سبد خرید
نحوه خرید تیرآهن از بورس کالا

نحوه خرید تیرآهن از بورس کالا

0
1 ماه قبل
زمان تقریبی مطالعه: ( کلمات )

تیرآهن از کالاهایی است که در بورس کالا توسط کارگزاران مورد تأیید سازمان بورس و اوراق بهادار خرید و فروش می شوند. با خرید تیرآهن از بورس کالا می توانید اطمینان داشته باشید که قیمت روز تیرآهن در این بازار منطقی تر و شفاف تر از سایر مراکز خرید می باشد.

نحوه خرید تیرآهن از بورس

به صورت کلی مراحل خرید یک محصول فولادی از بازار بورس به شرح زیر می باشد:

  • مراجعه به یک کارگزاری فعال
  • ارائه مدارک مورد نیاز
  1. خرید آهن آلات به عنوان فرد حقیقی

در صورتی که شما به عنوان یک فرد حقیقی اقدام به دریافت کد مشتری کرده اید به این مدارک نیاز دارید:

  • تصویر کپی از کارت ملی خرید تیرآهن از بورس
  • تصویر کپی از صفحات شناسنامه
  • فرم درخواست کد مشتریان حقیقی که دارای اطلاعاتی از جمله شماره حساب متقاضی، آدرس، کد پستی، تلفن و … است.
  1. خرید آهن آلات به عنوان فرد حقوقی

و اگر به عنوان یک فرد حقوقی هستید به مدارکی مانند:

  • تصویر روزنامه رسمی ثبت شرکت
  • تصویر شناسنامه و کارت ملی تمامی اعضا هیئت مدیره
  • تصویر روزنامه آخرین تغییرات شرکت
  • لیست صاحبان امضا
  • لیست تمامی سهامداران بالای 10 درصد
  • ارائه شماره حساب جاری شخص حقوقی

نیاز دارید. در این حالت در تمام مدت انجام معاملات تنها اشخاص حقوقی می توانند این فرآیند را اجرا نمایند. سپس فرم درخواست کد مشتریان حقوقی که شامل اطلاعاتی نظیر آخرین ترکیب اعضای هیات مدیره، لیست سهام دارانی که بالای 10 درصد سهم دارند، صاحبان امضای مجاز، ارائه شماره حساب جاری شخص حقوقی را تکمیل شده و به کارگزاری ارائه کنید.

نکته مهم این است که معامله گران بورس کالا مدتی است فقط به اشخاص حقوقی محدود شده و اشخاص حقیقی قادر به انجام معاملات نیستند.

 

کارخانه های تولید تیرآهن

چه تیرآهنی در بورس بفروش می رسد؟ خرید تیرآهن از بورس

تعداد کارخانه های عرضه تیرآهن در بورس کالا زیاد نیست. در سال 99 کارخانه های زیر تیرآهن خود را در بورس کالا عرضه کرده اند:

  1. سبد تیرآهن نیمه سنگین سایز 20 (کارخانه فولاد البرز ایرانیان)
  2. سبد تیرآهن متوسط سایز 14 تا 18 (مجتمع ذوب آهن اصفهان)
  3. سبد تیراهن متوسط سایز 16 (کارخانه جهان فولاد غرب)
  4. سبد تیرآهن متوسط سایز 14 (گروه صنایع فولاد صبح پارسیان)
  5. سبد تیرآهن متوسط سایز 14 (مجتمع ظفر بناب)
  6. سبد تیرآهن متوسط سایز 14 تا 18 (گروه ملی صنعتی فولاد ایران)
  7. سبد تیرآهن نیمه سنگین سایز 20 تا 30 (ذوب آهن اصفهان)
  8. سبد تیرآهن نیمه سنگین سایز 20 (مجتمع فولاد ظفر بناب)
  9. سبد تیرآهن متوسط سایز 14 (کارخانه فولاد البرز ایرانیان)

 

نحوه خرید تیر آهن در بورس کالا

برای خرید تیرآهن از بورس باید ابتدا از طریق کارگزاری تدبیرگران فردا اقدام به دریافت کد بورس کالا کنید. سپس مبلغ پیش پرداخت را به حساب وکالتی بورس کالا واریز کرده و درخواست خرید خود را در سامانه اینترنتی کارگزاری بورس کالا ثبت کنید. پس از خرید محصول تا سه روزکاری بعد مبالغ را تسویه کنید. پس از تسویه با کارخانه تولید کننده و باربری برای تحویل بار هماهنگ میکنید. خرید از بورس کالا طی پنج مرحله به شرح زیر انجام می گیرد:

ثبت نام بورس کالا و گرفتن کد بورس کالا

جهت ثبت نام با کارگزاری تدبیرگران فردا تماس گرفته و فرم های ثبت نام را دریافت کنید. پس از تکمیل مدارک و پرکردن فرم ها، آنها را به کارگزاری ارسال کنید. پس طی مراحلی کد بورس کالای شما صادر میگردد. از این پس می توانید سفارشات خرید تیراهن و میلگرد و … را به کارگزاری اعلام کنید.

ثبت سفارش

جهت ثبت سفارش می توانید با استفاده از سامانه آنلاین اقدام به ثبت سفارش خرید کالا کنید. سامانه tadbir.ebgo.ir جهت ثبت سفارشات خرید بورس کالا راه اندازی شده می باشد. اطلاعیه عرضه بورس کالا را در سایت ime.co.ir چک کنید.

عرضه کنندگان کالا موظفند یک روز قبل از عرضه تا ساعت 18 برای کالاهای داخلی و 3 روز قبل برای کالاهای صادراتی، اطلاعات کالا از جمله قیمت پیشنهادی و میزان عرضه را از طریق بورس اعلام کنند. شما باید سفارش خود را تا قبل از ساعت 9 روز عرضه ثبت کرده و تایید نهایی کنید. همینطور 10 درصد از کل مبلغ خرید به عنوان پیش پرداخت در حساب وکالتی بورس کالا موجود باشد. برای ثبت سفارش کالای مورد نظر (نوع کالا، مشخصات و..) خود را انتخاب کرده و قیمت حداکثر و تناز خرید را هم مشخص میکنید.

انجام معامله

با آغاز ساعات معاملاتی و با عرضه هر کالا تمام مشخصات آن در تابلو تالار نشان داده می شود. کارگزاران به نمایندگی از شما و بر مبنای سفارش تان دستور خرید یا فروش را انجام میدهند.

تسویه مبلغ کالا

در این مرحله اگر معامله انجام نشده باشد، کارگزار پیش پرداخت شما را نهایتا تا دو روز بعد به شما باز می گرداند. اما اگر معامله انجام شده باشد، می توانید در صفحه گزارشات سامانه ایبیگو صورتحساب خود را دانلود کنید. این صورتحساب شامل هزینه قرارداد، کارمزد (0.18٪ به کارگزار، 0.06٪ به شرکت بورس کالا و 0.04٪ به سازمان بورس)، 9٪ مالیات بر ارزش افزوده و مابقی وجه است. شما هم 3 روز کاری فرصت دارید تا تسویه کنید. خرید تیرآهن از بورس

دریافت کالا

پس از این که هزینه کالا را پرداخت کردید، کارگزار با اتاق پایاپای هم تسویه می کند و مدارک تسویه را برای کارگزار فروشنده ارسال می کند. سپس تولیدکننده حواله فروش را صادر می کند.

در این مرحله خریدار می تواند با هماهنگی باربری، کالا را تحویل بگیرد. جهت خرید میلگرد و تیرآهن از بورس کالا به پروانه بهره برداری نیاز نیست. برای بعضی از کالاها از جمله ورق های فولادی و … به پروانه بهره برداری و ثبت نام در سامانه بهین یاب نیاز می باشد.

یکی دیگر از شرایط خرید از بورس کالا این است که حجم خریداری شده در تالارهای مختلف باید از یک حد مشخصی بیشتر باشد بطور مثال 20 یا 22 تن باشد. برای هر کالا ضریب مشخص و حداقل خرید وجود دارد.

مدارک لازم برای دریافت کد بورس کالا

برای ثبت نام و دریافت کد بورس کالا باید از طریق کارگزاران بورس اقدام کنید. شما می توانید از طریق کارگزاری تدبیرگران فردا اقدام به ثبت نام در بورس کالا کنید. از طریق صفحه ثبت نام در بورس کالا اقدام به دریافت و تکمیل فرم ها کنید. در صورتی که در مورد ثبت نام و خرید از بورس کالا سوال یا ابهامی دارید کارشناسان کارگزاری تدبیرگران فردا پاسخ گوی شما خواهند بود.

 

جدول وزن تیرآهن بال پهن

 

نکات خرید تیرآهن از بورس کالا

زمان عرضه محصولات صنعتی مانند تیرآهن در بورس کالا ساعت 11 است. این ساعت با توجه به دستورالعمل های بورس کالا قابل تغییر می باشد. در حال حاضر خرید تیر آهن در بورس کالا روز دوشنبه و چهارشنبه است. قیمت ها در بورس کالا به شکل رقابتی تعیین می گردد. اطلاعات عرضه محصولات فلزی و آمار معاملات تیراهن در سایت بورس کالا به آدرس www.ime.co.ir قابل مشاهده می باشد. خرید تیرآهن از بورس

در صورتی که خریدار تا مدت 3 روز کاری قرار داد را تسویه نکند به ازای هر روز تاخیر 0/25 درصد ارزش معامله را باید به عنوان جریمه به فروشنده بپردازد و این مدت تا 10 روز کاری ادامه دارد و در پایان این ده روز معامله فسخ می شود و علاوه بر لغو قرارداد خریدار باید جریمه کارمزد کارگزار فروشنده را هم بپردازد.

قیمت تیرآهن در بورس

در عرضه و تقاضا در بورس سه حالت اتفاق می افتد که قیمت میلگرد و تیرآهن را در تالار بورس آهن و فولاد تعیین میکند.

1- عرضه تیرآهن از تقاضا بیشتر می باشد. در این صورت معامله به قیمت پایه کارخانه انجام می شود. این حالت امکان دارد تولیدکننده اقدام به کاهش قیمت تیرآهن در بورس کالا کند.

2- عرضه کالا و تقاضای تیراهن یکسان اند. در این حالت هم معاملات به قیمت پایه عرضه کننده انجام می شود. اگر تقاضا کمی از عرضه بالاتر باشد، کارخانه می تواند تناژ بالاتر از میزان عرضه را بفروش برساند.

3- تقاضای خرید تیرآهن از بورس کالا بیشتر از میزان عرضه می باشد. در این حالت برای خرید بین کارگزاران رقابت اتفاق می افتد و ارائه محصول براساس قیمت پیشنهادی صورت می پذیرد. در این جا همانند مزایده، کالا متعلق به کسی خواهد بود که بیشترین قیمت را پیشنهاد داده می باشد.

کارمزد هایی که مشتری پرداخت می کند به چه صورتی است؟
• 0٫18 درصد از ارزش معامله برای کارگزار خرید تیرآهن از بورس
• 0٫06 درصد برای ارزش معامله کارمزد شرکت بورس کاال
• 0٫04 درصد برای ارزش معامله کارمزد سازمان بورس و اوراق بهادر کسر می شود.

تیرآهن چیست؟

تیرآهن به عنوان قطعه اولیه و مهم هر پروژه ساختمانی است که بیشتر در اسکلت ساختمان استفاده می شود. پروفیل شناخته شده تیرآهن سطح مقطعی I و H شکل دارند که از آلیاژهای مختلف فولادی ساخته شده می باشد. از این محصول در ساخت ساختمان های اسکلت فلزی استفاده می شود.

وظیفه اصلی این نوع از پروفیل در سازه ها، تحمل و انتقال بار وارده بر ساختمان می باشد. این قطعات بزرگ فولادی از دو بال در بالا و پایین و یک بخش میانی که به آن جان تیر می گویند، ساخته شده می باشد. تیرآهن بر اساس استانداردهای متفاوت و با توجه به شکل، اندازه و ضخامتشان به دسته های مختلفی تقسیم می شوند که هر کدام ویژگی ها و کاربردهای خاص خود را دارند.

“برای تولید تیرآهن لازم است تا در ابتدا به وسیله یک جک از نوع هیدرولیکی شمش ها را وارد کوره با دمای 1100 درجه سانتی گرادی کرد و در ردیف های مشخصی قرار داد. وقتی شمش ها درون کوره پخته شدند باید آن ها را روی رول ها قرار داد تا به سمت مرحله رافینگ بروند.

در این مرحله سه بار قطر شمش ها کاهش پیدا می کند و طول آن افزایش پیدا می کند. مرحله بعد از رافینگ یا استندها نوبت به قفسه های نورد می رسد که در این مرحله 10 الی 18 استند وجود دارند که به واسطه کالیبر مشخص می باشند. در نهایت در قسمت نورد باید از قیچی متراژ جهت بریدن محصولات در طول های مختلف استفاده شود.”

 

جدول وزن تیرآهن اهواز

معرفی بزرگترین کارخانه های تولید تیرآهن

کارخانه ذوب آهن اصفهان

کارخانه ذوب آهن اصفهان یکی از قدیمی ترین و بزرگ ترین تولیدکنندگان فولاد در ایران است که در تولید مقاطع طویل فولادی تخصص دارد. محصولات فولادی ذوب اهن اصفهان به خاطر کیفیت بالا، از محبوبیت بالایی برخوردار می باشد. سایز تیرآهن های تولیدشده در این کارخانه از سایز 12 تا 32 بوده و در 3 مدل زیر تولید می شوند:

انواع تیرآهن های کارخانه ذوب آهن اصفهان خرید تیرآهن از بورس

  • بال نیم پهن موازی استاندارد DIN 1025-5
  • تیرآهن های IPN با استاندارد DIN 1025-1
  • بال پهن موازی با استاندارد ISIRI 14484

کارخانه تیرآهن نورد آریان فولاد خرید تیرآهن از بورس

شرکت نورد آریان فولاد بزرگ ترین کارخانه خصوصی تولید مقاطع فولادی در خاورمیانه است که در بوئین زهرا واقع شده می باشد. کارخانه آریان فولاد تیرآهن های خود را مطابق با استاندارد DIN 1025-5 و در سایزهای 16 تا 27 با فولاد ST37 تولید می کند.

انواع تیرآهن های کارخانه نورد آریان فولاد

  • بال نیم پهن موازی
  • بال پهن موازی

کارخانه جهان فولاد غرب خرید تیرآهن از بورس

کارخانه جهان فولاد غرب در شهر کرمانشاه و با ظرفیت تولید 300 هزار تن فولاد ساخته شد. تیرآهن های نیم پهن IPE جهان فولاد غرب در سایز 80 تا 200 میلی متر و طول استاندارد 8 تا 18 متر تولید می شوند. این تیرآهن ها در پروژه های عمرانی، کارگاه های آهنگری و… به کار می روند. تیرآهن های عریض IPB این کارخانه در سایز 100 تا 1000 میلی متر تولید شده و در عملیات سدسازی، پل سازی، ساختمان سازی و … به کار می روند.

انواع تیر آهن های کارخانه جهان فولاد غرب

  • عریض I، ردیف IPB
  • نیم پهن I، ردیف IPE

کارخانه فولاد اهواز خرید تیرآهن از بورس

کارخانه فولاد اهواز یکی از تولید کنندگان تیرآهن، در نزدیکی شهر اهواز واقع شده و تیرآهن 14 و 16 اهواز در سبد محصولات این کارخانه قرار دارند. از مزایای تیرآهن های تولیدی شرکت فولاد اهواز که آن را از سایر کارخانه های تولیدکننده تیرآهن متمایز می کند، امکان برش در اندازه های سفارشی می باشد.

کارخانه شاهین بناب خرید تیرآهن از بورس

کارخانه شاهین بناب یکی از زیرمجموعه های هلدینگ فولاد بناب بوده می باشد. این کارخانه انواع تیرآهن های بال نیم پهن موازی و نیمه سبک را در سایزهای مختلف و با گرید st37 تولید می کند.

کارخانه تیراهن فایکو خرید تیرآهن از بورس

کارخانه البرز ایرانیان مجهز به خط تولید تیرآهن های IPE و INP است که در استان مازندران راه اندازی شده می باشد.. مجتمع فولاد فایکو توان تولید تیرآهن در سایزهای 14 تا 26 را داراست.

کارخانه فولاد ناب تبریز خرید تیرآهن از بورس

شرکت فولاد ناب تبریز با سرمایه گذاری دو کشور ایران و ترکیه در سال 1384 در تبریز تأسیس شد و تیرآهن یکی از محصولات اصلی این کارخانه است که در سایزهای مختلف تولید می شود. تمامی این تیرآهن ها در سایزهای 14، 16 و 18 و در گریدهای st37،st44،st52 تولید می شوند.

انواع تیرآهن های کارخانه فولاد ناب تبریز

  • تیرآهن طبق استاندارد ISIRI 16348
  • استاندارد ISIRI 1791
  • استاندارد DIN EN 10056-1 :1998
  • استاندارد GOST 8510:1986

گروه ملی صنعتی فولاد ایران خرید تیرآهن از بورس

این شرکت در سال 1351 در اهواز تأسیس و دارای چند کارخانه با محصولات متنوع می باشد.

کارخانه پروفیل صنعت ماهان خرید تیرآهن از بورس

شرکت پروفیل ماهان جهت تولید انواع لوله، تیرآهن و نبشی در سال 1389 در تهران آغاز به کار کرد. تیرآهن 14 صنعت ماهان، تیرآهن 16 صنعت ماهان و تیرآهن 18 صنعت ماهان ازجمله محصولات تولیدی این کارخانه هستند.

کارخانه نورد فولاد یزد احرامیان

کارخانه فولاد احرامیان یزد بیش از سه دهه است که نیاز بازار داخلی فولاد کشور را تأمین کرده و ساخت مقاطع اقتصادی یکی از ویژگی های بارز محصولات این مجموعه می باشد. انواع تیرآهن های فولاد یزد طبق استانداردهای IPE، INP و IPB تولید می گردند.

مجتمع فولاد ظفر بناب

مجتمع فولاد ظفر بناب در سال 1386 باهدف تولید میلگرد در سایزهای مختلف تأسیس شد و در سال 1396 هم واحد تولید تیرآهن در این کارخانه آغاز به فعالیت کرد. در حال حاضر تیرآهن بناب با استاندارد IPE و در سایز 14 تولید می شوند. خرید تیرآهن از بورس

خرید تیرآهن کارخانه های معتبر از آیرونید با بالاترین کیفیت و به صورت مستقیم

در حوزه ساخت و ساز و صنایع فلزی، تیرآهن یکی از مهمترین مواد ساختمانی است که برای انجام پروژه های ساختمانی و عمرانی به آن نیاز داریم. انتخاب تیرآهن با کیفیت و استاندارد از کارخانه های معتبر و با تجربه، امری حیاتی و ضروری است تا اطمینان داشته باشیم کار ساختمانی ما از نظر کیفیت و ایمنی بهترین حالت را دارد.

یکی از گروه های معتبر و با سابقه در تامین تیرآهن، آیرونید است. آیرونید با سال ها تجربه در زمینه تامین انواع تیرآهن، به یکی از برترین و پیشروترین شرکت ها در این صنعت تبدیل شده است. این گروه با داشتن تجهیزات پیشرفته و تیم متخصص و متعهد، تیرآهن با کیفیت و استاندارد بالا را تامین می کند.

خرید تیرآهن از آیرونید به معنای دستیابی به محصولات با بالاترین کیفیت و به صورت مستقیم از تولید کننده است. با خرید مستقیم از آیرونید، شما از واسطه های میانی صرفه جویی می کنید و قیمت مناسب تری برای محصولات خود دریافت می کنید. خرید تیرآهن از بورس

این روش باعث می شود که شما از تضمین کیفیت و اصالت محصولات خود اطمینان داشته باشید. اگر به دنبال خرید تیرآهن با بالاترین کیفیت و به صورت مستقیم از کارخانه های معتبر هستید، به کارخانه آیرونید مراجعه کنید و از تجربه بی نظیر خرید از یکی از بهترین تامین کنندگان تیرآهن در کشور بهره مند شوید.

برای دریافت قیمت روز تیرآهن هاش سبک – سنگین – لانه زنبوری و … همین حالا از طریق راه های ارتباطی ذکر شده تماس حاصل فرمایید.

0
دیدگاه شما آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند
دسترسی سریع
آیرونید، مرکز بزرگ فروش انواع آهن آلات در ایران است که تیرآهن، میلگرد، نبشی، پروفیل، ورق، فنس و … را با بهترین کیفیت و قیمت از کارخانه های تولید کننده مطرح، تامین می کند. این مجموعه سال هاست که فعالیت حرفه ای خود را ادامه داده و توانسته رضایت افراد بسیاری را جلب کند. برای اطلاعات بیشتر و خرید آهن آلات همین حالا با ما تماس بگیرید.
چگونه اعتماد کنیم
آدرس دفتر مرکزی
طراحی شده در استودیو دیزاین الفبا وب
فیلترها
دسترسی
رتبه بندی
افزودن به کارت
توضیحات