفاوت بافته شده اند. زمانی که از توری های گالوانیزه بافتنی و یا دیگر توری هایی که توانایی ایجاد مانع را دارند به عنوان فنس استفاده می شود به آن در اصطلاح توری فنس حصاری می گویند.

یک توری فنس حصاری با کیفیت یک محافظ دارای مقاومتی طولانی، نصب آسان و امنیتی بالا است. توری های حصاری گالوانیزه با مفتول های ویژه ای که یک لایه فلز روی سطح آن ها را پوشانده بافته شده می باشد. فلز روی موجب می گردد تا این توری ها در مقابل رطوبت و عوامل محیطی تا 50 سال دوام خود را حفظ کند.

 

 

 

ویژگی های توری فنس حصاری

فنس یا توری فنس حصاری، دارای مشخصاتی است که مصرف کننده با کمک آن ها و بر اساس نیاز خود آن را تهیه می کند. برای تولید فنس از روش های دستی و ماشینی بهره گرفته می شود و معمولاً ارتفاعی که برای فنس در نظر می گیرند بین نیم تا سه متر است؛ پس مصرف کننده می تواند به راحتی با توجه به نیازی که دارد آن را خریداری کند. مفتول استفاده شده برای بافتن فنس هم معمولاً بین 2 تا 4.75 قابل تغییر می باشد.

در صورتی که بخواهید وزن توری فنس حصاری را بدانید، لازم است به قطر مفتول و اندازه چشمه آن توجه داشته باشید؛ چون بر اساس این موارد، وزن آن هم تغییر خواهد کرد. جنسی که برای مفتول استفاده می شود، فولاد گالوانیزه می باشد. در صورتی که به دنبال توری فنس حصاری خوبی هستید، انتخابی کنید که از مفتول گرم تولید شده باشد؛ چون مفتول گالوانیزه سرد کیفیتی پایین دارد و در مقابل زنگ زدگی هم استحکام کمتری را از خود نشان می دهد.

بخوانید: وزن توری فنس

انواع توری فنس حصاری از نظر جنس

می توانیم توری فنس را از لحاظ جنس دسته بندی کنیم؛ درواقع توری های حصاری را براساس مفتول مورد استفاده، دسته بندی می کنند. انواع توری فنس حصاری از نظر جنس شامل: فولاد، گالوانیزه گرم، گالوانیزه روکش پی وی سی می شود. مقاوم ترین نوع حصاری را از جنس فولاد ضد زنگ می سازند؛ پس باتوجه به کاری که قرار است با توری فنس حصاری انجام دهید، می توانید جنس مورد نظر خود را انتخاب کنید.

توری فنس حصاری باکیفیت

یک توری فنس حصاری که به عنوان یک محافظ و حصار عمل می کند دارای شاخصه های مشخصی است که با داشتن هر کدام از آن ها به عنوان یک توری فنس حصاری باکیفیت شناخته می شود.  اولین شاخصه مهم برای توری فنس حصاری نصب آسان آن است در واقع توری های حصاری به راحتی قابل اجرا و نصب می باشند و احتیاج به مهارت خاصی برای استفاده از آن ها نیست.

توری های پلی اتیلن حصاری که دارای مواد uv ضد اشعه ماورای بنفش خورشید می باشند. این توری ها را در حصار کشی های موقت معمولاً مورد استفاده قرار می دهند وجود مواد ضد اشعه ماورای بنفش بر روی این توری ها سبب می شود تا عمر طولانی داشته باشند و چیزی نزدیک به 5 سال عمرکنند که این بسیار به صرفه می باشد.

نوع دیگری از توری های حصاری وجود دارند که جنس آن ها از فولاد ضد زنگ یا استنلس استیل است این توری ها مقاومت بسیار بالایی دارند و طبیعتاً قیمت بالایی هم دارند و معمولاً برای حصارکشی های باغ و ورزشگاه ها و غیره مورد استفاده قرار نمی گیرند چرا که این عمل به صرفه نیست و هزینه بالایی دارد.

نمونه دیگری که می توان نام برد توری فنس حصاری گالوانیزه است که یک لایه فلز روی بر روی سطح آن قرار گرفته و وجود این فلز سبب می شود تا توری در مقابل هرگونه شرایط محیطی از خود مقاومت نشان دهد و چیزی حدود 50 سال از عمر کند.

توری فنس حصاری در چه مواردی کاربرد دارد؟

از جمله کاربرد توری فنس فلزی باغی یا توری فنس حصاری می توانیم به موارد زیر اشاره داشته باشیم:

  • قفس برای حیوان ها
  • حفاظ ساختمان برای محافظت از سقوط کارگران
  • حفاظ روی دیوار
  • حصارکشی دور باغ ها
  • حصارکشی در اطراف مراکز مهم
  • برای حصارکشی مراکز صنعتی و نظامی

توری فنس حصاری محافظی کاربردی

توری فنس حصاری در واقع نوعی محافظ محسوب می شود و جنس آن از سیم مفتول می باشد. توری فنس حصاری در دو نوع گالوانیزه گرم و گالوانیزه با روکش پی وی سی تولید می شود. دچار زنگ زدگی نمی شوند و ظاهر فیزیکی زیبایی دارند؛ از طرفی بسیار به صرفه و با دوام می باشند. یعنی نیازی ندارند که زود به زود عوض شوند و این موضوع از لحاظ اقتصادی کمک بزرگی خواهد بود. امکان استفاده از فولاد گالوانیزه در هر شرایطی و در هر منطقه ای وجود دارد از مناطق گرم و خشک گرفته تا سرد و مرطوب و… .

تولید و بافت توری فنس حصاری توسط دستگاه های مخصوص این کار انجام می شود. هم اکنون بیشتر شرکت های صنعتی مجهز به این دستگاه ها می باشند و می توانند خودشان توری فنس حصاری تولید کنند. بافته شدن توری ها به این صورت است که مفتول ها در ابتدا به صورت زیک زاک خم شده و توسط دستگاه از میان یکدیگر می گذرند تا در نهایت توری بافته شود. توری های حصاری به دو صورت رول و فشرده ساخته می شوند و این عمل موجب می شود تا زمان جابجایی و حمل کالا امکان انتقال بار بیشتری از محصول مدنظر وجود داشته باشد. قیمت توری های حصاری در مقایسه با فولاد سیاه حدوداً 30 درصد بیشتر می باشد.

توری فنس حصاری و حفاظت

توری فنس حصاری فولادی قیمت بیشتری نسبت به مدل معمولی توری فنس حصاری دارد و به خاطر استقامت بالا در مصارف خاصی چون موارد نظامی، سالن های ورزشی، ورزشگاه ها و… استفاده می شود. همینطور افرادی که صاحب مزارع پرورش حیوانات، زمین کشاورزی، باغ و … می باشند و نیاز دارند از توری فنس حصاری برای حفاظت از زمین خود بهره مند شوند. انتخاب توری فنس حصاری یعنی مدل گالوانیزه با روکش روی توصیه می شود، زیرا در اینگونه فضاها رطوبت بسیار زیاد است و برای همین باید توری سازگار با شرایط آب و هوایی تهیه شود و زنگ نزند.

درواقع امروزه بیشتر ادوات و تجهیزات صنعتی، برای استفاده در شرایط آب و هوایی خاصی در نظر گرفته می شوند. بدین معنا که پس از ساخت و استفاده، باید شرایط آب و هوایی و محیطی خاص، مثلا تغییرات دمایی و رطوبت و … را تحمل کنند، پس زمان انتخاب هر نوع ابزار و محصولی باید به شرایط جوی و اهداف استفاده توجه کرد. این موضوع سبب شده است تا صاحبان کسب و کارهای صنعتی با کمک فولاد و مشتقات آن به حل این مشکل بپردازند.

به صورت کلی استفاده از ورق های گالوانیزه گرم و محصولات مشتق شده از آنها، به خاطر مقاومت بسیار زیاد در مقابل خوردگی و اکسید شدن و همینطور زیبایی ظاهری نسبت به فولاد سیاه طرفداران بیشتری دارد. توری فنس حصاری (Chain link fence) هم از ورق گالوانیزه گرم تولید می شود و خاصیت ضد زنگی دارد پس استفاده از آن در شرایط خاص آب و هوایی مثل رطوبت بالا و گرمای زیاد هم مقاوم و مستحکم می باشد.

شما عزیزان می توانید برای دریافت قیمت روز توری فنس حصاری با کارشناسان آیرونید تماس بگیرید. همکاران ما با سعه صدر کامل به مشاوره و راهنمایی شما میپردازند تا بهترین خرید را داشته باشید.

 

روش های بافت توری فنس حصاری

فنس ها را به چند روش می توان بافت:

  • دو سر قلاب
  • دو سر پیچ
  • یک سر قلاب و یک سر پیچ
  • بافت دو سر پیچ بیشتر در تولید بکار می رود و حمل و نقل آسان تری نسبت به دو نوع دیگر دارد.

 

روش های تولید توری فنس

توری فنس حصاری را به دو روش دستی و ماشینی اتوماتیک تولید می کنند. تولید توری فنس حصاری در دو نوع کلی صورت می گیرد که در نوع اول با مفتول گالوانیزه گرم و در نوع دوم با روکش پی وی سی می باشد. در نوع اول، استفاده از روکش های گالوانیزه گرم موجب خواهد شد تا دوام محصول بیشتر شود و طول عمر بالایی را به دست آورد.

اما در نوع دوم با روکش گرم دوام محصول را دوچندان کرده و علاوه بر دوام، زیبایی و ظرافت بیشتری در نوع دوم مشاهده می شود. توری های پلی اتیلن حصاری که بیشتر برای حصارکشی های موقت استفاده می گردد دارای مواد uv ضد اشعه و ماورا بنفش خورشید است.

این مواد دوام توری های پلی اتیلن حصاری را در طبیعت تا 5 سال تضمین می نماید. مقاوم ترین توری های حصاری که برای موارد خاص مورد استفاده قرار می گیرد از جنس فولاد ضد زنگ یا استنلس استیل است. که بالطبع با توجه به هزینه بالای آن برای حصارکشی هایی مثل باغ یا ورزشگاه ها مقرون به صرفه نیست.

توری فنس حصاری یا فنس معمولا به دو روش دستی و اتومات ( صنعتی ) تولید می شود. در روش صنعتی اکثر مراحل به روش اتوماتیک انجا می شود و یا امکان دارد مرحله ای به روش نیمه اتومات باشد یعنی هم صنعتی و هم دستی و گاهی این روش، تولید توری نیمه اتوماتیک نامیده می شود.

  • شیوه اتوماتیک

در شیوه تولید فنس با دستگاه اتوماتیک ، برای شروع، مفتول گالوانیزه را تهیه میکنند و باید توجه داشت که ضخامت آن بستگی به سفارش مشتری، دارد . بعد از اینکه مفتول تهیه شد آن را در بخش مربوط به مفتول قرار می دهند و در ابتدا انحنای مربوط به مفتول را باز کرده و در صورتی که نیاز بود بر روی آن یک روکش قرار می دهند .

اگر در این بخش روی توری روکش قرار بگیرد نیازی به رنگ کردن در زمان استفاده ندارد. بعد از روکش دادن، آنرا توسط هوا خنک می کنند، سپس مفتول به بخش توری بافی وارد می گردد. ابتدا ردیف اول بافته می شود و سپس با یک مفتول اندازه خود پیچ داده می شود کل این مراحل به صورت اتوماتیک انجام می شود.

اما تکنسین ها می توانند تنظیمات لازم را انجام دهند. در بخشی که دو مفتول پیچ خوردن ابعاد چشمه ی فنس توری تعیین می شود. چشمه، همان قالب های لوزی شکلی می باشند که ساختار توری فنس حصاری را تشکیل می دهند تا پایان یافت رول مفتول این عملیات ادامه میابد .بعد برش خورده به این ترتیب توری ایجاد می شود و توسط سیم پیچی اتوماتیک ، محکم می شود.

علت انجام این امر برای مستحکم تر کردن توری است تا در آینده به راحتی باز نشود و مفتول برش خورده به بالا هدایت می شود در نهایت ما یک ردیف توری بافته شده داریم .بعد از پایان یافتن بافت یک ردیف ، رشته دیگری از مفتول ها را وارد دستگاه میکنند و همه مراحل بالا تکرار می شود تا ردیف آخر توری هم بافته شود.

با تکرار عملیات توری فنس حصاری بصورت کامل بافته می شود. وقتی میزان مورد نظر از توری بافته شده آن را به بخش بسته بندی هدایت میکنند و فنس ما بصورت رول مورد نظر آماده می شود. طول این رول ها بسته به سفارش مشتری بین 20 الی 30 متر متغییر می باشد.

  • شیوه دستی

در این شیوه هم همه مراحل شیوه اتوماتیک انجام می شود تنها به جای اینکه این مراحل توسط دستگاه انجام شود به کمک یک یا دو نفر مسئول انجام می شود، توسط یک موتور الکتریکی توری روی یک قالب چشمه توری پیچیده می شود. قالب چشمه ی توری فنس حصاری برای مشخص کردن چشمه ی توری فنس حصاری بکار می رود با تعویض کردن قالب می توانیم سایز چشمه ی توری فنس حصاری را تغییر دهیم.

کاربر یک اهرم موتور الکتریکی را روشن کرده سپس مفتول گالوانیزه دور قالب پیچیده می شود و وقتی فرم گرفت به شکل سینوسی بین رج های دیگر بافته می شود بعد از آن برای اینکه توری باز نشود مثل آرماتوربندی رج های بافته شده با یک پیچ گوشتی اریب بافته می شود وقتی میزان طول مورد نظر رسیدیم شخص آن را رول کرده و کار برای عرضه آماده می شود.

کاربردهای فنس با روکش پی وی سی

  1. برای محافظت از کابل ها در زیر بستر دریا.
  2. برای نواحی که سیل خیز می باشند و یا در مسیر سیلاب ها قرار میگیرند.
  3. فضاهای آب شور و یا آهکی و در مواردی استخرهای پرورش ماهی.
  4. برای تقسیم بندی زمین های کشت برنج.
  5. .در محوطه سازی پالایشگاه و پتروشیمی ها و …

ویژگی های فنس با روکش پی وی سی

  • چشمه های آن ها در سایزهای 5*5 – 5.5*5.5 – 6*6 – .6.5*6.5 – 7*7 سانتی متر تعیین مشود.
  • ضخامت مفتول آن ها بین 2.2 میل تا 5 میلیمتر بوده و به سفارش مشتری تغییر می کند.
  • طول هر رول فنس با روکش پی وی سی از 15 الی 20 متر تولید می شود.
  • عرض رول ها 150 ، 180 و 200 سانتیمتر می باشد.

فنس با روکش پی وی سی چه ویژگی هایی دارد؟

اصولا برای مناطق آب و هوایی خاص نیاز است که برای حصارکشی و حصار فضاهای باز از یک گزینه ویژه تر مورد استفاده قرار می گیرد که آن فنس با روکش پی وی سی است این محصول دارای یک روکش بسیار عالی از پی وی سی است که یک گزینه مناسب برای مناطق مرطوب می باشد.

فنس معمولی با فنس پی وی سی چه تفاوت هایی دارد؟

  1. حصاری های معمولی، به علت اینکه از جنس گالوانیزه گرم می باشند اصلا زنگ نمی زنند ولی در مکان هایی که میزان رطوبت بسیار بالا بوده و در محیط هایی که درصد نمک و آهک خیلی زیاد می باشد. انتخاب نوع توری باید کمی با احتیاط بیشتری انجام شود و نوع پی وی سی بکار ببریم.
  2. مهم ترین تفاوت در روکش این توری ها است که نوع پی وی سی، پلاستیکی و نوع معمولی آن روکش از گالوانیزه است.

 

توری فنس چیست؟

 

شیوه صحیح فنس کشی چگونه است ؟

وقتی بخواهیم یک قطعه زمین را از بقیه زمین ها جدا کنیم ، فنس یا توری مناسب می تواند در این راه به ما کمک کند. یک راه مناسب و ارزان برای ایجاد حصار و مرز در زمین ها و یا امکان شخصی و بطور کل ایجاد حریم، فنس و فنس کشی است.

  • آماده سازی فنس برای نصب

ابتدا باید مجوزهای لازم برای نصب فنس دریافت شود .اگر فنس، مجوز نداشته باشد ، احتمال دارد آن را از بین ببرند.در مرحله بعد ، خطوط قطعه زمین و یا مکانی که می خواهیم فنس کشی کنیم را تعیین میکنیم. برای به دست آوردن این اطلاعات، می توانیم از پرونده های شهر، یک طرح نقشه خط ملک یا استخدام یک نقشه بردار کمک بگیریم. باید قراردادهای محلی را هم علاوه بر قوانین اجرا شده توسط قانون کشور بررسی کنیم.

  • نصب پایه توری

خط های محدوده را تعیین میکنیم.برای گودال های فنس خود، حدود 30 تا 40 سانتی متر را در داخل آن خطوط در نظر می گیریم، باد پایه های فنس همسایه را هم در نظر بگیریم و فضای کاری را در تمام مکان فنس کشی پاک کنیم تا فنس راحت تر نصب شود. برای پیدا کردن محل نصب پایه حصاری، نقطه دقیق را با یک رنگ معمولی یا رنگ اسپری تعیین میکنیم.

پایه، انتها، گوشه یا دروازه را مشخص می کند.بعد از آن حفره های پایه فنس را حفاری میکنیم.. حفره های پایه توری فنس حصاری باید 3 برابر عرض و یک سوم طول پست باشد، با 4 اینچ اضافی (10.2 سانتی متر) برای ماسه حفاری می شود. شیب دو طرف به طوری که سوراخ در پایین از سمت چپ گسترده تر است.

مرحله دوم

حفره های پایه را با 4 اینچ (10.2 سانتی متر) ماسه پر میکنیم.ماسه را برای ایجاد یک پایه توری فنس حصاری جمع و جور برای پست ها و بتن ها، آماده میکنیم. یک پایه فنس را در مرکز حفره میگذاریم و با کمک نشانگر یا گچ، کنار پست را در سطح زمین ، نشانه گذاری میکنیم. ارتفاع بالای خط باید برابر با ارتفاع فنس+ 2 اینچ (5.1 سانتی متر) باشد. پست را می بندیم،

بستن یک پست کمک می کند که حصار خود را به سمت راست نگاه دارد. باید پست را در شرایط و موقعیت امن قرار دهیم و با کمک کرپی ها در دو طرف زاویه دار ، پست را در موقعیت شیب آن توسط کرپی به زمین و پیچ وصل میکنیم.

دو بار قبل از تأیید آن به مواد ترموکوپل، تمام اندازه گیری ها، فاصله پست ها و ارتفاع یک بار قبل از تأیید آن را بررسی میکنیم. حفره را با بتن پر میکنیم، بتن را در اطراف پست میکشیم یا فقط میگذاریم ، سطح را صاف میکنیم. 24 ساعت بعد از ریختن بتن ها می توانیم فنس ها را بگذاریم.

آموزش نصب توری فنس حصاری باغی

نصب توری فنس حصاری به کمی مهارت نیاز دارد. برای این منظور باید چند مرحله را طی کنیم:

  1. انتخاب توری فنس حصاری مورد نیاز بر اساس معیار های مطرح شده در قسمت قبل
  2. بتن ریزی حرفه ای در محل نصب پایه توری برای جلوگیری از تجمع آب
  3. گرفتن مجوز برای فنس کشی اطراف محیط شخصی
  4. مشخص کردن تعداد پایه فنس های مورد نیاز برای نصب
  5. متر کردن محوطه که نیاز به فنس کشی دارد
  6. مشخص کردن مناطقی که باید توری فنس حصاری نصب شود

در مورد فنس چه نکاتی باید رعایت کنیم؟

توسط توری فنس باغی و حصار کشی می توانیم امنیت و آرامش را به محیط خود ببریم. در بخش های زیادی در مورد توری فنس حصاری و برتری نسبی آن نسبت به انواع دیگر فنس صحبت کردیم و بر همگان واضح است که یک گزینه خیلی خوب برای حصارکشی مورد نیاز شما است. یکی از برتری های مهم توری فنس حصاری نسبت به فنس های دیگر این است که نسبت به آن ها از وقتی شروع به استفاده میکنیم نیاز به نگهداری کمتری دارند پس خرید این نوع توری برای ما در دراز مدت خیلی مقرون به صرفه تر و بهتر می باشد.

مسائل مهم در نگهداری و مراقبت از انواع فنس

  • در صورتی که از فنس چوبی استفاده میکنیم باید بین میله و پنل چوبی را هر چند وقت بتونه کنیم تا آسیب نبیند و فنس دچار خوردگی یا رطوبت نشود.
  • باید هر چند ماه یکبار فنس را تمیز کرده و مطمئن شویم که لک یا کثیفی بر روی آن ها نمانده می باشد.
  • باید هر چند سالی فنس ها را رنگ کنیم تا رنگ و ظاهری موجه و تمیز داشته باشند.
  • باید به صورت دوره ای میخ های فرو رفته در پرچین ها را چک کنیم و در صورت نیاز به تعویض آن ها را عوض کنیم.

روش های نگهداری از فنس

همانطور که قبلا بارها با یکدیگر مرور کردیم توری فنس حصاری یا فنس یکی از گزینه های بسیار پرکاربرد برای ایجاد امنیت در محیط زندگی یا باغ و کارگاه ما است پس ما باید راه های نگهداری از فنس را هم بدانیم تا مدت زمان بیشتری بتوانیم از آن در محیط مورد نظر استفاده کنیم.تا دیرتر مجبور به تعویض توری یا فنس شویم.

  • واکس زدن و شست و شوی فنس

به خاطر عوامل طبیعی مثل باد و خاک و یا حرکت پرندگان روی فنس ها و یا شاخ و برگ درختان احتمال دارد فنس شما آلوده و یا کثیف شود پس باید هر چند وقت یکبار فنس و حصار خود را با آب بخوبی شست و شو دهید تا ظاهر آن همیشه مرتب و تمیز باشد و یا به کمک روغن ها و واکس های مخصوص فنس آن را چرب کرده تا تحت تاثیر عوامل محیطی آسیب ظاهری نبیند.

  • استفاده از جلا دهنده برای پیشگیری از پوسیدگی فنس

دوام و مقاومت فنس ها به کمک جلا دهنده افزایش پیدا خواهد کرد و باعث می شود که شما مجدد مجبور به تهیه توری و حصار جدید نشوید بدین ترتیب در هزینه های شما هم صرفه جویی چشم گیری می شود. اگرچه توری ها مقاومت و دوام بالایی دارند اما باز هم امکان دارد در یکسری از شرایط خاص و تحت تاثیر بعضی شرایط از بین رفته و یا اکسید شوند، می توانیم با جلا دهنده از این امر جلوگیری کرده و با ایجاد یک روکش مناسب برای توری آن را در مقابل آب و رطوبت محفوظ نگه داشته و مانع از زنگ زدگی آن شویم.

  • رشد گیاهان

گیاهان یکی از عوامل محیطی می باشند که اکثرا امکان دارد دور تا دور فنس به و جود آیند. در صورتی که این گیاهان ظاهری زیبا به فضا می بخشند باید به آن ها رسیدگی کنیم و از رشد بی رویه آن ها جلوگیری کنیم تا باعث آسیب رساندن به حصار نشوند، بیشتر توری فنس حصاری ها و فنس ها از فلز یا گالوانیزه سخت تولید می شوند و در مقابل گیاهان نازک مقاوم می باشند ولی در مقابل درختان شاید نتوانند مقاومت لازم را از خود نشان دهند.

  • حمله حیوانات اهلی و وحشی

گاهی حیوانات اهلی و یا وحشی آسب های مخرب به توری فنس حصاری وارد می کنند آن ها برای ورد به باغ یا مزرعه وزن خود را بر روی توری انداخته و باعث خم شدن یا تابیده شدن توری می شوند.

  • استفاده نامناسب از فنس

گاهی کودکان از فنس ها آویزان می شوند و به آن ها آسیب می رسانند گاهی افراد بزرگ هم برای انجام کاری از حصار بالا رفته و باعث خم شدن آن می گردند و این امر در مرور زمان در صورتی که بیشتر تکرار شود باعث می شود که مجبور به تعویض حصار خود شوید. باید برای مواجه با این مسائل ابتدا تمام دقت خود را برای تهیه توری فنس حصاری مناسب به کار ببرید و در وهله دوم مراقبت های کامل را از حصار داشته باشید.

چه مسائلی به فنس آسیب می رسانند؟

می دانیم که فنس و توری فنس حصاری برای ایجاد امنیت بکار می روند پس هر چه کمتر آسیب ببینند برای ما مفیدتر خواهند بود.

چگونه ارتفاع فنس را بیشتر کنیم ؟

برای بنا نهادن توری فنس حصاری یا فنس در منزل ارنفاع تعریف شده و استاندارد معمولا 1/2 متر است. ولی امکان دارد نیاز داشته باشیم که ارتفاع فنس را تغییر دهیم تا از ورود هر فرد غیرمجاز یا حیوانات مختلف به محیط مورد نظر جلوگیری کنیم یا در صورتی که حیوان خانگی داشته باشیم تمایل داشته باشیم که او نتواند از حصار بیرون بپرد. در صورتی که فنس ما فلزی باشد که باید برای افزایش ارتفاع میله های آن را باز کرده و میله های بلندتری را جایگزین کنیم تا به این ترتیب ارتفاع آن افزایش پیدا کند.

برای افزایش ارتفاع فنس ابتدا باید حصاری و ریل های بالای آن را باز کنیم اما میله ها سرجایشان بمثل.به خاطر کشش میله و کشش توری ، فنس توری به میله ها متصل می شود. پیچ ها را باز میکنیم تا این کشش از بین برود. بعد برای افزایش دادن ارتفاع همه ریل ها را باز می کنیم.

میله های را از بیرون و داخل اندازه گیری میکنیم. اما کلا برای افزایش طول فنس اصولا لازم است همه قسمت ها را اندازه گیری کنیم . میله ها، ارتفاع توری و پهنای توری را اندازه گیری میکنیم. وقتی توری ها باز بودند می توانیم توری های پهن تر و میله های بلندتر را به راحتی خریداری و جایگزین کنیم.

برای خرید فنس باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

زمان خرید فنس مهم ترین عامل انتخاب، نیاز و کاربردی است که شما از فنس میخواهید. توجه به نکات زیر زمان خرید فنس می تواند موثر باشد:

  • ضخامت مفتول

ضخامت مفتول سبب قوی تر شدن و دوام بیشتر فنس می شود. همانطور که متوجه شده اید، هر چه ضخامت مفتول بالاتر باشد دارای مقاومت بیشتری در شرایط آب و هوایی مختلف است و قیمت آن هم متعاقبا افزایش خواهد داشت و بالعکس؛ هر چه مفتول استفاده شده در فنس ضخامت کمتری داشته باشد، قیمت توری فنس هم کاهش پیدا خواهد کرد. بنا بر هدف و انتظاری که از فنس دارید، می توانید ضخامت آن را بر مبنای نیازتان سفارشی سازی کنید. ضخامت مفتول توری فنس حصاری از 2 تا 4 میل متفاوت است ولی در نهایت بر اساس خواست شما امکان سفارشی سازی در تولید هم وجود دارد.

  • جنس مفتول

جنس مفتول یکی از مهم ترین موارد برای انتخاب فنس خوب می باشد. انتخاب جنس فنس، به عنوان عنصر اصلی سازنده آن، بسیار اهمیت دارد و می تواند عاملی برای ماندگاری بهتر فنس در شرایط آب و هوایی مدنظر شما باشد. جنس فنس به دسته های مختلف گروه بندی می شود؛ فنس گالوانیزه گرم، فنس روکش پی وی سی و فنس مفتول سیاه.

فنس مفتول سیاه از مقاومت بالایی برخوردار است و باید از این جنس مفتول در آب و هوای گرم و خشک مورد استفاده قرار می گیرد. فنس گالوانیزه گرم با داشتن روکشی از جنس فلز که بر روی مفتول سیاه قرار می گیرد، از زنگ زدگی زودرس فنس جلوگیری خواهد کرد و نقش مهمی در ماندگاری فنس در مقابل رطوبت و گرما خواهد داشت.

فنس با روکش پی وی سی علاوه بر استحکام در مقابل زنگ زدگی و رطوبت، زیبایی خاصی به محیط احاطه شده خواهد داد. مثلا از این جنس فنس می توان در محدود کردن فضاهایی همچون پارک ها یا محوطه های مسکونی، استفاده کرد. همانطور که اشاره شد، بهترین انتخاب ممکن می تواند فنس گالوانیزه یا پی وی سی باشد. با این حال هنوز هم فنس مفتول سیاه آهنی یک گزینه پیش رو و ارزان تر می باشد.

  • ارتفاع توری فنس حصاری

انتخاب مقدار ارتفاع فنس باغی کاملا به نوع استفاده شما از فنس بستگی دارد. آیا جایی که می خواهید از فنس کمک بگیرید مکان شلوغی است؟ یا برای جلوگیری از ورود حیوانات به اراضی خود ناچار به کشیدن حصار در اطراف محوطه شده اید؟ بعد از اینکه هدف از نصب این توری برای شما کاملا مشخص شد، انتخاب ارتفاع استاندارد برای شما راحت تر می شود. ارتفاع توری فنس حصاری معمولا بین 1 تا 3 متر است که ارتفاع معقولی برای جلوگیری از رفت و آمد در اختیار شما میگذارد.

  • سایز چشمه

سایز چشمه فنس یکی از عوامل اثرگذار در تعیین قیمت آن است؛ به طوری که هر چه چشمه توری حصار کوچکتر باشد، از مفتول بیشتری در ساخت آن استفاده می شود و قیمت توری فنس حصاری هم بالاتر می رود. سایز چشمه مستقیما به نحوه کاربردی که شما از فنس میخواهید مربوط می شود. چراکه فنس کشی برای مصارف تزئینی نیازی به سایز چشمه ریز یا ضخامت مفتول زیاد ندارد. بر عکس برای فنس کشی اطراف زمین های کشاورزی، به سبب امکان حمله حیوانات وحشی به داخل مزرعه، باید سایز چشمه ریز با ضخامت بالا انتخاب شود. سایز چشمه استاندارد فنس از 5.5 سانتی متر تا 7.5 متغیر می باشد.

خرید انواع توری فنس حصاری با بهترین قیمت ممکن در بازار 

برای خرید انواع توری فنس حصاری در آیرونید بهترین و کامل ترین خدمات را ارائه می کند، در کنار شما هستیم تا با فروش با کیفیت ترین توری فنس با قیمت رقابتی رضایت شما را جلب کنیم. برای دریافت اطلاعات بیشتر از طریق راه های ارتباطی ذکر شده در همین صفحه می توانید با ما تماس حاصل فرمایید.

0
دیدگاه شما آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند
دسترسی سریع
محصولات ما
 

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است. چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مـجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است و برای شرایط فعلی تکنولوژی مورد نیاز و کاربردهای متنوع با هـدف بهبود ابزارهـای کاربردی طراحان خلاقی و فرهنگ پیشرو در زبان فارسـی ایجاد کرد. بهبود ابزارهـای کاربردی طراحان خلاقی و فرهنگ پیشرو در زبان فارسـی ایجاد کرد.

چگونه اعتماد کنیم
آدرس دفتر مرکزی
طراحی شده در استودیو دیزاین الفبا وب
فیلترها
دسترسی
رتبه بندی
افزودن به کارت
توضیحات