راه ارتباطی با ما
بستن
تماس با کارشناسان

برای ارتباط با کارشناسان ما روی دکمه سبز رنگ کلیک کنید, سپس داخلی کارشناس مورد نظر را شماره گیری کنید.

پرستور گلستانی کارشناس فروش نبشی داخلی 4 تماس با کارشناس
مهتاب کرامتی کارشناس فروش نبشی داخلی 5 تماس با کارشناس
سمیرا حسین پور کارشناس فروش نبشی داخلی 2 تماس با کارشناس
میلگرد 16 چند کیلو است

میلگرد 16 چند کیلو است

0
3 هفته قبل
زمان تقریبی مطالعه: ( کلمات )

اگر قصد خرید میلگرد 16 را دارید، ابتدا باید بدانید که وزن میلگرد 16 چقدر است و با عوامل اثرگذار بر تعیین وزن میلگرد 16 هم آشنا شوید. وزن میلگرد، مهم ترین عامل در تعیین قیمت آن است و بدون دانستن وزن هر شاخه میلگرد 16، نمی توانید بفهمید یک بندیل از آن چقدر برای شما تمام می شود. وزن هر شاخه میلگرد 16 برابر 19 کیلوگرم است.

 

وزن میلگرد 16 – میلگرد 16 چند کیلو است

همانطور که گفتیم وزن هر شاخه میلگرد 16 ، 19 کیلوگرم است. میلگرد 16 یکی از پرفروش ترین میلگردها در کاربردهای صنعتی و سازه ای است. درنتیجه، وزن این میلگرد اهمیت بسیاری داشته و علاوه بر تعیین قیمت این محصول، در میزان مقاومت میلگرد هم نقش دارد. از میلگرد 16 اغلب برای ساخت ستون، میلگردهای طولی و عرضی فونداسیون و ساخت دکل ها استفاده می شود.

میلگرد 16 چند کیلو است

محاسبه وزن هر شاخه میلگرد 16 چگونه انجام می شود؟

برای محاسبه وزن یک شاخه میلگرد، راه های متفاوتی وجود دارد. آسان ترین راه، مراجعه به جدول وزنی اعلام شده توسط خود سازنده و جدول اشتال است. پس از آن، با رساندن نمره میلگرد به توان 2 و تقسیم کردن آن بر عدد 162، می توان وزن هر متر از میلگرد 16 و سپس وزن هر شاخه میلگرد 16 را به دست آورد.

از آنجایی که میلگرد 16 یکی از پرکاربردترین سایزهای میلگرد آجدار است، دانستن وزن میلگرد 16 و نحوه محاسبه وزن میلگرد 16 اهمیت زیادی دارد. میلگرد 16 وزن بیشتری نسبت به میلگرد 14 داشته و وزن هر شاخه میلگرد 16، بین 18 تا 19 کیلوگرم است. برای دانستن میزان دقیق وزن آرماتور 16، می توانید به جدول وزنی تولیدکننده هم مراجعه کنید. برای محاسبه وزن میلگرد 16 به صورت زیر عمل می کنیم:

  • یافتن وزن واحد طول میلگرد 16 از جدول اشتال و ضرب این عدد در طول میلگرد و سپس در تعداد شاخه میلگرد
  • یافتن وزن میلگرد 16از جدول وزنی و ضرب کردن این عدد در تعداد شاخه میلگرد میلگرد 16 چند کیلو است
  • استفاده از فرمول محاسبه وزن میلگرد 16

4000 / 7.86 * 3.14 * سایز (قطر) * سایز (قطر) = وزن میلگرد به کیلوگرم

به عنوان مثال، روش محاسبه وزن میلگرد 16 به ازای یک متر از طول آن از طریق فرمول به صورت زیر است:

کیلوگرم 1.58 = 4000 / 7.86 * 3.14 * 16 * 16 = وزن میلگرد 16

میلگرد 16 چند کیلو است

چه عواملی بر وزن میلگرد 16 تأثیر می گذارند؟

میلگرد 16 یکی از پرکاربردترین سایزهای میلگرد آجدار است که تنها در گرید A3 تولید می شود. این گرید بندی مربوط به استاندارد روسی GOST می شود که قدیمی ترین استاندارد تولید میلگرد در ایران است. در استاندارد ملی تولید میلگرد، این گرید معادل آج 400 و آج 420 محسوب می شود.

نوع آج این نوع میلگرد، جناغی است و بر اساس همین استانداردها، استحکام تسلیم میلگرد 16، بین 400 و 420 نیوتن بر میلی متر مربع و استحکام کشش آن 600 نیوتن بر میلی متر مربع است. علاوه بر گرید، عوامل بسیاری مثل ترکیب شیمیایی مواد اولیه، روش تولید و … هم بر وزن میلگرد 16 تأثیرگذار هستند.

میلگرد 16 چند کیلو است

اهمیت حساب کردن دقیق وزن میلگرد

محاسبه وزن میلگرد از دو دیدگاه حائز اهمیت است. اول اینکه قبل از شروع ساخت باید مقدار مصالح ساختمانی که میلگرد اصلی ترین آن است، تخمین زده شوند. برای این منظور باید تناژ میلگرد موردنیاز برای ساختمان را با توجه به متراژ بنا، تعداد طبقات و تعداد ستون هایی که قرار است در ساخت اسکلت بتنی لحاظ شوند، محاسبه کنید.

مورد دوم، دانستن تناژ میلگرد هنگام خرید این محصول است. به دلیل اینکه وزن میلگرد به طور مستقیم قیمت میلگرد سایز 16 را تعیین می کند، محاسبه دقیق مقدار میلگرد موردنیاز از هدر رفت سرمایه در صورت خرید در تناژ بالا و یا خوابیدن پروژه در صورت خرید در تناژ خیلی کم جلوگیری خواهد کرد. پس لازم است که به وسیله روش های موجود مقدار دقیق وزن میلگردهای مصرفی ساختمان را محاسبه نماییم. اما این روش ها کدام اند و چگونه می توان آن ها را به کار برد؟

میلگرد 16 چند کیلو است

وزن میلگرد 16 در چه محدوده ای قرار دارد؟

استانداردهای مختلف تولید میلگرد و جدول اشتال، یک بازه را برای وزن میلگرد 16 اعلام کرده اند و وزن میلگرد 16 هر کارخانه ای در این محدوده قرار داشته باشد، می توان آن را استاندارد حساب کرد. بر اساس جدول اشتال، وزن میلگرد 16 بین 18.01 تا 19.9 کیلوگرم است. اکثر کارخانه های تولیدکننده میلگرد داخلی، هم میلگرد 16 را با وزنی بین 18 تا 19 کیلوگرم تولید می کنند. میلگرد 16 چند کیلو است

میلگرد 16 چند کیلو است

وزن میلگرد

وزن میلگرد به عواملی مانند سایز میلگرد و طول آن بستگی دارد . وزن این فلز بر طبق فرمول بالا محاسبه می گردد. معمولا اندازه و قطر این میلگرده ها بر اساس استانداردی که در ایران استفاده می گردد با نام دین، تولید و عرضه می شود. میلگرد نوعی محصول فولادی است که نسبت قطر به طول آن بسیار کم بوده و به دو نوع آجدار و ساده تقسیم بندی می شود. میلگرد 16 چند کیلو است

قطر رایج و معمول میلگرد 6 تا 32 میلی متر است و طول رایج این میلگردها حدود 12 متر خواهد بود که برای قطرهای کوچک تر مثلا کمتر از 10 میلی متر، کلاف تولید می شود. از جمله استاندارد های موجود در ایران می توان به استاندارده یا گریدهای AII و AIII ورا نام برد. انواع میلگرد در شرکت شهرآهن به صورت اینترنتی به فروس می رسد.

میلگرد 16 چند کیلو است

وزن میلگرد 16 شاهرود - وزن میلگرد شاهرود

جدول وزن میلگرد کارخانه های مختلف

جدول وزنی میلگرد بسیار با اهمیت است. از نکات مورد توجه در خرید میلگرد توجه به وزن آن است زیرا یکی ازراه های تشخیص میلگرد اصل، وزن میلگرد است. اگر یک طول مشخص از میلگرد داشته باشم، با استفاده از جدول های موردنظر، وزن مورد انتظار از این نوع میلگرد را پیدا می کنیم. در صورت تفاوت وزن این میلگرد با اعداد جدول باید در انتخاب میلگرد دقت کرد.

در مواردی برای اضافه نمودن ویژگی ضدسایش، از ضد زنگ یا روکش استفاده می شود که باعث افزایش عمر سازه خواهد شد. مواردی که معمولا بر بسته بندی محصول درج می شود و باید به آن دقت کرد شامل نوع و نمره میلگرد، دارا بودن علامت استاندارد، وزن بندیل، شماره ذوب، مهر کنترل کیفیت کارخانه سازنده میلگرد است.

ردیف

نام کارخانه

وزن میلگرد 16

1

میلگرد اصفهان

19

2

میلگرد بناب

17.3

3

میلگرد زاگرس

18.5

4

میلگرد میانه

19

5

میلگرد نیشابور

18.8

6

میلگرد همدان

17.5

7

میلگرد ابرکوه

19

8

میلگرد آناهیتا

18

9

میلگرد شاهین

18.29

10

میلگرد ابهر

18.7

11

میلگرد بافق

19

12

میلگرد آریا ذوب

17.5

13

میلگرد شاهرود

19

14

میلگرد ارگ تبریز

19-18.5

15

میلگرد ابرکوه

19

میلگرد 16 چند کیلو است

میلگرد 16 ذوب آهن اصفهان

جدول قیمت میلگرد 16 اصفهان امروز از تمامی فروشگاه های آنلاین سراسر کشور در اختیار خریداران قرار گرفته است. این میلگرد را با نام میلگرد 16 ذوب آهن اصفهان هم می شناسند. به دلیل نوسانات شدید نرخ میلگرد و تلاطم بازار پیش از خرید میلگرد 16 اصفهان لازم است تا آنالیز قیمت لحظه ای میلگرد 16 اصفهان به همراه اطلاعات دقیق از محل کارخانه ، محل بارگیری و وزن و مشخصات میلگرد در اختیار خریدار قرار گیرد .

در لیست پیش رو اطلاعات دقیق آخرین قیمت میلگرد 16 اصفهان از تمامی بنگاه های فروش میلگرد به همراه تاریخ به روزرسانی و محل بارگیری ارائه شده است. در ادامه، علاوه بر وزن میلگرد 16 اصفهان ، تمامی مشخصات فیزیکی، شیمیایی و فنی بررسی شده و با توجه به اعلام وزن هر شاخه، قیمت هر شاخه میلگرد 16 اصفهان و قیمت هر بندیل و هر تریلی هم به صورت مجزا اعلام شده است. با دریافت اطلاعات دقیق در مورد کیفیت و مقایسه قیمت های میلگرد در بازار ، می توان خریدی هوشمندانه و به صرفه را تجربه کرد.

 

 

وزن میلگرد 16 اصفهان

وزن میلگرد 16 اصفهان بر اساس ترکیبات شمش مورد استفاده در کارخانه ی ذوب آهن اصفهان و استانداردهای کارخانه تعیین می شود. با در اختیار داشتن وزن هر شاخه میلگرد نمره 16 میتوان قیمت شاخه ای را حساب کرد. میلگرد 16 چند کیلو است

با توجه به اینکه قیمت میلگرد به صورت کیلویی اعلام می شود، دانستن وزن میلگرد16 اصفهان برای محاسبه قیمت میلگرد 16 اصفهان ضروریست. در حجم بالا تفاوت وزن به شدت در قیمت تاثیرگذار خواهد بود. آخرین قیمت میلگرد 16 از تمامی کارخانه ها در سایت عمران مدرن به صورت روزانه ارائه می شود.

قیمت میلگرد 16 اصفهان امروز میلگرد 16 چند کیلو است

با توجه به رقابت میان فروشندگان ، معمولا قیمت میلگرد 16 اصفهان به روز رسانی می شود تا خریداران از آخرین قیمت ها آگاه شوند. با توجه به عدم یکپارچگی در اعلام نرخ واحد، خریداران بازار آهن به دنبال راهی برای دریافت کمترین قیمت میلگرد 16 اصفهان زمان زیادی را بین وب سایت های فروش آنلاین آهن الات صرف می کنند. آنچه پیش روی خریداران قرار گرفته، جزئیات فروش به همراه آخرین قیمت اعلامی بنگاه هاست تا بدون هدر دادن وقت و انرژی، ارزان‎ ترین میلگرد مورد نیاز خود را خریداری کنند.

قیمت میلگرد 16 ذوب آهن اصفهان

قیمت میلگرد 16 اصفهان امروز از برند ذوب آهن اصفهان و بر اساس قیمت مصوب بازار بورس تهران و شرایط بازار تعیین می شود. قیمت میلگرد 16 اصفهان برای هر شاخه هم به استاندارد وزن تولیدی کارخانه بستگی دارد. وزن میلگرد 16 اصفهان برابر است با 19 کیلوگرم که بر اساس قیمت روز هر کیلو ، قیمت هر شاخه میلگرد محاسبه خواهد شد.

میلگرد 16 چند کیلو است

 

برای خرید انواع میلگرد 16 و دریافت قیمت روز میلگرد 16 با آیرونید، سایت بزرگ فروش انواع آهن آلات تماس بگیرید. در کنار شما هستیم تا با بهترین قیمت، بهترین کیفیت را تجربه کنید.

0
دیدگاه شما آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند
فیلترها
دسترسی
رتبه بندی
افزودن به کارت
توضیحات