سبد خرید
سیم خاردار تبری

سیم خاردار تبری

0
2 روز قبل
زمان تقریبی مطالعه: ( کلمات )

سیم خاردار تبری چیست و چه انواعی دارد؟ کاربرد و مزایای آن چیست؟ سیم خاردار تیغی که با نام سیم خاردار تبری هم شناخته می شود، یکی از انواع سیم خاردار است که به واسطه لبه های تیز عملکرد بالایی در موارد حفاظتی دارد. این نوع سیم خاردار از ورق گالوانیزه تولید می شود.

طراحی سیم خاردار تیغی باعث می شود که برخوردن یا عبور از آن بسیار مشکل باشد و به عنوان یک عامل موثر در جلوگیری از دسترسی غیرمجاز به محدوده مورد نظر عمل کند. این نوع سیم ابتدا به عنوان ابزاری نظامی برای محدود کردن حرکت نیروهای پیاده نظام به وجود آمد و اکنون به طور گسترده تری در امور امنیتی مورد استفاده قرار می گیرد.

سیم خاردار یکی از محصولات مورد نیاز در صنایع مختلف است که در مجموعه آیرونید با بهترین قیمت و کیفیت بالا عرضه می شود. این محصول از دو دسته سیم خاردار خطی و حلقوی، تیغی سوزنی و تیغی تبری گالوانیزه تشکیل شده است و به دلیل کاربردهای گسترده اش، طرفداران بسیار زیادی دارد. برای دریافت قیمت سیم خاردار تبری همین حالا از طریق راه های ارتباطی ذکر شده در سایت تماس بگیرید.

کاربرد اصلی سیم خاردار تیغی یا تبری ارائه امنیت به مناطقی است که نیاز به سطح بالاتری از حفاظت دارند. بعضی از کاربردهای معمول عبارتند از:

  • کنترل مناطق مرزی کشور
  • حفاظت اطراف مناطق نظامی، ادارات و ساختمان های حساس دولتی
  • مرزبندی مجتمع های صنعتی، نیروگاه ها و مناطق زیربنایی حیاتی

استحکام، کیفیت ساخت و حفاظت بالا با این فراورده، آن را به گزینه ای مناسب برای مکان هایی تبدیل می کند که نیاز به حداکثر امنیت دارند. با این حال، به خاطر احتمال بروز آسیب، انواع سیم خاردار تیغی به طور معمول در مکان هایی با دسترسی کنترل شده و در ارتفاع مورد استفاده قرار می گیرد تا ریسک آسیب برای کارکنان مجاز به حداقل رسانده شود.

 

سیم خاردار تبری چیست؟

سیم خاردار تبری معمولاً شامل دو سیم طولی است که به یکدیگر تابیده شده و کابل را تشکیل می دهند. سیم های خاردار به دور هر دو یا هر دو سیم کابل در فواصل زمانی معین پیچیده می شوند. انواع سیم خاردار بسیار زیاد است، کابل های یک یا دوتایی، گرد، نیمه گرد یا مسطح و دارای طیفی از گیج ها هستند.

کابل دوتایی پیچ خورده استحکام بیشتری را فراهم می کند و اجازه انقباض و انبساط را بدون شکستگی می دهد. خارها به منظور ایجاد نقاط تیزتر به صورت مورب بریده می شوند. آن ها امکان دارد از یک یا دو قطعه (دو یا چهار نقطه) تشکیل شده باشند و به طور کلی در فواصل 10 تا 13 سانتی متر فاصله دارند.

سیم خاردار خطی تبری

سیم خاردار خطی تبری دارای امنیت بیشتری است. یک مفتول در مرکز قرار گرفته و تیغه های به شکل تبر روی محور اصلی آن پرس می شوند.

سیم خاردار تبری حلقوی

سیم خاردار تبری نوع دیگری از سیم خاردار حلقوی بوده که قطر مفتول آن معمولا 2.5 میلیمتر پرکربن است و ورق گالوانیزه پانچ شده، به عنوان تیغ دور آن پرس می شود.  سیم خاردار تبری یکی از سیم خاردارهای پرکاربرد در سراسر جهان می باشد. این نوع از محصول دارای دو اسم دیگر ریزری و لیزری هم است.

در رابطه با ظاهر این سیم خاردار باید بگوییم که روی مفتول هایی از نوع پرکربن، تیغه های گالوانیزه، قرار گرفته و پرس می شوند. از این سیم در مناطق نظامی، حصارکشی زمین های کشاورزی، باغ ها و… مورد استفاده قرار می گیرد.

روش تولید سیم خاردار تبری

این محصول، از مفتول هایی با قطر 2.5 میلی متر و با جنس مفتول پرکربن تولید می شود. ضخامت خارهای آن 0.5 میلی متر می باشد. معمولا از جنس گالونیزه تهیه می شود. از آنجایی که جنس گالوانیزه دارد، مقاومت آن هم در آب و هوای مرطوب و یا دمای فشار بالا زیاد می باشد.

ابتدا شمش های فولادی را گرم می کنند. بعد از طریق رول های شیاردار، به مسیر خود ادامه می دهند. گرم می شوند، سپس توسط غلتک ها، جهت تولید میله های سیمی به مسیر ادامه می دهند. روغن کاری شده و کاهش قطر پیدا می کنند.وقتی سیم طی این مسیر تولید می شود، ساختاری سفت دارد. بنابراین باید آنیلینگ شود. گالوانیزه یعنی سیم را در نمک مذاب، سرب یا کوره نیتروژن حرارت می دهند. این فرآیند، انعطاف پذیری آن را افزایش می دهد.

یعد از گالوانیزه شدن سیم، آن را توسط دستگاه سیم خاردار، رزوه می کنند. دو سیم را وارد دستگاه می کنند، آن ها را بهم می تابند، یک کابل را تولید می کنند. بعد یک سیم از بخش جانبی وارد می شود، دستگاه آن را دور کابل چرخانده، آن را به صورت زاویه ای برش داده، تا خارها تولید شوند.

روش جرمگیری سیم خاردار تبری

زمانی که یک پوشش اکسید آهن به محصول داده بودیم باید آن را برداریم. شیوه های زیادی برای اینکار وجود دارد.

  1. آن را در یک اسید داغ و کمی رقیق قرار دهیم.
  2. میله سیم را بین یک چرخ به جلو و عقب حرکت دهیم.
  3. در این روش روی محصول را ذرات ماسه، اکسید آلومینیوم یا شات چدن بپاشید.

بعد از اجرای هر کدام از این روش ها، میله سیم را با آهک، بوراکس یا فسفات می پوشانند. این کار هر نوع اسیدی را از بین برده و مانع از زنگ زدن آن می شود. سپس میله را روغنکاری می کنند.

 

سیم خاردار تبری تخت

این نوع از سیم خاردار، به شکل حلقه های تخت، تولید می شود. جهت افزایش امنیت نرده های امنیتی، فنس باغی، گیت های امنیتی، دیوارهای پیش ساخته و..به کار میرود. در بخش بعد با کاربردها و مزایای این محصول آشنا می شویم.

کاربرد سیم خاردار تبری تخت

  1. اگر بخواهیم امنیت بیشتری ایجاد کنیم می توانیم؛ آن را در بخش فوقانی توری مش جوشی، نصب کنیم.
  2. این نوع سیم خاردار به صورت مستقیم روی دیوار نصب می شود.
  3. این نوع سیم خاردار میتواند روی نرده یا حصار امنیتی مد نظر نصب شود.

مزایای سیم خاردار تبری تخت

  1. اگر استاندارد خاصی برای نصب سیم خاردار نیاز نباشد، این نوع سیم خاردار گزینه خوبی می باشد.
  2. این نوع سیم خاردار ظاهر مرتب و مناسبی دارد.
  3. این سیم خاردار برجستگی های نامتناسب ندارد.
  4. برای مناطقی در شهر که رفت و آمد زیادی هم دارند مناسب می باشد.
  5. نصب بسیار آسانی دارد.
  6. از آنجایی که برای تولید آن به مفتول کمتری نیاز داریم، یک گزینه مناسب برای سیم خاردار تبری حلقوی می باشد.
  7. به افرادی که از کنارش عبور کنند آسیبی نمی رساند.
  8. برای فضاهای محدود یک انتخاب بسیار مناسب می باشد.

انواع سیم خاردار تبری

سیم خاردار تبری به سه شکل حلقوی، خطی و تخت تقسیم می شوند. نوع حلقوی آن مدل پر کاربرد آن است که به صورت دایره ای در محل نصب می شوند. این مدل که در دنیا به لیزری هم معروف است به خاطر فاصله منظم و به شکل تبری که تیغه های آن روی محوری اصلی دارند در زندان ها و مرز ها بیشترین استفاده را دارند.

سیم خاردار تبری خطی نوعی است که بخش مفتولی آن در مرکز قرار میگیرد و تیغه های آن بر روی محور مرکزی قرار میگیرند. این مدل نسبت به دیگر مدل ها استفاده های متفاوتی دارد. سیم خاردار تخت همانطور که از نامش پیداست به صورت صاف و تخت طراحی شده.

برای همین می توان آن را مستقیم بر روی دیوار و نرده های امنیتی نصب کرد. به غیر از جنس و نوع کابل ها سیم خاردار تبری از نظر شکل تیغه هم دسته بندی می شود. که این دسته بندی به شرح زیر می باشد:

سیم خاردار تبری تیغه بلند

از این نوع تیغه در مکان های بسیار مهم مانند زندان ها مورد استفاده قرار می گیرد. چون به خاطر بلند بودن تیغه ها امنیت آن ها بسیار بالا است و عبور از آن ها به هیچ وجه امکان پذیر نیست.

سیم خاردار تبری تیغه متوسط

تیغه متوسط ها با همان ابعاد تیغه کوتاه ها تولید می شوند. اما دارای نوک تیغه تیز تری هستند برای همین به آن ها تیغه متوسط می گویند.

سیم خاردار تبری تیغه کوتاه

این نوع سیم خاردار به خاطر تیغه های کوتاهی که بر روی کابل های آن وجود دارد بیشتر در امور نظامی و امنیتی مورد استفاده قرار می گیرد. اما هم اکنون استفاده از آن کمتر شده.

سیم خاردار تبری تیغه اشک

تیغه اشک یک شکلی میان بلند و متوسط می باشد. امنیتی مشابه با تیغه متوسط دارد و قیمت آن نسبت به تیغه بلند بسیار مناسب تر می باشد.

سیم خاردار تبری تیغه قلاب ماهی

این نوع تیغه مانند قلاب ماهیگیری طراحی شده. یک طرف آن نوک تیر و طرف دیگر آن مانند یک گیره می باشد. برای همین این تیغه دارای زاویه زیادی می باشد.

برای خرید انواع سیم خاردار و دریافت قیمت سیم خاردار از طریق راه های ارتباطی ذکر شده در وب سایت با ما تماس حاصل فرمایید.

جنس سیم خاردار تبری

  1. این سیم گاهی از روکش گالوانیزه گرم تهیه می شود.
  2. این نوع سیم خاردار گاهی روکش روی یا آلومینیوم دارد.
  3. گاهی با روکش پلیمر یا PVC تهیه می شود.
  4. گاهی از فولاد ضد زنگ تهیه می شود.

روش نصب سیم خاردار تبری

نصب سیم خاردار برای ایجاد امنیت در محیط ها و ممانعت از ورود افراد ناخواسته یا حیوانات به مکان های مختلف بسیار مهم می باشد. روش نصب سیم خاردار بستگی به نوع و کاربرد آن دارد. در اینجا به چند نمونه از روش های نصب سیم خاردار می پردازیم.

نصب سیم خاردار روی دیوار

برای نصب سیم خاردار روی دیوار، می توانید از پایه های نگهدارنده سیم خاردار استفاده کنید. این پایه ها معمولاً از لوله های پروفیل یا نبشی ساخته می شوند. آن ها را به شکل “V” روی دیوار نصب کنید و سپس سیم خاردار را بر روی آن ها نصب کنید. نصب سیم خاردار روی دیوار به وسیله جوشکاری یا پیچ و مهره انجام می شود.

نصب سیم خاردار حلقوی

نصب سیم خاردار حلقوی نسبت به نصب سیم خاردار خطی ساده تر می باشد. برای نصب این نوع سیم خاردار، ابتدا دسته های مناسب را در مکان مورد نظر بر روی پایه ها قرار دهید. سپس سیم خاردار را بکشید و بر روی دسته ها قرار دهید. سیم خاردار حلقوی به کمک چفت و بست به دسته ها متصل می شود. این روش نسبت به نصب نظامی و دیپلمات به صورت مختصر و ایمن تر انجام می شود.

نصب سیم خاردار خطی

برای نصب سیم خاردار خطی، ابتدا باید مکان مورد نظر را اندازه گیری کنید و سپس طراحی نصب سیم خاردار را انجام دهید. ابتدا محل های مورد نظر برای نصب توری حصاری و سیم خاردار را علامت گذاری کنید. سپس از انتهای توری حصاری سیم ها را روی پایه ها باز کنید و به ارتفاع تعیین شده ادامه دهید. در پایان نصب، بست های سیم خاردار را به صورت محکم بچسبانید.

مقاومت در نصب این محصول بسیار مهم است تا با هر تغییرات آب و هوا یا باد، نصب سیم خاردار ایمن باقی بماند.

خرید انواع سیم خاردار از آیرونید

شرکت آیرونید یکی از برترین شرکت های فروش انواع سیم خاردار، حصار و فنس در ایران می باشد. این شرکت با بیش از ۳۰ سال سابقه درخشان، توانسته است با ارائه محصولات با کیفیت و برنامه ریزی صحیح، جایگاه برتری در صنعت حصارکشی را به دست آورد.

محصولات شرکت آیرونید شامل انواع سیم خاردار تبری، حصار شلنگی، حصار شاخه ای، توری حصاری، فنس کششی و فنس دکوراتیو می شود. تمامی محصولات این شرکت از مواد اولیه با کیفیت و با رعایت استانداردهای ملی و بین المللی تولید شده اند و با توجه به نیازهای مختلف مشتریان در بازار قرار گرفته اند.

در طول سال ها، شرکت آیرونید توانسته است با بهره گیری از تجربه و دانش فنی متخصصان خود، بهبود فرآیندهای تولید و کیفیت محصولات خود را بهبود بخشد. بنابراین، این شرکت می تواند به عنوان یکی از بهترین گزینه ها در صنعت حصارکشی برای تامین نیازهای مشتریان به صورت حرفه ای و با کیفیت عالی معرفی شود.

برای ثبت سفارش از طریق راه های ارتباطی ذکر شده در سایت با ما تماس بگیرید.

0
دیدگاه شما آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند
دسترسی
رتبه بندی
افزودن به کارت
توضیحات