سبد خرید
نکات خرید تیرآهن

نکات خرید تیرآهن

0
1 ماه قبل
زمان تقریبی مطالعه: ( کلمات )

نکات خرید تیرآهن چیست؟ قبل از خرید تیرآهن باید به چه مواردی دقت کنیم؟ عوامل تاثیرگذار در قیمت تیرآهن را می شناسید؟ تیرآهن یکی از مواد اصلی و حیاتی در صنعت ساخت و ساز و ساختمان سازی است که بورس آهن نیز به عنوان بازار اصلی این محصول شناخته می شود. خرید تیرآهن برای هر پروژه ساختمانی یا صنعتی بسیار مهم است و انتخاب درست محصول و تامین کیفیت آن برای اجرای صحیح و کیفیتی پروژه بسیار حائز اهمیت می باشد.

در این مقاله، به بررسی برخی از نکات مهم در خرید تیرآهن می پردازیم. از جمله این نکات می توان به انتخاب مناسب اندازه، کیفیت و استانداردهای تولید تیرآهن، انتخاب مناسب تامین کننده و قیمت مناسب اشاره کرد. همچنین، بررسی شرایط حمل و نقل و ذخیره سازی تیرآهن نیز از جمله موارد مهمی است که باید در نظر گرفته شود. با مطالعه این مقاله، می توانید با نکات مهم و اصولی که در خرید تیرآهن باید رعایت شوند، آشنا شوید و از این طریق بتوانید خرید تیرآهن موفق و با کیفیت انجام دهید.

راهنما و نکات خرید تیرآهن که باید حتما به آن ها توجه نشان دهید

نکات خرید تیرآهن برای افرادی که قصد خرید این محصول را دارند، می تواند بسیار مفید باشد. تیرآهن نوعی فولاد است که از آن در صنایع ساخت وساز استفاده می شود. این فولاد در برابر خم شدگی بسیار مقاوم است برای همین برای ساخت ستون بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد. تیرآهن ها معمولا به صورت شاخه ای تولید می شوند و طول هر شاخه این محصول 6 و 12 متر می باشد. اولید این محصول توسط کارخانه های مختلف آن هم با رعایت استانداردهای داخلی و همینطور بین المللی انجام می شود.

اساسا تیرآهن ها بخشی جدا نشدنی در پروژه های ساختمانی به شمار می روند. برای همین از تنوع محصول زیادی برخوردارند که برای مثال می توان به: تیرآهن بال نیم پهن، تیرآهن هاش یا بال پهن، تیرآهن INP و تیرآهن لانه نبوری اشاره کرد. هرکدام از این انواع نام برده شده، دارای خصوصیات متفاوتی از یکدیگر می باشند. برای همین شما می توانید بر اساس نیازتان نسبت به خرید هرکدام از انواع این محصول، اقدام کنید.

تیرآهن ها معمولا از دو بخش جان و بال تشکیل شده اند. جان همان پشت به پشت و بال همان لبه های تیرآهن را می گویند که هرکدام مقاومت خاص خود را دارند. برای مثال جان ها در برابر برش و بال ها در برابر خم شدگی مقاومت زیادی از خود نشان می دهند.

کلیک کنید: قیمت تیرآهن لانه زنبوری

اهمیت راهنمای خرید تیرآهن

برای آنکه بتوانید تیرآهن مناسب با نیاز و شغلتان را انتخاب کنید باید چند نکته را در نظر بگیرید. اگر اطلاع دقیق و درستی از آن ها نداشته باشید، امکان دارد که در انتخاب نوع موردنیاز دچار گمراهی و اشتباه شوید. استفاده از نکات خرید تیرآهن مرجع معتبر و یا یک کارشناس خبره در این زمینه می تواند به شما در انتخاب دقیق محصولتان کمک کند. از جمله نکاتی که برای خرید تیرآهن باید به آنها توجه کنید عبارت اند از:

  1. شناسایی نیاز پروژه می تواند به شما کمک کند. پس از آن باید به سراغ شناخت انواع تیرآهن ها و کاربرد هر کدام از آنها بروید. به سراغ شناخت سایز تیرآهن ها بروید و درباره آنها تحقیق کنید.
  2. باید از کیفیت محصول مورد نظرتان اطمینان کامل داشته باشید. تحقیق درباره برندهای تولید کننده تیرآهن همواره می تواند به شما برای شناخت بهتر محصول کمک زیادی انجام دهد. شما باید کارخانه هایی را که محصول مورد نظر شما را تولید می کنند به خوبی بشناسید تا بتوانید محصولتان را از آن ها خریداری کنید.

هر کارخانه تولید تیرآهن، محصولات متنوع با وزن‌ های مشخصی تولید می ‌کند. همچنین، برخی از تیرآهن های موجود در بازار از کشورهای دیگر وارد می شوند. گواه این مطلب نیز تنوع بالای این محصول در بازار است.

همین مسئله، حساسیت و نیاز به دقت در خرید این محصول را افزایش می‌ دهد. محصولات تولیدی هر کارخانه از نظر استاندارد، کیفیت و قیمت با یکدیگر متفاوت می باشد. با مقایسه وزن تیرآهن مورد نظر با جدول اشتال، می توانید کیفیت آن را بررسی نمایید. هر چه میزان عدد ذکر شده از طرف کارخانه به جدول نزدیک تر باشد، کیفیت بالاتری دارد.

 

نکاتی که قبل از خرید تیرآهن باید بدانید

برای یک خرید مناسب نیاز داریم تا در رابطه با جنبه های فنی و تخصصی آن کالا اطلاعات کافی داشته باشیم. در ادامه این مطلب سعی کرده ایم اطلاعاتی از جمله سایز، برند و محاسبه وزن تیرآهن در اختیار شما قرار دهیم.

برندهای موجود تیرآهن در بازار

کارخانه های ذوب آهن اصفهان، فایکو، آرین، کرمانشاه، ناب تبریز و ماهان در داخل کشور عمده تیرآهن های ایرانی را تولید می کنند. البته برند های ترک و روس هم در بازار ایران موجود می باشد.

اما با توجه به ویژگی های هر برند از جمله وزن و قیمت تیرآهن مورد نظرتان، می توانید برای انتخابی دقیق با کارشناسان ما مشاوره کنید. به عبارتی هر کارخانه محصولات متنوع با وزن های مشخصی را تولید می کند که نشانه تنوع بالای این محصول در بازار است و همین امر حساسیت و نیاز به دقت در خرید این محصول را افزایش می دهد.

بخوانید: معرفی تیرآهن بناب

در مورد نام گذاری و سایز تیرآهن بیشتر بدانید

سایز تیرآهن با اندازه جان آن به سانتی متر مشخص می شود؛ به قسمت میانی تیرآهن که دو بال آن را به یکدیگر متصل می کند، جان می گویند. به عنوان مثال: تیرآهن 12 دارای جانی به اندازه 12 سانتی متر می باشد. تیرآهن های پر استفاده در سایزهای 8 تا 60 در بازار موجود می باشند. طول هر شاخه تیرآهن 12 متر است و جداول وزنی و اشتال، وزن هر شاخه را با توجه به سایز آن مشخص کرده می باشد.

تیرآهن های استاندارد به سه دسته IPE،INP و IPB تقسیم بندی می شوند. در انواع IPE (استاندارد ایران و اروپا) ضخامت بال در آن ها ثابت می باشد. این نوع تیرآهن که به شکل حرف آی لاتین است یکی از عمده ترین تولیدات کارخانه های داخلی است و از محبوبیت بالایی برخوردار می باشد. مشخصه تیرآهن های دسته INP این است که با فاصله گرفتن از جان تیر، ضخامت بال ها کاهش می یابد. این نوع از تیرآهن ها عمدتاً تولید کارخانه های خارجی می باشند.

رنگ تیرآهن، نکته ای که برای خرید باید به آن توجه کرد!

توجه به رنگ این مقطع، می تواند در تشخیص کیفیت و اصل بودن آن کمک زیادی کند. یک تیرآهن باکیفیت باید رنگی معادل نوک مدادی تیره داشته باشد ولی از آنجایی که این محصول در مجاورت هوا اکسید می شود، باید تا با رنگ های ضدزنگ که معمولا نارنجی می باشند، پوشانیده شوند تا کیفیت آن کاهش نیابد. پس در هنگام خرید می توانید بخشی از رنگ را بخراشید و رنگ واقعی این مقطع را مشاهده کنید.

وزن هر شاخه تیرآهن را چگونه محاسبه می کنند؟

یکی از نکات خرید تیرآهن توجه به وزن است، ساده ترین و سریع ترین راه برای محاسبه وزن هر شاخه تیرآهن استفاده از جداول اشتال است که بر اساس اطلاعات هر تیرآهن وزن هر متر آن مشخص می گردد. با توجه به تنوع انواع تیرآهن، همینطور شکل هندسی پیچیده سطح مقطع آن محاسبه وزن تیرآهن از طربق رابطه ریاضی کاری زمان بر است و بهتر است که از جداول اشتال برای این کار استفاده شود.

تخمین وزن آهن آلات مصرفی در ساختمان

وزن آهن آلات بدون در نظر گرفتن وزن تیرآهن سقف، در یک ساختمان با اسکلت فولادی به ازای هر متر مربع عبارت است از:

  • اسکلت فلزی با قاب خمشی معمولی: 65 تا 105 کیلوگرم
  • اسکلت فلزی با قاب خمشی ویژه: 70 تا 115 کیلوگرم
  • اسکلت فلزی با سیستم دوگانه: 60 تا 120 کیلوگرم
  • اسکلت فلزی با مهاربندی همگرا: 40 تا 70 کیلوگرم
  • اسکلت فلزی با مهاربندی واگرا: 50 تا 75 کیلوگرم

دقت داشته باشید که مشخص کردن تعداد تیرآهن یک کار تخصصی و مهندسی است ولی تخمین حدودی میزان آهن آلات می تواند کمک بزرگی در برآورد هزینه تمام شده پروژه شما داشته باشد.

نکات کلیدی خرید تیرآهن

مشخص کردن نوع تیرآهن و حجم خرید

برای این کار شما باید در ابتدا نوع تیرآهن مدنظرتان و همینطور مقداری که می خواهید از آن خریداری کنید را با برند تولید کننده محصولتان در میان بگذارید. برند تولید کننده پس از بررسی سفارش شما، نسبت به ثبت آن اقدام می کند و در نهایت محصول را به دست شما می رساند.

اعلام وزن به مشتری توسط فروشنده

در این مرحله، شما باید پس از سفارش خرید، وزن محصول خریداری شده را محاسبه کرده و با وزنی که توسط فروشنده به شما اعلام شده بود مقایسه کنید و در صورت هرگونه مغایرت با شرکت تولید کننده تماس گرفته و اطلاع دهید. برای این کار علاوه بر بررسی فرمول های محاسباتی، می توانید از جدول اشتال تیرآهن کمک بگیرید و اطلاعات دقیق تیرآهن مورد نظر خود شامل: نوع، سایز، وزن و سایر استانداردهای لازم را داشته باشید.

صدور پیش فاکتور و پرداخت مبلغ توسط مشتری از نکات خرید تیرآهن

فروشنده برای اطمینان از بایت خرید شما، اقدام به چاپ پیش فاکتور می کند و آن را برای شما می فرستد. شما برای آن اعتماد طرف مقابل را جلب کنید باید مبلغ پیش فاکتور را پرداخت کنید و رسید آن را مجددا برای فروشنده ارسال کنید. در سوی دیگر، فروشنده وقتی رسید شما را دریافت کرد، اطمینان حاصل می کند که سفارش شما درست بوده. پس محصول را برای شما ارسال می کند.

تابید مشتری و فروشنده

در این مرحله فروشنده و مشتری باید به آن سطح از اعتماد برسند تا بتوانند برای همکاری بیشتر با یکدیگر اقدام کنند. یکی از این راه ها ارسال مدارک برای یکدیگر می باشد.

بخوانید: عوامل موثر بر قیمت تیرآهن

 

 

نکاتی که می تواند به خرید بهتر به شما کمک کند

خرید تیرآهن از کارخانه

در این روش شما می توانید مستقیما از کارخانه و بدون واسطه خرید خود را انجام دهید. همینطور برند تولید کننده محصول مورد نظر شما در کدام شهر است و چه مدت زمانی طول می کشد تا به دست شما برسد. چون در این حالت شما باید هزینه حمل و نقل محصول را هم پرداخت کنید.

خرید تیرآهن از آیرونید

در این روش شما باید در ابتدا نسبت به استعلام قیمت تیرآهن مورد نظرتان با آن ها تماس بگیرید. پس از آن یک پیش فاکتور که شامل مشخصات محصول، قیمت، زمان بارگیری و تحویل است برای شما ارسال می شود. پس از پرداخت مبلغ پیش فاکتور و همینطور تابید مبلغ کرایه بار تا رسیدن به مقصد، محصول بارگیری و برای شما ارسال می شود.

خرید تیرآهن از بورس

فروشنده اطلاعات محصول خود را برای سازمان بورس می فرستد. کارشناسان آن ها بررسی و قیمت گذاری می کنند. پس از تابید، محصول را به خریدارانی که درخواست ثبت کرده بودند به فروش می رسد.

خرید تیرآهن از بنگاه

اگر قصد خرید تیرآهن به صورت شاخه ای، بهتر است از طریق بنگاه اقدام کنید. در این حالت تاریخ تحویل محصول و چگونگی آن توسط شما به عنوان خریدار مشخص می شود.

خرید تیرآهن با حجم کم

در این حالت به دو صورت می توانید خرید کنید: از طریق بنگاه و یا از طریق شرکت های بازرگانی. چون کارخانه ها نمی توانند به صورت مستقیم و یا از طریق بورس بیش از 22 تا 25 تن محصول بفروشند.

خرید تیرآهن حجم بالا به روش اعتباری

شما برای خرید محصول خود می توانید از روش هایی مثل، ارائه ضمانت بانکی، خرید به صورت چک اقدام کنید. بعضی از برندهای معتبر این امکان را برای مشتریان خود در نظر گرفته اند.

بخوانید: شماره تلفن آهن فروشان تهران

 

چگونه از قیمت تیرآهن مطلع شویم؟

در این مقاله نکات خرید تیرآهن ارائه شده است تا شما را در امر خرید یاری کنیم. ابتدا با توجه به نیاز خود و ارزیابی آن مقدار کالای مورد نیاز خود را با ما مطرح کنید. تناژ درخواستی شما تاثیر مستقیمی در قیمت تمام شده سفارش شما خواهد داشت. برای دریافت قیمت روز تیرآهن با ما تماس بگیرید.

 

تیرآهن خریداری شده چگونه به دست شما می رسد؟

فروش تیرآهن به صورت شاخه ای است و امکان بسته بندی خاصی برای آن وجود ندارد. شاخه های تیرآهن عموماً 12 متری بوده و بسته به سایزی که دارند، وزن 70 تا 1500 کیلوگرم دارند. بسته به میزان سفارش شما و ظرفیت بارگیری تیرآهن ها بارگیری شده و در محل مورد نظر شما تخلیه صورت می گیرد.

پس از خرید تیرآهن چه نکاتی را باید رعایت کرد؟

شما باید پس از تحویل گرفتن بار، نکات زیر را بررسی کنید تا از صحت خرید خود آگاه شوید. از جمله این نکات عبارت اند از:

یکی از نکات خرید تیرآهن این است که حتما از سلامت تیرآهن مطمئن شوید

بر اساس فاکتوری که نزد خود دارید، نوع محصول، وزن آن و همین طور برگه کنترل کیفی و باسکول را مورد بررسی قرار دهید تا از سلامت کالای خریداری شده اطمینان حاصل کنید.

بررسی پلاک بندیل تیرآهن

بندیل همان پلاکی است که اطلاعات محصول بر روی آن نوشته شده و بر روی محصول می چسبانند. شما باید پلاک بندیل را با مشخصات داخل فاکتور بررسی و تطبیق دهید.

برگه کنترل کیفی تیرآهن

برگه آنالیز تیرآهن یا کنترل کیفی، برگه ای است که در آن مشخصات فنی محصول نوشته شده است و همینطور تایید کننده استاندارد محصول هم می باشد. مشخصاتی مثل تست مقاومت، استحکام کششی و همینطور قابلیت جوش پذیری تماما در این برگه ثبت شده می باشد.

تطبیق دادن وزن تیرآهن با برگه باسکول

همان طور که می دانید وزن دقیق محصول را در وقتی می خواهند بارگیری کنند، داخل فاکتور نهایی می نویسند. وقتی محصول به دست خریدار می رسد، همراه آن یک برگه باسکول هم می باشد. پس به محض تحویل گرفتن بار وزن محصول داخل فاکتور را با برگه باسکول مطابقت دهید.

مشخصات ظاهری تیرآهن

یکی از نکات خرید تیرآهن این است که برای جلوگیری از زنگ زدن تیرآهن به آن رنگ نارنجی می زنند. شما کافی است کمی رنگ آن را بخراشید تا رنگ واقعی را مشاهده کنید. دقت کنید در صورتی که رنگ محصول زرد بود به آن معناست که لایه ای اکسید شده بر روی محصول وجود دارد. در صورتی که این رنگ عمیق نبود به راحتی می شود آن را برطرف کرد و نیاز به نگرانی نیست.

بخوانید: نحوه تشخیص سایز تیرآهن

نکات خرید تیرآهن

خرید تیرآهن کارخانه های معتبر از آیرونید با بالاترین کیفیت و به صورت مستقیم

در حوزه ساخت و ساز و صنایع فلزی، تیرآهن یکی از مهمترین مواد ساختمانی است که برای انجام پروژه های ساختمانی و عمرانی به آن نیاز داریم. انتخاب تیرآهن با کیفیت و استاندارد از کارخانه های معتبر و با تجربه، امری حیاتی و ضروری است تا اطمینان داشته باشیم کار ساختمانی ما از نظر کیفیت و ایمنی بهترین حالت را دارد.

یکی از گروه های معتبر و با سابقه در تامین تیرآهن، آیرونید است. آیرونید با سال ها تجربه در زمینه تامین انواع تیرآهن، به یکی از برترین و پیشروترین شرکت ها در این صنعت تبدیل شده است. این گروه با داشتن تجهیزات پیشرفته و تیم متخصص و متعهد، تیرآهن با کیفیت و استاندارد بالا را تامین می کند.

خرید تیرآهن از آیرونید به معنای دستیابی به محصولات با بالاترین کیفیت و به صورت مستقیم از تولید کننده است. با خرید مستقیم از آیرونید، شما از واسطه های میانی صرفه جویی می کنید و قیمت مناسب تری برای محصولات خود دریافت می کنید. این روش باعث می شود که شما از تضمین کیفیت و اصالت محصولات خود اطمینان داشته باشید. اگر به دنبال خرید تیرآهن با بالاترین کیفیت و به صورت مستقیم از کارخانه های معتبر هستید، به کارخانه آیرونید مراجعه کنید و از تجربه بی نظیر خرید از یکی از بهترین تامین کنندگان تیرآهن در کشور بهره مند شوید.

برای دریافت قیمت روز تیرآهن هاش سبک – سنگین – لانه زنبوری و … همین حالا از طریق راه های ارتباطی ذکر شده تماس حاصل فرمایید.

0
دیدگاه شما آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند
دسترسی سریع
آیرونید، مرکز بزرگ فروش انواع آهن آلات در ایران است که تیرآهن، میلگرد، نبشی، پروفیل، ورق، فنس و … را با بهترین کیفیت و قیمت از کارخانه های تولید کننده مطرح، تامین می کند. این مجموعه سال هاست که فعالیت حرفه ای خود را ادامه داده و توانسته رضایت افراد بسیاری را جلب کند. برای اطلاعات بیشتر و خرید آهن آلات همین حالا با ما تماس بگیرید.
چگونه اعتماد کنیم
آدرس دفتر مرکزی
طراحی شده در استودیو دیزاین الفبا وب
فیلترها
دسترسی
رتبه بندی
افزودن به کارت
توضیحات