راه ارتباطی با ما
بستن
تماس با کارشناسان

برای ارتباط با کارشناسان ما روی دکمه سبز رنگ کلیک کنید, سپس داخلی کارشناس مورد نظر را شماره گیری کنید.

پرستور گلستانی کارشناس فروش نبشی داخلی 4 تماس با کارشناس
مهتاب کرامتی کارشناس فروش نبشی داخلی 5 تماس با کارشناس
سمیرا حسین پور کارشناس فروش نبشی داخلی 2 تماس با کارشناس
معرفی و اشنایی با ناودانی 14 – کاربردهای ناودانی نمره 14

معرفی و اشنایی با ناودانی 14 – کاربردهای ناودانی نمره 14

0
4 روز قبل
زمان تقریبی مطالعه: ( کلمات )

ناودانی 14 در صنایع مختلفی اعم از صنعت ساختمان سازی، صنعت خودرو سازی و… به کار می رود. لازم به ذکر بوده که این محصول دارای انواع مختلفی بوده که هر یک از آن ها از نظر روش ساخت، کاربرد، شکل ظاهری، جنس و…. با یکدیگر متفاوت می باشند. اگر می خواهید با انواع آن ها، کاربردشان، قیمت ناودانی و دیگر مواد آشنا شوید، با ما همراه باشید. ما در ادامه هر آن چه که باید در رابطه با ناودانی بدانید را به طور کامل و مفصل برای شما عزیزان بیان خواهیم کرد.

ناودانی چیست؟

شکل ناودانی مشابه حرف U انگلیسی می باشد. ناودانی متشکل از یک سطح افقی و دو دیواره یا بال عمود بر آن می باشد که در این صورت ناودانی با داشتن مقاطع باز، شکل U را به خود می گیرد. ناودانی ها در اندازه ها ، ضخامت ها و جنس های مختلفی تولید می شوند و کاربردهای بسیاری در زمینه های مختلف دارند.

کاربردهای صنعتی ناودانی گوناگونی فراوانی دارد. ناودانی در تولید قاب ها و پایه های تجهیزات صنعتی استفاده می شود. ناودانی برای کاربردهای ساختمانی و صنعتی استفاده می گردد. در کاربرد ساختمانی می توان استفاده در چهارچوب در و پنجره و یا ترمیم یک بخش از بنای تخریب شده را مثال زد.

تولید سازه ها و سکوها یکی دیگر از استفاده های صنعتی ناودانی به حساب می آید. در صنعت راهسازی نیز استفاده از ناودانی به عنوان پایه گاردریل و دیگر تجهیزات ترافیکی کاربرد دارد. از ناودانی برای ساختن ساپورت ها در خطوط لوله و یا در پالایشگاه ها در واحد های پایپینگ استفاده زیادی می گردد.

ناودانی 14 چیست؟

کلمه ناودانی در واقع به عبارت European Standard U Channe که به طور مختصر UPN و UNP نامیده می شود, اشاره دارد. ناودانی ها به عنوان تولیدات فولادی باز دارای کاربردهای فراوانی در انواع صنایع و همچنین فرآیندهای ساخت و ساز هستند. ناودانی های 14 دارای ابعادی برابر با 600 × 14 سانتی متر و وزنی معادل 74 کیلوگرم هستند.

مشخصات ناودانی 14

  1. ارتفاع ناودانی 14 سبک: 140 میلی متر
  2. عرض بال ناودانی 14 سبک: 58 میلی متر
  3. ضخامت جان ناودانی 14 سبک: 4.9 میلی متر
  4. ضخامت بال ناودانی 14 سبک: 8.1 میلی متر
  5. وزن ناودانی 14 سبک در هر متر طول: 12.3 کیلوگرم
  6. شاخه با طول 6 متری و 12 متری موجود می باشد.

انواع ناودانی کدامند؟

هم اکنون که به طور کامل با ناودانی آشنا شدید، بهتر بوده که با انواع ناودانی ها هم آشنا شوید. همان طور که در بخش ابتدایی بیان کردیم، ناودانی ها از نظر جنس، شکل ظاهری، اندازه و… با یکدیگر متفاوت می باشند و در دسته بندی های مختلفی، قرار دارند. بعضی از پرطرفدارترین و پر مصرف ترین نوع ناودانی ها، شامل موارد زیر می باشند:

انواع ناودانی بر اساس شکل ظاهری

یکی از اصلی ترین دسته بندی انواع ناودانی، مربوط به شکل ظاهری آن ها می باشد. به طور کلی می توانیم بیان کنیم که ناودانی ها از نظر ظاهری به دو دسته تقسیم می شوند که عبارت هستند از:

  • ناودانی مشبک: نوع دیگری از ناودانی، نوع مشبک آن بوده که از ورق گالوانیزه تولید شده و دارای سوراخ های ریزی است. دلیل تعبیه شدن این سوراخ ها بر روی ناودانی، بستن پیچ و مهره است تا بتوان از آن به عنوان قفسه های فلزی استفاده کرد.
  • ناودانی ساده: این محصول همان طور که از نامش مشخص است، دارای شکلی کاملا ساده که بیشتر در صنایع ساختمانی و صنعتی مصرف می شود. اندازه این محصول بیشتر بین 8 الی 16 و ارتفاعی نزدیک به 30 الی 400 میلی متر می باشد. لازم به ذکر بوده که این محصول بیشتر برای ساخت دستگاه های صنعتی، اتاق کامیون ها، ساخت انواع چهارچوب ها و…. کاربرد دارد.

انواع ناودانی بر اساس جنس

نوع دیگری از دسته بندی ناودانی، مربوط به جنس و مواد تشکیل دهنده آن ها می باشد. این محصول از مواد اولیه مختلفی ساخته می شود که بعضی از پر فروش ترین آن ها، شامل موارد زیر می شود:

  • ناودانی با جنس گالوانیزه
  • ناودانی با جنس آلومینیوم
  • ناودانی با جنس آهنی
  • ناودانی با جنس استیل

ناودانی ها چه کاربردی در صنعت های مختلف دارند؟

هم اکنون که به طور کامل با انواع ناودانی و ویژگی های آن ها آشنا شدید، امکان دارد سوال کنید که این محصولات چه کاربردی در صنایع دارند؟ در پاسخ باید بیان کنیم که ویژگی ها و مزیت ها استفاده از آن ها باعث شده است تا این محصولات تقریبا در همه صنایع کاربرد داشته باشند. بعضی از مهم ترین کاربردهای این محصولات فولادی، شامل موارد زیر می شوند:

کاربرد ناودانی 14

ناودانی های 14 به خاطر خصوصیات و ویژگی های خود، در صنایع مختلف به کار می روند. بعضی از کاربردهای ناودانی 14 شامل موارد زیر است:

  1. ساخت خرپاها: خرپاها در صنایع مختلف به عنوان یکی از بخش های مهم سازه ها مورد استفاده قرار می گیرند و ناودانی های 14 به عنوان یکی از مواد ساختاری برای ساخت این بخش ها به کار می روند.
  2. تجهیزات و تشکیلات دریایی: در صنایع دریایی برای ساخت تجهیزات، سازه ها و قطعاتی که در محیط دریا مورد استفاده قرار می گیرند، از ناودانی 14 به کار می رود. این محصولات باید دارای مقاومت در برابر شرایط محیطی و خوردگی باشند که ناودانی های 14 با ویژگی های مقاومتی خود مورد توجه قرار می گیرند.
  3. ساخت نمای ساختمان ها: از ناودانی های 14 برای ساخت نمای ساختمان ها به کار می رود. آن ها به عنوان بخش های اصلی در سیستم های نمای ساختمانی مورد استفاده قرار می گیرند.
  4. قاب های در و پنجره: از ناودانی های 14 برای ساخت قاب های در و پنجره ها به کار می رود؛ چون این نوع ناودانی ها از لحاظ ساختاری مناسب و مقاوم برای این کاربرد می باشند.

 

قیمت و نحوه خرید انواع ناودانی

اگر هر یک از شما عزیزان پس از مطالعه این مقاله تصمیم داشتید که انواع ناودانی را خریداری کنید، بهتر است بدانید که برای تهیه هر یک از آن ها حتما به فروشگاه ها و سایت های معتبر مراجعه کنید. با این کار هم می توانید با اطمینان خرید کنید و هم اجناس با کیفیتی را خریداری خواهید کرد. علاوه بر این قیمت انواع محصولات آهنی و فولادی اعم از ناودان و حتی قیمت ورق سیاه هم در این سایت ها نسبت به بازار کمتر می باشد. پس اگر شما عزیزان می خواهید با قیمت روز ناودانی آشنا شوید، می توانید با همکاران ما در واحد فروش تماس بگیرید.

0
دیدگاه شما آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند
فیلترها
دسترسی
رتبه بندی
افزودن به کارت
توضیحات