سبد خرید
وزن میلگرد 16 شاهرود – وزن میلگرد شاهرود

وزن میلگرد 16 شاهرود – وزن میلگرد شاهرود

0
2 ماه قبل
زمان تقریبی مطالعه: ( کلمات )

وزن میلگرد 16 شاهرود چقدر است؟ برای آشنایی بیشتر با میلگرد سایز 16 و شناخت کاربردهای میلگرد 16 با ما همراه باشید. میلگردها در سایزهای گوناگونی و توسط شرکت های مختلفی تولید می شوند. هر کدام از این شرکت های سازنده هم ممکن است استانداردهای خاصی را در تولید محصولات خود رعایت کنند. همین موضوع موجب تفاوت در کیفیت میلگردهای تولید برندهای مختلف می شود که باید به آن دقت کرد. وزن میلگرد 16 شاهرود

وزن میلگرد 16 شاهرود

این میلگردها هم با آج های جناغی تولید می شوند تا با ایجاد اصطکاک بالاتر، چسبندگی بیشتری بین فولاد و بتن در سازه ایجاد نمایند. از میلگرد 16 شاهرود هم به وفور در صنعت ساختمان به کار می رود.

سایز میلگرد شاهرود وزن جدول اشتال  kg وزن میلگرد شاهرود
10 7.5 7.5
12 10.7 11
14 14.5 14
16 18.9 19
18 24 23
20 29.7 30
10 7.5 7.5

وزن میلگرد 16 شاهرود

وزن میلگرد 18 شاهرود

وزن میلگرد 18 شاهرود به 23 کیلوگرم می رسد و در دسته میلگردهای سنگین وزن قرار دارد. میلگرد 18 معمولاً به عنوان مواد ساختمانی در پروژه هایی که نیاز به استحکام و تحمل بارهای زیاد دارند مورد استفاده قرار می گیرند. 

وزن میلگرد 16 شاهرود

این میلگرد بسیار پر فروش بوده و با توجه به تقاضای بالایی که دارد همیشه در حال تولید است. وزن میلگرد 16 تولید شده در کارخانه شاهرود برابر با 19 کیلوگرم است. 

وزن میلگرد 14 شاهرود

 قیمت میلگرد 14 با توجه به گرید ساده و یا آجدار بودن آن تعیین می شود. هر شاخه 12 متری میلگرد 14 شاهرود به 14 کیلوگرم می رسد.

وزن میلگرد 12 شاهرود

وزن میلگرد 12 شاهرود حدود 11 کیلوگرم است. میلگرد شاهرود کمی از استاندارد سنگین تر است اما مقدار آن قابل توجه نیست.

وزن میلگرد 10 شاهرود

وزن میلگرد سایز 10 شاهرود 7.5 کیلوگرم است. میلگرد 10 شاهرود با آنالیز A3 به تولید می رسد. قیمت میلگرد 10 این کارخانه با توجه به وزن کمی که دارد، نسبت  به سایزهای بالاتر، کمتر است.  استفاده از این میلگردها اغلب مناسب آرماتورهای عرضی است؛ زیرا به دلیل قطر کم، انعطاف پذیری بسیار خوبی دارند و بدون شکستن خم می شوند.

وزن میلگرد 16 شاهرود

بخوانید: قیمت میلگرد 16 شاهرود امروز

استاندارد میلگرد 16

درستبوده که انتخاب محصولات اصلی و مطابق با استانداردها بسیار حائز اهمیت است، به خصوص در صنعت ساخت و ساز. بسته بندی و نشان های استاندارد می توانند نشانگر اصالت و مطابقت محصول با استانداردهای معتبر باشند. در مورد میلگرد 16 نیز، بعضی نکات مهم به شرح زیر است:

  1. بسته بندی: محصولات اصلی و معتبر عمدتاً توسط کارخانه های معتبر در بسته های خاص تولید و عرضه می شوند. بسته بندی محصول با کیفیت علاوه بر حفاظت از محصول، می تواند نشانگر دقت و حرفه ای بودن تولید کننده باشد. وزن میلگرد 16 شاهرود
  2. نشان استاندارد: بعضی از نشان های استاندارد معروف بر روی بسته بندی محصولات وجود دارند. مثلاً نشان استاندارد ملی ایران یا استانداردهای بین المللی همانند ISO (سازمان بین المللی استاندارد) ممکن است روی بسته بندی میلگرد 16 هم وجود داشته باشد. این نشان ها نشانگر این می باشند که محصول به استانداردهای مشخصی مطابقت دارد.
  3. اطلاعات تولید کننده: بسته بندی معتبر شامل اطلاعات تولید کننده هم می شود. اطلاعاتی همانند نام کارخانه، آدرس، شماره تماس و اطلاعات مربوط به استانداردها و مشخصات فنی محصولات می تواند به اطمینان شما از اصالت محصول کمک کند.

استانداردهای ساخت انواع میلگرد به چند گروه میلگرد A1، میلگرد A2، میلگرد A3 و میلگرد A4 تقسیم می شوند. اما اگر بخواهیم به استانداردهای بین المللی تولید میلگرد نگاه کنیم، به چند مورد مهم شامل استاندارد ASTM،JIS،DIN و ISO می رسیم.

  • JIS استاندارد مربوط به کشور ژاپنبوده که استاندارد JIS G3112 را برای میلگردهای مصرفی در بتن عنوان کرده. وزن میلگرد 16 شاهرود
  • ASTM یکی از معتبرترین استانداردهای تولید میلگرد دنیابوده که از طرف انجمن آزمون و مواد آمریکا ارائه شده.
  • ISO که مربوط به سازمان بین المللی استاندارد است، ISO 6935 را برای میلگردها عنوان می کند.
  • استاندارد DIN مربوط به کشور آلمان است و DIN 488 را برای میلگردهای مصرفی پیشنهاد می دهد.

از دست ندهید: قیمت میلگرد 16 شاهرود

ویژگی های میلگرد 16

یکی از مهم ترین ویژگی های میلگرد 16، تنش جاری این محصولبوده که 4000 کیلوگرم بر سانتی متر مربع می باشد.تنش گسیختگی این محصول هم برابر 6000 کیلوگرم بر سانتی متر مربع می باشد.

تنش گسیختگی یا همان مقاومت کششی همان برآیند نیروهاییبوده که می توانند منجر به شکستن میلگرد شوند. طبیعیبوده که اطلاع داشتن از میزان تنش گسیختگی هر محصول می تواند شما را در طراحی سازه بهتر یاری کند. میلگردها وقتی دچار تنش گسیختگی می شوند، تغییر شکل می یابند. این تغییر شکل در میلگرد 16 حدود 19 درصد می باشد.

انعطاف بالاتر این محصول نسبت به دیگر میلگردها سبب شده از میلگرد سایز 16 در صنایع بیشتری استفاده شود. همینطور شکل آج های این محصول به شکل منفرد و موازی، مثل فنربوده که آن را در برابر زلزله مقاوم می کند. وزن میلگرد 16 شاهرود

ببینید: قیمت میلگرد شاهرود

علامت اختصاری میلگرد شاهرود

علائم اختصاری که بر روی میلگرد درج می شود نشان از موارد مشخصی دارد تا مشتریان با آسودگی خاطر و با اطلاع از ویژگی های محصول، به خرید اقدام نماید. این نشانه گذاری ها توسط کارخانه های سازنده درج می شوند و توسط متخصصین این امر قابل خواندن می باشند. به صورت مثال مهندسان و متخصصانی که به خرید میلگرد اقدام می کنند با خواندن این علامت ها می توانند اطلاعات مربوط به میلگرد را مشخص کنند. وزن میلگرد 16 شاهرود

کد نشانه گذاری یکی از علامت های درج شده بر روی میلگردبوده که برای انواع میلگرد متفاوت می باشد. این کد با حروف انگلیسی نمایش داده می شود. کد نشانه گذاری برای میلگرد آجدار مرکب F و یا S می باشد. یکی دیگر از علامت های اختصاری کدیبوده که بر روی میلگرد حک شده و نشان از فرآیند تولید میلگرد دارد.

کلیک کنید: قیمت میلگرد شاهرود امروز

نحوه تولید میلگرد سایز 16 وزن میلگرد 16 شاهرود

تولید میلگرد 16 با کمک روش نورد گرم انجام میگیرد. در این روش در ابتدا، شمش های فولادی با حرارت بالا ذوب و سپس توسط جک هیدرولیکی به سمت کوره ارسال میشوند.

در مرحله بعد نوبت آنبوده که میلگرد به قطر مورد نظر برسد که این کار با کمک غلتک های درون دستگاه و با اعمال نیروی کششی و فشاری در چند مرحله انجام میگیرد.  پس از آن میلگرد ها به سمت قفسه های نورد هدایت میشوند و سپس جهت آج زنی، به استندهای آج زن انتقال داده میشوند و در نهایت میلگرد ها در طول های مورد نظر که غالبا 12 متری است، برش زده می شوند.

مطلب مرتبط: قیمت میلگرد ۱۶ شاهرود

کاربردهای میلگرد 16 در صنعت و ساختمان سازی

متداول ترین کاربرد میلگرد 16، استفاده در ساختمان سازی می باشد. میلگرد 16 در دسته میلگردهای A3 و آج 400 قرار دارد و برای تقویت پی یا فونداسیون ساختمان در برابر نیروهای واردشده، به کار می رود. همینطور کاربردهای دیگر میلگرد 16 شامل موارد زیر است: وزن میلگرد 16 شاهرود

پایه  های بتنی

میلگرد 16 برای کاربردهای ساختمانی سنگین، به خصوص برای ایجاد پایداری بیشتر در سازه های بتنی بزرگ به کار می رود. منظور از سازه های بزرگ سازه هاییبوده که وزن زیادی داشته باشند. از جمله این سازه ها می توان به ساختمان های بلند، دکل های نفتی و… اشاره کرد. وزن میلگرد 16 شاهرود

ساخت رمپ پارکینگ

رمپ ها نوعی مسیر شیب دار می باشند که برای ارتباط قسمت بالایی سازه به قسمت پایینی استفاده می شوند. برای ساخت رمپ های پارکینگ معمولا از میلگرد سایز 16 به کار می رود تا دوام و استحکام قابل توجهی داشته باشند. از سوی دیگر این میلگردها مقاومت خوبی در برابر خوردگی و زنگ زدگی دارند؛ از این رو بهترین انتخاب برای رمپ پارکینگ به شمار می روند.

استفاده در دکل  های نفتی وزن میلگرد 16 شاهرود

برای ساخت دکل های نفتی از فولاد و میلگرد با ابعاد متفاوت به کار می رود. به طورکلی دکل های نفتی باید دوام و استحکام بالایی داشته باشند؛ برای همین میلگرد 16 می تواند گزینه خوبی برای ساخت دکل های نفتی باشد.

ساختمان  های بلند

برای ساخت ساختمان های بلند و چندطبقه برای افزایش دوام و استحکام، باید از میلگرد باکیفیت استفاده کرد. میلگرد 16 یکی از میلگردهاییبوده که در ساختمان های چندطبقه به کار می رود تا سازه دوام و استحکام کافی را داشته باشد. به یاد داشته باشید هرچه ساختمان بلندتر باشد، به میلگردهای قوی تر و طویل تری نیاز دارید. وزن میلگرد 16 شاهرود

از این صفحه هم دیدن کنید: قیمت میلگرد ۱۶ شاهرود امروز

 

میلگرد آجدار جناقی

 

فاکتورهای سنجش کیفیت میلگرد مجتمع فولاد شاهرود

همان طور که گفته شد، تولید میلگرد آجدار یکی از خدماتیبوده که مجتمع فولادی شاهرود ارائه می دهد. میلگردهای A2 شاهرود برای عملیات خاموت زنی استفاده می شوند و به هیچ عنوان برای عملیات جوشکاری مناسب نیستند. وزن میلگرد 16 شاهرود

این در حالی که میلگرد A3 شاهرود، به عنوان میلگرد سخت و شکننده کاربرد دارد و از نظر شکل ظاهری دارای آج های جناغی به شکل فت و هشت می باشد. از این نوع میلگرد به خاطر اینکه دارای تنش جاری و تنش گسیختگی بیشتری نسبت به میلگرد A2 است، برای عملیات ساختمانی و بسیاری از صنایع به کار می رود. همان طور که گفته شد میلگردهای شاهرود ازکیفیت خوبی برخوردار می باشند و نسبت به دیگر برندها قیمت بالاتری دارند. وزن میلگرد 16 شاهرود

خرید این محصول برای پروژه های اطراف این شهر می تواند به خاطر عدم پرداخت هزینه های حمل و نقل، می تواند انتخاب مناسبی باشد. همان طور که گفته شد میلگرد شاهرود مطابق با استاندارد 3132 ساخته می شود پس می تواند کیفیت لازم برای سازه را داشته باشد. وزن میلگرد 16 شاهرود

خواص مکانیکی که شامل استحکام تسلیم، استحکام کشش نهایی، ازدیاد طول یا همان نوع تغییر شکل میلگرد استو همینطور خواص شیمیایی که شامل موارد شیمیایی به کار رفته در میلگرد همانند کربن، فسفر، نیکل، کروم و گوگرد است می تواند بیانگر این باشد که این محصول از کیفیت لازم برخوردار می باشد.

وزن میلگرد 16 شاهرود

قیمت میلگرد شاهرود

کارخانه شاهرود به این خاطر که در شمال شرقی کشور واقع شده می تواند به بسیاری از استان ها همانند گلستان، خراسان رضوی، مازندران و تهران خدماتی را برای فروش میلگرد شاهرود ارائه دهند. برای اطلاع از قیمت میلگرد شاهرود در بازار و خرید این محصول می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرد و راهنمایی های لازم را دریافت کنید.

لیست قیمت میلگرد شاهرود در سایز و ابعاد مختلف در سایت برای کاربران قابل مشاهده. این قیمت ها هر روز توسط کارشناسان ما آپدیت می شوند و شما می توانید پس از استعلام و بررسی قیمت برای خرید نهایی با کارشناسان ما تماس بگیرید. وزن میلگرد 16 شاهرود

قیمت میلگرد شاهرود به دلائل مختلفی همانند نوسانات ارزی، میزان عرضه و تقاضا، قیمت مواد اولیه و… متغیر می باشد. به صورت کلی با توجه به بالا بودن کیفیت میلگرد شاهرود، خرید این محصول می تواند برای بسیاری از پروژه های شما مقرون به صرفه باشد. برای خرید و سفارش میلگرد پرشین می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید و راهنمایی های لازم را دریافت کنید.

0
دیدگاه شما آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند
دسترسی
رتبه بندی
افزودن به کارت
توضیحات