سبد خرید
توری فنس پرسی

توری فنس پرسی

0
3 ماه قبل
زمان تقریبی مطالعه: ( کلمات )

همه ما کم و بیش با انواع توری فنس پرسی آشنایی داریم و حتی اگر از نزدیک با آن در تماس نبوده باشیم، حتما تصاویر آن را در تلویزیون و سریال های مختلف تماشا کرده ایم. هرگاه صحبت از چگونگی ایجاد و ساخت محافظ های امنیتی برای اماکن مختلف به میان می آید، اولین و بهترین گزینه پیش رو، توری ها می باشند.

توری فنس پرسی از تنوع بالایی برخوردار می باشند که هر یک کاربری مخصوص به خود را دارد. یکی از انواع پرکاربرد آن، توری فنس پرسی می باشد. این توری ها که از محصولات مفتولی به شمار می آیند، به دلیل حالت تار و پود مفتول در آن ها، علاوه بر انعطاف پذیری، استحکام بالایی دارند. همین امر، موجب کاربردهای گسترده توری فنس پرسی می شود.

کارخانه آیرونید یکی از توزیع کنندگان توری فنس پرسی است و این محصول را با بهترین کیفیت و قیمت به مشتریان عرضه می دارد. برای استعلام قیمت توری فنس پرسی و دریافت مشاوره خرید، می توانید همه روزه با کارشناسان فروش این مجموعه در تماس باشید. در مقاله پیش رو قصد داریم به معرفی بیش تر توری فنس پرسی، کابرد و مزایای استفاده از آن بپردازیم. 

توری فنس پرسی چیست؟

توری فنس پرسی یک نوع فنس است که از جنس توری فلزی ساخته شده است. این نوع فنس از توری های فلزی با روکش ضد زنگ تشکیل شده است که به آن امکان می دهد در برابر عوامل خارجی مانند باران، برف و آب دریایی مقاوم باشد.

توری فنس پرسی به دلیل ساختار محکم و مقاومی که دارد، برای استفاده در مناطقی با شرایط آب و هوایی سخت و تغییرات دمایی زیاد بسیار مناسب است. این نوع فنس از طراحی خاص خود به عنوان حفاظتی برای محوطه های مسکونی، تجاری، صنعتی و حتی محوطه های دولتی استفاده می شود.

توری فنس پرسی علاوه بر اینکه امنیت و حفاظت را فراهم می کند، دارای زیبایی و ظاهری شیک و مدرن است که باعث می شود از آن به عنوان یک عنصر تزئینی در محیط های مختلف استفاده شود. این نوع فنس معمولاً به صورت رولی در بازار عرضه می شود و نصب و نگهداری آن نیز بسیار آسان است.

توری فلزی های پرکاربرد

یکی از توری فنس فلزی های پرکاربرد، توری های پرسی می باشند که با نام های فنس پرسی و توری مشبک هم شناخته می شوند. این توری ها از مفتول های آهنی، فولادی و… تولید می شوند. در توری مشبک، مفتول ها به حالت تار و پود به یک دیگر بافته می‎ شوند و یک شبکه توری به وجود می آورند.

توری فنس پرسی، از چشمه های مربع و مستطیلی شکل برخوردار است. به همین دلیل از لحاظ شکل ظاهر شبیه به توری جوشی است و گاها با آن اشتباه گرفته می شود. این درحالی بوده که این دو توری از یک دیگر مجزا بوده و تفاوت دارند.

در محل تقاطع تار و پود در این توری برخلاف توری جوشی، هیچ گونه جوش کاری مشاهده نمی شود. عدم وجود جوش، دلیل مقاومت بالای این توری می باشد. افزون بر آن، توری فنس پرسی بیش ترین گردش هوا را ایجاد می کند و خللی در جریان آب شیلنگ به زمان آتش سوزی به وجود نمی آورد.

به همین دلیل کاربرد مهمی در ایمن سازی اماکن دارد. علاوه بر این موارد، شاخصه مهم فنس پرسی مقاومت بالای آن در برابر ضربه و تغییرات دمایی می باشد. در بعضی موارد، بر روی این توری، خراش هایی را به وجود می آیند تا از لیز خوردن آن بکاهند.

انواع توری فنس پرسی کدام است؟

توری های پرسی از 3 لحاظ دسته بندی می شوند که در ادامه به معرفی هر یک خواهیم پرداخت:

دسته بندی انواع توری فنس پرسی بر اساس روش بافت

توری های پرسی بر اساس بافتی که دارند، در سه نوع توری فنس پرسی موج دار عادی، حصیری و هلندی تولید و عرضه می شوند.

دسته بندی انواع توری فنس پرسی بر اساس روش ساخت

در دسته بندی دیگری، این توری را از لحاظ نوع ساخت و چگونگی قرارگیری لبه و حاشیه ها تقسیم می کنند. این تنوع شامل 3 نوع توری فنس پرسی با لبه های برش داده شده، توری با لبه های 180 درجه خم شده و توری با لبه های پوشیده شده با فویل می شود.

دسته بندی انواع توری فنس پرسی بر اساس وزن

بسته به ماده اولیه مصرف شده، این توری به انواع توری فنس پرسی سبک و سنگین تقسیم می شود.

توری فنس پرسی چگونه تولید می شود؟

توری فنس پرسی به کمک دستگاهی به نام دستگاه توری فنس پرسی تولید می شود. این دستگاه به حفظ بافت مفتول ها در کنار یک دیگر کمک می کند. قابل توجه بوده که امکان ساخت فنس پرسی با عرض های مختلف با این دستگاه وجود دارد. نکته قابل توجه آن بوده که بعضی از انواع این دستگاه، صرفا برای جنس های خاصی از مفتول مورد استفاده قرار می گیرد. روش دیگر تولید آن، غوطه وری می باشد. برای به کارگیری این روش، ابتدا یک وان مذاب با دمای 450 درجه سانتی گراد ایجاد می شود.

سپس قطعه قرار داده شده در وان ذوب می شود. بعد از خروج آن از وان مذاب، در معرض واکنش با کربن و اکسیژن قرار داده می شود. در وهله آخر یک لایه مقاومت در برابر خوردگی و زنگ زدگی بر روی آن ایجاد می کنند.

مشخصات فنی توری فنس پرسی

توری مشبک مشخصه های مخصوص به خود را دارد که از استانداردهای از پیش مشخص شده تبعیت می کند و شامل موارد زیر می شود:

  • قطر مفتول مابین 3 تا 6 میلی متر
  • جنس مفتول فلز، آهن، گالوانیزه، برنز، آلومینیوم یا برنج
  • ابعاد چشمه توری 2 تا 8 سانتی متر
  • ابعاد طول مابین 1 تا 4 متر
  • ابعاد عرض حدبیشتر 2 متر

جدول وزن توری فنس پرسی

وزن این توری با توجه به اندازه چشمه و قطر مفتول مشخص می شود. در ادامه جدول وزن توری فنس پرسی را برای شما آورده ایم.

ردیف چشمه (cm) وزن یک متر مربع (kg) قطر مفتول (mm)
1 2.5 3.75 3
2 4.3 3 3
3 2.5 5.8 3.5
4 4.3 3 3.5
5 4.2 3.5 3.6
6 4 5.1 4
7 4.3 4.5 4
8 4.5 4.45 4
9 3.2 7.5 4.6
10 5 5.5 4.6
11 3.2 9 5
12 3.2 9 5
13 4 11 6

کاربرد توری فنس پرسی

توری فنس پرسی یکی از انواع توری های کاربردی و مهم بوده که به طور گسترده در صنایع و حتی در خانه و اطراف ما مورد استفاده قرار می گیرد. در معادن و کارخانه های زغال سنگ، از توری با قطر بالا به کار می رود. در مقابل برای کباب کردن و ساخت ابزار باربیکیو توری هایی که قطر کم دارند، مورد مصرف قرار می گیرند. ساخت محافظ در ارتفاعات برای کارگرانی که مشغول به کار می باشند، توسط فنس توری صورت می گیرد و از وقوع حادثه جلوگیری می کنند. به طور کلی کاربرد توری های پرسی شامل موارد زیر می شود:

  • ساخت پانل های سه بعدی
  • کاربرد در صنایع شیمیایی، نفت، پزشکی و متالورژی
  • مسلح کردن بتن فونداسیون کف و دیوارها
  • حفاظ در و پنجره
  • ساخت قفس برای حیوانات
  • حصارکشی زمین های وسیع مثل مزارع
  • کاربرد در تولید ساخت سیستم های گرمایشی

مزایای استفاده از توری فنس پرسی کدام است؟

این توری به دلیل مزایای بسیاری که دارد، از محبوبیت زیادی برخوردار است. این مزایا به شرح زیر است:

  1. برخورداری از وزن پایین
  2. آسانی نصب و حذف آن
  3. قیمت مناسب
  4. مقاومت و استحکام بالا در برابر ضربه، آسیب و خوردگی

قیمت توری فنس پرسی

عوامل متعددی در مشخص قیمت فنس توری اثرگذارند. مهم ترین عامل در مشخص قیمت این توری، جنس مفتول به کار رفته و یا به عبارتی قیمت مواد اولیه است. طبیعتا قیمت مفتول های گالوانیزه با آلومینیوم و یا فولاد، یکسان نیست و در نتیجه آن هزینه محصول همه شده هم متفاوت خواهد بود.

از دیگر عوامل تاثیرگذار وزن توری می باشد. همان طور که انتظار می‎رود، هرقدر وزن توری بیش تر باشد، هزینه آن هم افزایش خواهد داشت. وزن توری، خود وابسته به ضخامت مفتول اولیه و جنس آن مشخص می شود. قابل توجه بوده که در توری فنس پرسی هایی که اندازه چشمه در آن ها بزرگ است، قیمت پایین تر می باشد. دلیل آن هم به مصرف کم تر مفتول برمی شود. برای دریافت قیمت توری فنس در آیرونید به روز، همین حالا از طریق راه های ارتباطی ذکر شده با ما تماس بگیرید.

0
دیدگاه شما آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند
دسترسی سریع
آیرونید، مرکز بزرگ فروش انواع آهن آلات در ایران است که تیرآهن، میلگرد، نبشی، پروفیل، ورق، فنس و … را با بهترین کیفیت و قیمت از کارخانه های تولید کننده مطرح، تامین می کند. این مجموعه سال هاست که فعالیت حرفه ای خود را ادامه داده و توانسته رضایت افراد بسیاری را جلب کند. برای اطلاعات بیشتر و خرید آهن آلات همین حالا با ما تماس بگیرید.
چگونه اعتماد کنیم
آدرس دفتر مرکزی
طراحی شده در استودیو دیزاین الفبا وب
فیلترها
دسترسی
رتبه بندی
افزودن به کارت
توضیحات