سبد خرید
کارخانه های تولید میلگرد

کارخانه های تولید میلگرد

0
1 ماه قبل
زمان تقریبی مطالعه: ( کلمات )

اگر می خواهید با کارخانه های تولید میلگرد این مطلب برای شماست، میلگرد یکی از مواد اولیه اصلی در صنایع ساخت و ساز و تولیدی است که در انواع مختلف و با قطرهای متنوع تولید می‌شود. ایران یکی از کشورهایی است که با دارا بودن منابع طبیعی و توانایی تولیدی بالای، در زمینه تولید میلگرد فعالیت دارد.

در این مقاله، به بررسی لیست کارخانه‌های تولید میلگرد در ایران می‌پردازیم. این کارخانه‌ها با توجه به تجهیزات و فناوری‌هایی که در آنها استفاده می‌شود، می‌توانند میلگرد با کیفیت عالی و استاندارد بین‌المللی تولید کنند.

از آنجایی که مصرف میلگرد در ایران بسیار بالا است و در صنایع مختلف از ساخت سازه‌های بتنی تا تولید قطعات خودرو استفاده می‌شود، اهمیت تولید و عرضه میلگرد با کیفیت و قیمت مناسب بیش از پیش است.

در این مقاله به معرفی و بررسی تولید کنندگان برجسته میلگرد در ایران، تجهیزات و فناوری‌هایی که در این کارخانه‌ها به کار می‌روند، و همچنین استانداردهایی که بیشترین توجه را به خود جلب کرده‌اند، می‌پردازیم. هدف این مقاله ارائه یک دیدگاه کامل و جامع در خصوص تولید میلگرد در ایران و شناخت بهتر این صنعت حیاتی است.

جدول وزن میلگرد هیربد زرندیه

لیست کارخانه های تولید کننده میلگرد در ایران – 21 کارخانه های تولید میلگرد در ایران

در ادامه، با کامل ترین لیست کارخانه های تولید میلگرد در ایران آشنا می شوید:

کارخانه میلگرد ذوب آهن اصفهان 

میلگرد ذوب آهن اصفهان در بازار فولاد ایران، در دسته محصولات باکیفیت شناخته شده که مطابق با استانداردهای جهان تولید می شود. این محصول در چندین شکل و سایز و بر اساس استاندارد پذیرفته شده در ایران، روسیه و آلمان ساخته می شود. به دلیل همین ویژگی ها، خریداران داخلی و خارجی بسیاری دارد. از این رو، اطلاع از آنالیز میلگرد ذوب آهن و مشخصات فنی آن اهمیت بالایی پیدا می کند.

کارخانه میلگرد ذوب آهن اصفهان به عنوان اولین و بزرگ ترین کارخانه تولید کننده میلگرد و سایر مقاطع طویل فولادی در سال ۱۳50 در 45 کیلومتری جنوب غربی استان اصفهان تأسیس شد. مجتمع ذوب آهن برند معروف در تولید میلگرد در ایران بوده که محصولاتش از کیفیت خوبی برخوردار می باشد.

میلگرد اصفهان به صورت ساده یا آجدار با گریدهای A3 و A4 در سایزهای 8 تا 32 به بازار عرضه می شوند. قیمت میلگرد اصفهان اغلب جزو بالاترین قیمت های بازار می باشد. علامت اختصاری میلگرد ذوب آهن اصفهان به‌صورت ESCO است که بر روی بدنه این میلگردها حک می‌شود. این نشانه مخفف عبارت ESFAHAN STEEL COMPANY است.

میلگرد ابهر از کارخانه های تولید میلگرد

میلگرد ابهر یکی از بهترین برندهای میلگرد است.  علامت اختصاری میلگرد ابهر به صورت KFA است و حروف CT نیز بر آجدار و جناغی بودن میلگرد با آج 400 و تولید شده به روش خنک کاری شده اشاره دارد. میلگردهای ساده ابهر که دارای سطح صاف و بدون آج می باشند، بیشتر با قطر 6 تا 50 میلی متری عرضه می شوند. این میلگرد به راحتی بریده و خم می شود. پس در ساخت پل ها یا دیگر سازه های سنگین کاربردی ندارند.

کارخانه میلگرد ظفر بناب

مجتمع فولاد ظفر بناب از کارخانه های تولید میلگرد در سال ۱۳۸۶ با هدف افزایش تولید میلگرد، رشد اقتصادی و اشتغالزایی در شهرک صنعتی بناب تاسیس و فعالیت خود را آغاز کرد. این شرکت با استفاده حداکثری از نیروی انسانی و تلاش شبانه‌روزی پرسنل خود توانست ظرفیت تولید سالانه خود را به ۲۰۰ هزار تن در سال برساند.

پس از ۴ سال فعالیت در بازار‌‌های ایران و تولید میلگرد و همچنین با توجه به اهداف بلند مدت مجموعه ظفر بناب، فاز دوم این مجموعه با نام فولاد ظفر نوین گستر بناب در سال ۱۳۹۰ و با هدف افزایش تولید میلگرد‌های کارخانه ظفر بناب تاسیس شد. ظرفیت تولید فاز دوم این مجموعه ۳۰۰ هزار تن در سال برآورد شده است. فاز سوم مجموعه ظفر بناب نیز در راستای تکمیل محصولات فولادی و با هدف تولید انواع نبشی، ناودانی و تیرآهن در سال ۱۳۹۵ احداث و در سال ۱۳۹۶ به بهره‌برداری رسید.

میلگرد بناب مطابق با استاندارد DIN اروپا، ASTM آمریکا و استاندارد ملی ایران در 2 گرید A2 و A3 و در سایزهای 8 تا 32 میلی متر تولید می شود. قیمت میلگرد بناب به علت وزن پایین تر نسبت به دیگر تولیدکنندگان میلگرد در ایران، مقرون به صرفه تر می باشد. ZN.CT آرم حک شده روی میلگرد ظفر بناب بوده که می تواند نشانه اصالت کالای خریداری شما باشد.

کارخانه میلگرد شاهین بناب

میلگردهای کارخانه شاهین بناب از کارخانه های تولید میلگرد به صورت آجدار می باشند که در اندازه های مختلف تولید می شود. حروف لاتین درج شده روی میلگرد نشان دهنده اطلاعاتی است که اهمیت ویژه ای دارند. به طور کلی علائم روی آن شامل:

  1. نام کارخانه تولید کننده که می تواند از حروف ابتدایی نام آن تشکیل شود.
  2. اندازه (قطر) میلگرد که شماره های متفاوتی از 8 تا 40 دارد.
  3. آخرین علامت مربوط به نوع فرایند تولیدی می باشد.

علامت اختصاری BS-CT روی شاخه های میلگرد آجدار شاهین بناب حک شده که نشان دهنده مشخصات آن است:

  • حرف B نشان دهنده نام کارخانه است (بناب)
  • حرف S نشان دهنده نام کارخانه است (شاهین)
  • حرف C نشان دهنده میلگرد آج 400 و یا A3
  • حرف T نشان دهنده میلگرد تولید شده با فرایند ترمکس است.

علامت اختصاری میلگردهای شاهین بناب با نام های آج 340 و آج 400 می باشد که در مجموع دارای خواص مکانیکی متفاوتی هستند. طرح ها و برجستگی های روی میلگرد در شکل قرارگیری داخل بتن بسیار موثر است و خواص متفاوت آن را تحت تاثیر قرار می دهد.

میلگرد شاهین بناب با علامت مشخصه آج 340 دارای آج هایی با برجستگی های یکنواخت با فاصله یکسان است که به شکل مارپیچ اطراف میلگرد قرار گرفته اند. میلگرد شاهین بناب با علامت مشخصه آج 400 و یا نام میلگرد آج جناغی دارای آج هایی به شکل هفت و هشت است. علامت مشخصه نوع میلگرد نشان دهنده میزان عناصر کربن، سیلیسیم، منگنز، فسفر، گوگرد، نیتروژن و … نیز می باشد.

کارخانه میلگرد آناهیتا از کارخانه های تولید میلگرد در شمال

فولاد آناهیتا گیلان یکی از معروف ترین و باکیفیت ترین از کارخانه های تولید میلگرد بوده که در سال 1392 در رشت تأسیس شد. انواع میلگردهای ساده و آجدار در سایزها و استانداردهای مختلف در سبد محصولات این کارخانه موجود می باشد.

دقت داشته باشید که از مشخصات میلگرد آناهیتا این است که روی آن با گرید A2 حروف A.G.J.U، گرید A3 حروف A.G.C.T و گرید A4 حروف A.G.S.T حک می شود. قیمت میلگرد آناهیتا رشت با توجه به وزن سبک آن نسبت به دیگر تولیدکنندگان میلگرد در کشور قیمتی مناسب داشته و حتی برای مصرف کنندگان شمال و شمال غربی کشور مقرون به صرفه می باشد.

کارخانه میلگرد البرز ایرانیان (فایکو)

کارخانه فولاد فایکو یکی از کارخانه های تولید میلگرد در داخل کشور است که تحت مدیریت شرکت فولاد البرز ایرانیان است. ظرفیت اسمی سالیانه این مجموعه با دو خط تولید مجزا، برابر با 1 میلیون و 500 هزار تن محصولات فولادی است که شامل مقاطع فلزی گوناگونی می‌شود.  این شرکت انواع میلگرد آجدار را در سایز 8 تا 32 میلیمتر تولید میکند. ترکیبات شیمیایی میلگرد آجدار تولیدی فایکو به میزان 22/0 کربن، 35/0 سیلیسیم، 050/0 گوگرد، 050/0 فسفر و 60/0-90/0 منگنز است.

کارخانه میلگرد شاهرود

فولاد شاهرود از کارخانه های تولید میلگرد یکی از بزرگ‌ترین تولیدی‌های میلگرد در کشور می‌باشد. این شرکت در سال 1380 تأسیس شده و در نهایت پنج سال بعد ظرفیت تولید خود را به 200 هزار تن در سال رساند.  معمولا میلگردهای تولیدی در ایران مطابق با استاندارهای کشور روسیه می باشد. استاندارهای کشور روسیه شامل A1 و A2 و A3 است. میلگردهای تولیدی این مجتمع از نوع آجدار شاخه ای و با استانداردA2 و A3 در اندازه های 10 تا 32 میلیمتر می باشد. از جمله میلگردهای پرکاربرد این کارخانه می‌توان به محصولات زیر اشاره کرد.

تفاوت میان استانداردهای A2 و A3 تولیدی در فولاد شاهرود، در مقاومت کششی و تنشی آنها می باشد. در این حالت مقاومت کششی A2 5000 و مقاومت تنشی آن 3400 کیلوگرم بر سانتی متر مربع است.
نوع آجدار شاخه ای با استاندارد A3 دارای مقاومت کششی 6000 و مقاومت تنشی 4000 کیلوگرم بر متر مربع است.

شرکت فولاد شاهرود به دلیل نداشتن خط تولید WireRoad امکان تولید میلگرد به صورت کلاف در سایز کمتر از 8 میلیمتر را دارا نیست. محصول برگزیده این کارخانه میلگرد آجدار و میلگرد شاهرود ساده در دو گرید A2 و A3، سایزهای 10 الی 32 میلی‌متر و در طول 12 متری می باشد.

میلگرد شاهرود A2

صفت مشخصه میلگرد فولاد شاهرود A2 آج 340 و به شکل مارپیچ بوده و از لحاظ میزان سختی از نوع میلگرد های نسبتا ترد است. میلگرد شاهرود A2 دارای تش تسلیم 3000 و تنش کششی5000 نیوتن بر متر مربع بوده و به علت ترد بودن آن برای عملیات جوشکاری مناسب نمی باشد. این میلگرد برای عملیات ساختمانی خصوصا خاموت زنی مناسب است.

میلگرد شاهرود A3

صفت مشخصه میلگرد فولاد شاهرود از کارخانه های تولید میلگرد A3 آج 400 و به شکل جناغی هفت و هشت بوده و در رده میلگرد های سخت و شکننده می باشد. تنش جاری این نوع میلگرد 4000 و تنش گسیختگی آن 6000 نیوتن بر متر مربع است. این نوع میلگرد برای عملیات صنعتی و ساختمانی مناسب می باشد.

 کارخانه میلگرد صبا فولاد زاگرس

کارخانه میلگرد صبا فولاد زاگرس به عنوان یکی از کارخانه های میلگرد در سال 1393 در استان چهارمحال و بختیاری تأسیس شد. در حال حاضر میلگرد آجدار، نبشی و ناودانی ازجمله محصولات این کارخانه محسوب می شوند. به خاطر داشته باشید که روی میلگرد زاگرس حروف اختصاری SFZ CT حک می شود.

کارخانه میلگرد میانه از کارخانه های تولید میلگرد

کارخانه میلگرد میانه تبریز از کارخانه های تولید میلگرد در سال ۱۳۷۹ در جنوب شرق میانه به منظور تولید میلگرد مورد بهره برداری قرار گرفت. این کارخانه از برترین تولیدکنندگان میلگرد ساده و ساختمانی در کشور به شمار می رود و توانایی تولید انواع گریدهای میلگرد در سایزهای 8 تا 32 میلی متر مطابق با استاندارد ملی ایران به شماره 3132 را دارد. از مشخصات میلگرد میانه این است که روی آن دو حرف F روبروی هم حک می شود.

اگر قصد خرید مستقیم از این کارخانه را دارید باید بدانید کارخانه میانه زیر 15 تن را بارگیری نمی کند.

کارخانه فولاد خراسان (میلگرد نیشابور) – کارخانه های تولید میلگرد در شرق کشور

اگر از مهندسان ساختمان در شمال شرق کشور هستید، احتمالاً میلگرد نیشابور به گوشتان آشناست. میلگرد نیشابور معروف ترین محصول کارخانه فولاد خراسان است که در سال 1381 در 15 کیلومتری شمال غرب شهرستان نیشابور راه اندازی شد.

کارخانه فولاد خراسان (میلگرد نیشابور) انواع میلگردهای ساده و آجدار را در سایزهای 8 تا 32 میلی متر تولید می کند که مشخصات این محصولات از استاندارد ملی ایران به شماره 3132 تبعیت می کنند.

روی میلگرد نیشابور علامت اختصاری N یا KSC CO حک می شود. اغلب قیمت میلگرد نیشابور جزو رده های بالا محسوب می شود و از کیفیت خوبی هم برخوردار می باشد.

کارخانه میلگرد حسن رود گیلان

میلگرد حسن رود گیلان از کارخانه های تولید میلگرد نیز بسیار شناخته شده است، کارخانه حسن رود گیلان در سال 1383، در جاده رشت-انزلی تأسیس شد. خرید میلگرد حسن رود، نه تنها در پروژه های شمال کشور، بلکه در بسیاری از شهرها، از محبوبیت خاصی برخوردار می باشد. این کارخانه ظرفیت تولید سالیانه حدود 200 هزار تن میلگرد را دارد که شامل میلگرد های آجدار در سایز های 8 و 10 با استاندارد A2 و میلگردهای آجدار در سایز های میلگرد 8، میلگرد 10، میلگرد 12، میلگرد 14، میلگرد 16، میلگرد 18، میلگرد 20، میلگرد 22 و… با استاندارد A3 می شود.

میلگرد حسن رود
 

کارخانه میلگرد راد همدان از کارخانه های تولید میلگرد

کارخانه میلگرد راد همدان در سال 1390 به منظور تولید مقاطع فولادی تأسیس و در سال 1396 به بهره برداری رسید. این کارخانه انواع میلگردهای A1، A2 و A3 را در سایز 8 تا 32 میلی متر مطابق با استاندارد میلگرد ایران تولید می کند. روی میلگرد همدان علامت اختصاری RAD حک می شود. قیمت میلگرد راد همدان هر روز در وبسایت آهنگر به روز رسانی می شود.

کارخانه میلگرد بافق یزد

کارخانه میلگرد بافق در سال 1394 در شهر یزد با ظرفیت تولید سالانه 550 هزار تن راه اندازی شد. وزن میلگرد بافق نزدیک به مقدار ماکزیمم جدول اشتال است و مطابق با استاندارد ملی ایران به شماره 3132 تولید می شود. به علت همین کیفیت مناسب، قیمت میلگرد بافق هم چندان ارزان نیست.

مشخصات میلگرد بافق یزد این است که به صورت آجدار و در گرید A3 در سایز 8 تا 32 میلی متر با وزنی نزدیک به مقدار ماکزیمم جدول اشتال مطابق با استاندارد ملی ایران به شماره 3132 تولید می شود. روی میلگرد بافق یزد کلمه “فولاد بافق” یا “BMISCO” حک شده می باشد.

کارخانه میلگرد هیربد زرندیه

 میلگرد هیربد زرندیه را نیز باید بشناسید، شرکت فولاد هیربد با تولیدات کم نظیر و متنوع توانسته در سریع ترین زمان در بازار های هدف خود در کشور و خارج از مرز نفوذ موثری نماید. این مجتمع در تلاش است ظرفیت تولید خود را به 7.2 تن در سال برساند و شعب های جدیدی در سراسر کشور ایجاد نماید تا در بازارهای داخلی و خارجی نفوذ کرده و مقدمات مقتضی جهت صادرات به دیگر کشور ها را فراهم کند.

شرکت صنایع فولاد هیربد زرندیه از کارخانه های تولید میلگرد با الگوی عرضه پیوسته و همگرا یک زنجیره پویا و چابک با تفکر ناب کارآفرینی ایران سرافراز در قالب سرمایه گذاری بخش خصوصی در سال 1391 در شهرک صنعتی مامونیه واقع در شهرستان زرندیه استان مرکزی به بهره برداری رسید.

فولاد هیربد آنچه که به حول و قوت الهی تا به امروز به دست آورده، ثمره اتکال به خداوند صانع و تعهد بی پایان به تولید، کیفیت، توزیع و خریداران خود در هر زمان و مکان بوده است.  ظرفیت فعلی این مجتمع معظم بالغ بر 2.5 میلیون تن در سال می باشد.

زنجیره عرضه محصولات شامل شمش فولادی در ابعاد مختلف، میلگرد فولادی در تمام قطرها و انواع لوله و پروفیل های صنعتی و ساختمانی است. فولاد هیربد با به کارگیری سرمایه اصلی خود یعنی متخصصان ماهر و متعهد، و تجهیزات مدرن و به روز، توانسته است با تولید محصولاتی کم نظیر و متنوع، در سریع ترین زمان در بازارهای هدف خود در کشور و خارج از مرزها نفوذ موثر نماید.

کارخانه میلگرد آریا ذوب

کارخانه میلگرد آریا ذوب از کارخانه های تولید میلگرد در سال 1383 در منطقه صنعتی اشتهارد با ظرفیت تولید 350000 هزار تن با هدف خودکفایی کشور در زمینه محصولات فولادی آغاز به کار کرد. از اصلی ترین مشخصات میلگرد آریا ذوب این است که در گریدهای A2 با سایز 10 و گرید A3 در سایزهای 8 تا 20 تولید می شود که مطابق با استاندارد ملی ایران به شماره 3132 می باشد. محصولات این کارخانه در حال حاضر چهل درصد از سهم بازار میلگرد را در اختیار دارند.

کارخانه میلگرد آذر امین

کارخانه صنایع آذر فولاد امین در سال 1390 در منطقه تیکمه داش استان آذربایجان شرقی با ظرفیت 300.000 تن در سال راه اندازی شده می باشد. میلگرد آذر امین در گریدهای A2 و A3 و در سایزهای 8 تا 32 میلی متر تولید می شود.

کارخانه تولید میلگرد دزفول روهینا از کارخانه های تولید میلگرد در ایران

مجتمع فولاد روهینا جنوب در سال ۱۳۸۹ در نزدیکی شهر دزفول مورد بهره برداری قرار گرفت. این کارخانه از دو فاز به نام های «ریبار» و «میدا» تشکیل شده که هردو انواع مختلف میلگرد را تولید می کنند. در صورتی که بخواهیم از مشخصات میلگرد دزفول بگوییم، می توان گفت در گریدهای A3 و A4 به صورت شاخه ای در سایزهای 8 تا 32 با طول 12 متر تولید شده و علامت اختصاری ROUHINA روی آن ها حک می شود.

فولاد ارگ تبریز

این کارخانه نخستین میلگردهای خود را در سال 1391 وارد بازار کرد. میلگرد فولاد ارگ تبریز در بازار با نام میلگرد تبریز شناخته شده و تنها در گرید A3 تولید می شود. از مزایای میلگرد ارگ تبریز می توان به کیفیت صادراتی و مناسب بودن آن برای سازه های بتنی، اشاره کرد. همینطور بروزترین قیمت میلگرد تبریز را می توانید مشاهده کنید.

فولاد امیرکبیر خزر – کارخانه های تولید میلگرد در شمال

فولاد امیرکبیر خزر در سال 1383 در شهرک صنعتی رشت تاسیس شده و سالانه 750.000 تن میلگرد آجدار تولید می کند. میلگرد امیرکبیر خزر در همه گریدهای A2 تا A4 تولید می شود.

 کارخانه کاوه تیکمه داش تبریز از کارخانه های تولید میلگرد در تبریز

کارخانه تیکمه داش تبریز از جوان ترین کارخانه های تولید کننده میلگرد آجدار در کشورمان است که در سال 1391 نخستین محصولات خود را روانه بازار کرد. میلگرد تیکمه داش در حال حاضر به صورت ساده و آجدار و در همه گریدهای A1، A2، A3 و A4 و در سایزهای 8 تا 24 میلی متری تولید می شود.

کارخانه میلگرد پرشین فولاد

کارخانه پرشین فولاد از کارخانه های تولید میلگرد در سال 1365 در تاکستان تأسیس و در سال 1385 با ظرفیت تولید سالیانه 500 هزار تن میلگرد مورد بهره برداری قرار گرفت. در حال حاضر میلگرد پرشین فولاد در گرید A3 بر اساس استاندارد ملی ایران به شماره 3132 در سایزهای 8 تا 32 با طول 12 متر تولید می شود.

میلگرد 16 چند کیلو است
 

خرید انواع میلگرد از آیرونید

آیرونید یکی از برترین تامین کننده های میلگرد در ایران است که با سابقه ی درخشان و کیفیت بالا، انواع محصولات خود را با قیمت های مناسب به بازار عرضه می کند. اگر شما نیز به دنبال خرید میلگرد با کیفیت و قیمت مناسب هستید، آیرونید گزینه ی ایده آلی برای شماست.

محصولات آیرونید از جنس فولاد با کیفیت بالا تامین می شوند و با استفاده از تکنولوژی های روز دنیا به بازار عرضه می شوند. این شرکت تضمین می کند که محصولات آن به تمامی استانداردهای ملی و بین المللی ایمنی و کیفیت تطابق داشته باشند.

با خرید میلگرد از آیرونید، شما می توانید اطمینان داشته باشید که محصولی با کیفیت و دوام دریافت خواهید کرد که به راحتی می توانید از آن در پروژه های ساختمانی خود استفاده کنید. همچنین، با انتخاب آیرونید برای خرید محصولات خود، مطمئن باشید که قیمت مناسب و خدمات پس از فروش عالی نیز در اختیارتان خواهد بود.

0
دیدگاه شما آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند
دسترسی سریع
آیرونید، مرکز بزرگ فروش انواع آهن آلات در ایران است که تیرآهن، میلگرد، نبشی، پروفیل، ورق، فنس و … را با بهترین کیفیت و قیمت از کارخانه های تولید کننده مطرح، تامین می کند. این مجموعه سال هاست که فعالیت حرفه ای خود را ادامه داده و توانسته رضایت افراد بسیاری را جلب کند. برای اطلاعات بیشتر و خرید آهن آلات همین حالا با ما تماس بگیرید.
چگونه اعتماد کنیم
آدرس دفتر مرکزی
طراحی شده در استودیو دیزاین الفبا وب
فیلترها
دسترسی
رتبه بندی
افزودن به کارت
توضیحات