سبد خرید
تیرآهن بال پهن ذوب آهن اصفهان

تیرآهن بال پهن ذوب آهن اصفهان

0
2 ماه قبل
زمان تقریبی مطالعه: ( کلمات )

تیرآهن بال پهن ذوب آهن اصفهان یکی از محصولاتی است که توسط شرکت ذوب آهن اصفهان تولید می شود. این تیرآهن از جنس فولاد با کیفیت بالا و مقاوم تولید می شود و برای استفاده در صنایع مختلف مانند ساختمان سازی، صنایع فولاد و … مناسب است.

تیرآهن بال پهن ذوب آهن اصفهان دارای ویژگی هایی مانند مقاومت بالا در برابر فشار، خزش و خوردگی است. همچنین این محصول دارای وزن سبک و ظاهر زیبا بوده و می تواند به عنوان یکی از مواد اصلی در ساخت و ساز استفاده شود.

از دیگر ویژگی های تیرآهن بال پهن ذوب آهن اصفهان می توان به قابلیت انعطاف پذیری و قابلیت اتصال به راحتی اشاره کرد. همچنین این محصول دارای قیمت مناسبی است که با توجه به کیفیت بالای آن، مورد توجه صنایع مختلف قرار می گیرد.

با توجه به مزایا و ویژگی های منحصر به فرد تیرآهن بال پهن ذوب آهن اصفهان، می توان گفت که این محصول یکی از بهترین گزینه ها برای استفاده در صنایع مختلف می باشد و می تواند نقش مهمی در توسعه و پیشرفت این صنایع ایفا کند.

تیرآهن بال پهن از جمله محصولات پرکاربرد در ساخت و ساز و صنعت ساختمانی است که نیازمند به کیفیت و استحکام بالا است. آیرونید با داشتن ارتباط مستقیم با کارخانجات ذوب آهن اصفهان، توانسته است تیرآهن با کیفیت عالی و استاندارد را به مشتریان خود ارائه دهد.

 

تیرآهن بال پهن چیست؟

تیرآهن IPE یا همان تیر I شکل مدتها به عنوان مصالح پایه در صنعت ساختمان سازی مورد استفاده قرار می گرفت، اما بعد از آن هاش بال پهن در صنایع با ورود موفقیت آمیز خود به بازار در اوایل قرن بیستم جایگاه مهم و ویژه ای را در بین دیگر موارد مشابه پیدا کرد و برای ساخت پل ها و آسمان خراش ها به میزان بسیار زیادی مورد استفاده قرار گرفت.

تیرآهن ها طبق 3 استاندارد دسته بندی می شوند: تیرآهن IPE(معمولی)، تیرآهن INP و تیرآهن IPB(هاش).

تیرآهن بال پهن IPB یا همان هاش(H)، تیرآهنی است که در آن طول بال تیرآهن با طول جان تیرآهن برابر است.

تیرآهن هاش بعد از تیرآهن های معمولی IPE ابداع شد و تولید آن حاصل نوآوری و ابتکار شرکت بثهلم (Bethlehem) در تولید تیراهن است که در جهان یک اختراع مهم با کاربرد های فراوان در ساخت و ساز و صنعت به حساب می آید.

برای خرید تیرآهن IPE و … با آیرونید در تماس باشید.

مشخصات تیرآهن بال پهن ذوب آهن اصفهان

  • این نوع تیرآهن در گریدهای ST44، ST37 و ST52 و طبق استاندارهای TDP:STN 420135، DIN 1025، EN10163_3، EN 1003400، Euronorm 53_62 تولید و عرضه می گردند.
  • تیرآهن هاش در سایز های 100 تا 1000 میلیمتر تولید می شوند.
  • تیرآهن های بال پهن به طور معمول در طول 12 متر تولید می شوند اما به طور کلی طول آن می تواند بین 8 تا 16 متر باشد.

انواع تیرآهن بال پهن ذوب آهن اصفهان

تیرآهن های بال پهن یا همان هاش دارای سه نوع سبک، سنگین و فوق سنگین می باشند که هر کدام با نماد های زیر نمایش داده می شوند:

  • تیرآهن هاش فوق سنگین : HEM
  • تیرآهن هاش سنگین : HEB یا IPBV
  • تیرآهن هاش سبک : HEA یا IPBL

کاربرد تیرآهن بال پهن (هاش):

به طور کلی د ر سازه هایی که نیاز به مقاومت بالاتری دارد استفاده می شوند چرا که به جهت سطح مقطع پهن تری که دارا می باشند، تنش های کمتری را منتقل می کنند. تیرآهن هاش دارای کاربرد های مختلفی در ساختمان سازی، سد سازی، پل سازی و سایر صنایع می باشند. به همین سبب کاربرد مهمی در ساختمان های ضد زلزله ایفا می کنند.

هاش اروپایی و موارد استفاده از آن:

بخش عمده ای از تیرآهن های بال پهن بازار را، هاش های وارداتی تامین می کنند. تیرآهن های هاش وارداتی، روسی، اروپایی، ترکیه ای و کره ای در سایزهای مختلف جهت مصارف خاص تری استفاده می شوند از جمله موارد زیر:

  • پل سازی
  • ساخت تناژهای بالای صنعتی
  • ساخت اسکلت های دقیق در پروژه های عمرانی
  • صنایع سنگین و صنایع فلزی تیرآهن بال پهن ذوب آهن

برای خرید تیرآهن هاش، لازم است چند نکته را در نظر داشته باشید؛ قیمت روز تیرآهن هاش، وزن بار، سایز مناسب و … از جمله این نکات هستند. اما بهترین تیر هاش کدام است؟ از کجا این محصول را بخریم؟ برای خرید محصول مورد نظر، می توانید از طریق سایت یا واحد فروش آیرونید اقدام کنید.

تیرآهن بال پهن ذوب آهن

سایزهای مختلف تیرآهن بال پهن ذوب آهن اصفهان چگونه نامگذاری می شوند؟

در نقشه ها از علامت اختصاری در منار ارتفاع هاش، برای نام گذاری آن استفاده می شود، مثلا: تیرآهن بال پهن سبک 20 : HEA20

برای نمایش و نام گذاری هاش همانند تیراهن معمولی از ارتفاع آن ها به سانتی متر استفاده می شود. به طور مثال منظور از هاش 20، تیرآهن بال پهن است به ارتفاع 20 سانتی متر.

تیرآهن بال پهن ذوب آهن

تفاوت تیرآهن و تیر آهن هاش

تیرآهن های هاش برای طول 100 متر کاربرد دارد اما از تیرآهن های IPE تنها تا طول 30 متر می توان استفاده کرد. تیرآهن هاش نسبت به تیرآهن معمولی دارای سطح مقطع پهن تری است در نتیجه مقاومت بالاتری دارد و تنش کمتری را منتقل می کند.

تیراهن های معمولی به دلیل سهولت تولید و عرضه بیشتر، دارای قیمت پایین تری نسبت به تیرآهن هاش می باشند. سطح مقطع پهن تر تیرآهن بال پهن این مزیت را ایجاد می کند که برای استفاده به عنوان ستون و تکیه گاه عمودی گزینه مناسب تری نسبت به تیرآهن معمولی باشد. تیرآهن هاش همینطور به جهت مقاومت بالاتر جان تیرآهن نسبت به تیرآهن معمولی، مقاومت بالاتری در برابر نیروهای برشی و لنگر خمشی را دارا است.

تیرآهن بال پهن ذوب آهن

فرآیند تولید تیرآهن بال پهن

برای تولید تیرآهن بال پهن شمش ها وارد کوره شده و بعد از رسیدن به دمای 1100 درجه سانتی گراد از غلتک های مربوط عبور کرده و از عبور از ایستگاه های چند مرحلع ای، ضمن شکل گیری فشار قابل توجهی نیر بر آن تحمیل می شود. پس از انجام فرآیند کاهش ضخامت بال و لبه ها، سایزینگ نهایی صورت می گیرد.

اصلی ترین مرحله در تولید هاش نز همانند تیرآهن معمولی نورد گرم است اما لزوم زمان بیشتر و تجهیزات دقیق تر برای تولید هاش احتیاج است تا همه طول محصول یکنواخت بوده و کیفیت قابل توجهی داشته باشد، به همین سبب قیمت تیرآهن هاش از تیرآهن معمولی بالاتر می باشد.

تیرآهن بال پهن ذوب آهن

تیرآهن بال نیم پهن موازی ذوب آهن اصفهان (IPE)

تیرآهن بال نیم پهن موازی ذوب آهن همان تیرآهن معمولی است که از سایز 12 تا 30 بر اساس استاندارد ملی ایران به شماره 1791 تولید می شود. مقادیر ابعادی، جرم و اندازه های ایستایی این استاندارد برگرفته از استاندارد DIN1025-5 آلمان، رواداری ها بر اساس استاندارد EN10034 و مشخصات فنی مطابق با EN10025-2 می باشد.

فولاد به کار رفته در تیرآهن معمولی اصفهان از چه جنسی است؟

در تولید تیرآهن معمولی ذوب آهن اصفهان از این 3 نوع فولاد استفاده می شود:

  1. فولاد 37 (S235JR)
  2. فولاد 44 (S275JR)
  3. فولاد 52 (S355JR)

تیرآهن بال پهن ذوب آهن

وزن تیرآهن بال پهن ذوب آهن اصفهان و مشخصات آن

وزن تیرآهن ذوبی و مشخصات تیرآهن ذوبی هر کدام از این انواع فولاد در جدول زیر مشخص شده اند:

مشخصات تیرآهن اصفهان
عناصر فولاد S235JR فولاد S275JR فولاد S355JR
کربن (C) 19% 24% 27%
سیلیسیوم (Si) 0.12-0.4 0.15-0.45 0.6≥
منگنز (Mn) 0.25-1.5 0.4-1.6 1.7≥
فسفر (P) 0.05 0.05 0.05
گوگرد (S) 0.05 0.05 0.05
نیتروژن (N) 0.014 0.014 0.014
کربن معادل 0.35 0.4 0.45
تنش تسلیم

(نیوتن بر میلی متر مربع)

235 275 355
مقاومت کششی

(نیوتن بر میلی متر مربع)

360-510 410-560 470-630
حداقل ازدیاد طول نسبی 26% 23% 22%

تیرآهن بال پهن ذوب آهن

وزن تیرآهن ذوب آهن بال نیم پهن موازی

وزن تیراهن اصفهان بسیار نزدیک به جدول اشتال است که در زیر مقادیر مربوط به آن را می بینید:

مقادیر وزن تیر آهن اصفهان (IPE)
سایز 12 14 16 18 20 22 24 27 30
وزن هر متر (کیلوگرم) 10.4 12.9 15.8 18.8 22.4 26.2 30.7 36.1 42.2

تیرآهن بال پهن ذوب آهن

تیرآهن بال پهن موازی ذوب آهن اصفهان (IPB)

تیرآهن هاش سبک ذوب آهن را در سایزهای 12 تا 20 و بر اساس استاندارد ملی ایران با شماره ISIRI13781 که با استفاده از استانداردهای DIN1025-3، EN10034 و EN10025-2 تدوین شده، می سازند.

تیرآهن بال پهن موازی ذوب آهن یا تیرآهن هاش را در 2 دسته وزن متوسط و سبک دسته بندی می کنند. تفاوت تیرآهن هاش و تیرآهن معمولی در اندازه بال های آن است که تیرآهن هاش دارای بال های پهن تری بوده و برای همین ویژگی ها و کاربردهای متفاوتی هم خواهد داشت.

تیرآهن هاش وزن متوسط ذوب آهن در سایزهای 12، 14، 16، 18، 20 و 30 بر اساس استاندارد ملی ایران به شماره ISIRI 14484 که مقادیر ابعادی، جرم و اندازه های ایستایی آن برگرفته از استاندارد DIN1025-2 آلمان، رواداری ها بر اساس استاندارد EN10034 و مشخصات فنی مطابق با EN10025-2 است، تولید می شوند.

تیرآهن بال پهن ذوب آهن

 

خرید تیرآهن بال پهن ذوب آهن اصفهان

آیرونید، بهترین مکان برای خرید تیرآهن بال پهن ذوب آهن اصفهان

آیا به دنبال یک محل معتبر برای خرید تیرآهن با کیفیت و قیمت مناسب هستید؟ آیرونید، به عنوان یکی از بزرگترین تامین کنندگان تیرآهن بال پهن ذوب آهن اصفهان با سابقه ای بیش از دو دهه، آماده خدمت رسانی به شما عزیزان می باشد.

تیرآهن بال پهن از جمله محصولات پرکاربرد در ساخت و ساز و صنعت ساختمانی است که نیازمند به کیفیت و استحکام بالا است. آیرونید با داشتن ارتباط مستقیم با کارخانجات ذوب آهن اصفهان، توانسته است تیرآهن با کیفیت عالی و استاندارد را به مشتریان خود ارائه دهد.

مزایای خرید از آیرونید عبارتند از:
1. کیفیت بالا: تیرآهن های ارائه شده توسط آیرونید دارای استحکام و دوام بالا بوده و تمامی استانداردهای لازم را رعایت می کنند.
2. قیمت مناسب: با توجه به رقابت قیمتی در بازار، آیرونید به شما قیمت های مناسب و رقابتی ارائه می دهد.
3. خدمات پس از فروش: تیم ماهر و مجرب آیرونید، پس از خرید به شما خدمات پس از فروش عالی ارائه می دهند و به هر نوع نیاز یا سوالی که دارید پاسخ می دهند.

پس از خرید تیرآهن بال پهن از آیرونید، مطمئن باشید که بهترین کیفیت و خدمات را دریافت خواهید کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر و خرید محصولات، با ما تماس بگیرید و از تجربه خریدی لذت ببرید.

آیرونید، همیشه بهترین انتخاب شماست!

0
دیدگاه شما آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند
دسترسی
رتبه بندی
افزودن به کارت
توضیحات