سبد خرید
جدول وزن تیرآهن بال پهن

جدول وزن تیرآهن بال پهن

0
3 روز قبل
زمان تقریبی مطالعه: ( کلمات )

اگر به جدول وزن تیرآهن بال پهن نیاز دارید جای درستی هستید! چرا که قصد داریم در این مطلب درباره تیرآهن بال پهن و مواردی که باید درباره آن بدانید صحبت کنیم. پس با آیرونید، مرکز معتبر فروش تیرآهن و همکاری با سراسر ایران همراه باشید، همچنین شما می توانید برای دریافت قیمت تیرآهن بال پهن از طریق راه های ارتباطی ذکر شده در وب سایت با ما تماس بگیرید.

تیرآهن IPB= HEB, HEA یا معروف به تیر بال پهن که در بازار به نام هاش هم شناخته می شود، در دو نوع بال پهن سبک و بال پهن سنگین می باشد. بهترین پروفیل نورد شده برای ستون، تیرآهن بال پهن IPB یا قوطی مربع شکل است؛ زیرا از نظرمقاومت بهتر از مقاطع دیگر عمل میکند، علاوه بر این در اکثر شرایط اجرایی، اتصال تیر ها به راحتی روی آن ها انجام می شود.

جدول وزن تیرآهن بال پهن

جدول وزن تیرآهن بال پهن

تیرآهن ها طبق 3 استاندارد دسته بندی می شوند: تیرآهن IPE(معمولی)، تیرآهن INP و تیرآهن IPB(هاش). تیرآهن بال پهن IPB یا همان هاش (H)، تیرآهنی می باشد که در آن طول بال تیرآهن با طول جان تیرآهن برابر می باشد. تیرآهن هاش بعد از تیرآهن های معمولی IPE ابداع شد و تولید آن حاصل نوآوری و ابتکار شرکت بثهلم (Bethlehem) در تولید تیراهن می باشد. که در جهان یک اختراع مهم با کاربرد های فراوان در ساخت و ساز و صنعت به حساب می آید.

جدول وزن تیرآهن بال پهن

جدول وزن تیراهن هاش بال پهن (HEB – IPB)

تیرآهن هاش یا تیرآهن IPB که در بازار با نام تیرآهن بال پهن هم شناخته می شود، نوعی تیرآهن با بال های هم اندازه و ضخیم تر نسبت به تیرآهن های IPE و INP است. این نوع تیرآهن به دلیل شکل ظاهری شبیه به حرف H انگلیسی، به تیرآهن H هم معروف است.

بیشتر بخوانید: تیرآهن بال پهن ذوب آهن اصفهان

جدول وزن تیرآهن بال پهن

بال های ضخیم و هم اندازه، مقاومت بسیار بالا در برابر خم شدن، مناسب برای دهانه های بلند، کاربرد در سازه های سنگین از مشخصات بارز این نوع تیرآهن هستند. در ادامه جدول وزن تیرآهن بال پهن را می بینید:

سایز تیرآهن وزن یک متر (kg) وزن شاخه سبک (kg) شاخه سنگین (kg)
10 20.4 200 244
12 26.7 234 322
14 33.7 299 390
16 42.6 365 500
18 51.2 426 590
20 61.3 508 720
22 71.5 606 828
24 83.2 724 960
27 93.0 818 1075
30 103 917 1210
33 117 1060 1370
36 127 1171 1551
40 134 1260 1603
45 142 1342 1754
50 155 1860
55 171 2052
60 187 2244

مشخصات تیرآهن بال پهن:

  • تیرآهن های بال پهن به طور معمول در طول 12 متر تولید می شوند اما به طور کلی طول آن می تواند بین 8 تا 16 متر باشد.
  • تیرآهن هاش در سایز های 100 تا 1000 میلیمتر تولید می شوند.
  • این نوع تیرآهن در گریدهای ST44، ST37 و ST52 و طبق استاندارهای TDP:STN 420135، DIN 1025، EN10163_3، EN 1003400، Euronorm 53_62 تولید و عرضه می گردند.

جدول وزن تیرآهن بال پهن

جدول وزن تیرآهن اهواز

جدول وزن تیرآهن بال پهن

مقاومت تیرآهن بال پهن

مقاومت تیرآهن بال پهن بستگی به متریال و کیفیت آن دارد. اما به طور کلی، تیرآهن بال پهن به دلیل عرض بالایی که دارد، دارای مقاومت بالایی در برابر بارهای سنگین است. به طور معمول، تیرآهن بال پهن با مقاومت حدود ۲۵۰ تا ۳۵۰ مگاپاسکال در دسترس است. این مقدار مقاومت برای استفاده در بسیاری از پروژه های ساختمانی، از جمله ستون ها کافی است. با این حال،برای استفاده در پروژه هایی که نیاز به مقاومت بالاتری دارند، می توان از تیرآهن پهن با مقاومت بیشتر استفاده کرد.

به طور کلی، مقاومت تیرآهن بال پهن در مقایسه با تیرآهن معمولی بیشتر است و این ماده ساختمانی به دلیل ویژگی های خود مانند استحکام بالا، انعطاف پذیری، پایداری و قابلیت اطمینان، برای استفاده در ساختمان های بلند و پایدار بسیار مناسب است. برای دانستن مقاومت دقیق تیرآهن بال پهن، باید به جداول و مشخصات فنی تیرآهن مراجعه کرد و با توجه به نوع و ابعاد تیرآهن، مقاومت آن را بررسی کرد.

بیشتر بخوانید: تیرآهن بال پهن ذوب آهن اصفهان

انواع تیرآهن هاش

تیرآهن های بال پهن یا همان هاش دارای سه نوع سبک ، سنگین و فوق سنگین می باشند که هر کدام با نماد های زیر نمایش داده می شوند:

– تیرآهن هاش سبک : HEA یا IPBL  – دریافت قیمت تیرآهن هاش سبک

– تیرآهن هاش سنگین : HEB یا IPBV

– تیرآهن هاش فوق سنگین : HEM

تفاوت بین تیرآهن H و I چیست؟

هر دو مقطع جز دسته تیرآهن هستند اما استحکام و کاربردهای این مقاطع با هم متفاوت است، اصلی ترین تفاوت های تیرهای I و تیرهای H شکل بال های آنها است. در تیرهای I بال ها عرض کمی دارند و نسبتا کوتاه هستند. اما در تیرهای H بال های تیرها پهن است، به این نوع تیرهای سنگین هم گفته میشود. از تیرهای بال پهن میتوانیم در سازه های بلند مرتبه تر و سازه هایی که ارتقاع زیادی دارند استفاده کرد اما از تیرهای I یا معمولی تا در ارتفاع های کمتر و تنها تا 30 متر استفاده میشود.

از آنجایی که تیرهای بال پهن استحکام بیشتری دارند میتوان گفت در برابر نیروهای برشی و خمشی از مقاومت بالایی برخوردار اند. و در برابر نیروهایی جانبی که توسط سازه به آنها وارد میشود مقاومت مناسبی دارند. تئوری ها نشان داده است که تیرهای هاش بسیار کار آمد تر از انواع I هستند و تحمل بارهای بیشتری را دارند. همچنین قیمت تیرآهن هاش در مقایسه با انواع معمولی بالاتر است.

جدول وزن تیرآهن بال پهن

جدول وزن تیرآهن بال پهن

کاربردهای تیرآهن بال پهن

  1. پروژه های خاکریزی و زیرساخت های زمینی: در پروژه های سدسازی، تونل ها و توسعه زمین های خاکریزی، تیرآهن ها جهت تقویت و استحکام بخشی به زیرساخت های زمینی به کار می روند.
  2. سیستم های سقفی و زیرساخت های پوششی: تیرآهن در ساختمان ها به عنوان سیستم های سقفی و استفاده در زیرساخت های پوششی مورد استفاده قرار می گیرد.
  3. تجهیزات و ساختارهای دریایی: در صنعت دریایی، تیرآهن ها برای ساخت سازه های دریایی، بنادر و پل های عظیم و طولانی دریایی استفاده می شوند. اغلب این سازه ها نیاز به مقاومت در برابر عوامل زیست محیطی دارند.
  4. سیستم های پشتیبان: تیرآهن ها به عنوان ستون ها و اجزای پشتیبانی در سازه های مختلف نقش کلیدی دارند.
  5. پروژه های هندسی: در پروژه های هندسی مختلف مانند ساخت تونل ها، آب راه ها و دیوارهای حائل از تیرآهن به عنوان عناصر اصلی استفاده می شود.
  6. پروژه های تأسیساتی: در بسیاری از ساختمان های اداری، تجاری و مسکونی، تیرآهن ها به عنوان یکی از اجزای اساسی در سیستم های تأسیساتی مانند سیستم های HVAC (گرمایش، تهویه و تهویه مطبوع) و سیستم های برق به کار می روند.
  7. ساخت وسایل نقلیه: تیرآهن هاش در صنعت خودروسازی به عنوان یکی از اجزء اصلی در تولید وسایل نقلیه مانند قطارها، اتوبوس ها و وسایل حمل و نقل سنگین استفاده می شوند.

جدول وزن تیرآهن بال پهن

هاش اروپایی و موارد استفاده از آن

بخش عمده ای از تیرآهن های بال پهن بازار را، هاش های وارداتی تامین می کنند. تیرآهن های هاش وارداتی، روسی، اروپایی، ترکیه ای و کره ای در سایزهای مختلف جهت مصارف خاص تری مورد استفاده قرار می گیرند از جمله موارد زیر:

– صنایع سنگین و صنایع فلزی

– ساخت اسکلت های دقیق در پروژه های عمرانی

– پل سازی

– ساخت تناژهای بالای صنعتی

جدول وزن تیرآهن بال پهن

نحوه تشخیص سایز تیرآهن

جدول وزن تیرآهن بال پهن

تیرآهن بال پهن فوق سنگین

البته تیرآهن بال پهن HEB یا هاش H از نوع سنگین هاش H بوده، یعنی این تیرآهن بال پهن دارای ضخامت بیشتری نسبت به تیرآهن بال پهن HEA می باشد. دریافت قیمت تیرآهن هاش سنگین

تیرآهن بال پهن سبک و سنگین

تیرآهن اساسی ترین پروفیل ساختمانی است که بعضا در پروژه های صنعتی هم کاربرد دارد، تیر آهن به دو صورت معمولی است که با علامت اختصاری I ویا NP نوشته شده و تیر آهن بال پهن هم با علامت H و یا IPB نوشته می شود که ارتفاع و بال آن مساوی می باشد.

تیرآهن بال پهن سنگین

تیر آهن H یا هاش که نام خود را از حرف بزرگ اچ از زبان انگلیسی استقراض می کند ، قطعه ای فولادی از نورد گرم است که به طور قابل ملاحضه ای مستحکم می باشد،تیر آهن های I و H، که در ابتدا عناوین خود را از هند گرفته و امروز جهانی شده اند، بر مبنای شکل سطح مقطع هایشان نامگذاری شده اند.

جدول وزن تیرآهن بال پهن

قیمت روز تیرآهن بال پهن

به بخش میانی و اصلی تیرآهن ، “جان” و به لبه های و کناره های آن “بال” اطلاق می کنند،تیر ها برای تحمل وزن های سنگین طراحی شده اند، تیرآهن ها به عنوان یک عضو اصلی در سازه ها در قابها و شاسی های کف استفاده می شود و همچنین می توان هر جا که نیاز به تحمل بارهای اضافی بود ، روی آنها حساب کرد.

آیا تیرآهن بال پهن در مقایسه با تیرآهن های دیگر هزینه بیشتری دارد؟

تیرآهن بال پهن نسبت به برخی از تیرآهن های دیگر، هزینه ی بیشتری دارد؛ اما در مقابل، قابلیت تحمل بار بیشتری هم دارد. بنابراین، در پروژه هایی که نیاز به پشتیبانی از بارهای سنگین و وزن بالایی دارند، استفاده از تیرآهن پهن، به دلیل افزایش قابلیت تحمل بار، به صرفه تر خواهد بود.

همچنین، در برخی موارد ممکن است که هزینه ی این تیرآهن در مقایسه با تیرآهن های دیگر کمتر باشد، به خصوص در صورتی که تیرآهن بال پهن به عنوان جایگزین مناسبی برای تیرآهن های دیگر در پروژه مورد نیاز قرار گیرد. به طور کلی، هزینه ی تیرآهن بال پهن وابسته به اندازه، وزن، مقاومت و استاندارد تولید آن است.

جدول وزن تیرآهن بال پهن

خرید تیرآهن‏ های بال پهن

بسیاری از کاربران با این سوال مواجه می شوند که چگونه می توان برای خرید این تیرآهن با قیمتی مناسب و کیفیتی بی نظیر اقدام نمود؟ امروزه متاسفانه بسیاری از مراکز فروش آهن آلات، این محصول را با قیمت های نجومی به بازار عرضه می کنند. اما هیچ جای نگرانی وجود نخواهد داشت تا زمانی که فروشگاه آیرونید پا بر جای است؛ شما می توانید با مراجعه به آیرونید، برای خرید تیرآهن هاش با قیمتی باور نکردنی و کیفیت تضمینی اقدام کنید و لذت ببرید. علاوه بر آن، شما می توانید به صورت آنلاین هم از این مجموعه خرید کنید و سفارش خود را درب محل مورد نظر تحویل بگیرید.

0
دیدگاه شما آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند
دسترسی
رتبه بندی
افزودن به کارت
توضیحات