سبد خرید
معرفی تیرآهن ظفر بناب به همراه مزایا و نکات زمان خرید

معرفی تیرآهن ظفر بناب به همراه مزایا و نکات زمان خرید

0
1 ماه قبل
زمان تقریبی مطالعه: ( کلمات )

در این مطلب قصد داریم به معرفی تیرآهن ظفر بناب به همراه مزایا و نکات زمان خرید بپردازیم، کارخانه فولاد ظفر بناب از تولیدکنندگان فولاد در نزدیکی شهر بناب است که این شهر را به یکی از قطب های تولید میلگرد در کشور تبدیل کرده. مجتمع فولادی ظفر بناب، یکی از برندهای تیرآهن در ایران محسوب می شود که در شمال غرب کشور واقع شده می باشد. تیرآهن ظفر بناب به خاطر قیمت مقرون به صرفه و کیفیت نسبتاً خوب، یکی از محصولات پرتقاضا در بازار می باشد. اگر شما هم در پروژه خود به تیرآهن احتیاج دارید این محصول می تواند گزینه ایده آلی برای شما به شمار بیاید.

تیرآهن 14 ظفر بناب یکی از اصلی ترین پروفیل های اصلی در ساختمان سازی است که وظیفه تحمل تنش های حاصل از نیروهای برشی و لنگر خمشی را به عهده دارد. به عبارت بهتر تیرآهن بارهای وارده بر بدنه ساختمان را تحمل می کنند. انواع تیرآهن عبارت هستند از:

  1. تیرآهن IPB: بال های این تیرآهن پهن بوده و نسبت به دیگر تیرآهن ها عریض تر به نظر می رسد. تیرآهن هاش: در بازار ایران تیرآهن هاش به سه دسته طبقه بندی می شود: طبقه اول براساس استاندارد جهانی ساخته شده می باشد. طبقه دوم براساس استاندارد اروپا ساخته شده می باشد. طبقه سوم براساس استاندارد داخل ایران ساخته شده اند. تیرآهن هاش در اسکلت ساختمان نقش کلیدی داشته و مقاومت ساختمان را در مقابل زلزله و رانش زمین افزایش می دهد.
  2. تیرآهن IPE: این تیرآهن محصول مشترک اروپا و ایران بوده و در اندازه بین 80 تا 600 میلی متر تولید می شود. در اصطلاح به این نوع تیرآهن، تیرآهن معمولی گفته می شود. تیرآهن INP: این تیرآهن محصول مشترک چین و روسیه بوده که در اندازه های 80 تا 600 میلی متر ساخته می شود. در این نوع تیرآهن ضخامت بال با فاصله گرفتن از جان کاهش می یابد.

کلیک کنید: قیمت آهن ۱۴ بناب

معرفی کارخانه ظفر بناب

مجتمع ظفر بناب در سال 1386 و در شهرک صنعتی بناب تأسیس شد. این کارخانه طی بیش از دو دهه فعالیت و توسعه زیرساخت ها و تکنولوژی خطوط تولید خود توانسته جوایز متعددی را از آن خود کند. کارخانه ظفر بناب همچنین گواهینامه های ISO14001، ISO90001 و ISO – OHAS-18001 را نیز در کارنامه خود ثبت کرده است.

مجتمع فولاد ظفر بناب از سال 1386 با تجهیز امکانات زیربنایی با سرمایه گذاری بخش خصوصی در زمینه تولید میلگرد در سایزهای مختلف و تکیه بر دانش داخلی و تکنولوژی روز دنیا در زمینی به مساحت 300 هزار متر مربع به بهره برداری رسید. با تلاش شبانه روزی مدیران خلاق، متخصصین پرسنل توانمند و کارکنان خستگی ناپذیر در سه شیفت کاری ظرفیت اسمی خود را به 200 هزار تن در سال رساند.

کلیک کنید:  قیمت آهن بناب ۱۴

 

تیرآهن ظفر بناب چیست؟

تیرآهن ظفر بناب تحت استاندارد IPE تولید می شود و همانطور که در بالا به آن اشاره شد، در گستره سایزهای 12 الی 27 میلی متر در بازار موجود می باشد. سایز تیرآهن به طول جان آن اشاره دارد. طول تیرآهن ها معمولا 6، 9 یا 12 متر است که پرمتقاضی ترین آن در بازار، 12 متر است. پراستفاده ترین سایز تیرآهن ظفر بناب در بازار، شامل تیرآهن 14 و 16 می باشد.

تیرآهن IPE که به تیرآهن بال نیم پهن موازی هم شناخته می شود، ازجمله پرکاربردترین مقاطع در سازه ها محسوب می شود. سبک وزن بودن و همینطور مقاومت خمشی تیرآهن ظفر بناب موجب می شود که در صنعت ساختمان سازی کاربرد گسترده ای یابد.

از مشخصات تیرآهن ظفر بناب این است که با توجه به استاندارد تولیدی آن، بال های آن دارای ضخامت یکسانی در سرتاسر مقطع می باشند و شیب ندارند. همین ویژگی موجب شده تا اتصالات پیچی در این مقاطع به راحتی انجام شود. از سوی دیگر گوشه ها و لبه های بال برخلاف نوع INP، حالت تیز دارد.

خط تیرآهن، نبشی و ناودانی

  • مساحت سالن تولید: 5000 متر مربع
  • مساحت سالن انبار: 4000 متر مربع
  • تیرآهن در سایزهای 12 الی 27
  • ناودانی در سایزهای 80 – 100-120-140-160
  • نبشی 4*40*40، 5*50*50، 6*60*60، 7*70*70، 9*90*90، 10*100*100

مجتمع فولاد ظفر بناب در شهرک صنعتی بناب واقع شده است. همجواری این مجتمع فولادی با نیروگاه حرارتی سهند بناب باعث شده تا دسترسی سریع به جاده های مختلف و نواحی مختلف کشور، مهیا گردد.

کلیک کنید:  قیمت تیرآهن 14 بناب

 

معرفی و اشنایی با انواع تیرآهن ظفر بناب

تیرآهن تولیدی مجتمع فولاد ظفر بناب در سایزهای 12 تا 27 میلیمتر تهیه می گردد. تیرآهن تولیدی این مجتمع از نوع تیرآهن بال پهن موازی نیمه سبک بوده و بر اساس استاندارد 7-1-16348-2-1-1-1791 تهیه و تولید می گردد. تیرآهن بال پهن یا تیرآهن هاش نوعی از تیرآهن است که ارتفاع بال تیرآهن و جان آن با هم برابر می باشد.

تیرآهن ظفر بناب یکی از محصولات معروف و با کیفیت در صنعت فولادسازی است که در کشور ایران تولید می شود. این نوع تیرآهن از جنس فولاد با خصوصیات فیزیکی و مکانیکی قوی و مقاومت بالا برخوردار است. ظفر بناب به عنوان یک نماد از پیشرفت و توانمندی صنعت فولادسازی در ایران شناخته می شود. تیرآهن بناب در ساختمان های مختلف، پل ها، تأسیسات صنعتی و سازه های فلزی استفاده می شود.

با کیفیت بالا و قابلیت اطمینان، این تیرآهن نقش مهمی در تامین نیازهای صنعت ساختمان سازی و عمرانی ایران دارد و به دلیل خواص مکانیکی برجسته ای که دارد، از جمله انتخاب اصلی مهندسان و سازندگان در پروژه های بزرگ و مهم می باشد.

تیرآهن های این شرکت طبق استاندارد 1791-1-1-2-16348-1-7 و به شکل بال پهن موازی نیمه سبک تولید می شوند. علاوه بر وزن، سایز مقاطع نیز نقش تعیین کننده ای در تیرآهن بناب دارد. تیرآهن های ظفر بناب همواره در سایزهای 12-27 میلی متر تولید و به بازار عرضه می شوند.

برای دریافت قیمت آهن بناب با ما در آیرونید تماس بگیرید.

قیمت تیرآهن ظفر بناب

قیمت آهن و مقاطع فولادی برحسب کیلوگرم اعلام شده و اگر سری به سایت های فروش آنلاین آهن و فولاد در اینترنت بزنید متوجه خواهید شد که قیمت هر کیلوگرم تیرآهن ظفر بناب در مقایسه با دیگر برندهای تیرآهن ایران کم نیست. اما نکته مهمی که باید برای محاسبه قیمت مقاطع فولادی در نظر گرفت، وزن محصول می باشد. با در نظر گرفتن این پارامتر می توان گفت قیمت تیرآهن ظفر بناب مقرون به صرفه می باشد.

هر مدیر پروژه به دنبال کم کردن هزینه های خود بدون کاهش کیفیت سازه می باشد. با توجه به قیمت آهن، بخش قابل توجهی از بودجه شما در یک پروژه به تأمین مقاطع فولادی اختصاص می یابد. اگر پروژه شما در شمال غرب کشور بوده و مدیریت هزینه های پروژه برایتان مهم است، قطعاً بعد از خواندن راهنمای خرید تیرآهن و این مقاله، مشخصات و وزن تیرآهن ظفر بناب را به خاطر خواهید سپرد.

کلیک کنید:  قیمت تیرآهن 14 بناب امروز

جدول وزن تیرآهن بناب

وزن تیرآهن از جمله پارامترهای بسیار حیاتی است که زمان اجرای پروژه باید به آن توجه کرد؛ به همین دلیل، وزن این محصول علاوه بر برند و کارخانه تولیدکننده، از جزئیات بسیار مهمی است که در زمان خرید باید مورد توجه قرار گیرد. وزن تیرآهن بناب با کمک یک فرمول محاسبه می شود و کارخانه هم محصولات خود را بر اساس استانداردهای ثابتی که در فرمول ها و جداول منبع (اشتال) گنجانده شده اند، تولید می کند.

بنابراین، وزن این مقاطع فولادی همواره ثابت است یا اختلاف آن با جدول وزن به حدی جزئی است که برای پروژه مشکلی ایجاد نمی کند. یکی از مزیت های خرید تیرآهن از برندهای معتبر، اطمینان از برابری وزن تمام محصولات هم سایز می باشد.

تیرآهن ظفر بناب نسبتاً سبک بار است و این موضوع یکی از مشخصه های محصولات کارخانه ظفر بناب به شمار می رود. در جدول زیر وزن تیرآهن بناب در مقایسه با مقادیر وزنی جدول اشتال آورده شده است:

وزن تیرآهن ظفر بناب در مقایسه با مقادیر اشتال
سایز وزن تیرآهن ظفر بناب وزن تیرآهن در جدول اشتال
14 122 154.8
20 236 268.8

وزن تیرآهن ظفر بناب بر قیمت آن چه تاثیری دارد؟

همانطور که می دانید، تیرآهن بناب با استاندارد IPE تولید می شود. این استانداردها ویژگی های ظاهری و وزن محصول را مشخص می نمایند؛ البته وزن آن بستگی به معیارهای دیگری نظیر ترکیبات آلیاژ مورد استفاده در فولاد و ابعاد آن دارد. به علاوه، کارخانه هایی چون ظفر بناب، محصولات را در دو دسته وزن سبک و سنگین تولید می کنند.

وزن بیشتر محصول به این معناست که مقدار بیشتری از فولاد در تولید آن به کار رفته می باشد. بنابراین، با تغییرات قیمت فولاد، قیمت این محصول هم افزایش می یابد. این نکته یک معیار ثابت است و بعد از بررسی یکبار وزن کالا مورد نظر، همواره می توانید تعیین کنید که هر کیلوگرم از آن چه مقدار قیمت دارد. در صفحه قیمت تیرآهن بناب در سایت آیرونید می توانید نرخ روز انواع این محصولات فولادی را مورد بررسی قرار دهید. این صفحه هر روز بروزرسانی می شود و اطلاعات مورد نیاز در بازار فولاد را به شکل دقیق در اختیار شما قرار خواهد داد.

وزن تیرآهن 14 بناب
وزن تیرآهن ۱۴ بناب
وزن تیرآهن ۱۶ بناب

آیا وزن تیرآهن بناب با سایر کارخانه ها متفاوت است؟

وزن محصولات تولیدی در کارخانه های مختلف به خاطر عوامل مختلفی که پیش تر ذکر شد، متفاوت می باشد. هر کارخانه برای محصولات خود جدولی استاندارد برای وزن ارائه می دهد. مهم است به این نکته توجه داشت که گاهی اوقات تفاوت هایی در وزن استاندارد اشتال و تولیدات کارخانه های مختلف وجود دارد. بنابراین، در حین خرید، توصیه می شود که شناسنامه محصول را با دقت بررسی کرده و از تفاوت های ممکن در وزن محصولات مختلف آگاه شوید. در جدول وزن تیرآهن بناب در وبسایت آیرونید، می توانید علاوه بر مقایسه این نوع محصول با سایر کارخانه ها، وزن هر شاخه از محصولات را با توجه به ابعاد آن ها بررسی کنید.

نحوه محاسبه وزن تیرآهن بناب به چه صورت است؟

تیرآهن های بناب در سایزهای 14 تا 20 در بازار موجود می باشند و هرکدام از این سایزها دارای وزن مختص به خود می باشند. وزن در هر پروژه، با توجه به نوع ساختمان، نقشه کشی، و صلاح دید کارشناسان متغیر می باشد. وزن این محصول را می توان با کمک جدول وزنی یا جدول اشتال تخمین زد. این جدول شامل اطلاعاتی مانند ابعاد تیرآهن، مساحت سطح مقطع، وزن هر متر و وزن هر شاخه در طول های مختلف می باشد. بنابراین، با داشتن ابعاد این محصول، می توان وزن آن و در نتیجه قیمت این نوع از تیر آهن را تخمین زد.

جدول وزن تیرآهن ظفر بناب
سایز وزن هر شاخه 12 متری بر حسب کیلوگرم
14 125
14 130
16 170
18 200
20 255

به طور کلی، برای محاسبه وزن از فرمول زیر به کار می رود:

طول تیرآهن به متر × وزن یک متر (از جدول اشتال) = وزن تیرآهن بناب

توجه: وزن محصول که شما خریداری می کنید، امکان دارد به خاطر استفاده از استاندارد خاصی توسط کارخانه سازنده، با عددی که از فرمول به دست می آید، کمی متفاوت باشد؛ اما هر چه این اعداد به یکدیگر نزدیک تر باشند، نشان دهنده کیفیت تیرآهن خریداری شده می باشد.

  • وزن تیرآهن 14 بناب

این نوع از جمله محصولات محبوب این کارخانه به شمار می آید و روزانه حجم بسیار زیادی از آن خریداری می شود. این محصول بیشتر در پروژه های ساختمانی، ساخت پل ها، سکوها و راه پله ها به کار گرفته می شود. نکته مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که، طول هر شاخه از تیرآهن 14 بناب، 12 متر و وزن هر شاخه از این محصول 130 یا 125 کیلوگرم می باشد. تیرآهن 14 ظفر بناب از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است؛ به همین سبب در پروژه های ساختمان سازی کاربرد های زیادی دارد. از کاربرد های اصلی این مقطع فولادی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ساخت پل
  • ساخت سکو
  • ساخت راه پله

به طور کلی تیرآهن از اصلی ترین پروفیل های اصلی در ساختمان سازی است که وظیفه تحمل تنش های حاصله از نیروهای برشی و لنگر خمشی را به عهده دارد. به عبارت بهتر تیرآهن بارهای وارده بر بدنه ساختمان را تحمل می کنند.

کلیک کنید:  قیمت تیرآهن 14 ظفر بناب

مشخصات فنی تیرآهن ظفر بناب

  • تیرآهن 14 ظفر بناب

تیرآهن 14 ظفر بناب یا بال نیم پهن یکی از پر کاربرد ترین و با کیفیت ترین پروفیل های ساختمانی موجود در بازار می باشد. این تیرآهن از دو بخش جان و بال تشکیل شده و دارای بال های موازی با ضخامت های ثابت می باشد. این تیرآهن به خاطر شکل منحصر به فردی که دارد، دارای ظرفیت بار عمودی بسیار بالایی می باشد. از سایر مزایای تیرآهن ظفر بناب می توان به مقاومت در مقابل ارتعاش، تحمل بار های دینامیکی و مقاومت خمشی آن اشاره کرد.

  • تیرآهن 16 بناب

تیرآهن 16 بناب در ردیف سایزهای پرمتقاضی و مهم، در بازار قرار دارد. ازجمله مهم ترین کاربردهای این محصول می توان به کاربرد آن در ستون، خرپا، نعل، تیر در پوشش سقف و پل های لانه زنبوری اشاره کرد. با توجه به تقاضای بالا برای این محصول، نرخ تیرآهن 16 بناب دائماً درگیر نوسانات بازار می باشد. از طرفی، این نوع تیرآهن، دارای شاخه های 12 متری با وزن تقریبی 170 کیلوگرم در هر شاخه است؛ که بیشترین کاربرد را در صنایع ساختمانی، خودروسازی، تولید ماشین آلات و ابزار دقیق دارد. باید توجه داشت که وزن تیرآهن 16 بناب برای ساختمان هایی که بار اندکی را حمل می کند، بسیار ایده آل می باشد.

  • تیرآهن 18 بناب

تفاوت اصلی این نوع از تیرآهن های بناب در این است که تیرهای 18 دارای دیواره ها و فلنج های ضخیم تری می باشند، که این موضوع آن را برای ساخت سکوهایی با اندازه های مختلف ایده آل تر می کند. فلنج های ضخیم تر این تیرها آن ها را قوی تر می سازد و باعث می شود که وزن بیشتری را تحمل کنند. تیرهای 18 به ازای هر شاخه 12 متری 200 کیلوگرم وزن دارند.

  • تیرآهن 20 بناب

پل ها طوری طراحی شده اند که برای مدت زمان طولانی دوام بیاورند. آن ها باید بتوانند در مقابل رفت و آمدِ مداومِ وسایل نقلیه در حال حرکت مقاوم باشند. پل هایی که بخشی از مسیر کامیون های تجاری می باشند باید حتی قوی تر ساخته شوند؛ لذا، زمانی که به کارهای جاده ای مانند ساخت پل های روی بدنه های آبی یا روگذرها اشاره می شود، تیرآهن 20 بناب به طور گسترده استفاده می شود. باید توجه داشت که وزن تیرآهن 20 بناب در شاخه 12 متری آن 255 کیلوگرم می باشد.

کلیک کنید:  قیمت تیرآهن ۱۴ بناب

محصولات دیگر کارخانه ظفر بناب

محصولات کارخانه ظفر بناب عبارت است از:

  • میلگرد ظفر بناب

کارخانه ظفر بناب دو خط تولید میلگرد دارد که شامل خط تولید نوین گستر و خط تولید ظفر می باشد. در مجموع، این دو خط تولید، میلگرد آجدار سایز 8 الی 32 را تولید می کنند. بنابراین گستره وسیعی از سایزهای میلگرد آجدار را پوشش می دهند. آیرونید، لیست قیمت میلگرد ظفر بناب را به روز به شما ارائه می کند.

  • نبشی و ناودانی ظفر بناب

ناودانی ظفر بناب در سایز 80، 100، 120، 140 و 160 در دو نوع سبک و سنگین و در خط تولید تیرآهن، تولید و به بازار عرضه می شود.

نبشی ظفر بناب در سایزهای 40*40*4، 50*50*5، 60*60*6، 70*70*7، 90*90*9 و 100*100*10 تولید می شود. استاندارد تولید نبشی های بال مساوی ظفر بناب شامل استانداردهای 10056EN 1028، DIN و استاندارد ملی ایران می باشد. سایز و استاندارد تولید نبشی و ناودانی از عوامل تعیین کننده قیمت نبشی و قیمت ناودانی می باشد.

  • تیرآهن ظفر بناب

تیرآهن ظفر بناب در خط تولید تیرآهن و در گستره سایزی 12 الی 27 تولید می شود.

کلیک کنید:  قیمت تیرآهن ۱۴بناب

استعلام قیمت تیرآهن ظفر بناب

معرفی تیرآهن ظفر بناب به همراه مزایا و نکات زمان خرید

کاربرد زیاد تیرآهن در اسکلت ساختمان و تاثیر آن بر قیمت مسکن، موجب شده تا قیمت تیرآهن توسط فعالین صنعت ساخت و ساز بسیار مورد توجه قرار گیرد. آیرونید تامین کننده انواع تیرآهن و هاش تولید داخل ایران مانند تیرآهن ظفر بناب و سایر تولیدکنندگان و همینطور هاش باکیفیت وارداتی است. برای استعلام قیمت تیرآهن ظفر بناب می توانید با کارشناسان آیرونید تماس حاصل کنید تا از قیمت به روز این مقطع در بازار، مطلع شوید.

قیمت تیرآهن بناب
قیمت تیرآهن ظفر بناب
قیمت تیرآهن ظفر بناب امروز

خرید تیرآهن ظفر بناب از آیرونید

علاوه بر تیرآهن ظفر بناب، مقطع تیرآهن در انواع برندها در بازار آهن آلات موجود می باشد. انتخاب مناسب از بین هر کدام از این برندها متناسب با حوزه کاری مورد نظرتان، نیازمند این است که با انواع محصولات هرکدام آشنایی داشته باشید. علاوه بر این سایز، وزن و سایر مشخصات اصلی محصولات هر برند را بدانید. بزرگترین تولیدکنندگان تیرآهن در ایران را بشناسید.

اگر به راهنمایی بیشتر برای خرید تیرآهن برای حوزه کاری موردنظرتان نیاز دارید، بهتر است که از کارشناسان و متخصصانی که در این حوزه فعالیت دارند، کمک و مشاوره دریافت کنید. متخصصان آیرونید این امکان را به طور کامل در اختیار شما قرار می دهند که از طریق دریافت مشاوره و راهنمایی، به شما کمک کنند تا بهترین و مقرون به صرفه ترین انتخاب را داشته باشد. فقط کافیست که با آن ها تماس برقرار کنید. همینطور شما می توانید قیمت تیرآهن در سایزهای مختلف را، از سایت آیرونید استعلام کنید.

0
دیدگاه شما آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند
دسترسی سریع
محصولات ما
 

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است. چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مـجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است و برای شرایط فعلی تکنولوژی مورد نیاز و کاربردهای متنوع با هـدف بهبود ابزارهـای کاربردی طراحان خلاقی و فرهنگ پیشرو در زبان فارسـی ایجاد کرد. بهبود ابزارهـای کاربردی طراحان خلاقی و فرهنگ پیشرو در زبان فارسـی ایجاد کرد.

چگونه اعتماد کنیم
آدرس دفتر مرکزی
طراحی شده در استودیو دیزاین الفبا وب
فیلترها
دسترسی
رتبه بندی
افزودن به کارت
توضیحات