سبد خرید
راهنمای خرید ورق ساختمانی

راهنمای خرید ورق ساختمانی

0
1 ماه قبل
زمان تقریبی مطالعه: ( کلمات )

اگر به راهنمای خرید ورق ساختمانی نیاز دارید این مطلب برای شماست، خرید ورق با بهترین کیفیت و قیمت، نیازمند داشتن اطلاعات کامل در مورد انواع و مشخصات آن، رصد قیمت بازار، در نظر گرفتن هزینه های جانبی، انتخاب بهترین مرجع خرید و نکات مهم دیگر بوده که در این مقاله به آن ها می پردازیم. همینطور، همه نکات مهم و لازم را با عنوان راهنمای خرید ورق در سه مرحله قبل از خرید، زمان خرید و بعد از خرید بررسی می کنیم تا در نهایت، خرید همه انواع ورق برای شما به یک گزینه ساده و کامل تبدیل گردد. برای دریافت قیمت ورق ساختمانی با آیرونید از طریق راه های ارتباطی ذکر شده تماس بگیرید.

راهنمای خرید ورق ساختمانی ، قبل از خرید ورق های ساختمانی باید به این موارد دقت کنید:

مشتری باید اطلاعات کاملی در مورد ورقی داشته باشد که قصد خریدش را دارد (از جمله وزن محصول، ضخامت و ابعاد قابل سفارش، نوع ورق و آلیاژ استفاده شده در آن و …). در ادامه، همه اطلاعات لازم قبل از خرید ورق را به طور کامل بررسی می کنیم.

مشخصات ورق

علاوه بر نوع، شکل ظاهری و وزن، از دیگر مشخصات ورق که لازم است قبل از خرید حتما با آن ها آشنا باشید، ضخامت و ابعاد آن می باشد. مشتری باید با مشورت مسئول فنی، مشخصات دقیق ورق مورد نیاز را برای پروژه اعلام نماید؛ چرا که بعد از ثبت و تایید سفارش از طرف مشتری، امکان برگشت و تغییر جزئیات وجود ندارد. برای همین، مشتری باید با آگاهی و دقت کامل نسبت به مشخصات ورق های درخواستی، اقدام به سفارش کالا نماید.

وزن و تناژ مورد نیاز (به کیلوگرم یا تعداد برگ)

اگر قصد خرید رول ورق داشته باشید، وزن آن تقریبا مشخص است؛ اما در مورد خرید ورق به صورت شیت نسبت به تعداد شیت ها، وزن ورق هم تغییر می کند.

رول یا شیت بودن ورق

از نظر ظاهری، ورق ها به چهار نوع زیر تقسیم می شوند:

  • رول یا کویل: یکی از دسته بندی های ورق از نظر شکل ظاهری، رول ورق می باشد. گاهی به رول، کویل هم گفته می شود؛ به طور مثال: منظور از کویل گرم، همان رول ورق سیاه می باشد. در این حالت، ورق به صورت رول از کارخانه خارج می شود.
  • شیت برشی: با برش رول ورق در اندازه های مختلف، شیت برشی تولید می شود.
  • شیت فابریک: در این حالت، ورق مستقیما به صورت برگ یا شیت از کارخانه خارج می گردد.
  • پلاک و تسمه: با برش در ورق، دو شکل پلاک و تسمه تولید می شود. منظور از پلاک، برش ورق در قطعات کوچک و بزرگ به اشکال مستطیل، مربع، گونیا و یا ورق لچکی است. منظور از تسمه هم برش برق با عرض کم و طول زیاد می باشد.

شکل ظاهری ورق، علاوه بر تاثیر در کاربرد آن، در قیمت ورق هم تاثیرگذار می باشد. برای همین، آشنایی با انواع ورق قبل از خرید اهمیت زیادی دارد. به طور مثال، تسمه تولید شده از ورق های کارخانه فولاد مبارکه، گران تر از تسمه های متفرقه (تسمه های نوردی) می باشند. همینطور، ابعاد ورق شیت فابریک کاملاً صاف و گونیا است، ولی در حالت برش خورده احتمال اختلاف جزیی در ابعاد و اندازه قطر آن وجود دارد. برای همین، قیمت ورق فابریک بیشتر از ورق برش خورده است.

 نوع ورق

قبل از خرید، باید نوع ورق را بر حسب کاربردی که از آن انتظار داریم مشخص کنیم. ورق های فولادی به دو صورت پوشش دار و بدون پوشش و در انواع ورق سیاه، گالوانیزه، روغنی، اسیدشویی، رنگی، آجدار، آلیاژی و … تقسیم می شوند.

در صورت آشنایی با انواع ورق، می توان جزئیات بیشتری مثل زبری و میزان صیقلی بودن سطح ورق یا نوع فرمینگ اجرا شده روی آن را هم مشخص کرد. به طور مثال برای سقف سوله یا آلاچیق، ورق رنگی گزینه مناسبی می باشد. انتخاب ورق رنگی، امکان انتخاب مشخصات دیگر، مثل کرکره یا سینوسی بودن و یا ساده بودن ورق را هم ایجاد می کند.

 ابعاد ورق

ابعاد ورق (از جمله ضخامت و عرض آن ها) از مهم ترین پارامترهایی بوده که قبل از خرید باید نسبت به آن اطلاعات کافی داشته باشید. چرا که به طور مثال، ضخامت در ورق های رنگی و گالوانیزه برای مرحله فرمینگ (کرکره کردن ورق) اهمیت دارد. پارامتر عرض هم برای ورق های فرمینگ اهمیت زیادی دارد؛ چرا که ابعاد مختلف ورق بعد از کرکره شدن، عرض مفید متفاوتی می دهند. عرض های ورق های روغنی، رنگی و گالوانیزه هم به دو صورت کوتاه (1 متر) و بلند (1.5 متر) می باشند. در ادامه و برای راحتی خریدتان، ابعاد ورق های مختلف را به تفکیک بیان می کنیم.

ابعاد ورق سیاه: عرض استاندارد برای ورق رول سیاه، به ترتیب 1000، 1250، 1500 و 2000 میلی متر می باشد. ضخامت ورق سیاه به صورت رول (یا کویل) هم از 1.5 الی 100 میلی متر است، اما ضخامت در ورق سیاه فابریک از 3 میلی متر شروع می شود و امکان تولید تا ضخامت 100 میلی متر هم وجود دارد.

  • ابعاد ورق گالوانیزه: ورق گالوانیزه در عرض 100 و 125 سانتی متر و ضخامت 0.3 تا 3 میلی متر موجود است. ورق گالوانیزه به صورت شیت هم به دلخواه مشتری برش داده می شود.
  • ابعاد ورق روغنی: عرض استاندارد ورق روغنی 100 و 125 سانتی متر و ضخامت معمول آن در بازار بین 0.3 الی 3 میلی متر بوده که به صورت رول و شیت قابل تامین است.
  • ابعاد ورق رنگی: ورق روغنی، بسته به برند آن در ضخامت های مختلف تولید می گردد. به طور مثال، ورق رنگی الماس با ضخامت های 48 و 50 و برند فولاد مبارکه با ضخامت های 50 تا 70 در بازار عرضه می شوند، اما به طور کل، ورق رنگی کشور چین دارای ضخامت های متنوع تری است.
  • ابعاد ورق عرشه فولادی: از آنجایی که ورق عرشه فولادی از ورق گالوانیزه تامین می گردد، برای همین از ضخامت های ورق گالوانیزه تبعیت می کند. همینطور، ورق های عرشه فولادی طبق درخواست مشتری برش داده می شوند و برای همین، مهم ترین نکته در ابعاد این نوع ورق، توجه به گام های عرشه فولادی می باشد.
  • ابعاد ورق آجدار: ورق آجدار پرسی در ضخامت های 2، 2.5 و 3 میلی متر و ورق آجدار فابریک در ضخامت های 3، 4، 5، 6 و 8 در بازار عرضه می شود. طول و عرض ورق آجدار هم معمولا به صورت عرض 1 در طول 2، عرض 1.5 در طول 6 و عرض 1.25 در طول 2.5 متر است.
  • ابعاد ورق اسیدشویی: ورق های اسید شویی از انواع ورق های فولادی نورد گرم ساخته می شوند که با اسید مورد شست و شو قرار می گیرند. برای همین، ابعاد هر نوع ورقی که قابلیت قرار گرفتن در عملیات اسیدشویی را داشته باشد (مانند استانداردهای st37 و sw22)، همان ابعاد ورق اسیدشویی خواهد بود.

بعد مسافت

برآورد هزینه حمل و نقل، یکی دیگر از نکات مهم قبل از خرید می باشد. مشتری با مشخص کردن محل تامین ورق می تواند هزینه حمل و نقل را تا محل تخلیه تخمین زده و صرفه اقتصادی آن را بسنجد. مهم ترین گزینه تاثیرگذار در بعد مسافت هم نحوه خرید ورق بوده که به صورت مستقیم از کارخانه، خرید از شرکت های بازرگانی، بنگاه ها یا از بورس است.

آلیاژ ورق

آشنایی با متریال استفاده شده در تولید ورق، مخصوصا در ورق های استیل، یکی دیگر از نکات مهم قبل از خرید بوده که باید مشخص باشد. تعیین آلیاژ و نوع ورق می تواند مات، براق یا خشدار بودن آن را هم مشخص کند.

قیمت ورق

محصولات فولادی (از جمله ورق) محصولاتی می باشند که به شدت به نوسانات ارز و دلار وابسته اند. همینطور میزان عرضه و تقاضا و قیمت جهانی فولاد هم از جمله مواردی بوده که می تواند در قیمت ورق و به طور کلی قیمت انواع مقاطع فولادی تاثیر بگذارد. برای همین برای اینکه بهترین قیمت خرید ورق را بدانید، باید همواره قیمت روز آن را دنبال کنید و خودتان بازار آهن را تحلیل نمایید؛ اما به طور کلی می توان گفت قیمت ورق هایی که در پروسه تولید، نیاز به پرداخت نهایی سطح دارند (مانند ورق گالوانیزه) گران تر از ورق های معمولی (مانند ورق سیاه) می باشند که بدون پرداخت نهایی سطح تولید می شوند.

انتخاب بهترین زمان خرید

اینکه چه زمانی اقدام به خرید نمایید، یکی دیگر از نکاتی بوده که قبل از خرید ورق حتما باید به آن توجه کنید. به خصوص از این برای که علاوه بر نوسانات معمول بازار آهن آلات، بعضی مواقع شاهد نوسانات هیجانی هستیم؛ به این صورت که در یک بازه زمانی کوتاه، قیمت ها به سرعت افزایش پیدا می کند و به سرعت هم ریزش می کند. برای همین، بررسی و توجه به نوسانات بازار برای مصرف کننده نهایی و به ویژه تجار (شرکت های بازرگانی، انبارداران و خریداران آهن آلات) اهمیت زیادی دارد.

انتخاب مرجع معتبر خرید ورق

مشتری حتما باید با تحقیق و اطمینان از اعتبار شرکت و فروشنده اقدام به خرید نماید. در این صورت می تواند از اصالت جنس و تطابق جزئیات بار با مشخصات درخواستی، اطمینان حاصل کند. خریداران ورق می توانند این محصول را از شرکت های بازرگانی، بنگاه ها، بورس و همینطور به صورت مستقیم از کارخانه تامین نمایند. بین روش های فوق، خرید مستقیم از کارخانه با محدودیت بیشتری همراه است، خرید از بورس کالا هم شرایط مخصوص به این بازار را دارد، اما خرید از شرکت های بازرگانی، کم ترین محدودیت و بیشترین انعطاف را خواهد داشت. نکات انواع روش های خرید را در ادامه معرفی می کنیم.

  1. نکته خرید ورقه درجه 1 از کارخانه: بعضی کارخانه های تولید ورق (مانند کاویان اهواز) محصولات تولیدی خود را در دو نوع درجه 1 و درجه 2 عرضه می کنند. یکی از راه های اثبات اصالت ورق کاویان این بوده که مبدا بارگیری در بارنامه مشتری حتما «کارخانه» درج شده باشد. در صورتی که مبدا بارگیری، «انبار» باشد، امکان ارائه جنس درجه 2 به جای درجه 1 وجود خواهد داشت. برای همین مشتری باید حتما به مبدا بارگیری در بارنامه دقت لازم را داشته باشد. در غیر این صورت، تنها با تست آزمایشگاهی امکان تشخیص درجه 1 یا 2 بودن ورق وجود خواهد داشت.
  2. خرید مستقیم از کارخانه: خرید مستقیم ورق از کارخانه فولاد مبارکه (اصلی ترین مرکز تولید ورق در کشور) امکان پذیر نیست. به طور کلی، نحوه خرید ورق از فولاد مبارکه به دو صورت خرید با سهم بورسی و خرید از کارخانه ها و شرکت های خاص واسطه است. این شرکت ها باید دارای پروانه بهره وری و ظرفیت معین به صورت سالانه باشند. همینطور، باید تجهیزات تبدیل ورق فولادی به محصول نهایی، انبار و برنامه مشخصی برای تولید داشته باشند و پس از ارسال مدارک و تایید توسط شرکت فولاد مبارکه، اقدام به خرید نمایند.
  3. خرید به صورت اعتباری یا نقدی: در صورت تهیه ورق از شرکت های بازرگانی، امکان خرید به صورت نقدی و یا اعتباری وجود دارد. نکته مهم اینجاست که خرید نقدی می تواند بسیار به صرفه تر از خرید اعتباری باشد؛ چرا که مبلغ خرید ورق معمولا به میزانی نیست که ارزش تهیه ضمانت نامه بانکی، چک، سفته یا قراردادی را داشته باشد که متحمل هزینه های جانبی و دردسرهای مربوطه گردد.
  4. خرید از شرکت های بازرگانی: از مهم ترین مزایای خرید از شرکت های معتبر این بوده که می توانید درخواست برش ورق در سایزهای اختصاصی داشته باشید. همینطور، امکان تهیه همه سایز ها به خاطر دسترسی شرکت به انبارهای متنوع وجود دارد. شما می توانید زمان سفارش، خدماتی چون برشکاری، فرم دهی و خمکاری ورق های خریداری شده خود را به ما بسپارید. با این کار، هزینه خمکاری، فرم دهی، حمل و نقل و بارگیری ورق کمتر شده و در نهایت، ورق هایی با شکل و اندازه دلخواه به دست شما خواهد رسید.

نکاتی که حین خرید ورق ساختمانی – ورق آهنی باید مورد توجه شما باشد

رایج ترین دغدغه خرید ورق، مربوط به قبل از خرید می باشد. با رعایت نکات اعلام شده در این مقاله، می توانید با خیال راحت، مراحل خرید و پس از آن را طی کنید. در ادامه، مراحل زمان خرید ورق را بررسی می کنیم.

گرفتن تایید مجدد قیمت و موجودی

بعد از اعلام مشخصات محصول به فروشنده، پیش فاکتور کالا برای مشتری ارسال می شود. به خاطر نوسانات مداوم در بازار، نکته مهم در این مرحله، گرفتن تایید مجدد از فروشنده. بنا بر این، برای گرفتن تایید مجدد قیمت و موجودی حتما قبل از تایید پیش فاکتور و قبل از پرداخته وجه اقدام کنید.

دریافت اطلاعات از فروشنده

بعد از اینکه مشخصات ورق مورد نیاز خود را مشخص و به فروشنده اعلام کردید، از متخصصان فروش اطلاعات لازم را در مورد وزن کالا، میزان موجودی، قیمت و نحوه تسویه کسب کنید. همینطور در صورت نیاز می توانید با کارشناسان مربوطه مشورت کرده و بهترین پیشنهاد را برای پروژه خود دریافت نمایید.

تایید پیش فاکتور

بعد از تایید نهایی قیمت و موجودی، لازم است مشتری پیش فاکتور را تایید کند تا فروشنده اقدام به تهیه کالا نماید. برای این منظور بعد از مطالعه دقیق پیش فاکتور با ثبت مهر و امضا در پیش فاکتور، آن را تایید کرده و برای فروشنده ارسال کنید. اگر به صورت شخصی خرید می کنید، لازم است پیش فاکتور را با امضا و به صورت کتبی تایید کنید.

مشخص کردن زمان دریافت بار و هزینه های جانبی

بعد از تسویه پیش فاکتور باید در مورد هزینه حمل و نقل، مکان و زمان حدودی دریافت بار با فروشنده هماهنگ شوید. در این مرحله بوده که هزینه باربری و بعد مسافت (مخصوصاً در خریدهای مستقیم از کارخانه) اهمیت خود را نشان می دهد.

هماهنگ کردن نحوه پرداخت

بعد از تایید پیش فاکتور، باید نحوه پرداخت هماهنگ شود. انواع روش های پرداخت به صورت خرید نقدی، وزن و پول و خرید اعتباری بوده که در ادامه به توضیح هر یک می پردازیم:

  • خرید اعتباری: ابتدا درصدی از مبلغ فاکتور پرداخت می شود (مثلا یک سوم مبلغ) و مابقی در بازه توافق شده تسویه می گردد (مثلا پس از 10 روز)
  • خرید نقدی: بعد از پرداخت نقدی کل مبلغ پیش فاکتور، کالا برای مشتری ارسال می شود.
  • خرید وزن و پول: ابتدا مبلغی به صورت ودیعه پرداخت می شود و پس از تعیین وزن دقیق بار در مرحله بارگیری و باسکول، تسویه کامل صورت می گیرد.

نکات مهم بعد از خرید ورق ساختمانی

بعد از خرید ورق و در زمان دریافت کالا با رعایت نکات زیر می توانید مطمئن ترین و کامل ترین خرید را تجربه کنید.

شرایط نگهداری ورق

از جمله مواردی که باید در زمان حمل و نقل و انبارکردن در نظر گرفت، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • به لبه های تیز ورق ها توجه نمایید؛ چرا که می تواند آسیب های عمیقی ایجاد می کند.
  • انواع ورق ها در برابر رطوبت و شرایط جوی نامناسب، آسیب پذیر می باشند و بهتر است در محیط سربسته، با فاصله از زمین و مجهز به سیستم تهویه نگهداری شوند.
  • برای نگهداری از ورق، بهتر است از کاورهای پلاستیکی استفاده نکنید؛ چرا که موجب شوره زدن و کاهش کیفیت و کارایی آن ها می شود.

بررسی و ارزیابی کیفیت و مشخصات ورق

اگر کوچک ترین مشکلی برای بار ایجاد شد، باید سریعا به فروشنده اطلاع دهید و برای پیگیری های بعدی از ایراد مربوطه عکس تهیه نمایید. مواردی که لازم است کنترل کنید، عبارتند از:

  • مشخصات درج شده در فاکتور را با مشخصات ورق مندرج در پلاک بندیل ورق یا برگه کنترل کیفی ورق (که شامل آنالیز ورق، زمان تولید و شرکت تولید کننده است) تطبیق دهید.

نکته: برگ کنترل کیفی روی ورق های رول قابل مشاهده است؛ اما در ورق های شیت و برشی، مشخصات ورق تنها با آزمایش تعیین می شود.

  • دقت کنید لابه لای ورق ها نشانه های زنگ زدگی، زردی یا سفید ک وجود نداشته باشد. البته لایه اکسید روی ورق به رنگ نارنجی روشن، مشکلی در کیفیت ورق ایجاد نمی کند و با پارچه می توان آن را پاک کرد، اما اکسید آهن به رنگ نارنجی (متمایل به قرمز)، زنگ زدگی قابل توجهی را نشان می دهد و حتما باید کیفیت بار را سنجید.
  • برای تشخیص بادکردگی و ناهمواری سطح ورق، آن را با حرکت دست روی ورق بررسی نمایید.
  • توجه کنید سطح ورق هیچ گونه تاب، پیچش، عیب، ترک و ناخالصی نداشته باشد.
  • توجه کنید روی سطح ورق، لکه های زبر و حفره های گرد و کوچک، ترک و خراش مشاهده نشود.

تسویه نهایی کالا

از آنجایی که قیمت آهن آلات بر حسب کیلوگرم بیان می شود و وزن آن ها هم تلرانس دارد، قیمت درج شده در پیش فاکتور دقیق نبوده و وزن دقیق، بعد از بارگیری و روی باسکول مشخص می شود. در این مرحله بوده که قیمت نهایی ورق هم مشخص شده و با توجه به بدهکار یا بستانکار شدن مشتری، باید مبالغ باقی مانده پرداخت شود. اگر مشتری بدهکار باشد، باید حتما قبل از حرکت راننده به سمت مقصد، اقدام به تسویه نماید. در صورت بستانکار بودن مشتری هم بلافاصه این مبلغ به مشتری عودت داده می شود.

یکی دیگر از مزایای خرید از مراکز معتبر این بوده که بعد از مشخص شدن بستانکاری مشتری، بلافاصله اضافه مبلغ برای مشتری عوت می گردد؛ اما در صورت خرید از مراکز متفرقه، به خاطر کافی نبودن مستندات ارائه شده توسط فروشنده، احتمال عدم برگشت وجه وجود خواهد داشت.

برای دریافت قیمت ورق آهنی با آیرونید از طریق راه های ارتباطی ذکر شده تماس بگیرید.

خرید انواع ورق های ساختمانی – ورق آهن از آیرونید با بهترین قیمت و کیفیت

ورق های ساختمانی یکی از مهمترین مواد ساختمانی است که برای ساخت و ساز و تعمیرات در ساختمان ها استفاده می شود. انواع مختلفی از ورق های ساختمانی وجود دارند که بر اساس نوع و کاربرد آنها می توانند متفاوت باشند. ورق آهن یکی از انواع ورق های ساختمانی است که برای استفاده در ساختمان ها، صنایع و مصارف دیگر مورد استفاده قرار می گیرد. ورق آهن از جنس فلز آهن تولید می شود و دارای خواص مکانیکی بالایی می باشد که آن را به یکی از بهترین انتخاب ها برای استفاده در ساختمان ها تبدیل کرده است.

یکی از شرکت های معتبر و پیشرو در تولید و توزیع ورق آهن، شرکت آیرونید می باشد. این شرکت با سابقه بیش از چهل سال درخشان در زمینه تولید و عرضه ورق های آهن، به یکی از پیشتازان صنعت فلزات تبدیل شده است. ورق های آهن تولید شده توسط شرکت آیرونید دارای کیفیت بالا، مقاومت در برابر ضربه و فشار، و دوام بالا هستند.

اگر شما نیاز به ورق های ساختمانی با کیفیت بالا و قیمت مناسب دارید، بهترین گزینه برای شما خرید ورق های آهن از شرکت آیرونید می باشد. این شرکت با تضمین کیفیت و قیمت مناسب، بهترین خدمات را به شما ارائه خواهد کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر و خرید ورق های آهن، می توانید به وبسایت شرکت آیرونید مراجعه کنید و یا با مشاوران فروش آنها تماس بگیرید.

0
دیدگاه شما آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند
دسترسی سریع
آیرونید، مرکز بزرگ فروش انواع آهن آلات در ایران است که تیرآهن، میلگرد، نبشی، پروفیل، ورق، فنس و … را با بهترین کیفیت و قیمت از کارخانه های تولید کننده مطرح، تامین می کند. این مجموعه سال هاست که فعالیت حرفه ای خود را ادامه داده و توانسته رضایت افراد بسیاری را جلب کند. برای اطلاعات بیشتر و خرید آهن آلات همین حالا با ما تماس بگیرید.
چگونه اعتماد کنیم
آدرس دفتر مرکزی
طراحی شده در استودیو دیزاین الفبا وب
فیلترها
دسترسی
رتبه بندی
افزودن به کارت
توضیحات