سبد خرید
مزایای استفاده از سیم خاردار

مزایای استفاده از سیم خاردار

0
2 ماه قبل
زمان تقریبی مطالعه: ( کلمات )

مزایای استفاده از سیم خاردار چیست؟ چرا باید از سیم خاردار استفاده کنیم؟ قیمت سیم خاردار چقدر است؟ بر چه اساسی می توان انواع سیم خاردار را برای یک فضا مشخص کرد؟ در این بخش از سایت آیرونید فروشنده و تامین کننده انواع سیم خاردار شما را راهنمایی خواهیم کرد تا با این محصول آشنا شده، مزایای آن را درک کنید و قیمت آن را دریافت نمایید.

سیم خاردار چیست؟

سیم خاردار یکی از محبوب ترین و پرکاربردترین ابزارآلات حفاظتی به حساب می آید. قدمت این ابزار شاید بیشتر از بسیاری از محصولات فلزی دیگر باشد و در زمان های مختلفی مثل جنگ ها نقش مهمی را ایفا کرده است.

سیم خاردار تغییرات بسیار کمی را تجربه کرده و همچنان در حفاظت از محیط های مختلف، از زمین های کشاورزی تا پایگاه های نظامی عضو جدا نشدنی برنامه های حفاظتی می باشند. مزایای استفاده از سیم خاردار به علت قیمت مناسب و آسان بودن نصب، نه تنها در چند دهه گذشته کاهش نیافته، بلکه روز به روز در حال افزایش می باشد.

سیم خاردارها بر خلاف ظاهر ساده ای که دارند دارای انواع سیم خاردار و استانداردهای مختلفی می باشند و این موضوع باعث تنوع در قیمت سیم خاردار می شود. این تنوع همینطور کاربرد سیم خاردار را با توجه به نوع و استاندارد آن تغییر می دهد و هنگام انتخاب این محصول برای سازه و محیط مورد نظر خود باید با توجه به سطح امنیت مورد نیاز، محصولی مناسب از نظر جنس و قیمت را انتخاب کنید.

مزایای استفاده از سیم خاردار زنگ نزن بودن، مقاومت و استحکام بالا در شرایط آب و هوایی مختلف، قیمت پایین تر، سهولت و سرعت تولید بالاتر، به عنوان جایگزین مناسب برای حصارهای چوبی و سنگی شناخته شده و کاربرد گسترده ای در دنیا پیدا کرده می باشد.

سیم خاردار، با پیچاندن قطعات سیم فولادی سخت تولید می شود. این سیم ها با فاصله‌ های معینی تولید و در بازار عرضه می شوند. از مهم ‌ترین ویژگی‌ و مزایای استفاده از سیم خاردار می‌ توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ضد زنگ بودن محصول
  • مقاومت و استحکام بالا در شرایط آب و هوایی متفاوت
  • پایین بودن قیمت سیم خاردار
  • آسان بودن و سرعت تولید بالا

کاربرد و مزایای استفاده از سیم خاردار

همانطور که در مقاله راهنمای خرید سیم خاردار اشاره کردیم، سیم خاردار دارای انواع مختلفی است و به طور کلی به دو دسته سیم خاردار خطی و حلقوی تقسیم می شود. در صورتی که سیم خاردار در یک خط و به صورت صاف نصب شود، سیم خاردار خطی است. اما در صورتی که شیوه نصب آن به صورت حلقه های متوالی در محل حصارکشی باشد، به آن سیم خاردار حلقوی می گویند.

سیم خاردار از اواخر قرن 19 میلادی تا امروز کاربرد داشته ولی بیشترین کاربرد سیم خاردار در صنعت کشاورزی و نظامی می باشد. این محصول به سادگی با پیچاندن قطعات سیم فولادی سخت در طول سیم و در نقاط مختلف با فواصل تعیین شده، تولید می شود.

مهار کردن

یکی مزایای استفاده از سیم خاردار مهار کردن می باشد. به این معنی که سیم خاردار برای جلوگیری از عبور حیوانات و انسان ها کاربرد دارد. در اطراف زندان ها استفاده از این محصول برای محبوس نگه داشتن زندانیان ضروری می باشد. همینطور برای جلوگیری از ورود، آسیب یا حمله حیوانات به مزارع کشاورزی، از سیم خاردار استفاده می شود.

در گذشته به این منظور از چوب یا سنگ برای ایجاد حصار در اطراف زمین های کشاورزی استفاده می شد که نسبت به سیم خاردار هزینه های بیشتری داشت. به منظور نگهداری از حیوانات اهلی در زمین ها هم از این نوع سیم استفاده می شود. انواع برق دار سیم خاردار هم در چنین مواردی کاربرد دارند که امنیت بالاتری را باعث می شوند.

حفاظت و ایجاد امنیت

کشیدن سیم خاردار اطراف هر محوطه ای فارغ از مساحت آن می تواند مانع ورود اشخاص و حیوانات شود. برای مثال در زمین های کشت سبزیجات و یا انواع گل ها و یا باغ های شخصی چنین کاربردی ضرورت پیدا می کند. سیم خاردار برای دور باغ و زمین کشاورزی و … متداول ترین نوع سیم خاردار است.

بخش بندی کردن

استفاده از سیم خاردار راه مناسبی برای بخش بندی و تقسیم اراضی در تمام دنیا محسوب می شود و این مورد جز و مهمترین مزایای استفاده از سیم خاردار شناخته می شود. مرزبندی میان کشورها نمونه ای بارز از کاربرد آن می باشد. بدون این کار یافتن مرز بین کشور ها یا زمین های کشاورزی کار دشواری به نظر می رسد.

مانع

سیم خاردار حتی در زمانی که درون محوطه چیزی برای محافظت کردن وجود نداشته باشد هم کاربرد دارد. برای مثال به این علت که استفاده از سیم خاردار اقتصادی است، برای منع عبور و مرور در طول ریل های راه آهن کشیده می شود.

کاربرد نظامی

سیم خاردار کاربرد بسیار وسیع نظامی دارد. دورتا دور مرز تمام کشورها سیم خاردار کشیده می شود. این کار ساده ترین روشی است که توسط آن می توان شرایط نظامی را شبیه سازی کرد.

استفاده از سیم خاردار باعث می شود در صورت حمله نظامی دشمن، عملیات آن ها به آهستگی صورت بگیرد تا جایی که فرصت دفاع وجود داشته باشد. همینطور برای افزایش مهارت های افراد در مراکز آموزشی نظامی این محصول مورد استفاده قرار می گیرد و با توجه به نیاز و مکان مورد نظر، از انواع مختلف سیم خاردار استفاده می شود.

نصب آسان

حصارهای سیم خاردار یک ابزار ضروری برای بقا برای افرادی است که مایلند از زمین خود در برابر مزاحمان ناخواسته محافظت کنند. نصب آن بر روی اکثر پروژه ها آسان است و آن را به گزینه ای عالی برای حصارکشی کوتاه مدت یا بلند مدت تبدیل می کند. سیم در اندازه های مختلف وجود دارد و به راحتی نصب می شود. پس می توان نصب آسان را هم از مهمترین مزایای استفاده از سیم خاردار دانست.

دو نوع سیم خاردار وجود دارد، سیم خاردار خطی و سیم خاردار حلقوی. توجه به این نکته مهم است که هاگ وایر (سیم خاردار) درشت تر از سیم صاف است و هنگام نصب اجازه می دهد هوای بیشتری از آن عبور کند، که می تواند گیاهان را در اطراف آن رشد دهد. در صورت لزوم، حذف آن هم آسان می باشد.

استفاده از آن در مناطق مسکونی و تجاری آسان است چون نیازی به پست ندارد. این یک انتخاب حصارکشی آزمایش شده برای املاک روستایی با کمتر از یک هکتار فضا می باشد. این محصول بادوام است و سالیان سال دوام خواهد آورد!

حصار کشی یک منطقه برای نگه داشتن حیوانات در داخل یا خارج

سیم خاردار روشی مقرون به صرفه و کارآمد برای نگهداری حیوانات شماست. در حالی که اغلب می توانید سیم جیبی ارزان قیمتی بخرید که به طور معمول می شکند یا از هم جدا می شود، سیم خاردار با ماندگاری بیشتر و باکیفیت تر حتی در برابر ماجراجوترین حیوانات هم مقاومت می کند.

خارهای تیز بالای سیم هر حیوانی را که بخواهد از آن عبور کند باعث آسیب دیده شدن می شود. با کمک سیم خاردار در انتهای حصار، حیوانات کمتر می توانند به سرعت از حصار عبور کرده و در خارج از منطقه تعیین شده خود سرگردان شوند. این مفید است چون حیوانات اگر نتوانند آزادانه در اطراف پرسه بزنند، احتمال مرگ یا آسیب کمتری دارند.

مناطق نظامی

در طول جنگ داخلی آمریکا، یکی از بدنام ترین سلاح های مورد استفاده، سیم خاردار بود. آنها در موقعیت های نظامی مورد استفاده قرار می گرفتند، چون می توان آن ها را در یک الگو در سراسر مزارع و سایر فضاهای باز قرار داد تا مانعی ناخوشایند یا غیرقابل عبور ایجاد کند.

از آن زمان به بعد برای ایفای نقش تهاجمی در میدان جنگ اصلاح شد. سیم خاردار که برای کند کردن پیشرفت حرکت نیروها یا وسایل نقلیه استفاده می شود، دشمنان را مجبور می کند تا رویکرد محتاطانه تری داشته باشند تا از آسیب دیدن جلوگیری کنند.

نجات جان ها در طول جنگ داخلی

از مزایای استفاده از سیم خاردار این است که در طول جنگ داخلی، سیم خاردار جان مردم را نجات داد و به برقراری صلح کمک کرد. این حصار سال ها قبل از جنگ در اطراف بوده و برای مصارف کشاورزی استفاده می شده می باشد. با این حال، تا زمانی که ارتش اتحادیه یک محموله سیم کنفدراسیون را دستگیر کرد، متوجه نشدند که این می تواند راهی برای کمک به خود باشد.

ایجاد احساس امنیت

امنیت یکی از ضروری ترین چیزها در زندگی انسان می باشد. در میان بسیاری از اوقات دشواری که در زندگی تجربه می کنیم، احساس امنیت و اطمینان را به ما می دهد.

خانه های ما معمولاً مکانی در نظر گرفته می شوند که در آن احساس امنیت می کنیم، و نرده های سیم خاردار امکان دارد باعث ایجاد این احساس شوند. بسیاری از شهروندان روستایی دقیقاً برای همین در اطراف ملک خود حصارهای سیم خاردار دارند.

مقرون به صرفه در مقایسه با سایر گزینه های حصار

حصار سیم خاردار ماده ای بادوام و ارزان برای نگهداری حیوانات در مزارع می باشد. این یک گزینه از مزایای استفاده از سیم خاردار است که بیش از 140 سال است که استفاده می شود و قیمت سیم خاردار کمتری نسبت به سایر موادی که امکان دارد در نظر بگیرید می باشد.

می توانید سیم خاردار را به صورت پایی خریداری کنید یا آن را به صورت قرقره ای خریداری کنید.حمل و نقل آن ها هم آسان است، چون تاشو و جمع و جور می باشد.

ماندگاری طولانی

ماندگاری طولانی یکی دیگر از مزایای استفاده از سیم خاردار می باشد. اگر می خواهید در طولانی مدت در زمان و هزینه خود صرفه جویی کنید، نصب حصار سیم خاردار راه حل موجود می باشد.

هزینه نگهداری کم

سیم خاردار جایگزین بسیار خوبی برای زنجیر است چون هزینه نگهداری پایینی دارد و می توان آن را در مدت زمان مشابهی نصب کرد. این به این علت است که می توان آن را حذف کرد و دوباره استفاده کرد، در حالی که پیوند زنجیره ای باید در صورت نیاز جایگزین شود. حلقه زنجیر هم از سیم خاردار گران تر می باشد. بنابراین نگهداری کم و جایگزین ارزان تر یکی از مزایای سیم خاردار است

سایت های ساختمانی

در حصارهای حاشیه ای از سیم خاردار استفاده می شود تا به عنوان مانعی برای رهگذران عمل کند. حصارهای سیم خاردار اغلب در سایت های ساختمانی دیده می شوند که با کمک خواص طبیعی سیم ساخته می شوند. یک خار به سمت پایین یک رشته سیم داده می شود که در صورت لمس کردن توسط شخص در لباس فرد گیر می کند.

دکوراسیون در باغ

حصارهای سیم خاردار معمولاً به عنوان حصار محیطی برای جلوگیری از سرگردانی دام از ملک استفاده می شود. اما آنها همینطور می توانند یک دکوراسیون زیبا در باغ باشند! پس این مورد را هم به مزایای استفاده از سیم خاردار اضافه می کنیم.

بهترین راه برای استفاده از حصار سیم خاردار در حیاط، استفاده از آن به عنوان سنگ زنی برای نگهداری گل و گیاهان گلدانی می باشد. این یک بعد به باغ شما اضافه می کند و حتی می تواند به عنوان یک منطقه اضافی خدمت کند.

 

سیم خاردار اسرائیلی

نحوه نصب سیم خاردار

شاید با خود فکر کنید که روش نصب سیم خاردار کار دشواری نیست و به راحتی می توان آن را انجام داد، اما نصب سیم خاردار نیازمند دقت و توجه بسیار زیادی است. وگرنه ممکن است به خودتان صدمه بزنید یا سیم خاردار را آن طور که باید نتوانید نصب کنید. آن وقت سیم خاردار برای شما فایده ای نخواهد داشت و فارغ از هزینه های مجدد، باید دوباره برای باز کردن و نصب آن زمان بگذارید.

قبل از اینکه فرآیند نصب را شروع کنید، لوازم و لباس های ایمنی خود را بپوشید. چکمه، دستکش، عینک و لباس ایمنی از جمله مواردی است که می تواند خیال شما را برای شروع نصب سیم خاردار راحت کند. بعد از رعایت ایمنی، باید نقشه  قسمتی که قرار است سیم خاردار بکشید را طراحی کنید.

حالا نوبت به سخت ترین جای کار یعنی ایجاد یک بست محکم برای کار گذاشتن سیم خاردار رسیدید. بست را باید محکم و قوی طراحی کنید تا دوام داشته باشند. برای انجام این کار هم می توانید میله ها را با توجه به انعطاف پذیری و مقاومت فنس ها انتخاب کنید.
در مرحله  آخر هم باید با دقت از انتهای میله تا جایی که می خواهید، سیم خاردار را بکشید و فرآیند نصب را کامل نمایید.

قیمت سیم خاردار

قیمت سیم خاردار با توجه به ضخامت مفتول و ضخامت و نوع خار و نوع سیم متفاوت است. هنگام خرید سیم خاردار باید به کاربرد آن توجه داشت تا بتوانیم با کمترین هزینه انتخاب بهتری داشته باشیم.

از بین انواع مختلف سیم خاردار، سیم خاردارهای خطی قیمت پایین تری دارند. قیمت سیم خاردار خطی به سیم خاردار حلقوی سوزنی با قطر 60 نزدیک تر است.

سیم خاردار تبری از آنجا که شکل تیغه ها تبری شکل است قیمت بالاتری در مقایسه با سیم های حلقوی سوزنی دارند. همچنین سیم خاردارهایی از جنس گالوانیزه گرانتر از انواع دیگر سیم خاردار هستند.

خرید انواع سیم خاردار با بالاترین کیفیت از آیرونید

آیا به دنبال سیم خاردار با کیفیت بالا هستید؟ آیرونید با سال ها تجربه در تولید سیم خاردار، بهترین گزینه برای شماست. با استفاده از مواد اولیه با کیفیت و فناوری روز دنیا، ما سیم خاردارهایی با دوام، قوی و مقاوم در برابر سایش و خوردگی تولید می کنیم. همچنین تمامی محصولات ما دارای استانداردهای بین المللی مانند ISO 9001 و CE می باشند.

آیرونید سایت بزرگ فروش انواع سیم خاردار با بهترین قیمت ممکن در کنار شماست، برای دریافت قیمت سیم خاردار می توانید از طریق راه های ارتباطی ذکر شده تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنیم.

با خرید سیم خاردار آیرونید، مطمئن باشید که در کنار کیفیت بالا، قیمت رقابتی و خدمات پس از فروش عالی نیز خواهید داشت. برای سفارش و اطلاعات بیشتر، با ما تماس بگیرید و از بهترین قیمت روز سیم خاردار بهره مند شوید.

0
دیدگاه شما آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند
دسترسی سریع
آیرونید، مرکز بزرگ فروش انواع آهن آلات در ایران است که تیرآهن، میلگرد، نبشی، پروفیل، ورق، فنس و … را با بهترین کیفیت و قیمت از کارخانه های تولید کننده مطرح، تامین می کند. این مجموعه سال هاست که فعالیت حرفه ای خود را ادامه داده و توانسته رضایت افراد بسیاری را جلب کند. برای اطلاعات بیشتر و خرید آهن آلات همین حالا با ما تماس بگیرید.
چگونه اعتماد کنیم
آدرس دفتر مرکزی
طراحی شده در استودیو دیزاین الفبا وب
فیلترها
دسترسی
رتبه بندی
افزودن به کارت
توضیحات